Jottei totuus unohtuisi
Aikoinaanhan Tepsin suuruus sai alkunsa juuri ns sulautumisesta. Tuto tippui SM-sarjasta, kyllä, ennen liigaa. Tuton suuret nimet mm Urpo Ylönen, Seppo Lindström ja Reijo Leppänen. Lisäksi muutama ei niin legendaarinen peluri siirtyivät Tepsiin.
Ennen tätä, Tepsi ja Tuto tappelivat tasavahvasi noin sijoilla 7-8. Muistan pikkupojan tuskan kun kävin silloin pelejä katsomassa. Pienikokoisena menin alta kouluikäisenä vielä tokaluokkalaisenakin katsomaan joka pelin, Tepsin ja Tuton, alta kouluikäiset pääsivät ilmaiseksi ja asuin lähellä Kupittaata. Tepsin mies olin jo silloin, Nykyään poikani pelaa Tutossa, aikaa muuttuu Eskoseni sanovat jotkut. Ihan aluksi Turussa ei ollut edes hallia. Ihan ekasta matsistani, TPS-Tuto, "Kultakurkku-Aulis" ajoi minut kotiin PV-Volvollaan, koska olin eksynyt naapurin pojasta ja hänen isästään. Olin 6 v.
Siis historian siipien havinan myötä ajatellen, Tepsi on juuri ns muoviseura tyyliin FC Lahti (ei provoksi tarkoitettu). He jotka ovat lajia seuranneet "vasta" 20-vuotta tai vähemmän, eivät tietysti tästä voi tietää mitään. Jos aivan tarkkaan muistellaan, voi Tepsin nyt jo luhistumassa olevaan gloriaan lisätä myös Kiekko-67 rippeet. Oliko se nyt vuonna-71 kun silloisessa pääsarjassa pelasi peräti 3 (kolme) joukkuetta Turusta. Tosin kaikki sarjan alapäässä. Silloisessa Kiekon joukkueessa mielestäni pelasi mm joku mies nimeltä Kiprusoff.... Tais jossain pelissa ola varamaalivahtina sellainenkin tuntematon suuruus kuin Vesa-Matti Loiri.
PS. Ja luulenpa että Max Salosen viesti taisi olla ns satiiria. Meinasi unohtua tämä tässä vanhoja muistellessani.