Kaiser Soze kirjoitti:
Onhan se paras sellaisen silmään, joka on sitä ikänsä katsellut. Veikkaan kuitenkin että 9 vuotiaseen Petteri-Einariin se ei pahemmin vetoa ja näin ollen isin ei tarvitse viikarille ostaa TPS-fanikrääsää juuri lainkaan.
Onkos Turun linnan porteilla tykkejä? Sieltä äkkiä hakemaan Gunnerssilta idea lainaan ja tykki
logoksi :P
Olen Keisari Soosin kanssa hiukan samoilla linjoilla, mitä tulee fanituotteisiin. En nyt tiedä kuinka merkittävä tulonlähde kannatustuotteet ovat, mutta tekemällä niistä myyvemmän näköisiä, niitä ainakin voisi mennä enemmän kaupaksi. Amerikkalaiset ammattilaisjoukkueet kaikissa lajeissa ja sarjatasoilla ovat tämän ymmärtäneet ja siksipä Suomessakin nuorisolla näkee enemmän Ducksien, Raidersien ym. pohjoisamerikkalaisten joukkueiden paitoja ja lippiksiä kuin kotimaisten jengien vastaavia.
Ero on kuitenkin siinä, että jenkeissä homma on funtsittu jo joukkueen nimestä lähtien. Suomessa on paljon näitä mielikuvituksettomia yhdistysnimiä, joista ei synny muuta kuin kirjainlyhennelmiä. TPS, HPK, JYP, SAIPA, SKDL, STTK, SAK...
Joku Predators antaa aika paljon paremmat lähtökohdat kannatustuotteiden suunnitteluun kuin Turun Palloseura. Kirjainlyhennelmän liittäminen johonkin muuhun visuaaliseen ilmenemismuotoon kuin juuri niihin kirjaimiin vaikuttaa helposti päälleliimatulta tai väkisin keksityltä.
Eikös jossain vaiheessa yritetty jotain TPS Tigers viritelmää lanseerata?
HIFK:n kissa on ihan hyvän näköinen, vaikka onkin pölykapselifirmalta pöllitty, mutta TPS ja tiikerit, kuulostaa hiukan kaukaa haetulta. Jotain keskiaikaiseen historiaan liittyvää voisi tietysti koettaa.