Sitä paitsi tämä "the massiivinen" on tahdottu järjestää arki-iltana yökerhossa. Ovathan olleet ihan kivoja tapahtumia, kerran vai kaksi olin itse läsnä, mutta en voinut olla ajattelematta, että kenelle niitä järjestettiin?
Mediaa luonnollisesti moisiin tiloihin ei mahtunut/eksynyt suurissa määrin, eli mediahuomio jäi pitkälti oman striimin varaan.
Hyvä kirjoitus sinulla
@eCiuj, katsot tuota edesmennyttä TPS:n kauden avaustapahtumaa kannattajan näkökulmasta ja se on hyvä se. Et kuitenkaan ehkä muista, että TPS:n kauden avaus (kansan suussa Massiivinen) jaettiin viimeistä lähetystä lukuunottamatta Yle Areenasta. Siellä oli katsojia reilusti yli 50 000. Tapahtuma osui myös low seasoniin, jolloin jääkiekkoseurojen medianäkyvyys oli pientä.
Siinä olet toki oikeassa, että jostain syystä pelaajien nimet olivat tiedossa etukäteen ja on erinomaisen hienoa, että näin ei enää tapahdu. Tuo pelaajien julkistus sai ehkä liian suuren roolin tapahtuman markkinoinnissa, kun kaikki tietävät, että joukkue ei ole valmis.
Tuon "Massiivisen" tarkoitus oli joka tapauksessa muutakin kuin pelkästään uuden joukkueen esittely:
1) TPS teki tuohon aikaan investointeja ravintoloihin ja hallin infraan sekä kehitti voimakkaasti toimintaansa. Noissa tapahtumissa joukkueen esittely oli yksi osa kokonaisuutta ja tuo TPS:n uudistusten esittely oli vähintäänkin yhtä tärkeässä roolissa.
2) Tapahtuma järjestettiin arkipäivänä siksi, että sinne oli helpompi saada yrityskumppaneita tapaamaan kauden jälkeen toisiaan. Yrityskumppaneiden saaminen kauppakeskukseen tai viikonlopputapahtumaan on vaikeampaa. Tuossa tapahtumassa tehtiin oikeasti myyntityötä ja kumppaneille pystyttiin viestimään tulevaisuuden näkymiä.
3) Tapahtuma toimi ennen kaikkea medialle taustatilaisuutena: kun se jaettiin Yle Areenan kautta, ei toimittajien tarvinnut tulla paikalle. Tapahtumasta tehtiin kyllä uutisia ja seura sai kertaheitolla isohkon ansaitun median näkyvyyden. Samalla saatiin syötettyä mediaväelle(kin) halliuudistuksia ym. ajankohtaisia asioita, joiden läpimeno pelkällä tiedotteella olisi hyvin haastavaa.
Nyt kun Tepsin toiminta on vakiintunutta ja uudistuksia ei takavuosien tahtiin tule niin useasti, ei tällaisella tapahtumalla ole välttämättä arvoa ja kannattajatkin voivat mennä fanitapaamiseen kauppakeskukseen kauden alussa. Sellaisia ilmeisesti on nyt viime aikoina pidettykin. Pisteet seuralle siitä, että nimet eivät enää vuoda entiseen malliin.