TPS, media ja julkisuus

  • 3 104 851
  • 12 370

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
frankeeni kirjoitti:
Ei millään pahalla mutta: jos kannustus katsomossa aina alkaa vasta minuutti ennen peliajan loppua(jos silloinkaan), niin mistä on lopulta kysymys?

Ei paavo peruskatsojat lähde kannustamaan missään muuallakaan kuin korkentaan pari viimeistä minuuttia, joten se hetken huuma heille suotakoon. Olisihan se ihan mukavaa, mutta ei taida olla realisitista.

frankeeni kirjoitti:
Faniryhmiä taitaa olla kilpailuun saakka, mutta mitään ei silti tapahdu koskaan.
Organisoikaa ihmeessä toiminta(nne) pitkin hallia eikä parin aarin alueelle päälletysten.
Mitä pitäisi tapahtua? Juurihan kauden alussa SR siirtyi ylös. Syynä ei ollut toiminan laajentaminen muualle halliin, vaan ihan puhtaasti toimintaedellytysten parantaminen, mikä onkin ihan hyvin onnistunut, sillä porukkaan on tullut mukaan puolessa kaudessa toistakymmentä uutta kannattajaa, mikä on ollut ihan hyvin. Satunnaisia katsojiakin meidän katsomossa on ollut fiilistelemässä, joten kasvu tulee varmasti myös jatkumaan.

Porukan hajoittaminen pienempiin osiin ei palvelisi ketään. Joten on parempi, että ääntä pitävät henkilöt ovat lähellä toisiaan. Elyseen kokoisessa hallissa porukan pitää olla tiiviisti, että ääni kuuluu. Kannattaja porukoiden kasvulla saadaan tunnelmaa ei niiden hajasijoittamisella.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Kohderyhmäajattelu ja segmentointi vaatii kyllä aika paljon enemmän resursseja tuekseen kuin yhdet tai kahdet aivot. Homma voi mennä jo siinä vaiheessa puihin, jos markkinoinnin ratkaisut perustuvat yhden puolen näkemyksiin ja oletuksiin. Eli, esim. jos TPS:n johto tekee ratkaisut yhdessä mainostoimiston kanssa puhtaasti omien käsitysten perusteella. Markkinoinnin ratkaisut tarvitsevat tuekseen oikeata ja relevanttia informaatiota kohderyhmästä.

Jos suhteellisen edullisesti halutaan toimia, voi markkinatutkimuksen tehdä, vaikka graduntekijä toimeksiantona. Kattavammassa tutkimuksessa kannattaa kääntyä mainostoimiston tai tutkimuslaitosten puoleen. Olennaista olisi kuitenkin TPS:n ymmärtää mitä halutaan tutkia ja mitä ei! Millaisella tiedolla olisi merkitystä markkinoinnissa?
Mielestäni olisi tärkeä ainakin ymmärtää:
-Minkälaiset ihmiset käyvät peleissä, ja minkälaisin perustein? Minkälaisia eri segmenttejä niiden perusteella voidaan rakentaa?
-Millaiset ihmiset voisivat käydä peleissä ja millaisin perustein he voisivat käydä peleissä? Millaisia yhteisiä piirteitä nämä sisältävät? Kuinka suuri merkitys on esim. lippujen hinnoilla peleissä käymiseen? Jos lippujen hintaa laskettaisiin x euroa, kuinka monta lisäkävijää se toisi hallille? jne.. jne..
Tutkimuksia pitäisi uusia riittävän usein.

(Yllä oleva siis puhtaasti omaa spekulaatiota, tietämättä kuinka paljon TPS panostaa taustojen selvittämiseen ja tutkimiseen. Välillä vaan tuntuu selkeän strategian puuttuvan niin markkinoinnista kuin muualtakin, vaikka selvästi tänä vuonna on eteenpäin menty. Kiitos siitä!)

Tämän päiväinen Turun Sanomien lähes koko sivun TPS-Kärpät -pelin hehkutus oli tosiaan kyllä parasta mainontaa mitä olen pitkään aikaan nähnyt palloseuraan liittyen.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Jack's wasted life kirjoitti:
Tämän päiväinen Turun Sanomien lähes koko sivun TPS-Kärpät -pelin hehkutus oli tosiaan kyllä parasta mainontaa mitä olen pitkään aikaan nähnyt palloseuraan liittyen.

Ja parasta hehkutuksessa oli, että se tuli aiheesta.
Jortsukin keimaili pressissä nojaillen ja heittäen Jortikan asteikolla todella rentoa läppää. Tämä ei jäänyt Virtapohjalta huomaamatta.
Kyllä se vaan niin on, että kun kentällä sujuu, mediassa sujuu. Vaikka tästä kaudesta ei ole odotettavissa missään tapauksessa mestaruutta, hädin tuskin välieräpaikkaa, niin jo nyt ollaan ohitettu aallonpohja. Niin mediasonnassa kuin peliesityksissä.
Nyt TPS:sta kirjoitetaan siitä, mitä kaukalossa tapahtuu. Pitänee koputella loppupäivä puuta.
 

frankeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
takavuosien TPS, toivottavasti myös tulevaisuuden
keppimies kirjoitti:
Kyllä se vaan niin on, että kun kentällä sujuu, mediassa sujuu.

Toivottavasti myös silloin, kun otteluisäntänä ei patsastele hämyisesti Tussari.

'Hyvä alku' sanoisi Markku Heikkilä.
 

Yare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jortsu perää muutosta Uuden Rauman sivuilla

Jortikka tuntuu jälleen palanneen vanhaan "median kautta messagea johdolle" taktiikkaan. Uuden Rauman Lukko-TPS ottelua koskevan jutun lopussa Jortsu toteaa TPS:n olevan köyhä seura, mutta lupailee (?) muutosta ja järkevämpää sopimuspolitiikkaa. Kätevää, kun valmentaja voi moisia lupailla. Erottaakohan Jortsu kohta Sutelan? Linkki uutiseen: http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=19848
edit: kielenhuoltoa
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Yare kirjoitti:
Uuden Rauman Lukko-TPS ottelua koskevan jutun lopussa Jortsu toteaa TPS:n olevan niin köyhä seura, mutta lupailee (?) muutosta ja järkevämpää sopimuspolitiikkaa. Kätevää, kun valmentaja voi moisia lupailla. Erottaakohan Jortsu kohta Sutelan? Linkki uutiseen: http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=19848


Öh juu. Melkoinen bon voyage -ilmiö tuota lukiessa. Pelaajilla on pitkiä ja kalliita sopimuksia ja se ahistaa. Mutta entä valmentajilla?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Pressiboxi kirjoitti:
Öh juu. Melkoinen bon voyage -ilmiö tuota lukiessa. Pelaajilla on pitkiä ja kalliita sopimuksia ja se ahistaa. Mutta entä valmentajilla?

Erittäin hyvä huomio. Pitkä, kallis sopimus taskussa ja tulokset viimeisestä kontrahdista suoraan sanottuna heikkoja. Sitoutumisen tasosta kertoo viime kauden kestänyt ja taas aloitettu sivustajohtaminen. Eipä siinä mitään, vanhaan kunnon tyyliin vikaa aina on aina ja iankaikkisesti kaikissa muissa paitsi itsessä. Jos palloseuran arvot kirjattaisiin olisi em motto nro yksi. Perkele, on kaikin puolin ymmärrettävää että kannattajat, minä siihen varmuudella ykkössyyllisinä, jaksavat jauhaa vanhoista väärintekemisistä mutta kai seuran johdossa toimivat julkisuudessa patsastelevat voisivat hetken pitää turpansa kiinni tai edes yrittää pitää ryhtiä ulospäin.

Sääliksi käy Sutelaakin, Hannu on taas aloittanut mouhoamisensa. Sama koskee veteraanejamme, Jortikan sanoin kokeneita pelaajia. Vahvistuksista spiikkaa aina kun tilaisuus, kukaan ei edes kysy mutta tämä vastaa ja nyt sitten julkisuudessa seuran taholta näkyvin hahmo ilmoittaa työnantajansa olevan köyhä. Pitänee paikkansa mutta ei taida olla työntekijän tehtävä tätä puolta esitellä. Enpä ole nähnyt moisia lausuntoja muiden "köyhien" seurojen valmentajilta. Kyllästyttää.
 

tintti44

Jäsen
Pressiboxi kirjoitti:
Öh juu. Melkoinen bon voyage -ilmiö tuota lukiessa. Pelaajilla on pitkiä ja kalliita sopimuksia ja se ahistaa. Mutta entä valmentajilla?

Jos Sutelalla on vähänkin munaa, voisi hän kommentoida valmentajan vuosiansioista vaikka että "siin on puolet liikaa hei" :)
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jack's wasted life kirjoitti:
Kuinka suuri merkitys on esim. lippujen hinnoilla peleissä käymiseen? Jos lippujen hintaa laskettaisiin x euroa, kuinka monta lisäkävijää se toisi hallille?

Pientä osviittaa saadaan lauantain pelin yleisömäärällä:
http://hc.tps.fi/index.html?n=7940

Mitään varsinaista faktatietoa ei tämäkään synnytä, mutta jos katsojamäärä ei nouse olennaisesti, voidaan olettaa, että TPS:n laskiessa hintaa ei se tuo riittävästi lisätuloja lisäkävijöiden muodossa. Ja näin olleen tällainen toiminta on kannattamatonta jatkossa.
Lipunmyyntiä mahdollisesti edistää lauantaipäivän matsi ja hidastaa vastustaja eli Kalpa.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Jack's wasted life kirjoitti:
Pientä osviittaa saadaan lauantain pelin yleisömäärällä:
http://hc.tps.fi/index.html?n=7940

Tuo on hyvä veto. Irtolipun ostavia tulee taatusti vähintään kolmannes enemmän. Kaljanjuontipotentiaalia sitäkin enemmän. Ihmettelen, jos yleisömäärä jää alle 6000 katsojan. Varsinkin, kun viimeinen kotiottelu oli kauden paras.
 

tintti44

Jäsen
keppimies kirjoitti:
Tuo on hyvä veto. Irtolipun ostavia tulee taatusti vähintään kolmannes enemmän. Kaljanjuontipotentiaalia sitäkin enemmän. Ihmettelen, jos yleisömäärä jää alle 6000 katsojan. Varsinkin, kun viimeinen kotiottelu oli kauden paras.

...mutta samalla vittuillaan päin naamaa kausikorttilaisille (jotka maksaa lipuistaan täyden hinnan).
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Yksi, kaksi tai viisikin...

tintti44 kirjoitti:
...mutta samalla vittuillaan päin naamaa kausikorttilaisille (jotka maksaa lipuistaan täyden hinnan).
...ottelua on ihan sama vaikka jakaisivat niitä lippuja kaikille vastaantulijoille. Hyvä vaan (kausikorttilaisillekin)kun hallilla on porukkaa ja ehkäpä parempi tunnelma. Vielä parempi jos joku ilmaislipun käyttänyt pitää pelistä ja ensi kerralla ostaa lipun jo itsekin. Samoin hallilla joka tapauksessa tod.näk. käytetään valuuttaa palveluihin.

Kausikortin suurin etu tulee siitä, että paikka on varattu eikä tarvitse muuta kuin tallustaa sisään lippujonoista yms. välittämättä (kunhan ehtii pelin alkuun mennessä). Eikä tarvitse kuin kesällä yhden kerran hankkia se kortti vrt. joka peliin erikseen hankkiminen. Sekä tietenkin etuosto-oikeus PO-otteluihin l. näkee tasan kaikki ottelut mitkä vain haluaa nähdä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
tintti44 kirjoitti:
...mutta samalla vittuillaan päin naamaa kausikorttilaisille (jotka maksaa lipuistaan täyden hinnan).

Äläs nyt, yleisö, sinä minä me ja muut päätämme pääseekö TPS pleikkareihin vai ei. Vierapeleissäkin jaetaan pinnoja mutta maksava asiakas tämän lopulta ratkaisee.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Kausikortilla sai parhaimmillaan kauden 5,4 eurolla per peli + ilmaiset NT-matsit ennen kauden alkua. Muutama lippua vielä postilaatikosta on tipahtanut, jolla voi ottaa kaverin mukaan otteluun. Muutenkin kausikorttilaiset saavat joka peliin jonkin alunuksen. (ilmainen kahvi, liian hapokas ja popparit halvemmalle etc.) Itseäni ei ainakaan kovin paljon muutama kaksilippua yhden hinnalla kamppaniat haittaa. Sitä paitsi Viking maksaa näistäkin lipusta TPS:lle rahaa. Aika paljon ilmaisliput (lue: ei sponssien maksamat) ovat tällä kaudella jaettu lapsille, mikä on hyvä. Syyskauden kaikkiin peleihin voisi jakaa kaikille alle 13-vuotiaille ilmaisliput. Yleisömäärät kasvaisi ja sammalla saataisiin lisää tulevaisuuden katsojia.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pressiboxi kirjoitti:
Öh juu. Melkoinen bon voyage -ilmiö tuota lukiessa. Pelaajilla on pitkiä ja kalliita sopimuksia ja se ahistaa. Mutta entä valmentajilla?

Mielenkiintoisesti Jortsu jatkaa flash-back linjallaan:

"- Kun jäähyjä tulee paljon, joudutaan tiettyjä pelaajia kuormittamaan liikaa. Lopussa jouduimme siirtymään jopa kolmeen kenttään, kun paineet osoittautuivat muutamille nuorille kavereille liian suuriksi.

- Pelaajamateriaalimme on todellakin näin kapea. Ollaan niin köyhä seura, ettei löydy viidettä ja kuudetta kenttää niin kuin aikanaan TPS:lla. Mutta sen kanssa on elettävä, Jortikka sanaili."

Aika kovat vaatimukset, että seuralla pitäisi olla kuusi liigakelpoisesta kenttää kun Kärppiä lukuunottamatta muilta ei löydy edes neljää, joiltain ei edes kahtakaan. Ulkopuolisen katsantokannalta luulisi Jortsun olevan kuitenkin tyytyväinen Tepsin selkeään ryhtiliikkeeseen kun vertaa viime kauteen ja tämän kauden alkuun.
 

Yojimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Jaakko kirjoitti:
Syyskauden kaikkiin peleihin voisi jakaa kaikille alle 13-vuotiaille ilmaisliput. Yleisömäärät kasvaisi ja sammalla saataisiin lisää tulevaisuuden katsojia.
Voisi olla parempi lunastaa ne liput Turkuhallin kassalla. Muuten olen samaa mieltä. Eli TPS voisi (vink-vink) mainostaa vaikka siten, että kaikki alle 13-vuotiaat ilmaiseksi sisään Turkuhallin lipunmyynnistä lipun lunastamalla. Lippuja jaettaisiin yläkatsomoon niin kauan kuin paikkoja riittää. Alakatsomoon paikan saisi aikuisen siivellä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Yojimbo kirjoitti:
Voisi olla parempi lunastaa ne liput Turkuhallin kassalla. Muuten olen samaa mieltä. Eli TPS voisi (vink-vink) mainostaa vaikka siten, että kaikki alle 13-vuotiaat ilmaiseksi sisään Turkuhallin lipunmyynnistä lipun lunastamalla. Lippuja jaettaisiin yläkatsomoon niin kauan kuin paikkoja riittää. Alakatsomoon paikan saisi aikuisen siivellä.

Tälläinen olisi todella hyvä järjestelmä. Tällä tavalla voitaisiin saada lisää aikuisiakin katsomoon ja oheismyynti isommaksi. Jotkut kohderyhmään kuuluville jaettavat kausikortitkin voisivat olla ihan jees. Parhaat matsit voitaisiin niistä karsia, mutta perusmatseihin saataisiin aika paljon massaa lisää.
 

cheli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tintti44 kirjoitti:
...mutta samalla vittuillaan päin naamaa kausikorttilaisille (jotka maksaa lipuistaan täyden hinnan).
?

Ei yksikään kausikorttilainen ole maksanut täyttä hintaa lipuistaan, mieti vähän.
Sitä paitsi noihin kalpa/jyp ja saipa peleihin on vuosikausia jaettu ties mitä ilmaislippuja ja jäsenlippuja vasemmalta ja oikealta jne jne. sen takia vaan ettei tulisi 'yleisömääräkatastrofia' (esim. säälipleijareissa 2900), koska ne ei oikeasti ketään kiinnosta hirveästi.
Ja onhan ASS-etu kortilla saanut pari euroa pois lipuista ja tälläkin kaudella oli ainakin kerran kaksi yhden hinnalla prismoista ostettuna tms.
Hyviä hommia tuollaiset ovat. Eikä harmita yhtään ettei ole S-etukorttiakaan.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
keppimies kirjoitti:
http://www.turunsanomat.fi/urheilu/?ts=1,3:1006:0:0,4:6:0:1:2007-01-10,104:6:430813,1:0:0:0:0:0:

Seppo löytänyt uuden termin markkinoinnin käsikirjastaan. Tai on siis siirtynyt sivulle 3. Sivulla 2 oli ilmeisesti tutuksi tullut SWOT-analyysi.

Jännityksellä odotan seuraavaa termiä. Joko on yllättäjä "kohderyhmäanalyysin" vuoro, vai pitääkö ennakkosuosikki "segmentointi" pintansa.

Tämän homman idea löytyy jutun lopusta: "Ideoimaan pääsee 200 eurolla". Kyse on kalliinpuoleisesta coctail-tilaisuudesta jonne pääsee mukaan pätemään ja alleviivaamaan omaa olemassaoloa maksamalla kynnysrahan, sillä mun on hyvin vaikea uskoa että tuollaisen tilaisuuden innoittamana joku vuosikausia helvetin hienoa ideaansa hautonut vihdoin räjäyttäisi pankin ja menisi paikanpäälle maksua vastaan kertomaan ideastaan kaikille.

Eipä silti, ihan uskottavia toimijoita hommaan on saatu valjastettua mukaan; vastikään Turkuun ryminällä jalkautunut Asianajotoimisto Krogerus ja Varsinais-Suomen Yrittäjät ry. Ensin mainittu mainostaa tilaisuudessa luonnollisesti itseään ja jälkimmäinen pyrkii kertomaan että hei mekin ollaan olemassa.

Jos hommasta tulee enemmän rahaa palloseuralle kuin siihen uppoaa tai sitten sillä saavutetaan jotain aineetonta hyötyä niin mikäs siinä, jos taas paikalla patsastelee em sekä kaupunginjohtaja + pari hassua niin mahtavan verkostoitumistilaisuuden sijasta maksaneille tulee kalliimmat liput. Win Win ja wink wink.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
kausi kirjoitti:
Tämän homman idea löytyy jutun lopusta: "Ideoimaan pääsee 200 eurolla". Kyse on kalliinpuoleisesta coctail-tilaisuudesta jonne pääsee mukaan pätemään ja alleviivaamaan omaa olemassaoloa maksamalla kynnysrahan

Eikös tämän kaltaiset hapeningit yleensä maksa huomattavasti isompia summia? Ainakin mitä jotain mainoksia jossain olen nähnyt, niin ei ole harvinaista, että nollia yhtäpaljon perässä kuin TPS:n maalivahdeilla nollia tällä kaudella yhteensä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Jaakko kirjoitti:
Eikös tämän kaltaiset hapeningit yleensä maksa huomattavasti isompia summia? Ainakin mitä jotain mainoksia jossain olen nähnyt, niin ei ole harvinaista, että nollia yhtäpaljon perässä kuin TPS:n maalivahdeilla nollia tällä kaudella yhteensä.

Maksavat, mutta tällöin on vaarana että paikanpäällä puhutaan osallistujan kannalta hyödyllistä asiaa tai että osallistujat maksavat kustannukset järjestäjän tukemisen vuoksi. Tässä tilaisuudessa TPS tarjoaa oman verkostonsa käyttöön, jotta Turkuun saataisiin uusia ideoita ja samalla tietty verkottaa osallistujia niinkuin nykyisin aina kun kaksi konsulttia tapaavat vaikka pisuaarilla. Turun kannalta on erittäin hienoa, että TPS toimii näiden uusien ideoiden osalta ainoastaan ns perusplatan -lämpimän tilan- tarjoajana eikä siis esim esittele omia merkittäviä ideoitaan viime vuosikymmeneltä. Näihin kuuluu mm Turkuhallin osto kaupungilta.

Ei mulla ole tilaisuutta vastaan tietysti yhtään mitään. Saahan näitä järjestää kun tekee omat päähommansa myös. Tästähän saatetaan saada rahaakin. Joku kyynisempi voisi sanoa, että tällainen järkätään siitä syystä että on kiva ottaa poikien kanssa pari lasia ja tuntea olevansa talousalueen primus motor sport.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
First things first

Josko TPS hoitaisi oman leiviskänsä eikä ryhtyisi neuvomaan muita? Eikö siitä olisi hyvä lähteä? Kyseessä on persaukinen lätkäseura aasta ööhön, ei tulevaisuusvisionäärinen luovuuskeskittymä?

Josko esim. tämä lafka hoitaisi nämä kehittämisasiat, kai heidät on kutsuttu: http://www.turunseutu.net/public/default.aspx?nodeid=8932&contentlan=1

Pukkisesta hauska havainto. Turussa ukko esittäytyy kovana talousmiehenä, Seinäjoella taloutta vastaavasti parsitaan kuntoon nyt kun Pukkisesta on (viimein) päästy eroon.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kotkan Titaaneissa pari vuotta toiminnanjohtajana töitä paiskinut Sakari Välimaa vahvistaa helmikuusta alkaen Tepsin myyntitiimiä myyntipäällikön tehtävissä.

Kotkassa toimiessaan Välimaa on saanut pelkkää positiivista aikaan. Titaanien hyvät otteet ja taistelu noususta Mestikseen kauden päätteksi on suurelta osin Saken ansioita, joka on paiskinut hartiavoimin töitä ja suurella rintamalla Titaanien vuoksi. Toki tehtävänkuva Turussa on varmasti erilainen, mutta uskon Välimaan tuovan hyvän tuulahduksen osaamistaan myös Tepsiin. Kotkassa toimiessaan Sakke hoiti/hoitaa yksin suuren osan kaikista Titaaneihin liittyvistä asioista. Pitkiksi ovat päivät varmasti venyneet. Ilman Välimaata Titaanit eivät olisi niin hyvässä jamassa kuin tällä haavaa ovat.

Lähde: http://hc.tps.fi/index.html?n=8036
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Juippi kirjoitti:
Kotkan Titaaneissa pari vuotta toiminnanjohtajana töitä paiskinut Sakari Välimaa vahvistaa helmikuusta alkaen Tepsin myyntitiimiä myyntipäällikön tehtävissä.

No on miehellä statsit kunnossa. Loistavaa. Samalla Stouni jatkaa "vain" A-junnujen kakkosena, mikä sekin on helvetin hyvä asia. Sekä valmentaminen, että yritysmyynnin lankeaminen ansioituneelle ammattilaiselle.

Kaiken lisäksi Välimaa on myyntimiehen "kiimaiässä". Eli kolmessakymmenissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös