Koskas tps on viimeksi ollut otsikoissa? Jossain analyysissa tai nousu/lasku kurssista jotain mainintaa? Onko tosiaan niin, ettei suomalainen urheilujournalismi edes yritä olla laadukas ja tutkiva vaan pelkillä parametreillä mennään; tps kriisissä tarkoittaa myyntiä ja kaikki muu jätetään julkaisematta.
Ansaitun median (joku tuote saa medianäkyvyyttä toimittajan kirjoittamana) saaminen on nykyään entistä työläämpää. Teen ammatikseni viestintää ja tiedän kokemuksesta, että toimittajille pitää soitella ja niitä täytyy pitää hyvänä, eli ammattislangilla aiheita pitää ruokkia.
TPS:llä on hyvä tuote Hunajacast. Niistä kannattaisi tehdä poimintoja + mediatiedotteet ja viestintäosaston kannattaisi soitella vielä perään toimittajille, kun tiedote on lähetetty. Yllättävän moni hyvä juttu jää julkaisematta, kun ei tarjoilla aihetta. Liigassa on kuitenkin 15 joukkuetta. Jos Tepsin tavoite on varmasti olla maan suurimpien lehtien sivuilla, tässä on työsarkaa.
Moni sanoo nyt, että ovatpa toimittajat idiootteja, kun eivät osaa tarttua itse aiheisiin... no niin varmasti on, mutta moni muukin asia tässä maailmassa on haastavaa.
TPS on juuri niin mielenkiintoinen kuin seuran viestintäpuoli osaa tarjoilla. Korostetaan vielä, että osaamista seurassa on ja head of marketing & communications on tehnyt tyylikkäitä avauksia striimeissä ja jo mainitussa podissa. Sisältö ei ole ongelma.
Nämä pitäisi nyt säännönmukaisesti kirjoittaa auki ja tarjoilla. Mitä enemmän tarjontaa median suuntaan, sitä helpommin viesti menee läpi.
On tietenkin eri asia, jos seura ei halua ansaittua mediaa, vaan haluaa luoda oman median (nettisivut, podcast, some) jo sitoutuneitten fanien ja kannattajien omana juttuna.