Toiset mediatiimit keskittyy olennaiseen, toiset sateenkaariin.
Ei mutta, ihmetellyt jo monta vuotta kun isot seurat ei saa mitään aikaan somepuolella Youtubeen, samaan aikaan esim Sport tehnyt jo monta kautta hienoa työtä ja Youtubesta löytyy paljonkin matskua joukkueen kesätreeneistä, uusien pelaajien esittelyistä yms. Nyt Jukurit näyttää seuraavan perässä.
Kärpät, Tappara, TPS. Kiirettä päivitellä pelinumeroita kotisivuille? Jos kiinnostusta olisi, resurssit riittäisi hienoihin kesävideoihin.
Vaasan Sport ja "hieno työ" YouTubessa: 4k subscribeä, viimeisin video julkaistu kuukausi sitten ja kerännyt tuhat katselukertaa. Tätä edeltävä video kaksi kuukautta vanha ja suunnilleen saman verran katselukertoja. Puoli vuotta sitten julkaistu jouluspesiaali sentään kerännyt 10k katselukertaa, toki tykkäysten määrä jäänyt hieman maltilliseen sataanviiteenkymmeneen.
En arvostele videoiden laatua tai sisältöä, mutta puhtaasti tilastojen valossa puhutaan aika pienestä segmentistä. YouTuben tuoma lisäarvo suhteutettuna nähtyyn vaivaan ja aikaan ei vain ole järin kannattavaa, valitettavasti. Osaamista seuroissa varmasti on, mutta resursseja ei ole riittävästi, jotta YouTubeen voisi panostaa sen edellyttämällä tasolla.
Nämä kesätreeni-/pelaajahaastatteluvideot kannattaa ennemmin ladata Facebookiin ja/tai Instagramiin, jossa katselukerrat huitelevat viisinumeroisissa luvuissa ja tykkäysten määrä alkaa olla samaa luokkaa kuin katselukerrat YouTubessa olisi. Pidemmät pätkät ja striimit sitten YouTubeen, nälkäisimmät fanit löytävät kyllä ne sieltä.
Kaikkihan nää nostaa fiilistä tulevaa kautta kohden. Toisilla tietty on jo ilman boostia hallit täynnä syksyllä.
Heinäkuiset punttisalivideot eivät halleja syksyllä täytä vaikka niitä pumppaisi ulos viiden minuutin välein.