Tämä jeesustelu näyttää vaan kiihtyvän jos joku julkisuuden henkilö ottaa kantaa Tepsin tilanteeseen. Ensin Valavuori ja nyt Linnanahde. Miksi nämä henkilöt eivät saisi ottaa kantaa ja onko kummankaan kannanotossa jotain väärin koskien Tepsin tilannetta ja peliä tällä hetkellä? Ymmärrän, ettei nuo kumpikaan miellytä kaikkia, mutta onhan tuo nyt hiukan jeesustelua jos muilta kuin palstalaisilta evätään oikeus kommentoida/kritisoida?
Ja mitä tulee tuohon toteamukseen siitä, että kun Tepsillä menee hyvin, on nämä kaverit (+ kaikki muutkin julkkikset) heti kehumassa ja taputtelemassa selkään. Mitä vittua - niinhän mekin tehdään! Tai ainakin minä - totta helvetissä täälläkin se äänensävy muuttuu kun kaikki menee kuin sadussa, Tepsi dominoi ja kaikki rakastaa toisiaan.
Tosiasia on kuitenkin, että koko organisaatio on vetäytynyt täysin kuoreen ja ainoat ulostulot ovat noita sometiimin laittamia postauksia. Joista nyt sanalla sanoen tuo viimeisin on melkoinen rimanalitus. Eilen tuli ensimmäinen kommentti utj:lta ja nyt hänkin "uskalsi" sentään jotain sanoa ja todeta, että niitä voittoja pitäisi alkaa tulemaan. No shit sherlock...
Eikä Tepsiä ole mitenkään "muodikasta" haukkua. Se kuuluu tähän Tepsin "suuruuteen" - kuten se kuuluu aika monen muunkin suurseuraan julkisuuskuvaan. Jos itse luodaan kuva ja tavoite olla jossain paras ja suurin, olisi se sitten lunastettava teoilla.
Tai muuten tulee paskaa niskaan. Ja kun joku vertasi tätä nyt vaikka Antti Rinteeseen niin ihan samalla tavalla sitä paskaa ladataan niskaan epäonnistumisten jälkeen - ja ihan henkilökohtaisella tasolla, ei vain demarien yleisellä tasolla. Se on valitettavasti se julkisuuden hinta. Tepsin tapauksessa nuo julkkisten ja täällä palstalaisten toteamat asiat ovat tällä hetkellä kiistattomia tosiasioita. Tepsi kyntää nyt syvällä, eikä se ole kenenkään näkövinkkelistä hyväksyttävää - vaikka joku ajattelisi tämän olevan "välikausi". Niin ei Liigan suurseura vaan voi toimia tai sitten ei tarvitse ihmetellä jos yhteistyökumppanit, kannattajat ja muut sidosryhmät katoavat. Ja katsojat äänestävät jaloillaan/perseellään. Siihen on oikeus, eikä se tee kenestäkään silloin huonompaa tai luovuttajaa. Kuten seura nyt esim. tuossa viimeisessä somepäivityksessään omalla tavallaan määrittelee.
Tepsin faceen oli eräs kannattaja kirjoittanut TODELLA hyvän kirjoituksen ja osoittanut sen seuran johdolle. Siinä ei ollut ainoatakaan virhettä tai kohtuutonta pyyntöä. Se, että kritisoi, ei tarkoita luovuttamista. Se, että kritisoi, ei tarkoita seuran tai joukkueen hylkäämistä. Se, että kritisoi, tarkoittaa, että edelleen VÄLITTÄÄ. Siinä vaiheessa kun koko homma alkaa olla yhdentekevää, kannattaa olla huolissaan. Silloin sellaisen ihmisen saaminen takaisin alkaa olla jo vaikeampaa....
Itse palaan hallille (vitutus)tauon jälkeen toivoen, että homma kääntyisi. En kuitenkaan aio jatkossakaan itseäni kiusata mikäli peli kentällä näkyy samanlaisena - tuskaisena paskana ja epätoivona. Ja vaikka nyt suuri osa täälläkin - minä mukaanlukien - toivovat päävalmentajan erottamista, ei se tarkoita, että Kaskinen olisi ihmisenä huono tai epäonnistunut. Hän on epäonnistunut julkisessa työssään, jonka hän on vapaaehtoisesti ottanut vastaan. Itsekin olen ottanut oman työni vapaaehtoisesti vastaan, mutta koska en ole julkisuuden henkilö, eikä työni ole julkista, ei minun onnistumisia/epäonnistumisia arvioida julkisesti.