No, mä nyt yritin perustella, että kyllä sieltä muistakin joukkueista löytyy kovia hyökkäyksiä. On erittäin hankalaa sanoa, minkä joukkueen hyökkäyskalusto on absoluuttisesti paras. Mä yritän välttää parhaani mukaan noin ehdottomien (paras) sanojen käyttämistä. Siksi tyydynkin sanomaan puolipoliittisesti tuon TPS-hyökkäyksen olevan ehkä TOP3-luokkaa.Riippuu näkökulmasta. Neloskentälle ei löydy haastajaa tästä liigasta ja Rantasen jäädessä + Kallion tullessa se olisi mielestäni paras. Lupaan myös syödä hatullisen paskaa jos VVV ei pelaa hyvää kautta kolmossentterinä, jos vain pysyy terveenä. Luottoa löytyy ja eihän nämä Kummelin loukkaantumiset tainneet mitään aivotärähdyksiä olla? Huonoa tuuria vähän kuin Numpan silmävamma.
Se on hyvä, että sulta löytyy luottoa Vainiolaan. Mä itse todella toivon tätä ja olisin jo vuosia sitten halunnut nähdä Vainiolan TPS:ssa ja korkealla hierarkiassa. Olisiko ollut silloin TuTo-vuosinaan ja mä olisin halunnut koittaa häntä try outilla tyyliin jossain Ville Vahalahden ja Brian Willsien välissä? Silloin tämä ajatus tyrmättiin palstalla täysin, mutta hyvä on, jos luottoa nykyisellään löytyy.
Aika heikosti menee, jos satatonnia on liikaa joukkueen selkeään vahvistamiseen. Selkeällä vahvistamisella viittaan tässä nyt siihen, että sun mukaasihan toi satatonttua riittäisi joukkueen pakiston nostamiseen "keskinkertaisesta" => "kestää vertailun mihin tahansa liigajoukkueeseen".Ehkä ei riitä rahat. Kyllähän Honkaheimokin varmasti ensi kaudella kuittaa +100 tonnia, missä sitten pelaakaan. Eskolan mukaan pelaajabudjetti on siis tasan 2 miljoonaa euroa, siihen nähden tämä palapeli näyttää hemmetin hyvältä. Valitettavasti 100 000 euroa Liigan bottom 4 pelaajabudjetilla on liian paljon syvyyspelaajalle.
Vastaavasti mun mielestäni kaikki ylimääräiset pelaajat voivat jäädä himaan - passista riippumatta!Ja mun mielestä kaikki ylimääräiset ulkomaalaiset voi jäädä himaan. Mahdollisimman kotimainen joukkue on avain voittoon. Viime kaudella niitä ulkomaisia pyöri tuolla 11 kappaletta - ei ole hyvä tämä!
Eihän se nyt voi olla passista kiinni keitä tuolla kentällä roikotetaan? Jos otetaan esimerkiksi vaikkapa Marko Virtala - tai samanhintainen (tai jopa halvempi) ulkomaalainen, joka kuitenkin hoitaa roolinsa Virtalaa paremmin => palkataan Virtala, koska hänellä on Suomen passi.
Kelpaisi erinomaisesti tännekin suuntaan!Kolmospariin saisi tämän hetkisillä markkinoilla suht halvalla Liigassa pelanneen peruspakin. Täälläkin joku on maininnut nimen Patrik Parkkonen, hän vaikka esimerkkinä.
Patrik Parkkonen 2+1 vuotisella pahvilla vs Otto Honkaheimo yksivuotisella => ei tarvitsisi edes miettiä.
On se kyllä aika kusemista! Kyllä mä näkisin mielelläni Pikkaraisen vähintään kolmosketjussa on se malli sitten melkein mitä tahansa:En tiedä olisiko kusemista 20 pisteen Pikkaraisen muroihin, mutta olisihan toi kova nelonen Moisio - Virtanen - Pikkarainen. Uskoisin myös jonkin näköiseen pistepotentiaaliin ja jopa tylsistä tiistai SaiPoista tulisi action täyteisiä myllyjä.
Siiki - Vainiola - Pikkarainen
Kallio - Vainiola - Pikkarainen
Ahtola - Kumeliauskas - Pikkarainen jne.
Mun käsittääkseni meiltä ei ole junnuista kasvamassa yhtään santapaperia. Joku Kulmala, Siiki tai Virta ovat todennäköisesti harvinaisen käyttökelvottomia esim. alivoimilla. Moisio-Virtanen -kaksikko varmasti hoitaa sen ensimmäisen av-vaihdon, Pikkarainen-Koskiranta ehkä toisen, mutta entäs sitten? Lyödäänkö alivoimille porukkaa tulosyksiköistä vai noita mainitsemiasi junnuja? Junnuista esim. Manu Honkanen olisi voinut olla sellainen, jonka mä olisin ehkä halunnut nähdä santapaperina nelosen oikeassa laidassa. Tapparaan meni kuitenkin!Hyökkäykseen ei mun mielestä tarvita enää ketään, paitsi Kallio. Kaikki santapaperit on poissa meidän omien junnujen (Virta, Siiki, Vähätalo) peliajasta. Oiva nelosen laituri löytyisi tuolta TuTostakin, nimittäin se Rasmus Kulmala. Oli selkeästi paras viime kauden nelosen laitureista. Sinmeni kuiteski.
Mitä Smolella jos siellä olisi samassa scenariossa hommattu jo ulkopuolisella rahoituksella Kallio?Rantasen palkka about 70k ja siirtokorvaus 200k. Kyllähän tolla Smolen saisi. Ja jos meillä menee hyvin kausi, niin ei noita kesken kauden tulevia hätähankintoja tarvita lainkaan. Rahat kassaan pahan päivän varalle ja/tai pakistoon.
Ei jääkiekkojoukkueessa kaikki voi olla maalintekijöitä tai kapellimestareita. Menestyvässä joukkueessa tarvitaan myös näitä nimettömiä duunareita ja... kyllä heillekin pitää maksaa palkkaa. On paljon jääkiekkoilijoita, joiden nimi ei koko uran aikana näy isoissa otsikoissa, mutta he ovat kullanarvoisia joukkueilleen. Parhaimmat näistä myös tiedostavat oman arvonsa ja he myös osaavat pyytää ammattitaidostaan asiallisen korvauksen. Jostain syystä HIFK:n junnutuotanto on siitä merkillistä, että sieltä näitä helmiä tuntuu putkahtelevan tasaisin väliajoin.
Siim Liivik, Robert Rooba, Micke-Max Åsten (kyllä!!!), Teemu Tallberg, Otto Karvinen, Robert Nyholm, Max Wärn...
Mun mielestäni TPS:n junnuista ei ole aikoihin (koskaan?) tullut tällaisia isokokoisia perushyökkääjiä, joiden ei ole tarkoitustakaan kivuta kolmosketjua korkeammalle. Jos meidän junnuista tulisi vuosittain 1-2 tällaista potentiaalista santapaperia, niin en mä siinä tapauksessa täällä ruikuttaisi niiden hankkimisen perään. Missä ovat kaikki luistelutaitoiset TPS-junnuhyökkääjät, jotka ovat parikymppisinä sellaisia 185+cm/90+kg ja puolihulluja? Ei se paljoa naurata, jos/kun siellä nelosen laidassa on 172cm/71kg polkukone Rasmus Kulmala, joka säikkyy omaa varjoaankin. Ei tuollaisten pelaajien paikka ole SM-liigajoukkueen nelosketjussa, vaan joko potentiaalin riittäessä ylempänä tai potentiaalin loppuessa kesken poissa joukkueesta.
Käyttämättömällä budjetilla tarkoitin sitä, että Lassila ja Rantanen ovat edelleen sopimuksenalaisia pelaajia. Näin ollen heille ollaan tuosta budjetista jo laskettu tietty osuus. Jos he eivät nyt jostain syystä pelaisikaan sopimuksistaan huolimatta TPS:ssa kaudella 2015-16, niin luonnollisesti heidän osuutensa tuosta budjetista jää käyttämättömäksi.Rosteri on vajaa tossa skenaariossa siitä syystä, että tollaiseksi jotkut ovat sitä täällä huhuilleet. Yksi pakki ja ehkä Kallio ja homma on pulkassa. Jos homma tohon jää, niin silloin on kyseessä yksinkertaisesti budjettikysymys. Mitä tarkoitat käyttämättömällä budjetilla? Siis budjetti on meiän toimarin mukaan 2 miljoonaa euroa. Eikö tossa muka ole pelaajia 2 miltsin edestä? Perrin, Spina, Nummelin, Tallinder on jo milli.
Vai... oletatko sä, että Lassilan ja Rantasen palkkakustannukset on jo nyt laskettu budjetin päälle sillä periaatteella, että "heidät kuitenkin myydään ennen kauden alkua"?