TPS, media ja julkisuus

  • 2 982 911
  • 11 994

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Itseänikin lähinnä kiinnostaa se ketkä illan pelissä pelaavat ei niinkään se, että onko pelaaja merkitty vasemmaksi vai oikeaksi laidaksi. Ehkä pistetään ensiksi peli kuntoon ja vasta sitten murehditaan näitä muita asioita.
 

Smirnoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS #26
Itseänikin lähinnä kiinnostaa se ketkä illan pelissä pelaavat ei niinkään se, että onko pelaaja merkitty vasemmaksi vai oikeaksi laidaksi. Ehkä pistetään ensiksi peli kuntoon ja vasta sitten murehditaan näitä muita asioita.
Mitäs jos se peli onki sen takia sekaisin, kun pelaajat katsovat pelipaikkansa näiden mukaan? Oot valmistautunut pelaamaan oikeata laitaa sillä "taktiikalla", mutta sitten sinut heitetäänkin vasempaan laitaan... ;)
Minulle se taas on tärkeää että pelaajat merkitään niille paikoille missä ne oikeasti pelaa oletusarvollisesti. Toisaalta tässä organisaatiossa on niin helvetin jääräpäistä porukkaa, että tuskin edes myönnetään tuotakaan virhettä.
 

Rosvoroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Juuri näin! Aurajoki löysi mun viesteistäni sen todellisen pointin muiden keskittyessä "lillukanvarsiin" ("mitä väliä, kunhan ovat oikeissa kentissä"). Mä halusin kiinnittää huomiota koko tekemisen tasoon - en mihinkään yksittäiseen virheeseen!
Yksittäisten liikkeiden korjaamisesta se koko tekemisen taso lähtee - tai kauniimmin sanottuna: yksittäisiin asioihin keskittymisestä. Selvitin tämän koko "komentoketjun" rakenteen saadakseni selvyyden siihen, miksi eri sivuille ilmestyy kokoonpanot eriävinä. Syy tähän on ollut osittain siinä, että kolme eri tahoa saa kokoonpanot (HC TPS itse, Liiga ja Veikkaus) ja kaikki järjestelmistä riippuen pikkaisen eri muodoissa. Summa summarum, jatkossa kokoonpanot kaikissa kolmessa paikassa samat.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Vielä kun Rosvoroope kaivaisi tuon luvatun uuden vision ja strategian piilostaan esiin, niin voitaisiin todeta, että pienillä askelilla eteenpäin mennään.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vielä kun Rosvoroope kaivaisi tuon luvatun uuden vision ja strategian piilostaan esiin, niin voitaisiin todeta, että pienillä askelilla eteenpäin mennään.

Omasta mielestäni jos julkaistaisiin pelkkä visio ja strategia niin se mitään eteenpäin menoa olisi. Mikä on näiden distinktio ja merkitys toisiinsa sinun mielestäsi? Ts. miksi erittelet juuri vision ja strategian kahdeksi irralliseksi ja pakko-saada-ulos-tyyppiseksi asiaksi? Liikkeenjohdon ammattilaisten keskuudessa missio, visio, arvot ja strategia ovat hyvin usein ne julkaistavat aspektit. Puhumattakaan siitä että strategiaan vaikuttaa hyvin oleellisesti muut strategiset linjaukset kuin mainitsemasi visio. Mr.Foxin kaltaisella kysymyksenasettelulla voisin vähän tiedustella argumenttiperääsi tässä asiassa, ts. miksi sinä haluat vain vision ja strategian julkiseksi, kun useat varteenotettavat yritykset julkaisevat nuo em. asiat kaikki yhdessä? Miksi sinulle riittää visio ja strategia ja mitä se sinulle kertoo TPS:n toiminnasta yleisesti, sen suunnitelmallisuudesta ja sen suuntalinjoista? Eikös juuri tuota manaamaasi pienten asioiden hoitamista vastaan sodi tällainen puolivillainen lähestymistapa? Miksi pitäisi julkistaa jotain sinnepäin kun voi julkistaa jotakin autenttista ja kunnollista?

Minä olen muuten samaa mieltä kuin Mr.Fox siitä että yleisellä tasolla pienetkin asiat tulee korjata selkeiksi ja vähemmän harhaanjohtaviksi, mikäli se vain on mahdollista. Muiden mielipiteisiin komentoketjun kompleksisuudesta ja eri tahojen tavasta käsitellä esimerkiksi juuri kokoonpanot yhdyn myös, ja tämä koko vääntö on ollut aika huvittava. Jos viestintä kuitenkin ongelmatilanteen tunnistaa ja lupaa sen oikoa niin positiivinen homma.

Koskien tätä strategian julkistamisvaadetta, sellainen pieni ehdotus olisi että ottakaa mallia muiden julkaisemista vastaavista ja lyökää rohkeasti HC TPS OY:n nettisivuille mokomat. Esim. Lappeenrannan Teknillisellä yliopistolla on joskus ollut erittäin särmästi ja lyhyesti omat em. toimintaperiaatteet esillä, lisäksi eksyin Trainers' House-nimisen lafkan sivuille hiljattain löytääkseni oikein särmästi muotoillut samat asiat. Lisäksi esim. pörssiyhtiöillä on komealla tavalla moiset esillä, pikaisella googletuksella ainakin Wärtsilän julkaisutavasta voitaisiin ottaa mallia. Pointtina kuitenkin ettei moisten esiin saaminen olisi mikään ylivoimainen homma.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Vielä kun Rosvoroope kaivaisi tuon luvatun uuden vision ja strategian piilostaan esiin, niin voitaisiin todeta, että pienillä askelilla eteenpäin mennään.
Eikö Össe luvannut tulla sitä henkilökohtaisesti esittelemään? Ja sitten lopputulos oli, että esitteli faniryhmälle, jonka jälkeen nousi keskustelu ja järjestettiin joskus keskiviikko iltapäivällä keskustelutilaisuus mihin sai ihan paikanpäälle mennä?

Omasta muistista tämä meni näin. Mielestäni koko tiedottaminen oli aika farssi. Aikamoista rivikannattajan väärinarviointia.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vielä kun Rosvoroope kaivaisi tuon luvatun uuden vision ja strategian piilostaan esiin, niin voitaisiin todeta, että pienillä askelilla eteenpäin mennään.

Tämä on kylläkin toimitusjohtaja Österlundin tehtävä. Visiot sekä strategia ovat jo olemassa. Ainoastaan "TPS - Suomen paras kasvattajaseura 2020" (http://kiekko.ts.fi/uutiset/tps-suomen-paras-kasvattajaseura-2020) on näistä julkaistu. Miksi ei kokonaisuudessaan, se minua hämmentää. SIsältö on ihan kohtuullisen hyväkin.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Tuossa yllä linkitetyssä uutisessa kerrotaan TPS:n Juniorijääkiekko ry:n visiosta ja strategiasta, millä tuo organisaatio toimii tällä hetkellä.
Kyllä edelleenkin kaipaan HC TPS Turku Oy:n vastaavia tietoja. Ihmeellistä, kun tällaista jokaisen yrityksen peruselementtiä ei voida missään julkaista. Mikä todellakin tässä mättää?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa yllä linkitetyssä uutisessa kerrotaan TPS:n Juniorijääkiekko ry:n visiosta ja strategiasta, millä tuo organisaatio toimii tällä hetkellä.
Kyllä edelleenkin kaipaan HC TPS Turku Oy:n vastaavia tietoja. Ihmeellistä, kun tällaista jokaisen yrityksen peruselementtiä ei voida missään julkaista. Mikä todellakin tässä mättää?

Kaipaisin sinulta vielä vastausta omaan kysymykseeni. Ennen kuin tuo meininkisi menee taas saman asian jankuttamiseksi n:ssä viestissä. Melko ristiriitaista tarinaa suollat tänne.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Tämä on mielipidepalsta kuten hyvin tiedät. Kaikilla ei tarvitse olla sama mielipide kuin sinulla. Sanoin aikoinaan, etten antaudu kanssasi loputtomaan ja hyödyttömään väittelyyn, joten pidän edelleen siitä kiinni.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä on mielipidepalsta kuten hyvin tiedät. Kaikilla ei tarvitse olla sama mielipide kuin sinulla. Sanoin aikoinaan, etten antaudu kanssasi loputtomaan ja hyödyttömään väittelyyn, joten pidän edelleen siitä kiinni.

Ei nyt ole kyse siitä. Mielipiteesi on ok, kirjoitinhan jo olevani Mr.Foxin kanssa samoilla linjoilla, kuten nähtävästi olit sinäkin, mutta sanoin että kommentteihisi peilaten (nimenomaan tässä pienetkin asiat-tulokulmassasi) on vähän ristiriitaista että peräät täällä vaillinaisten kokonaisuuksien julkistamisen perään. Edelleen: Mitä hyötyä on sidosryhmille ja kannattajille pelkästään visiosta ja strategiasta jos arvot ja missiot, eli ts. suuresti em. asioihin vaikuttavat aspektit sivuutetaan täysin? Miksi mainitset termeiltä vain nämä kaksi asiaa?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mitä hyötyä on sidosryhmille ja kannattajille pelkästään visiosta ja strategiasta jos arvot ja missiot, eli ts. suuresti em. asioihin vaikuttavat aspektit sivuutetaan täysin? Miksi mainitset termeiltä vain nämä kaksi asiaa?
Ohimennen heittäen: voisiko olla siitä syystä, että tuossa junioripuolen jutussakin mainitaan termeiltä vain visio ja strategia? Ehkäpä aurajoki penää tuon kaltaista juttua myös aikuispuolelta?

Junioripuolen visio: "olla paras kasvattajaseura vuoteen 2020 mennessä"
Junioripuolen strategia: "satsata entistä enemmän juniori-, maalivahti- ja fysiikkavalmentajiin"
Junioripuolen arvot: "- - -"
Junioripuolen missiot: "- - -"

Kuten tunnettua mähän en ymmärrä vittujakaan markkinoinnista ja etenkään sen teoriapuolesta. Mua viisaammat voinevatkin kertoa ymmärränkö mä oikein, että junioripuolen arvot ja missiot tulevat epäsuorasti esille noissa Kiviharjun lainauksissa.

Junioripuolen arvot: "Kaikkein tärkeintä on satsata 10–14 -vuotiaiden valmennukseen."
Junioripuolen missiot: "Meidän pitää huolehtia siitä, että junnuistamme tulee joko huippupelaajia tai TPS:n junioripolun läpikäyneitä ja sieltä hyviä muistoja saaneita TPS-kannattajia."

Siis todennäköisestihän nuo kaikki neljä kohtaa (arvot, missiot, strategia ja visio) tulevat esille tuossa jutussa. Tosin niistä vain strategia ja visio mainitaan nimeltä. Voisiko siis olla, että aurajoki haluaa vastaavanlaisen jutun myös aikuispuolelta? SIKSI hän huutelee strategian ja vision perään? SIKSI hän mainitsee nämä kaksi asiaa termeiltä? Käytännössä aurajoki siis haluaa koko paketin, kuten tuossa junioripuolen jutussakin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ohimennen heittäen: voisiko olla siitä syystä, että tuossa junioripuolen jutussakin mainitaan termeiltä vain visio ja strategia? Ehkäpä aurajoki penää tuon kaltaista juttua myös aikuispuolelta?
---
Siis todennäköisestihän nuo kaikki neljä kohtaa (arvot, missiot, strategia ja visio) tulevat esille tuossa jutussa. Tosin niistä vain strategia ja visio mainitaan nimeltä. Voisiko siis olla, että aurajoki haluaa vastaavanlaisen jutun myös aikuispuolelta? SIKSI hän huutelee strategian ja vision perään? SIKSI hän mainitsee nämä kaksi asiaa termeiltä? Käytännössä aurajoki siis haluaa koko paketin, kuten tuossa junioripuolen jutussakin.

No, tuo on vähän samanlaista semantiikkaa kuin syyt sen takana miksi jossain on julkistettu kokoonpanot eri tavalla kuin toisaalla. Lisäksi aurajoki itse olisi voinut kysymykseen vastata, nimittäin kuvittelisin ettei sieltä mitään tyhjentävää ollut tulossa. Kunhan saa toistella kahta kivaa termiä täällä viestistä toiseen. Noin syvään ajatteluketjuun en usko hänen kohdallaan, valitettavasti. Etenkään koska hän sai tuon linkitetyksi itselleen kohdistetussa viestissä sen jälkeen että oli jo pariin otteeseen noita samoja asioita kysellyt. Ihan sivuhuomautuksena. Mutta se siitä, tärkeimpänä kohtana pidän seuraavaa:

Kuten tunnettua mähän en ymmärrä vittujakaan markkinoinnista ja etenkään sen teoriapuolesta. Mua viisaammat voinevatkin kertoa ymmärränkö mä oikein, että junioripuolen arvot ja missiot tulevat epäsuorasti esille noissa Kiviharjun lainauksissa.

Junioripuolen arvot: "Kaikkein tärkeintä on satsata 10–14 -vuotiaiden valmennukseen."
Junioripuolen missiot: "Meidän pitää huolehtia siitä, että junnuistamme tulee joko huippupelaajia tai TPS:n junioripolun läpikäyneitä ja sieltä hyviä muistoja saaneita TPS-kannattajia."

Mielestäni ei tässä ole varaa päästää julkisuuteen mitään rivien välistä tulkittavaa, jos siis noudatetaan tuota sinunkin aiemmin esittelemää pilkun tarkkaa toimintamallia koskien nyansseja tiedotuksessa. Sen vuoksi en lähtökohtaisesti kelpuuttaisi lainatussa kohdassa seisovaa spekulatiivista informaatiota "esilletulevaksi". Toisin sanoen, miksi asia ei voisi olla kuten noin sanoit, mutta minä ainakin kaipaan vaatimuksissa koskien tiedotusta yhteneväistä linjaa. Nyt sitä ei ole, huomaatko?

Se, että rivien välistä annetaan tulkita liikaa on ihan yhtä lailla pienten asioiden laiminlyöntiä, ts. ristiriidassa aikaisemman kanssa. Tästä syystä annoin omasta mielestäni aiemmin ihan kohtalaisen konkreettisen esimerkin siitä miten näitä strategisia aspekteja voitaisiin valottaa. Ja myös siitä syystä asiaan otin kantaa, että olin samaa mieltä teidän kanssanne. Kuitenkin tämä termeillä leikkiminen oli tulkittavissa vähän, no, kyseenalaiseksi kun alkoi taas toistaa samaa kaavaa tämä kyseisen nimimerkin rallattelu. Sen vuoksi halusin että hän itsekin asiaa ajattelee vähän syvällisemmin ja tänne lähtökohtiaan valottaa. Liikaa pyydetty?
 
Viimeksi muokattu:

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Jos pienin askelin halutaan edetä, niin silloinhan riittää kun aloitetaan visiosta ja strategiasta. Täydennetään sitten myöhemmin, ettei tule liian haasteelliseksi.
Mr Fox ymmärsi taas kerran viestini sisällön ilman saivarteluja.
ihmeellistä, että yksi nimimerkki pitää itseään parempana ja älykkäämpänä kuin toisia kirjoittajia ja vielä toistaa sitä itse lähes joka viestissä. Aikamoinen narsisti pitää kyllä olla.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos pienin askelin halutaan edetä, niin silloinhan riittää kun aloitetaan visiosta ja strategiasta. Täydennetään sitten myöhemmin, ettei tule liian haasteelliseksi.

Millä perustein tämä riittää? Ja miksei tämä sodi aiemmin moittimaasi tiedotuspolitiikkaa vastaan?

Minä kyselen täysin perusteltuja kysymyksiä sinulta, ja sinä näköjään menet henkilökohtaisuuksiin heti. Et ole perustellut vielä ainoatakaan argumenttiasi, kunhan syljet menemään sinnepäin. Vastaa ystävällisesti minun sinulle osoittamiin kysymyksiin, jos et halua tähän ketjuun niin edes yksityisviestein.

Voitko vielä ystävällisesti kaivaa esiin ne kohdat joissa toistan lähes joka viestissä olevani parempi ja älykkäämpi kirjoittaja kuin toiset? Kiitos.

Uskomatonta että tämä menee tällaiseksi taas, kun minä täällä olen pyytänyt yhteneväisyyttä näihin kommentteihin. Jos olisin marttyyri, lopettaisin tänne kirjoittamisen kokonaan. Mutta vielä kerran yritän vääntää rautalangasta:

En käsitä miksi keississä X voidaan menetellä pienin askelin "ettei mene liian haasteelliseksi" (puhutaan kuitenkin ammattilaisista työssään, ainakin tutkinnollisesti), kun taas keississä Y pitää jonkun paljon merkityksettömimpien tiedotukseen liittyvien asioiden (kokoonpanot) suhteen laittaa asiat järjestykseen heti, ja just eikä melkein. Käsi ylös ne, jotka pääsivät tästä logiikasta kärryille, minä en pääse millään.

E: Ainiin, @Rosvoroope, saatko sinä vietyä eteenpäin nämä pyynnöt koskien strategian sekä mission, visioiden ja arvojen julkistamista esim. TPS:n sivuilla? Mikseivät oikeasti voisi olla esillä?

E2: @aurajoki, @Mr.Fox, tähänkö tämä keskustelu nyt jää? Mä olen todella pettynyt...
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Yksittäisten liikkeiden korjaamisesta se koko tekemisen taso lähtee - tai kauniimmin sanottuna: yksittäisiin asioihin keskittymisestä.
Juuri näin! Tässä asiassa olemme täysin samalla kannalla.

Osa tänne kirjoittajista vain ei ymmärrä tai "halua ymmärtää" tuota asiaa. Nytkin mä olen kuulemma käynyt kuumana tai meuhkannut jostain aivan pikkuasiasta. En mä nyt vain näe, että missä vaiheessa mä olen käynyt kuumana tai meuhkannut. Mä nostin asian - havaitsemani epäkohdan - esille ja tiedustelin siitä. Eihän siinä kauaakaan kestänyt, kun yksi sankari ratsasti paikalle kertomaan, kuinka "hänelle ei ole asialla väliä". Tähän sitten liittyy vielä muutama perskärpänen, niin soppa on valmis.

Seuraavassa viestissänihän mä sanoin, että se on helvetin vaarallinen suunta, jos lähdetään tuolla asenteella "ei sen niin väliä" - toisin sanoen EI VÄLITETÄ! Tehdään hommia vähän siihen suuntaan, mutta ei tosissaan. Tuollainen asenne näkyy helvetin nopeasti kentällä - useimmiten vastustajan maalisarakkeessa, niin miksi sitä ei pyrittäisi kitkemään pois koko organisaatiosta? Toimiston puolella sen kitkeminen luulisi olevan vielä hemmetisti helpompaa kuin kentällä. Toisin sanoen mentäisiin ammattimaisempaan suuntaan joka puolella.

Tännehän tullaan helvetin nopeasti avautumaan vaikkapa jo matsin ollessa käynnissä jostain "Gysbersin aivopierusta" tai kuinka "Lassilan olisi pitänyt ottaa tuo kiinni". Nämä saavat yleisen hyväksynnän. Mutta jos mä mainitsen jostain havaitsemastani kentän ulkopuolisesta epäkohdasta, niin johan täällä on Kettuherra-vastainen rintama perskärpäsineen huutelemassa.

Paras kommenttihan oli se, että "pistetään ensiksi peli kuntoon ja vasta sitten murehditaan näitä muita asioita". Muuten hyvä ajatus, mutta samat ihmiset eivät huolehdi näistä asioista. Valmennus huolehtii pelistä. Toimiston väki huolehtii vastaavasti näistä kaukalon ulkopuolisista asioista, joista havaitsemiani epäkohtia mä olen tässä vuosien varrella tuonut jo useampiakin esille.
Selvitin tämän koko "komentoketjun" rakenteen saadakseni selvyyden siihen, miksi eri sivuille ilmestyy kokoonpanot eriävinä. Syy tähän on ollut osittain siinä, että kolme eri tahoa saa kokoonpanot (HC TPS itse, Liiga ja Veikkaus) ja kaikki järjestelmistä riippuen pikkaisen eri muodoissa.
Eli siinä on ollut jotain häikkää tai epäselvyyttä, vai? Ollaan käytetty kolmea eri järjestelmää kokoonpanojen ilmoittamiseen, josta sitten ovat johtuneet nämä heitot eri paikoissa ilmoitetuissa kokoonpanoissa. Eikö se nyt sitten ole hyvä, että asia tuli esille ja se saatiin/saadaan korjattua?

Mä nimittäin tiedän varmaksi yhden epäselvyyttä aiheuttavan seikan. Keski-Euroopassa kokoonpanot ilmoitetaan Pohjoismaista poikkeavalla tavalla. Tämä tuotti aikoinaan hankaluuksia European Trophyn aikoihin - ja todennäköisesti edelleen CHL-matseissakin. Suomessahan (Pohjoismaissa) kokoonpanot ilmoitetaan perinteisesti kaavalla:

vasen laitahyökkääjä - keskushyökkääjä - oikea laitahyökkääjä
vasen puolustaja - oikea puolustaja
maalivahti

Keski-Euroopassa kaava meneekin näin:

Torhüter
Verteidiger (Links) - Verteidiger (Rechts)
Angriff (Zentrum)
Angriff (Links) - Angriff (Rechts)

Suoraan sanottuna jääkiekon seuraajallekin tuo keskieurooppalainen tapa tuotti ensi alkuun vaikeuksia etenkin kun jääkiekkoiluun liittyvä paikallinen sanasto ei ollut niin vahvasti vielä hallussa. Eikä tuo joukkueen kokoonpanon ilmoittaminenkaan paikalliselle medialle kuulemma ollut tehtävänä mistään helpoimmasta päästä silloin kun TPS oli lähdössä vierasreissuille. En tiedä, onko tähän asiaan tullut viime vuosina jo jotain yhtenäisempää, yleiseurooppalaista linjaa.
Summa summarum, jatkossa kokoonpanot kaikissa kolmessa paikassa samat.
Kiitos tästä!

Toivottavasti jatkossa siis Otto Karvinen merkitään ketjun oikeaan laitaan, JOS hän pelaa keskushyökkääjän oikella puolella ja vastaavasti Lauri Tukonen vasempaan laitaan, JOS hän pelaa keskushyökkääjän vasemmalla puolella.
 

Rosvoroope

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
E: Ainiin, @Rosvoroope, saatko sinä vietyä eteenpäin nämä pyynnöt koskien strategian sekä mission, visioiden ja arvojen julkistamista esim. TPS:n sivuilla? Mikseivät oikeasti voisi olla esillä?

Olen kannattajien kanssa tästä asiasta aiemminkin keskustellut ja vienyt näiden keskusteluiden annin ja toiveet perille. Uskoisin, että joulukuussa nämä saadaan julki.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mikä siinä on muuten, että niissä ottelulehtisissä ei ole enään nykyisin tuomareiden nimiä mainittu? Tai no onhan ne siellä välillä, mutta yleensä ei? Olisi vaan kiva tietää ketkä siellä viheltävät jos ei kerkeä ihan pelin alkuun jolloin tuomarit mainitaan.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tepsin mediatiimi tms. on julkaissut pelaajien pikku haastatteluja lähiaikoina. Hienoa, että sisältöä tehdään, mutta kun pelaaja ollaan saatu ns. suostumaan haastatteluun, niin voisiko kysyä jotain muutakin kun mitä mieltä Turusta tai miten opiskelut sujuvat? Toki joitain saattaa nuokin asiat kiinnostaa. Itse odotin esim. Petun pätkässä kommentteja "koutsaamisesta" ja siitä miten peli on muuttunut Elomon aikana jne. Tuo Kumeliauskasin haastattelu nyt vaikutti siltä, että "toimittajalla" oli vain kiire saada homma pois alta ja äkkiä karkuun. Tehkää vain jatkossakin näitä, mutta panostakaa hieman enemmän.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep jep, voisi näyttää esim. videomateriaalia harjoituksista ja kokonaan jään ulkopuolelta. Kysellä tulevaisuudesta enemmän ja kertoa vähän pelaajien taustoista. Tehdä ns. pelaajakortin tapaisia haastatteluja. Kiva, että näinkin paljon kuin mikki ja videokamera jaksetaan kantaa 50 metrin päähän pukukoppiin, mutta mitä jos käytettäis 5 minuutin sijaan 50 minuuttia näihin haastatteluihin? Ehdottomasti jotain videohaastispätkää Laschiltä.

Edit. Eikö nyt olisi ollut aika ajankohtaista haastatella Järvistä? Uran eka voitto liigassa, rankkari torjuttuna ja vielä vieraskentältä. Ei siinä, onhan Kumekin tätä vauhtia tasainen 30 -pisteen mies, mikä ei joillekkin riitä edes 3.ketjun keskelle.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielummin noiden sisällöttömien haastatteluiden sijaan olisin tänään lukenut ennakon ja kommentit pelaajilta itse pelaamiseen ja tulevaan peliin liittyen. "Tykkäätsä koulusta?"
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Haluan kirjata eriävän mielipiteeni "human intrest" -tyylisiin nettihaastiksiin. On toki totta, ettei esimerkiksi Kumeliauskasin opintomenestys mitenkään elimellisesti liity TPS:n tilanteeseen liigassa, mutta "pyöreäksi nollaksi" tai "sisällöttömiksi" niitä ei kuitenkaan mielestäni voi kutsua.
Kaikki Tepsin youtube-kanavaa seuraavat ihmiset tuskin ovat Jatkoajan keskustelussa pyöriviä "vanhoja paskoja", jotka ovat kiinnostuneet vain ns. kovista peliin liittyvistä faktoista. Itse ainakin olisin pikkupoikana ollut aivan innoissani mikäli olisin voinut katsella edes lyhyitä videohaastatteluja suosikkipelaajistani. Tämän lisäksi tietystikin voin toki todeta, että pelaajat ovat joukkue ja katsaukset pelaajien yksityiselämään voivat toimia hyvinkin keinona sitouttaa ihmisiä Tepsin menestykseen.
Nähdäkseni kuluneen viikon "pipohöntsä"-tempaus oli samanlaista ansiokasta toimintaa. Tämä ei tietystkään tarkoita sitä, että TPS ei voisi julkaista pidempiäkin juttuja jotka liittyvät nimenomaisesti vain pelaamiseen ja tuleviin peleihn jne.

Ja! Vähän itse aiheestakin, en ole huomannut täällä mainitun HS:n videota ja pientä artikkelia HS:n kuukauden pelaajsta Teemu Lassilasta:
http://www.hs.fi/urheilu/a1417410683718
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Alkaa toimitusjohtan ohella päävalkku olemaan sellainen jota ei voi päästää mikin eteen. Utj vähän samaan suuntaan, mutta onneksi ne sen harvemmin edes sieltä poterostaan löytää.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Turun radiossa (yle) haastateltiin tänään Össeä. Häneltä kysyttiin, miksi TPS:n joukkue on suurista panostuksista huolimatta Liigassa vasta sijalla 11. Össe totesi, että sijoitukset ovat mitä ovat, mutta joukkueessa ja koko organisaatiossa on vahva tekemisen meininki. Kun näin jatketaan, joukkue pelaa keväällä pitkään. Oikeita ratkaisuja on tehty mm. valmennuksen suhteen.

Tähän ei voi muuta sanoa kuin, että "voi herra jumala sentään" taas kerran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös