Nythän mä hokasin. Koska Tepsi todellakin on Turun näköinen kaupunki, inspiraatiota pitää ammentaa samasta lähteestä. Unohtakaa osakeannit ja muut, tässä ratkaisu:
Rekrytointipisteitä Afrikkaan. Jos kerran Fiksut ja Hyvät ihmiset ovat päätelleet, että tuota kautta ratkaistaan muutkin Suomen ongelmat, niin kyllä tämäkin. Sitäpaitsi Afrikka jos mikä on tällä alalla täysin kokeilematon voimavara, kyllä sieltä miljardiväestöstä luulisi löytyvän joukkueellinen pelaajia.
Sepi, hoida homma. Mustavalkoinen kiska pystyyn Ghanaan, Zimbabween ja vaikka Norsunluurannikolle. Jos palkka maksetaan vaikkapa Zimbabwen taaloissa, Tepsilläkin on varaa miljoonaluokan pelaajiin!
Ja sitten vähän vakavammin.
Täällä on varmaan sanottu ne kaikki asiat mitkä on päin persettä, ja muutama on jopa väläytellyt ideoita. Entäs jollei seuran ja joukkueen sisälläkään tiedetä vikojen lähteitä? Joskus asiat vain kasaantuvat ja seurauksena on täysi takalukko kuten tällä hetkellä.
Ihan totta ja varmasti tästä onkin kyse. Monet ovat täällä jo vuosia puhuneet Tepsin tavasta hoitaa asioita ja siitä, miten tarvittaisiin perustavan tason uudistuksia. Tätä pelättiin.
SM-liiga on turvonnut ähkypalloksi 58 peleineen ja järjettömine aluejakoineen, ja futis ajaa kohta Suomessakin ohi. Jääkiekosta ovat jääkiekkoihmiset itse tehneet junttia jyystämistä. Vähän samoin kuin formuloissa: suurta yleisöä ei enää kiinnosta loppuun politisoitu rundaaminen, joka on mielenkiintoista 1,2 kisassa kahdestakymmenestä.
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Lätkä ei ole enää entisensä, vaikka miten mittaisi. Tasapaksua huttua, josta välillä - mutta aivan turhan harvoin - löytyy hyvä sattuma.
Ideoita on vaikka kuinka, mutta nyt työnnetään nilkuttavaa hevosta ylämäkeen. Mielenkiintoista kuulla mikä on seurapalaverin tulos, mutta väitän että sillä saadaan korkeintaan laastari tulehtuneen haavan päälle.
Ja jälleen samaa mieltä. Tehtiin tänään mitä tahansa, se ei korjaa läheskään kaikkia Tepsin ongelmia. En ole itse rehellisesti sanoen edes varma, onko niiden korjaaminen inhimillisillä ponnistuksilla enää mahdollista, vai pitäisikö koko paska polttaa tuhkaksi ja aloittaa uudelleen puhtaalta pöydältä.
Vaikeita kysymyksiä vaikeille ajoille.