TPS, media ja julkisuus

  • 3 102 099
  • 12 354

tamme

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensimmäinen kerta koko jatkiksen historian aikana kun en klikkaa tepsiin liittyvää juttua auki. Kertoo kyllä siitä, että jatkiksen taso on pudonnut viimeisien vuosien aikana todella paljon.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä tuo Jatkoajan juttu viimekaudesta minun mieltä pahentanut koska noinhan se viime kausi oikeasti meni. Ihan hyvä vaan että muistuttivat TPS:ää että samoja virheitä ei kannata enää tehdä.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Päivän Turun Sanomissa Risto Rosendahlin haastattelu. Messukeskukseen valmistuu Tepsille harjoitustilaa ja kuntosali. Tulee mondopinnoitetta jne. Juolahti mieleen, että joukkuehan on treenannut Gatoraden käytävillä kivilatttioilla. En nyt sano, että se olisi aiheuttanut vammoja, mutta ei kai se nyt optimaalinen pinnoite treeniin ole? Samoin Gatoraden kuntosali on ollut liian pieni. Onkohan sieltäkään kaikkea härpäkettä löytynyt?
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Ihan hyvää pöhinää tuollainen ennakkoon kertominen tuo. Massiivisen sijasta voitaisiin kaikki julkaista tuolleen.

Ja huomenna klo 1300 pienikokoinen pakki, heikolla kiekollisella taidolla, eikä puolustamisessakaan ei ole hurraamista. Siinähän sitten arvuuteltas ja mieltä pahoitettaisiin
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Täytyy kyllä antaa Tepsille täydet pinnat tästä uudesta tiedotuspolitiikasta. Hankinnat eivät vuoda etukäteen julki (jossei nyt joku pelaaja tai heidän tuttunsa ala ennakkoon seuraamaan) ja aina saa jännittää useamman päivän seuraavaa "palkintoa". Massiivinen kun läsäytettiin ilmoille niin koko kesän sai lähinnä spekuloida että tuleekohan sieltä vielä joku.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitä paitsi tämä "the massiivinen" on tahdottu järjestää arki-iltana yökerhossa. Ovathan olleet ihan kivoja tapahtumia, kerran vai kaksi olin itse läsnä, mutta en voinut olla ajattelematta, että kenelle niitä järjestettiin?

Mediaa luonnollisesti moisiin tiloihin ei mahtunut/eksynyt suurissa määrin, eli mediahuomio jäi pitkälti oman striimin varaan. Lisäksi näin kannattajan näkökulmasta ajatellen, jos tilaisuuden tarkoituksena oli viihdyttää minua, niin miksei päivämäärää lyöty viikonlopulle? Tai sitten olisi viety tapahtuma Myllyyn, Hansaan tai vastaavaan ison yleisön kokoontumispaikkaan.

Tällä hetkellä pöhinä on kyllä positiivista, siinä on kompattava muita. Vaikken itse jaksa syttyä näin keskellä kesää pelaajahankinnoille, niin on ilo havaita niiden kuitenkin herättävän ihmisissä tunteita. Ja enemmän posia kuin negaa, joka on suurta vaihtelua vaikka viime kauteen kun ei lounaslistaa voitu Facebookiin laittaa ilman paskamyrskyä kommenteissa.
 

Jazzy76

Jäsen
Sitä paitsi tämä "the massiivinen" on tahdottu järjestää arki-iltana yökerhossa. Ovathan olleet ihan kivoja tapahtumia, kerran vai kaksi olin itse läsnä, mutta en voinut olla ajattelematta, että kenelle niitä järjestettiin?

Mediaa luonnollisesti moisiin tiloihin ei mahtunut/eksynyt suurissa määrin, eli mediahuomio jäi pitkälti oman striimin varaan.

Hyvä kirjoitus sinulla @eCiuj, katsot tuota edesmennyttä TPS:n kauden avaustapahtumaa kannattajan näkökulmasta ja se on hyvä se. Et kuitenkaan ehkä muista, että TPS:n kauden avaus (kansan suussa Massiivinen) jaettiin viimeistä lähetystä lukuunottamatta Yle Areenasta. Siellä oli katsojia reilusti yli 50 000. Tapahtuma osui myös low seasoniin, jolloin jääkiekkoseurojen medianäkyvyys oli pientä.

Siinä olet toki oikeassa, että jostain syystä pelaajien nimet olivat tiedossa etukäteen ja on erinomaisen hienoa, että näin ei enää tapahdu. Tuo pelaajien julkistus sai ehkä liian suuren roolin tapahtuman markkinoinnissa, kun kaikki tietävät, että joukkue ei ole valmis.

Tuon "Massiivisen" tarkoitus oli joka tapauksessa muutakin kuin pelkästään uuden joukkueen esittely:

1) TPS teki tuohon aikaan investointeja ravintoloihin ja hallin infraan sekä kehitti voimakkaasti toimintaansa. Noissa tapahtumissa joukkueen esittely oli yksi osa kokonaisuutta ja tuo TPS:n uudistusten esittely oli vähintäänkin yhtä tärkeässä roolissa.

2) Tapahtuma järjestettiin arkipäivänä siksi, että sinne oli helpompi saada yrityskumppaneita tapaamaan kauden jälkeen toisiaan. Yrityskumppaneiden saaminen kauppakeskukseen tai viikonlopputapahtumaan on vaikeampaa. Tuossa tapahtumassa tehtiin oikeasti myyntityötä ja kumppaneille pystyttiin viestimään tulevaisuuden näkymiä.

3) Tapahtuma toimi ennen kaikkea medialle taustatilaisuutena: kun se jaettiin Yle Areenan kautta, ei toimittajien tarvinnut tulla paikalle. Tapahtumasta tehtiin kyllä uutisia ja seura sai kertaheitolla isohkon ansaitun median näkyvyyden. Samalla saatiin syötettyä mediaväelle(kin) halliuudistuksia ym. ajankohtaisia asioita, joiden läpimeno pelkällä tiedotteella olisi hyvin haastavaa.

Nyt kun Tepsin toiminta on vakiintunutta ja uudistuksia ei takavuosien tahtiin tule niin useasti, ei tällaisella tapahtumalla ole välttämättä arvoa ja kannattajatkin voivat mennä fanitapaamiseen kauppakeskukseen kauden alussa. Sellaisia ilmeisesti on nyt viime aikoina pidettykin. Pisteet seuralle siitä, että nimet eivät enää vuoda entiseen malliin.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Pisteet seuralle siitä, että nimet eivät enää vuoda entiseen malliin.

Kannattanee muistaa, että kiinnostus TPS:aa kohti on myös ainutlaatuisen pientä. Ei synny uutisten suhteenkaan minkäänlaista ennakkohypeä. Siksi tiedot, svengaavat puolitotuudet ja huimapäiset olettamat eivät myöskään leviä. Lisäksi tänne tulevat pelaajat ovat B- ja C-kategorioista vanhoihin aikoihin verrattuna. Siksikään tiedot eivät leviä mediaan, someen jne. koska uutisarvoa niissä ei entiseen tapaan ole. Mr. Beginning Alaskan farmisarjoista kiinnostaa suurta yleisöä melko vähän kuitenkin. Sinänsä viestinnällisesti tilanne ei ole seuran hallussa sen enempää tai vähempää kuin aiemminkaan. Tyhjä uutinen ei vaan myy.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Ai että kun pari vuotta sitten jonkun Pati Moision sopparista tiesivät kaikki, niin se oli laatu joka pisti huhut liikkeelle?

Joskus ehkä 90-luvulla Tepsi naarasi isoja vonkaleita, mutta näistä samoista arvoista, Töppösistä ja Löppösistä on aikaisemmin tiedetty jo kuukautta ennen kuin nimet on julkistettu. Vai ajatteleeko joku oikeasti, että Erik Nyström oli ihan vitun kova seppä, mutta nykyään hommataan sekundaa?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ai että kun pari vuotta sitten jonkun Pati Moision sopparista tiesivät kaikki, niin se oli laatu joka pisti huhut liikkeelle

Muutaman Jatkis-nimimerkin sinänsä sympaattinen intoilu (The Kulpertto, nevaföget) ei ehkä kauheasti paina tässä asiassa. Massojen ja sitä kautta median, yhteistyökumppanien ym. laajan yleisön kiinnostukseen tarvitaan eri tavalla täkyjä.

TPS:n yleisen kiinnostavuuden voi helposti tarkistaa vaikkapa katsomon täyttöasteen kehityksestä viime vuosina. Ei taida olla edelläkävijämarkkinoinnin onnistumisprosentti ihan sataa hei! Taikka siitä, että huonoimmillaan matsiliput eivät kelpaa ihmisille edes ilmaiseksi. 10M turskaa, putoaminen playoffista ja CHL:sta siihen päälle niin kovasta kiimasta ei kauheasti tartte puhua. Ihan liikaa väärän käden Torspoja kuviossa edelleen.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kai kukaan ole väittänyt ettei viime vuosina virheitä olisi tehty? Puhehan on ollut siitä että nyt näyttää paremmalta mm. että hankitaan nuorempia uralla eteenpäin meneviä pelaajia. Ja toisaalta millainen yleisöryntäys tuli kun joukkueessa pelasivat Tomi Kallio, Eric Perrin ja Henrik Tallinder? Jos joku kuvittelee että tuon kovempia nimiä liigaan saisi niin elää kyllä jossain aivan muussa todellisuudessa. 90-luku meni jo eikä enää palaa, moni tuntuu siellä vieläkin olevan.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Kulta-aika on ohi. Siitä nyt varmasti kaikki olemme samaa mieltä. Pointtina nyt kuitenkin oli, että erityisesti Arsen aikoihin Kunnari kertoi kaikista hankinnoista pari viikkoa ennen julkistusta. Antsan aikaan myös noista tiedettiin hyvissä ajoin. Nykyään tilanne on eri, mikä on hyvä juttu.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Muutaman Jatkis-nimimerkin sinänsä sympaattinen intoilu (The Kulpertto, nevaföget) ei ehkä kauheasti paina tässä asiassa. Massojen ja sitä kautta median, yhteistyökumppanien ym. laajan yleisön kiinnostukseen tarvitaan eri tavalla täkyjä.

TPS:n yleisen kiinnostavuuden voi helposti tarkistaa vaikkapa katsomon täyttöasteen kehityksestä viime vuosina. Ei taida olla edelläkävijämarkkinoinnin onnistumisprosentti ihan sataa hei! Taikka siitä, että huonoimmillaan matsiliput eivät kelpaa ihmisille edes ilmaiseksi. 10M turskaa, putoaminen playoffista ja CHL:sta siihen päälle niin kovasta kiimasta ei kauheasti tartte puhua. Ihan liikaa väärän käden Torspoja kuviossa edelleen.

Mikäli on sattunut Gatoradella vierailemaan vaikka viime kaudella, ei siinä paljon alkushowt ja ravintolat ole väkeä tuoneet. Päinvastoin. Hyvä tietysti, että ulkoiset puitteet ovat kunnossa, mutta jos nyt sitten joskus saataisiin se kaukalon osuuskin sitten kuntoon?
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Muutokset ovat loistavat, mutta eivätpä ole väkeä tuoneet
Sitä johtopäätöstä ei ihan suoraan voida sanoa, kun tilannetta pitäisi verrata siihen, että pelisuoritukset pysyisivät samana ja muutoksia ei olisi tehty. Mutta joo, ei pelkällä oheisshowlla yleisöä paljoakaan ehkä lisää saada, mutten silti usko, että se sitä vähentääkään (sana "päinvastoin" johon tartuin).
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ei toi
Onko tästä jotain oikeaakin tietoa tai dataa? Ainakin meidän perheessä nimenomaan on tykätty alkushowsta ja muista hallin ja palvelun muutoksista
Tuskin muunlaista dataa on tarjolla muuta kuin laskevat yleisömäärät. Näihin nyt tietty syynä suosikkipelaajien lopettaminen ja ulospotkiminen sekä järkyttävä peli-ilme. Mutta ne onkin kaikkien tiedossa.
Oma kokemus uudistuksista on että olisivat saaneet olla tulematta. Joo, näyttää Amerikalta ja taulu ei paljon häviä Änärin vastaaviin. NHL:ssä vaan on kulttuuri aivan eri; kiekko on pelissä niin yleisö tuijottaa puhelimiaan. Jokaisella mainos/pelikatkolla ammutaan paitoja yleisöön, kuvataan jotain hölmöä yleisöpeliä tai arvotaan tavaraa jolloin jengi aktivoituu. Ei toimi Suomessa.

Ainoa tarpeellinen ja onnistunut uudistus IMO on Lastenmaailma ja Jore-karhu. Silloin kun yksin on itse hallille tullut niin katsomoon menen vasta kun leisöör-shöy & Antifa-tytöt on jo esitetty ja pääsen katsomaan rakkaan tutun Palloseuran konttaamista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeiseen vaaditaan, että joukkue on uskottava ja voittava, sekä ettei halli kumise puolityhjänä. Vaikea rasti.

Hyvää pohdintaa yllä.

Yleisön houkuttelemiseen ei toimi nämä ulkomaalaishankinnat. Perustuularille ko. nimet ovat aivan tuntemattomia, kun ovat jo melko vaikeita meille lajiniiloillekin.

Eli markkinoinnissa pitää luottaa isolla "omiin poikiin" joka on yleisestikin oikea tie.

TPS on vaan tällä hetkellä niin epäseksikäs että kovaakin kovempi työ tuossa on.

Tämä hype näistä uusista hankinnoista on melkoinen kupla täällä palstalla. Palstan ulkopuolella ei Tepsistä edelleenkään kuulu juuri mitään eikä mediakaan ole kovin näistä rummuttanut.

Itse kyllä tykkään tästä tyylistä, mutta pitää realistisesti myös havainnoida palstan ulkopuolista elämää. Hallin täyttymiseen on vielä pitkä matka.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yleisön houkuttelemiseen ei toimi nämä ulkomaalaishankinnat. Perustuularille ko. nimet ovat aivan tuntemattomia, kun ovat jo melko vaikeita meille lajiniiloillekin.

Eli markkinoinnissa pitää luottaa isolla "omiin poikiin" joka on yleisestikin oikea tie.
Loppupeleissä perustuularille lähes koko joukkue on tuntemattomuuksia täynnä ja vaikka siellä painaisikin menemään Kalliot, Tallinderit ja Perrinit niin ei heillä ole nimiarvoa katsomoiden täyttämiseen. Valitettavasti. Viime vuosikymmenellä työsulkukautta lukuunottamatta ainoastaan Kaapo Kakko oli nimeltään yleisömagneetti, mutta hänen kaltaisia pelureita ei ihan joka kausi Tepsissä (saati koko Liigassa) nähdäkään.

Omat pojat iskevät urheiluromantikkoon, mutta ei perustuulari "ymmärrä" Eemil Virojen tai Lauri Pajuniemien päälle. Pitää olla vähintään tasoa Kakko.
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tuularillakin Kiviharjut ja Tuokot tai Hattuset ja Virtalat on tiedossa jos hype on kohdallaan. Ihan varmasti myös Kallio nimenä oli monelle tuularille isompi kuin Ortega, Bibic tai Kestner.

Mutta se on täysin totta että pelkällä pelaajan nimellä ei myydä hallia täyteen nykypäivänä vaikka se olisi Mikko Koivu. Vaatii kyllä kovaa uskon palautusta että turkulaiset saadaan taas pysyvämmin hallille. Ja kun pelkkä Tepsin tekeminen ei riitä jos Liiga itsessään on kuin varjo itsestään.

Jotenkin vaikea nähdä että lätkästä enää tulee yhtä suurta yleisömagneettia kuin se on aiemmin ollut. Senpä takia markkinoinnilla on hullun kova työ ja sitä ei auta jos seura itse sekoilee kuin sekopäinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös