TPS, media ja julkisuus

  • 3 096 078
  • 12 338

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Meillä on kotisivut ja siellä otteluohjelma. Eikä siellä ole edes kotiotteluiden tuloksia. Tai minä en ainakaan löydä.
Vitun puuhastelua.

Vierasotteluista löytyy sentään tulokset. Mutta ei linkkiä esim. otteluraporttiin, ottelun tilastoihin.
 

Tarasenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, St. Louis Blues, Manchester United
Noista verkkosivuista on avauduttu jo omastakin toimesta täällä niin monesti ettei enää jaksaisi mutta kun Seuralla on ilmeisesti kuitenkin 3 ihmistä tekemässä täyspäiväisesti mediaa/viestintää niin olettaisi että joku ehtisi edes ne perusasiat sinne sivuillekkin päivittämään.

Aika nolla-arvo noilla kolmen lauseen otteluennakoilla ja päivittämättömillä pelaaja- ja ottelutiedoilla kun nykyään on kaikenmaailman eliteprospectit ja flashscoret.
 
Viimeksi muokattu:

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuuleman mukaan TPS hakee myyntiinsä vahvistuksia. Onko jollain osunut silmään?


Kotisivuilla ainakin mainostetaan.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi

Kotisivuilla ainakin mainostetaan.
Jos tulee pätevä osaaja ja tällä saadaan merkittävästi lisää tuloja Seuraan niin hyvä. Jos taas jälleen yksi pukutakki lisää ja raskauttaa edelleen menopuolta, niin hohhoijjaa. Eiköhän näitä tarpeeksi ole.

Edelleen haluaisin muistuttaa, että TurkuLive ja TPS liikevaihto on yhteensä luokkaa Ilves. TPS tekee TurkuLiven voittokin mukaanluettuna miljoonan turskaa ja Ilves usean miljoonan voittoa. Kulupuolella on siis pakko olla jotain todella pahasti pielessä. Eikä ole mistään pelaajabudjetista kiinni, sekin on puolen miljoonaa isompi Ilveksellä.

Toki jos nyt oikea myyntiguru löytyy ja rahaa alkaa lappaamaan koko Varsinais-Suomesta ovista ja ikkunoista niin, ettei kuluja enää ketään muistele, niin aivan sama sitten. Palkataan vaan toimisto täyteen kaikenlaista porukkaa tekemään sitä sun tätä.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura

Kotisivuilla ainakin mainostetaan.

Siis kohta meillä on kolme urheilumarkkinoinnin asiakkuuspäällikköä, myyntipäällikkö sekä myyntijohtaja! Jumalauta mitä pumppua siellä viritellään. Löytyy päällikköä ja johtajaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Siis kohta meillä on kolme urheilumarkkinoinnin asiakkuuspäällikköä, myyntipäällikkö sekä myyntijohtaja! Jumalauta mitä pumppua siellä viritellään. Löytyy päällikköä ja johtajaa.
Vanha Tepes-kaava toistuu: Porukka ei saa tulosta aikaan, niin palkataan niitä lisää!
Ei vaan vakavasti ottaen himmeli alkaa olla suurehko, mutta käsittääkseni kulupuolta ollaan karsimassa myös tällä alueella.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Jos tulee pätevä osaaja ja tällä saadaan merkittävästi lisää tuloja Seuraan niin hyvä. Jos taas jälleen yksi pukutakki lisää ja raskauttaa edelleen menopuolta, niin hohhoijjaa. Eiköhän näitä tarpeeksi ole.

Edelleen haluaisin muistuttaa, että TurkuLive ja TPS liikevaihto on yhteensä luokkaa Ilves. TPS tekee TurkuLiven voittokin mukaanluettuna miljoonan turskaa ja Ilves usean miljoonan voittoa. Kulupuolella on siis pakko olla jotain todella pahasti pielessä. Eikä ole mistään pelaajabudjetista kiinni, sekin on puolen miljoonaa isompi Ilveksellä.

Toki jos nyt oikea myyntiguru löytyy ja rahaa alkaa lappaamaan koko Varsinais-Suomesta ovista ja ikkunoista niin, ettei kuluja enää ketään muistele, niin aivan sama sitten. Palkataan vaan toimisto täyteen kaikenlaista porukkaa tekemään sitä sun tätä.
No paljon se Palkat ja palkkiot rivi eroaa näillä? Kai joku tilkkari on kaikki tiedot johonkin päin internetsiä laittanut tai joku muuten vaan näätä ostanut kaikkien jengien tilinpäätökset? Jostain käyttökatteesta on vielä vähän vaikea päätellä, että kummalla on liikaa puvuntakkeja vaatekaapissa vai selittyisikö ero jostain muusta tuloslaskelmanrivistä.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
No paljon se Palkat ja palkkiot rivi eroaa näillä? Kai joku tilkkari on kaikki tiedot johonkin päin internetsiä laittanut tai joku muuten vaan näätä ostanut kaikkien jengien tilinpäätökset? Jostain käyttökatteesta on vielä vähän vaikea päätellä, että kummalla on liikaa puvuntakkeja vaatekaapissa vai selittyisikö ero jostain muusta tuloslaskelmanrivistä.
Jonkin verran TPS on vielä jäljessä isompia seuroja toimiston väkimäärässä, jos oikein muistelen.
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se nyt on ihan arkipäivää muissakin b2b-bisneksissä että myyjät ovat titteliltään päälliköitä eikä siinä ole sinänsä minusta yhtään mitään väärää (kunhan tehtävänhaltijat eivät kuvittele itsestään liikoja tehtävänimikkeen johdosta).
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi
Näistä uusista rekrytoinneista on ennakkoluuloja pääasiassa Uraman takia. Aikanaan kun tänne tuli, niin monikin ajatteli Uraman olevan uusi urheilutoimenjohtaja, eli kartoittaa meille pelaajia ja rakentaa joukkuetta. Sitten kuitenkin nopeasti itse ilmoitti, että ei suinkaa tee näin, vaan Kallio/Suoraniemi hoitaa kaiken tämän ja hän toimii ainoastaan leimaisimena, joka hyväksyy hankinnat ja tarkastelee sitä kuuluisaa "isoa kuvaa".

Tästä jää ulkopuoliselle vähän kummallinen kuva rekryn järkevyydestä. Onko Urama siis "sadantonnin leimasin" vai mikä on hänen työkuva?

Sama tällä markkinointi/asiakkuuspuolella, siellä on erilaisilla nimikkeillä johtajaa/päällikköä jo aika monta. Nyt tulee taas uusi, jonka pääasiallinen rooli oli kai ilmoituksen mukaan päästä mukaan "uuden areenahankkeen" osaksi, toimien kuitenkin niin TurkuLiven tapahtumamarkkinoinnissa kuin HC TPS asiakkuuksien ja markkinoinnin ympyröissä.

Lähinnä kiinnostaa sen takia, että työnkuvauksen ja tittelin perusteella ei ihan kaurapuuropalkalla tämäkään rekry tule, vaan tulee saamaan ihan "kohtalaisen" korvauksen ajastaan. Jos samaan aikaan rutistetaan jokainen kymppitonnikin säästöä urheilupuolella, että päästään siihen miljoonan tappion tavoitteeseen, niin mites kun sivukuluineen varmasti lähemmäs 70k menee taas vuosittain tähänkin henkilöön? (70k vain esimerkki jos vaikka palkka 55k luokkaa ja siihen n. 15k sivukuluja päälle). Onko siellä aiemmin näissä hommissa työskentelevistä jollain mahdollisuutta siirtyä hoitamaan tai järjestellä uudestaan työtehtäviä?

Ymmärrän, ettei kaikki kulje käsi kädessä ja toimisto ja urheilumaailmat ovat eri asia, varsinkin kun lisätään TurkuLive vielä yhtälöön. On silti todella vaikea aina ymmärtää, että miksi siellä päätuotteen, eli urheilun puolella jokainen penni on kullan kallis, mutta toimistolle hommataan uutta kaveria ja luodaan uusia hommia vuosittain. Kai niitä säästöjä voi sielläkin tehdä?
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Se nyt on ihan arkipäivää muissakin b2b-bisneksissä että myyjät ovat titteliltään päälliköitä eikä siinä ole sinänsä minusta yhtään mitään väärää (kunhan tehtävänhaltijat eivät kuvittele itsestään liikoja tehtävänimikkeen johdosta).

Juuri näin, b2b-myyjät ovat asiakkuuspäälliköitä - aivan kuten minäkin titteliltäni - vaikka perus myyntihommaa teen.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin vaan mielessä, että onko sieltä joku lähdössä vai palkataanko tässä tosiaan täysin uutta. Lähinnä vain siksi, että jos palkataan lähtevän tilalle ni se tuskin rasittaa kulupuolta entistä enempää.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Kyllä tonne varmasti lisärekrytointeja tarvitaan myyntipuolelle, kun vertaa Tapparan ja TPS myyntitiimejen kokoa. Toki myyntihenkilöstöön kuuluminen on häilyvää, mutta kuitenkin. Eli siihen voi kuulua enemmänkin väkeä, kuin pelkät *myynti* nimikkeellä kuuluvat.

Tapparalla esim. 3 myyntipäällikköä ja 3 myyntineuvottelijaa. Sekä asiakastilaisuuden myynnistä vastaava kaveria. Eli 7 kaveria.


Meillä on 4 *Myynti* kategorian alla olevaa ihmistä.

 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
On silti todella vaikea aina ymmärtää, että miksi siellä päätuotteen, eli urheilun puolella jokainen penni on kullan kallis, mutta toimistolle hommataan uutta kaveria ja luodaan uusia hommia vuosittain. Kai niitä säästöjä voi sielläkin tehdä?
Operatiivinen toiminta liiketoiminnassa ei synnytä itsessään liikevaihtoa, vaan yleensä tarvitaan kaupallinen organisaatio luomaan suhteet, neuvottelut ja yhteistyösopimukset, joilla liiketoiminnan arvo monetisoidaan.

Suomeksi: myynti mahdollistaa yhtiöön ne eurot, joilla tuote tuotetaan ja asiakasarvo synnytetään.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Näistä uusista rekrytoinneista on ennakkoluuloja pääasiassa Uraman takia. Aikanaan kun tänne tuli, niin monikin ajatteli Uraman olevan uusi urheilutoimenjohtaja, eli kartoittaa meille pelaajia ja rakentaa joukkuetta. Sitten kuitenkin nopeasti itse ilmoitti, että ei suinkaa tee näin, vaan Kallio/Suoraniemi hoitaa kaiken tämän ja hän toimii ainoastaan leimaisimena, joka hyväksyy hankinnat ja tarkastelee sitä kuuluisaa "isoa kuvaa".

Urama on urheilutoimenjohtaja. Työskentelee pitkän linjan urheilupuolen kehittämisen parissa, toimii johtohahmona ry:n ja edustuksen/a:n välissä, huolehtii kokonaisvaltaisesti urheiluorganisaation kyvykkyydestä. Viimeksi mainittu lienee sisältää hivenen muutakin kuin pelaajatarkkailua. On yksi Suomen vaikutusvaltaisimpia ja arvostetuimpia johtajia urheilun piirissä. Jatkoajan keskustelupalstalla toki osataan ottaa kantaa eliteprospectsin myötä noin kymmenesosaan hänen tekemisistään. Se on hienoa se.

Sama tällä markkinointi/asiakkuuspuolella, siellä on erilaisilla nimikkeillä johtajaa/päällikköä jo aika monta. Nyt tulee taas uusi, jonka pääasiallinen rooli oli kai ilmoituksen mukaan päästä mukaan "uuden areenahankkeen" osaksi, toimien kuitenkin niin TurkuLiven tapahtumamarkkinoinnissa kuin HC TPS asiakkuuksien ja markkinoinnin ympyröissä.

Ei siellä itse asiassa ole kuin myyntipäällikkö joka käsittääkseni toimii esimiesasemassa ja loput ovat myyjiä. Tepsin yritysmyyntihän on kerrotun perusteella pitkään, jo Sjöroosin loppuvuosista lähtien, ollut aika heikkoa ja tämä on monen esimerkin ja palstalle kirjoittaneenkin kokemuksen perusteella todennettua. Kertoo siitä että myynnin johtaminen ei ole toiminut, lisäksi että osaaminen ja kohtaamistyö ei ole toiminut joko riittävällä frekvenssillä tai laadulla, tai molemmista edellä mainituista.

Itse näkisin että jos tuohon nyt löytyisi joka joka on pomona uskottava, osaa motivoida ja kouluttaa myyjiä ja itse edustaa fiksusti sekä tehdä myyntityön mahdollistamiseen liittyen oikeita päätöksiä talousjohtajan ja toimitusjohtajan kanssa, niin tämä on fiksu veto. Areenahanke, koska onkaan oikeasti ajankohtainen, tukee sitten vahvasti sillä herättänee buumia niin katsojissa, urheilupuolessa kuin bisneksessäkin (myynti ja asiakkaat).

Lähinnä kiinnostaa sen takia, että työnkuvauksen ja tittelin perusteella ei ihan kaurapuuropalkalla tämäkään rekry tule, vaan tulee saamaan ihan "kohtalaisen" korvauksen ajastaan. Jos samaan aikaan rutistetaan jokainen kymppitonnikin säästöä urheilupuolella, että päästään siihen miljoonan tappion tavoitteeseen, niin mites kun sivukuluineen varmasti lähemmäs 70k menee taas vuosittain tähänkin henkilöön? (70k vain esimerkki jos vaikka palkka 55k luokkaa ja siihen n. 15k sivukuluja päälle). Onko siellä aiemmin näissä hommissa työskentelevistä jollain mahdollisuutta siirtyä hoitamaan tai järjestellä uudestaan työtehtäviä?

Kiitos @BigJ linkistä aiemmin. Vastauksena lainattuun, tässä haetaan johtoryhmän jäsentä ja silloin 70k€ on kyllä liian pieni summa helposti. Ja mikäli sisältä olisi pystytty tuo paikka täyttämään, se olisi varmasti tehty. En ole myöskään tietoinen siitä että jokainen kymppitonni urheilupuolella nitistetään lippaaseen, vaan jos tällä viitataan huhupuheisiin siitä millä profiililla operoidaan pelaajamarkkinoilla niin se on ihan höpökukkua sen perusteella. Se, ettei olla pystytty kilpailemaan pelaajista ei ole perua siitä ettei voitaisi maksaa Liigan mittapuulla asiallista siirtokorvausta tai liksaa, vaan siitä että kymmenet eurooppalaiset meitä rikkaammat seurat (DEL, SHL, NL) kalastavat samalla lammella. Ihmettelen suuresti, että tämä perusasia on näin pitkään menemättä jakeluun. Markkina toimii oikein, ja esim. Meskasella SaiPa yrittää kuulopuheiden mukaan rahastaa. Siitä on kyse, ja siihen ei pidä lähteä mukaan.

Se, miksi siellä miljoonan tappion budjetissa ylipäätään joudutaan pyörimään, ei aukene itsellenikään. Sen tosin tiedän katsomattakin että toimiston palkoista se ei isommallakaan organisaatiokoolla olisi kiinni kuin promillen verran. Mitkä ovat merkittävimmät kuluerät vuosittain ja miksi?
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi
Kiitos kaikille vastanneille/muuten asiaa sivunneille vastauksista. Paljon on tosiaan muuttujia tässäkin ja hyvänä huomiona tuokin, että eihän tässä periaatteessa voida tietää, onko tämä pesti täysin uusi vai luodaanko jonkun poistuman myötä. Vähän vaikuttaisi kuitenkin ilmoituksen perusteelta täysin uudelta pestiltä.

Oli se palkka mitä vaan, ilmeisesti itse olin vielä vähän alakanttiin mutuilujeni kanssa, niin pitää toivoa, että tulee tosissaan olemaan iso vaikutus myyntiin. Jos on vaan yksi kuluerä lisää ja kaikki jatkuu kuten nyt niin silloinhan tulee vain turpiin.

Ja Uraman meriittejä en kiistä, enemmän kritiikki kohdistui tähän tiedotuspolitiikkaan siitä, mitä hän tuli tänne tekemään. Monella seuralla kun on yksi urheilutoimenjohtaja, joka tekee kaiken sen, mitä Kallio, Urama ja Suoraniemi puoliksi tekee meillä. Eli näin yksinkertaistaen, meillä on 2,5 henkilöä tekemessä hommaa, joka yleensä on yhden henkilön homma muualla. En tällä myöskään tarkoita, että tämä olisi lähtökohtaisesti mikään ongelma, jos tähän on perusteltu syy ja tämä malli todetaan parhaiten toimivaksi. Tämä vaan nostona nyt kun pohditaan kovasti säästöjä ja hyvä lopputulos kaudesta on miljoona turskaa, niin mielestäni on ihan aiheellistakim tarkastella ja pallotella ihan kaikkea ylhäältä alas, eikä vain puhua siitä pelaajabudjetista aina.
 

Brooklyn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varsinais-Suomalainen juniorikiekko
Mistä tiedät tekeekö muissa seuroissa utj yhtä laajasti työtä kuin Urama? Tepsissä tuo pesti oikeasti on laaja. Joku Lelu Laukkanen Pelsussa tai Koskela Ilveksessä tuskin omaa yks-yhteen roolit verrattuna Rauliin. Tämä vie tuosta Suoraniemi, Kallio, Rale-mutuilultasi pohjaa. Mutta toki käsitin ettei tarkoituksesi ollut ainoastaan sahata tuossa vaan siinä oli ihan pohdintaakin.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi
Mistä tiedät tekeekö muissa seuroissa utj yhtä laajasti työtä kuin Urama? Tepsissä tuo pesti oikeasti on laaja. Joku Lelu Laukkanen Pelsussa tai Koskela Ilveksessä tuskin omaa yks-yhteen roolit verrattuna Rauliin. Tämä vie tuosta Suoraniemi, Kallio, Rale-mutuilultasi pohjaa. Mutta toki käsitin ettei tarkoituksesi ollut ainoastaan sahata tuossa vaan siinä oli ihan pohdintaakin.
En tiedäkkään, tämä selviäisi ainoastaan saamalla selvitys jokaisesta seurasta. Mutta kuten sanoin, ei minulla ollut tarkoituskaan tällä nyt vaatia kenkää kenellekkään tai kyseenalaistaa mitä siellä tehdään, vaan ylipäätään pohtia mihin sitä rahaa menee ja paljonko, sekä mielellään saada vähän parempaa tiedottamista siitä, mitä kukin toimistolla tekee. Ymmärrän, että monia tämä ei varmasti kiinnosta paskan vertaa, mutta itseäni kyllä kiinnostaisi. Uraman rooliahan on kuvailtu ainakin jossain yhteydessä sinänsä "uniikiksi" että samaa mallia ei taida ainakaan tismalleen tällä tavalla Suomessa muilla olla.

E: jatkot varmaan talousketjun puolella, ei liity tähän ketjuun varsinaisesti, vaikka uutista sivuaakin aihe.
 
Viimeksi muokattu:

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Jos noista toimiston henkilöistä pitää jotain ihmetellä, niin meillä on viestintäpäällikkö, art director, mediatuottaja ja graafikko. En edes halua tietää miten nuo asettuu organisaatiokaavioon.

Nämä neljä ovat saaneet tuotoksena aivan kammottavat kotisivut(toki joku alihankkija oikeasti nämä toteutti mutta projekinjohto varmasti meidän mediahessuilla), joiden sisällöstä mitään ei viitsi uskoa, koska virheitä on niin paljon kaikessa tiedossa. Ihan hienoja teaserivideoita instagramiin ja ihan pätevännäköisiä grafiikoita. Hyvin pintapuolista sisältöä silti, poislukien hunajacast ja vitun ankeat Ahokkaan voittopuheet. Tämä on mielestäni neljältä henkilöltä aivan liian vähän, jos ne on siellä kokopäiväisesti.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kyllä tonne varmasti lisärekrytointeja tarvitaan myyntipuolelle, kun vertaa Tapparan ja TPS myyntitiimejen kokoa. Toki myyntihenkilöstöön kuuluminen on häilyvää, mutta kuitenkin. Eli siihen voi kuulua enemmänkin väkeä, kuin pelkät *myynti* nimikkeellä kuuluvat.

Tapparalla esim. 3 myyntipäällikköä ja 3 myyntineuvottelijaa. Sekä asiakastilaisuuden myynnistä vastaava kaveria. Eli 7 kaveria.


Meillä on 4 *Myynti* kategorian alla olevaa ihmistä.


Turha verrata yksi yhteen, kun Tampereella on suurempi väkiluku, uusi areena (mihin jokainen sponsori haluaa mukaan) ja iso kiekkobuumi. Tapparan ja Ilveksen pitää todella takoa nyt myyntipuolella, kun rauta on kuumaa.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Yritin vaan sanoa, että ihan perusteltua että Tepsi tekee lisärekrytointeja myyntipuolelle, omasta mielestä.
Tampereen seutukunnassa muuten 350 000 asukasta ja Turussa 337 000, Wikipedian mukaan.
Ei suurta eroa. Toivottavasti pikkuhiljaa hyödyntäisi TPS:ki paremmin seutukunnan tarjoamia mahdollisuuksia. En toki tiedä miten Tappara/TPS:ä näitä seutukuntien mahdollisuuksia hyödyntävät.
 

nikkethegreat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, FLA, NYR
Jos noista toimiston henkilöistä pitää jotain ihmetellä, niin meillä on viestintäpäällikkö, art director, mediatuottaja ja graafikko. En edes halua tietää miten nuo asettuu organisaatiokaavioon.

Nämä neljä ovat saaneet tuotoksena aivan kammottavat kotisivut(toki joku alihankkija oikeasti nämä toteutti mutta projekinjohto varmasti meidän mediahessuilla), joiden sisällöstä mitään ei viitsi uskoa, koska virheitä on niin paljon kaikessa tiedossa. Ihan hienoja teaserivideoita instagramiin ja ihan pätevännäköisiä grafiikoita. Hyvin pintapuolista sisältöä silti, poislukien hunajacast ja vitun ankeat Ahokkaan voittopuheet. Tämä on mielestäni neljältä henkilöltä aivan liian vähän, jos ne on siellä kokopäiväisesti.
Word! En vertaa, mutta vilkaiskaa huvikseen esim. Rangersin tuubikanavaa. Sinne saisi mediaosastokin surffata, ottaa vähän mallia ja skaalata se tähän markkinaan sopivaksi. Se kun on kuitenkin sitä nykyaikaa. Koitan tällä sanoa sitä, että sitä markkinointibudjettiakin voisi funtsia, että mihin toimintoihin sitä allokoidaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös