TPS, media ja julkisuus

  • 2 982 715
  • 11 994

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Menkööt nyt tänne tämä ihmettely joukkueenjohtajasta, miksi ihmeessä Osku Valtonen? Siis sama kaveri joka on somen mukaan jo valmiiksi ylityöllistetty? Ainakin tiedotus on TPS:llä viimeaikoina hieman sakannut ja useat uutiset tulevat monesti ensiksi muualta ja sitten vasta HC TPS:n kotisivuilta. Ja sille kaverille joka tiedotteiden tekemisestä on vastannut (?) nyt vielä lisää hommia? En ymmärrä.

Ilta-Sanomat tituleerasi Norrenaa joukkueenjohtajaksi jo Kalpa-pelin jälkeen. Seuran tiedottamisessa kului ymmärrettävästi aikaa, koska tiedottamisesta seurassa vastannut Valtonen aprikoi, kuka tiedottaa kun minä olen nykyään joukkueenjohtaja enkä mikään community manager. Vai onko sekin vielä ylityöllistetyn Oskun hommia?
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos on Valtosen tasoinen hevonen tallissa, niin eihän sitä jumalauta juoksuteta vain kerran vuodessa kevätlautumilla. Sitä pidetään radalla mahd. paljon.

Ja onhan se hyvä että tiimissä on pelaaja joka voi pelata paikkaa kuin paikkaa.

Rintsi on kyllä kiva nähdä takaisin Turussa. Harmi ettei nähty kentällä, antaa nyt näyttää mitä osaa vaihtoaitiossa. Mielestäni Norre ja Rintsi on riittävä omien poikien määrä tulevassa valmennuksessa. Toivotaan että jäädään tähän. Ei kai tuossa Pikkaraisen ja Selinin lisäksi enää muita tarvita?
 

Jokujoonas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Montrèal Canadiens

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
TPS ilmoittaa, että myös joukkueenjohdossa tapahtuu muutoksia. Joukkueenjohtajan tehtävistä vastaavat loppukauden ajan Fredrik Norrena ja Osku Valtonen.

Miksi? Missä muissa joukkueissa on kaksi joukkueenjohtajaa?
Missä joukkueessa yleensäkin on kaksi joukkueenjohtajaa?

TPS:llahan ei ole tällä hetkellä yhtään. Joukkueenjohtajan tehtäviä hoitavat tällä hetkellä OTO:na (oman toimensa ohella) maalivahtivalmentaja Fredrik Norrena ja Community Manager Osku Valtonen. Mä en edes tiedä kuinka paljon joukkueenjohtajan tehtäviin kuuluu kauden aikana ja erityisesti näin loppukaudesta. Mitä TPS:lla yleensä on kautta jäljellä? 10 ottelua, joista neljä vieraissa ja kuusi kotona.

Joukkueenjohtajahan huolehtii joukkueen matkustuksesta, ruokailuista ja majoituksista. Näiden neljän vierasottelun osalta urakan ei luulisi enää olevan päätähuimaava. Erityisesti verrattuna siihen, kun alkukaudesta joukkueenjohtajan piti mm. suunnitella neljän päivän Bolzanon ja Pardubicen reissu. Mä olettaisin näin, että Norre hoitaa nämä Tampereen, Helsingin, Jyväskylän ja Porin reissut vaikka vanhalla rutiinilla. Mennään saman matkustusaikataulun mukaan kuin 20 edellistäkin vuotta, pysähdytään samoilla liikenneasemilla kuin 50 edellistäkin kertaa jne. sekä tullaan aina ottelun jälkeen Turkuun yöksi.

Norrena on myös fiksu ja koulutettu mies. Uskoisin näin, että hänelle ei tiettyjen aikataulujen noudattaminen (esim. mihin aikaan pelaava joukkue pitää ilmoittaa) tai muutaman lomakkeen (esim. ottelupöytäkirjan) täyttäminen ja hyväksyminen tuota ongelmia. Käytännössä SM-liigaltahan tulee ihan minuuttiaikataulu, jonka mukaan ottelupäivinä mennään. Totta helvetissä Norre nyt osaa lukea ja noudattaa kyseistä aikataulua.

Valtoselle nyt ainakin TPS:n kotisivujen mukaan on siirtynyt joukkueenjohtajan tehtävistä haastattelupyynnöt.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turun Sanomien mainoksessa kerrotaan että TPS-Sport ottelu alkaa klo 17:00, myös hallin ovet aukeaa kyseisen mainoksen perusteella samaan aikaan. Muistelisin ettei ole ihan ensimmäinen kerta kun ilmoitetut kellonajat on mitä sattuu noissa. Tosin ei kai peleissä enää käy muut kuin kausikortin omistajat, kyllähän ne tietää milloin ovet aukeaa.
 
Kettuherrahan tuossa avasi joukkueenjohtajan velvollisuuksia. Joskus joukkueenjohtajan on myös hyvä tietää ryhmädynamiikasta ja joukkuepelistä, kuten esim. Norrenan tapauksessa.
Kuitenkin Kettuherra mainitsee Norrenan olevan koulutettu? Mitä kouluja Norrena on käynyt? Kysyn vain kun en tiedä, enkä ole muuta kuullut. Ja ei jojon hommiin ihan hirveästi kouluja tarvitse käydä. Toki joku pystyy asiat ryssimään jopa maajoukkuetasolla.

Hauska sivujuonne tässä on se, että tuota Valtosen paikkaa haki ainakin minun tietojeni mukaan ainakin kaksi henkilöä, joilla on jääkiekko- ja valmennusuran lisäksi myös joukkueenjohtajan kokemusta. Ja tottakai myös toimittaja- ja media-alan koulutus. No, ehkä valittiin halvin.

Miksiköhän muuten nimim. Rosvoroope on hävinnyt Jatkoajasta. Onkohan tullut ukaasi, ettei enää enempää tarvitse hämmentää?
Tuus nyt Rosvoroope selittää...
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Siis onko Rosvoroope tämä meidän viestintävastaava? Näin olen muistellut mutta jotkut viestit tänne ovat aiheuttaneet hämmennystä tai sitten sekoitan nimimerkin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis onko Rosvoroope tämä meidän viestintävastaava?

Kts. tämän ketjun viesti #3325. Kymppipykäläähän ei tässä kohdin sovelleta, koska "nimimerkki on itse tietoisesti paljastanut henkilöllisyytensä", joten uskallan tämän suuren paljastuksen kirjoittaa.

Avataan peli myös tällä puolella minun osaltani.

Nimitykseni Tepsin community manageriksi herättää mielipiteitä moneen eri suuntaan - ja se on äärimmäisen hieno asia! Tunteet näyttelevät isoa roolia tässä mun duunissa. Ja nimenomaan kannattajien tunteet.

Olin ennen työni julkistamista yhteydessä kannattajatoiminnan ytimeen. Tärkein työtehtävä tässä alkutaipaleella on kannattajien tapaaminen. Oma työtaustani herättää varmasti kysymyksiä ja hylkimisreaktiota joissain kannattajissa (tämä on täysin inhimillistä, haastavaa, mutta jopa toivottavaa omalta kannaltani ajateltuna), mutta aion todistaa olevani paitsi luottamuksen arvoinen, myös oikea mies tähän ruutuun.
 

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Miksiköhän muuten nimim. Rosvoroope on hävinnyt Jatkoajasta. Onkohan tullut ukaasi, ettei enää enempää tarvitse hämmentää?
Tuus nyt Rosvoroope selittää...

Ei vain napostele enää. Näin herra Twitterissä:

Osku Valtonen ‏@RosvoValtonen 22 t22 tuntia sitten
@DaniSaarinen mä lopetin palstan seuraamisen joulukuun alkupuolella. Onko nyt jotain makoisaa?

0 vastausta0 uudelleentwiittausta0 suosikkia

Linkit vievät klikkaajan Twitteriin.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Kyllähän noita päivityksiä on tullut kotisivuihin kun on puutteista tänne ilmoittanut. Joku palstaa ainakin lukee...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuitenkin Kettuherra mainitsee Norrenan olevan koulutettu? Mitä kouluja Norrena on käynyt? Kysyn vain kun en tiedä, enkä ole muuta kuullut.
Itse asiassa minäkään en tiedä onko Norrella jotain koulutusta vai ei!

Yhden jutun mä tiedän kuitenkin varmaksi. Silloin 90-luvulla kun Norrena sieltä Pedersören pelloilta muutti Turkuun, niin hän käveli käytännössä suoraan Åbo Akademin pääsykokeista sisään. Sen enempää mä en tiedä mitä hän on siellä opiskellut tai kuinka paljon, mutta ÅA:ssa hän ainakin on kirjoilla. Tietysti aina voidaan kiistellä ÅA:n pääsykokeiden tasosta jne. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että ei sinne ihan jokainen lantavarvas tuosta vain kävele sisään. Todennäköisesti Jursin koulun aikana opinnot jäivät vähiin - sitä en todellakaan tiedä onko hän - ja jos on, kuinka paljon - jatkanut opintojaan myöhemmin. Joka tapauksessa mikäli Norren peliura ei olisi auennut olisi hän hyvin suurella todennäköisyydellä tänä päivänä jonkun alan maisteri.

Ainakin osa näistä jutuista tuli ilmi silloin, kun Norre palasi takaisin Turkuun. Olisiko ollut IS:n veteraanitoimittaja Eero Toivola, joka haastatteli Norrea leppoisissa tunnelmissa? Sama herra oli nimittäin tehnyt sen Norren ensimmäisenkin haastattelun, kun uusikin haastattelu alkoi tyyliin: "Muistatko Norre kun tulit silloin 90-luvulla Turkuun. Mä haastattelin sua silloin etkä sä oikein uskaltanut edes vastata suomeksi...". Mun mielestäni tässä haastattelussa tai tämän haastattelun jälkimainingeissa tuli sitten jotain juttua tuosta Norren koulutustaustasta.
Ja ei jojon hommiin ihan hirveästi kouluja tarvitse käydä. Toki joku pystyy asiat ryssimään jopa maajoukkuetasolla.
Joo, en mä sitä tarkoittanutkan, että joukkueenjohtajan pitäisi olla mitään tohtorismiehiä. Tarkoitin sillä koulutusheitollani lähinnä sitä, että joukkueenjohtajan tehtäviin kuuluu järjestää ja organisoida paljon asioita, ymmärtää lomakkeiden täyttöä, pysyä minuuttiaikatauluissa jne. Missään nimessä en väitä, etteikö täysin kouluttamatonkin henkilö tällaisiin asioihin pystyisi - tai vastaavasti etteikö koulutettu henkilö voisi tällaisissa asioissa ryssiä. Hyvin todennäköisesti koulutettu tai kouluja (esim. yliopistoa) käyvä henkilö on kuitenkin törmännyt vastaaviin tehtäviin huomattavasti kouluttamatonta henkilöä useammin.
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...

Joo, en mä sitä tarkoittanutkan, että joukkueenjohtajan pitäisi olla mitään tohtorismiehiä. Tarkoitin sillä koulutusheitollani lähinnä sitä, että joukkueenjohtajan tehtäviin kuuluu järjestää ja organisoida paljon asioita, ymmärtää lomakkeiden täyttöä, pysyä minuuttiaikatauluissa jne. Missään nimessä en väitä, etteikö täysin kouluttamatonkin henkilö tällaisiin asioihin pystyisi - tai vastaavasti etteikö koulutettu henkilö voisi tällaisissa asioissa ryssiä. Hyvin todennäköisesti koulutettu tai kouluja (esim. yliopistoa) käyvä henkilö on kuitenkin törmännyt vastaaviin tehtäviin huomattavasti kouluttamatonta henkilöä useammin.

Ei se hotellin varaaminen koulutusta vaadi tai kokemusta vaan viitseliäisyyttä, että homma tehdään ajatuksella ja kerralla kunnolla. Moni ihminen kykenee asioihin joita ei ole ennen tehnyt jos vain viitsii paneutua tarvittavissa määrin. Se on välillä TPS:n organisaatiossa unohtunut lähikausien aikana.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Ei se hotellin varaaminen koulutusta vaadi tai kokemusta vaan viitseliäisyyttä, että homma tehdään ajatuksella ja kerralla kunnolla. Moni ihminen kykenee asioihin joita ei ole ennen tehnyt jos vain viitsii paneutua tarvittavissa määrin. Se on välillä TPS:n organisaatiossa unohtunut lähikausien aikana.

Eikös nimenomaan TPS ole turhankin hyvin muistanut tuon totuuden kun tänne on raahattu Leimettä ja Elomoa?
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eikös nimenomaan TPS ole turhankin hyvin muistanut tuon totuuden kun tänne on raahattu Leimettä ja Elomoa?
Tämä nyt alkaa menemään vähän ohi ketjusta, mutta ainakin viimeksi mainitulla sankarilla taitaa asioihin perehtyminen tarkoittaa mölyämistä pubin nurkassa. Tarkoitin lähinnä henkilöitä jotka ottavat pestinsä tosissaan. Nyt Elomon pestistä ei päällimmäiseksi jäänyt jämptisti hoidettu valmennus vaan kaikki muu sen ulkopuolella. Menestykseen valmentajalla on rajalliset vaikutusmahdollisuudet, mutta mediajulkisuus on lähes aina oman toiminnan tulosta. Muutoinkin ammattilaisten hommat on jätettävä ammattilaisille, joukkueenjohtajan tehtävä taitaa olla sellainen johon ei koulutuksia järjestetä.

Mutta jos menee ohi ketjusta hieman niin menee ohi alkuperäisestä viestini tarkoituksestakin, mutta tulipahan selvennettyä.
 
Ei vain napostele enää. Näin herra Twitterissä:

Osku Valtonen ‏@RosvoValtonen 22 t22 tuntia sitten
@DaniSaarinen mä lopetin palstan seuraamisen joulukuun alkupuolella. Onko nyt jotain makoisaa?

0 vastausta0 uudelleentwiittausta0 suosikkia

Linkit vievät klikkaajan Twitteriin.

Eli on kielletty "käyttää" Jatkoaikaa.
Ja se ettei edes muka seuraisi, on kyllä sellaista lööperiä, että nenä kasvoi juuri tänne Askaisiin saakka.

Toki jos kompetenssi antaa myöden vain määrätyn merkkimäärän, ymmärrän Twitterin käytön oikein hyvin.

Ja mitä tulee muuten Jatkoajan seuraamiseen siellä toimistolla, niin kannattaisi muutama Kettuherran viesti ottelutapahtumasta ja lipunmyynnistä printata vaikka huoneentauluiksi.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Se, ettei herra Community manageria napostele valtakunnallisesti suurimman jääkiekkopalstan seuraaminen kertoo jo jostain. Autiokin oli kiireinen ja varmasti useinkin vittuuntunut lukiessaan näitä, mutta lähes poikkeuksetta vastaili asioihin ja korjasi vääriä olettamuksia. Se oli asia jota kannattajat arvostivat isosti. Sekin palvelu on nyt kadonnut.
 
Viimeksi muokattu:

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth

pikkusikaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kapteenit tanskalaisen taxin takapenkillä
Suosikkijoukkue
TPS
Kokeiles tätä linkkiä: HC TPS (@HCTPS) | Twitter

Se vi sinut suoraan HC TPS:n oikealle twittertilille. Tuo toinen nyt on aika tuore parodiatili selvästikin.
Hah, totta! Laitan tämän puppeloinnin aikaisen ajankohdan piikkiin. Toisaalta tuossa yhdessä twiitissä on ihan hyväkin idea:
"Etsimme kuitenkin ottelukohtaisella sopimuksella IT-vastaavaa korjaamaan asian."
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Laitetaan tänne, kun on ketjuista asialleni sopivin.

Juolahtipa tässä yhtäkkiseltään mieleeni muuan asia. Lauantaina TPS pelaa Tapparaa vastaan Turussa. Laitetaan otteluun pieni porkkana (sic, lue: porkkanapöksyt, Tappara...) - TPS:n voittaessa haastattelen jotakuta TPS:n pelaajaa ottelun jälkimainingeissa. Mikäli häviää, haastattelen Tapparan pelaajaa.

Ajattelin ottaa matsiin ja haastatteluun hiukan poikkeavanlaisen lähestymistavan. Kysynkin palstakuomilta, kenestä te haluaisitte lukea haastattelun voitokkaan ottelun jälkeen? Ja minkä sortin kysymyksiä tahtoisitte tälle esitettävän? Konteksti huomioon ottaen, totta kai. Oletetaan nyt, että TPS voittaa. Lopullinen työn tulos olisi sitten myöhään la-iltana luettavissa. Tavallaan tehtäisiin haastattelu "yhdessä".

Jos ei voittoa irtoa, raahaan olemukseni Tapparan pukukopin läheisyyteen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ja minkä sortin kysymyksiä tahtoisitte tälle esitettävän? Konteksti huomioon ottaen, totta kai.

Ehdotuksia:

-Alex Ruuttu: Miten paljon isäukko neuvoo kentällä tapahtuviin asioihin liittyen/osaako muuta harhautusta kuin tuon jalkakynän?
-Alex Georgiev: Onko valmis ottamaan A. Salakin "Aleksander suuri"-valtikan vastaan mitä tulee TPS:n veskarihistoriaan?
-Ilkka Pikkarainen: Onko sonkajärveläinen sonni jotenkin erilainen verrattuna muun valtakunnan nautakarjaan?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
-Alex Ruuttu: Miten paljon isäukko neuvoo kentällä tapahtuviin asioihin liittyen/osaako muuta harhautusta kuin tuon jalkakynän?

Kerran jo haastatellut tässä lähiaikoina. Jos tekee pelissä jotain epäinhimillisen ja paranormaalin häilyvällä rajalla värisevää, niin toki haastattelen.

-Alex Georgiev: Onko valmis ottamaan A. Salakin "Aleksander suuri"-valtikan vastaan mitä tulee TPS:n veskarihistoriaan?

Georgijev olisi todella mielenkiintoinen. Jos pelaa (which I highly doubt), voisin haastatella. Miten lienee englannin laita?

-Ilkka Pikkarainen: Onko sonkajärveläinen sonni jotenkin erilainen verrattuna muun valtakunnan nautakarjaan?

Mahdanko talonmiestä uskaltaa? Pidetään mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös