TPS kaudella 2013–2014

  • 943 348
  • 2 299

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Ristolainen on joka tapauksessa rooliltaan yleispakki eikä samivatanen, joten dominointia ei tässä mielessä liene koskaan luvassa. Jotain kuitenkin kertoo se, että kaiffaria pidetään kesän kierroksella toisiksi kovimpana pakkina ikäluokassaan koko maailmassa, varausnumero asettuu todennäköisesti alle kympin. NHL-scoutit ovat erityisesti pitäneet maalinedustapelistä, jossa Ristolainen ei kaihda kovien otteiden käyttöä, toki kokokin avittaa itseluottamusta noissa hommissa. Ristolainen ei varsinaisesti loista millään osa-alueella, vaan on tasainen suorittaja, joka käy heittää kentälle koska tahansa.

Olen tämän aikasemminkin sanonut, mutta mun mielestä tässä on laukausta vaille uusi "Sami Salo" (toivotaan että loukkaantumisia ei samalla tavalla tule), jos miehelle annetaan samalla tavalla aikaa kehittyä rauhassa ja muutama kilo lihasta saadaan vielä kroppaan. Vaikeampaa se rauhallinen kehitys toki on, kun varaus tulee ekalla kiekalla tätä menoa. Salohan varattiin vasta viimeisillä kierroksilla eikä kukaan uskonut hänen pelaavan sellaista uraa, kuin on pelannut.

Mutta voi hyvin olla, että Ristolainen pelaa pidempään NHL:ssä kuin esim. Vatanen, ihan pelkästään roolinsa takia, joka änärissä tuskin koskaan tulee olemaan mikään Erik Karlssonin rooli...

Jos Ristolainen ei rapakon taakse lähde jo ensi vuodeksi, niin ensi kaudella mun mielestä hän voi olla jo se 25min per peli pelaava pakki. Kehitysaskeleet tilastoituvat toivottavasti sinne plus/miinus -tilastoon, tehopisteitäkin saa toki tulla, mutta ei kauheasti odotuksia ole sinne. Tuskin SM-liigan taso ensi kaudella kauheasti nousee tähän kauteen verrattuna, etteikö peliaika voisi jälleen kasvaa. Tällä kaudella peliaika jo 21,40 keskimäärin.
 

Sebbee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rohkeat maljan nostajat
Olen hyvin pitkälle samaa mieltä Rasmus Ristolaisesta kuin jo monet aikaisemmat kirjoittajat tällä palstalla, ja sen takia sijoitinkin hänet ykköspariin. Eli myös minun mielestä Rasmus Ristolaisesta kannattaisi alkaa tekemään sitä NHL-ykkösparin isompaa ja puolustavampaa puolustajaa, jolla on kuitenkin erittäin hyvät ominaisuudet hyökkäyspeliin NHL-joukkueen ykkösviisikossa. Esikuvaksi uralla voisi asettaa siten ennemminkin Nicklas Lindströmin tai juuri Sami Salon kuin vaikkapa Erik Karlssonin tai Kimmo Timosen.

Hyvin suurella todennäköisyydellä Ristolainen on jo ensi kaudella yksi liigan parhaita puolustajia ja siten täysin ykkösparimateriaalia. Se on tietenkin totta, että right-puolen puolustajia joutuu kuitenkin käyttämään säästeliäästi.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Niko Karhu lienee ilman sopparia? Mikäköhän järki tässä on? Selvä Joonas Järvinen / Ville Mäntymaa -tason kansallinen huippupakki tulossa ja ei ole käyttöä? WTF!?! Nooh, eihän TPS nähnyt Järvisessäkään talenttia. Pelaa nyt kuitenkin AHL:ssa.
 

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niko Karhu lienee ilman sopparia? Mikäköhän järki tässä on? Selvä Joonas Järvinen / Ville Mäntymaa -tason kansallinen huippupakki tulossa ja ei ole käyttöä? WTF!?! Nooh, eihän TPS nähnyt Järvisessäkään talenttia. Pelaa nyt kuitenkin AHL:ssa.

Ainakin seuran sivujen mukaan Karhulla on soppari ensivuodesta ja vielä ihan aikuisten paperi:

http://hc.tps.fi/joukkue


Karhu-Pulli pari kuulostaa erittäin vittumaiselta parilta, niin vastustajalle kuin omalle valmennuksellekkin. Tuntuvat olevan samantyyppisiä perus pakkeja, jotka hakevat kovia taklauksia ja samalla pelaavat itsensä välillä pihalle.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Toivottavasti kuitenkin omille kasvateille annetaan jatkossakin vastuuta niin hyökkäyksen kuin puolustuksen puolella, en oikein jaksa uskoa perusteluita tason riittämättömyydestä liigaan. Suikkanen ainakin taisi todeta ettei nuoruus ole peruste peluutukselle. Ei tietenkään pidäkään olla, mutta toisaalta tämä suuntaus jossa ihan normi-runkopelaajatkin TPS:ään pitää rahdata muualta ei vain oikein ole minusta kestävää toimintaa enkä usko että junnutuotanto olisi niin pashaa ettei sieltä tule ketään. Tuntuu vain vähän siltä että TPS:n urheilullisesta puolesta vastaavat uskaltavat ottaa junnuista vain Ristolaisen kaltaiset suurlupaukset tosissaan mukaan rinkiin(eivätkä aina niitäkään kuten Lehkosen, Ramstedtin ja Ahtolan hukkaaminen osoittaa).

Ja toinen juttu, tässä kovasti kyseltiin ensi kauden tavoitteita ja monet ovat sanoneet että niitä ei vielä ole asetettu kun joukkueen rakennus on kesken. Mutta mutta, eikös Suikkanen paluupressissään todennut että pleijareihin on mentävä:

Kai Suikkanen nauraa paineille - SM-LIIGA - 28.03.2013 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta (linkki Jatkoajan Suikkas-haastatteluun.)
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ainakin seuran sivujen mukaan Karhulla on soppari ensivuodesta ja vielä ihan aikuisten paperi:

http://hc.tps.fi/joukkue

Karhu-Pulli pari kuulostaa erittäin vittumaiselta parilta, niin vastustajalle kuin omalle valmennuksellekkin. Tuntuvat olevan samantyyppisiä perus pakkeja, jotka hakevat kovia taklauksia ja samalla pelaavat itsensä välillä pihalle.

No prkle, luotin Jatkiksen faileihin. Joissa on tyhjää Mr. Nick Bearin sopparin keston kohdalla. Asia vilpitön ja vastustajille ikäviä aikoja tiedossa!
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Pulli on kyllä paljon parempi kiekon kanssa ja muutenkin kun Koponen. Marlohan oli koko ajan hätää kärsimässä kiekon kanssa. Hyvä hankinta TPS:ään ja oisin kyllä pitänyt SaiPassa. Miehen tunteneena kyllä oli parempi jatkaa matkaa kuitenkin. Ei homma olisi täällä edistynyt.

Pullihan nyt todennäköisesti on parempi kiekon kanssa, mutta sen verran pitää ottaa kantaa, että Koponen oli TUTOn paras pakki kiekon kanssa ja kaikkein vähinten hätää kärsi paineen alla. Pystyi aina antamaan erinomaisen helpon syötön, eikä lähtenyt roiskimaan tai yrittämään BobbyOrreja.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitens youngsterit ens kaudella...

Joko ois esim. Siikin aika päästä kokeilemaan kunnon paikassa vai tehdäänkö taas "Lehkoset"..

Liikaa en ykköskorin ukkoja enää ensalkuun hommaisi vaan ennemminkin sitten sitäkin kovempia tyyliin se aze ja antaisin näille hyökkäyspotentiaalisille junnuille sen kunnon näytönpaikan pelimiesten laidalla..

Ellei toimi, niin sitten voi hankkia lisää niitä pelaajia..

Mutta pelaamalla ne junnut kehittyy..

Eli tyyliin

Sointu-"Azevedo/Iggulden" - Willsie

"Vahalahti"/"Birner"-Koskiranta- Suominen/Kulmala/Friman/Rantanen/Mähönen/Siiki

Virtala-Miettinen-Suominen/Kulmala/Friman/Rantanen/Mähönen/Siiki

Tuomainen-Laakso- Famulare



Jotenkin semmoinen Kutina, että tuossakin vois olla jo kolme ihan suht hyökkäystehoista ketjua ja sitten vmäinen nelonen..

Hankintoja ois siis lähinnä se "Azevedo" ja "Vahalahti" tai "Birner" ja "Preissing" , joten luulisi ettei kallis rosteri olisi vaan varoja jäisi täydentämiseen tarvittaessa ja ois kunnon näyttöpaikka junnuille ja siinä sitten Suominen ja joku toinen try outti tappelemassa niitten kanssa peliajasta..


Pakisto:

VMV-Seikola

Palmroth-Ristolainen

Karhu-Pulli

Tohon se Preissingin jatko ja eikun reenit päälle ja kuvioita ja koostumuksia hiomaan.. Syksyllä on varmasti saatavissa vielä tarvittaessa vapaita pelaajia täydentämään, mutta runko ois kivasti kasassa jo aikasessa vaiheessa..
 
Viimeksi muokattu:

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Toivottavasti tälle kaudelle rakennetaan sellainen rosteri, että jos ukot on kaikki kunnossa ja pelaavat odotusarvojen mukaisesti, niin meillä ei ole yhden yhtä pääsääntöisesti A:ssa pelaavaa junnua kentällä. Tähän sitten sen ikäisistä poikkeuksena Ristolainen ja ehkä Rantanen. Näissäkin tapauksessa lepovuoro pitää silloin olla jollain ns. rungon pelaajalla. Jokatapauksessa rosteri pitää olla rakennettu siten, että sieltä löytyy laajuutta.

Lisäksi toivoisin valmennukselta rohkeutta sitten, kun paikka tulee (esim. loukkaantumisten, lepovuorojen, jonkun pelatessa huonosti/huonolla asenteella tms. takia) nostavan näitä meidän junnuja ns. omaan rooliin. Se voi sitten tarkoittaa jopa ykköskenttää & YV-vastuuta. Jos ei natsaa, niin takaisin alas ja muiden vuoro yrittää. Jos pelaa hyvin, niin sitten sitä palkintoa peliajan ja vastuun muodossa.

Mulla riittää uskoa siihen, että liigassa valmis yksilö näyttää pelaamalla kuuluvansa liigan vauhtiin, kun näytönpaikka tulee. Saattaisi myös olla sitä kuuluisaa kilpailua pelipaikoista kirittämässä parempiin suorituksiin.

Jos tässä jostain playoffpaikoista halutaan vääntää, niin kyllä puolustukseenkin on pakko ostaa yksi kovan luokan nimi vielä. Mieluiten ottaisin erään Järvisen, mutta se on kyllä melkoinen päiväuni vielä.

X - Seikola
Vittasmäki - Ristolainen
Palmroth - Pulli

Nyt loukkaantumisia tahi mahdollisia heikkoja peliesityksiä korvaamaan olisi heittää jo liigavauhdissa pysyviä junnuja, esim.:
Karhu, Friman yms.

Silti, en pistäisi pahakseni vaikka sieltä löytyisi vielä joku kokenut liigajyrä esim. Rantanen katsomosta. Tässä tapauksessa ei ehkä tarvitsisi lähteä samantien kaupoille, jonkin loukkaantumisen tapauksessa. Ehdottomasti tällainen hankinta olisi suotavaa tehdä viimeistään siirtotakarajalla.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Palmroth - Pulli

Tuossa vasta pari. Lähtökohtaisesti huvittava, molemmat hakee scottstievenssejä ja ajelee itsensä kahville vähän väliä. Kyllä itsekkin toivon että molemmat kehittyy, molemmilla on potentiaalia. Palmu oli edelliskauden alussa hyvä kun oli hyvä mentor, tällä kaudella myös aika hyvä, ihmeen vähän näkyi pelaamattomuus. Kaksi ekaa paria ovat tavallaan hyökkäävä ja puolustava ja puollustaja, kolmannen ei tarvitse sitä olla, mutta joku kokeneempi kaveri tuossa olisi hyvä olla lisänä myös tuonne kolmosparin rotatiaatioon. Ei siellä voi Palmu, Pulli, Karhu ja Lehtonen harjoitella keskenään.

Joku kokenut liigajyrä, joka voi stuntata ylempänä, mutta ei lähtökohtaisesti tarvitse olla 1pariin asiaa. Esim Tikkanen, Välivaara, Mäntymaa. Toki sitten vielä se Seikolan kaveri, jonka on oltava todella kova haku. Seikola voitti jopa viimekaudella maalipörssin vaikka heikompi kausi olikin, silti mies tarvitsee rinnalleen todella hyvän suorittajan, jos siinä on joku Palmu eikä peli alakkaan kulkea menee mies aivan lukkoon, puolestaan silloin kun on meno päällä, voi siihen hypätä kuka tahansa omanpäänluuta. Täytteitä ei pakisto minun mielestä enää tarvitse, vaan yhden hyvän ja yhden erinomaisen haun.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Russelilla ei ole kovin vahva kausi menossa, joten nyt vain mottipäinen summa Russelin veljesten raahaamiseksi Turkuun ensi kaudeksi.

Mielestäni olisi ihan realistista, että Russell saattaisi tulla tänne vuoden pahvilla tekemään uutta nousua NHL:ään. Mun puolesta voidaan jättää Preissing&"Järvinen" ottamatta jos saataisiin tämä herra, tällöin pakisto voisi olla muodossa:

VMV - Ristolainen
Palmroth - Seikola
Karhu/Pulli - Russell

Siinä sitä. En tule koskaan pääsemään yli tuosta VMV-RR55 parista, koska tiedän kuinka hyvin he pelaavat. Palmroth-Seikola on vähintään SM-Liigan keskitasoa ja Karhu-Russell sitten jotain täydellistä.

Mielestäni ei kannata ainakaan tehdä paria RR55-Seikola, koska tällöin pakistomme ainoat rightin miehet menevät hukkaan. VMV-Seikola on tyhmä pari, sillä tällöin jätämme käyttämättä jo-valmiiksi-toimivan-parin VMV-RR55. Palmroth-RR55 ei ainakaan viime(tämän) sesongin lopulla toiminut niin hyvin kuin VMV-RR55, joten on mielestäni perusteltua pitää pakkipari VMV-RR55 yhdessä.

Asiasta toiseen, Mikael Johansson Eliteprospects.com - Mikael Johansson olisi kätevä haku. (linkindeerus vie Eliteprospectsiin)

Tulipahan ainakin unelmoitua viestillinen...

Edit. Kampitus tuossa täydensikin omat ajatukseni. Eli pakisto tarvitsee vielä sen "Järvisen" ja "Preissingin/Tikkasen"
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Eikö näille puhtaille fantasioinneille voitaisi perustaa ihan oma ketjunsa? Huhut on huhuja ja niitä tuleekin, mutta tässä ketjussa alkaa jo tasaisin väliajoin esiintyä suoraan jostain EliteProspectsista kaivettuja pelaajia, joita ei ole a) tulevalle kaudella b) tai koskaan edes linkitetty Palloseuraan, esimerkkeinä nyt vaikka Mikael Johansson, Mike Iggulden ja Aki Uusikartano... Itseäni ainakin vituttaa nämä tälläiset joilla ei ole mitään järjellistä selitystä liittyen Palloseuraan kaudella 2013/14.

Anteeksi jos olen tosikko.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Asiasta toiseen, Mikael Johansson Eliteprospects.com - Mikael Johansson olisi kätevä haku. (linkindeerus vie Eliteprospectsiin)

Tulipahan ainakin unelmoitua viestillinen...

Edit. Kampitus tuossa täydensikin omat ajatukseni. Eli pakisto tarvitsee vielä sen "Järvisen" ja "Preissingin/Tikkasen"

Juu kyllähän Preissingkin kelpaisi. Johanssonista eri mieltä, kelpo mies, mutten näe nyt olevan sellaista roolia. Jos nyt kuvitellaan että Azevedo ja Vaha pelaa ensi kaudella, tarvitaan mielestäni ykkösen laitaan joku tilaa tekevä laituri, eikä Vahaa, joku parempi versio Luttisesta tai Venäläisestä. Tällainen yksilö tekee Willsielle ja Azevedolle tilaa ja aikaa. Vaha menee minun papereissa kakkoseen Soinnun ja Koskirannan kanssa. Huhuttu Bertrand ja Luttinen, on vain rosterin laajennusta, ei mitään asiaa top kutoseen, siis lähtökohtaisesti. Minulle on ihan sama kuka sinne kauden aikana nousee, tai kuka stunttaa onnistuneesti loukkaantumisia, mutta yksi lähtökohtaisesti kova laituri Vahan lisäksi uupuu.
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Eikö näille puhtaille fantasioinneille voitaisi perustaa ihan oma ketjunsa? Huhut on huhuja ja niitä tuleekin, mutta tässä ketjussa alkaa jo tasaisin väliajoin esiintyä suoraan jostain EliteProspectsista kaivettuja pelaajia, joita ei ole a) tulevalle kaudella b) tai koskaan edes linkitetty Palloseuraan, esimerkkeinä nyt vaikka Mikael Johansson, Mike Iggulden ja Aki Uusikartano... Itseäni ainakin vituttaa nämä tälläiset joilla ei ole mitään järjellistä selitystä liittyen Palloseuraan kaudella 2013/14.

Anteeksi jos olen tosikko.

Itse vain haen näillä pelaajatyyppejä minkälaista pelaajaa tarkoitan. Esim Mikael Johansson&Mike Iggulden ovat samantapaisia pelaajia. Jos on tyhjä paikka (X) niin etsin siihen mielummin jonkun pelaajan minkätyyppistä tarkoitan, sillä jos heittää ketjukoostumuksen joka näyttää..: Pekka Peräaukko - Sentteri joka on vähän enemmän puolustava kuin Corey Locke, mutta kuitenkin isokokoisempi kuin Mikko Koivu - Matti Meikäläinen ... tuskin sitä ketään jaksaa kokonaan lukea. Jos heitän ketjulottoon esim "Järvinen" se tarkoittaa tällöin, että Joonas Järvisen tyylinen pelaaja. Ok, myönnän, että en sitä tuohon Johanssoniin laittanut, mutta sitä joka tapauksessa hain. Anyway, ymmärrän pointtisi. Paskamyrsky tulkoon päälleni, kiitos.

Sori OT, mutta oli pakko vastata.

Edit. Kampitukselle vielä, eli meinailin Johanssonia vain jos Azevedo tekee niin kuin on odotettu. Toki tässä asiassa Iggulden on eri, sillä hänet ottaisin nyt jo.

Olen myös hieman eri mieltä tuosta pelaajasta ketä pitäisi hankkia/laittaa Azen&Willsien viereen. Willsie pystyy hoitamaan sen maalinedusta roolin, kuten viime kaudellakin huomattiin (silti siinä sivusta 24 häkkiä). Toki minulle kelpaa Tuomainenkin siihen viereen. Kakkosketjussa Vahalahti-Koskiranta-Sointu ei vain jotenkin ns. riitä, jos vertaa nyt vaikka Pelicansin hopea kauden kakkoskenttään Smolenak-Hodgman-Sopanen. Mielestäni Sointu-Koskiranta-"Iggulden" olisi parempi (ja kalliimpi) vaihtoehto menestykseen. Mutta, kuten olen sanonut, minä en näistä asioita päätä. Hyvä kuitenkin, että syntyy keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Olen myös hieman eri mieltä tuosta pelaajasta ketä pitäisi hankkia/laittaa Azen&Willsien viereen. Willsie pystyy hoitamaan sen maalinedusta roolin, kuten viime kaudellakin huomattiin (silti siinä sivusta 24 häkkiä). Toki minulle kelpaa Tuomainenkin siihen viereen. Kakkosketjussa Vahalahti-Koskiranta-Sointu ei vain jotenkin ns. riitä, jos vertaa nyt vaikka Pelicansin hopea kauden kakkoskenttään Smolenak-Hodgman-Sopanen. Mielestäni Sointu-Koskiranta-"Iggulden" olisi parempi (ja kalliimpi) vaihtoehto menestykseen. Mutta, kuten olen sanonut, minä en näistä asioita päätä. Hyvä kuitenkin, että syntyy keskustelua.

Kyllä tuota tilaa teki yhdessä vaiheessa Willssielle aikalailla Korpikoski, ja loput koittivat naulata Mikon, ei toki koko kautta. Itse ajattelen puolestaan niin, että jos Willsie ei juodu tekemään tuota kaikkea hyökkäyspään ruohijan työtä, kuin ehkä joutuisi tekemään jos olisi samassa kentässä Soinnun ja Azevedon kanssa, saadaan hänestä vielä enemmän irti. Kyllähän mies osaa tuonkin homman, mutta kaikki maalintekopotentiaali ei silloin hyödynny. Minun toiveeni on se, että tuossa kentässä on niin kova rouhija laidassa, ettei Willsien tarvitse tehdä muuta kun seistä sektorilla maila takana.

Puututaan sitten vielä alivoimaan. Salo kun ei ilmeisesti jatka, meiltä puuttu Laaksolle pari todellisena av-spesialistina. Näitä yleismiehiä, Tuomainen, Virtala, Tuominen, Willsie toki löytyy. Mutta jotenkin se Laakson ohella oleva, todellinen av-spesialisti, tyyliin takavuosien Kolu, Töykkälä, Salo meiltä nyt puuttuu, vaikka alakentät on muuten aikalailla täynnä. On toki Azevedokin av:lla hyvä, mutten näissä hommissa kuormittaisi top6 ukkoja, ehdottomasti on löydyttävä voittavasta joukkueesta 2 spesilistia aaveelle alemmista kentistä, nyt meillä ei ole kuin yksi.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puututaan sitten vielä alivoimaan. Salo kun ei ilmeisesti jatka, meiltä puuttu Laaksolle pari todellisena av-spesialistina. Näitä yleismiehiä, Tuomainen, Virtala, Tuominen, Willsie toki löytyy. Mutta jotenkin se Laakson ohella oleva, todellinen av-spesialisti, tyyliin takavuosien Kolu, Töykkälä, Salo meiltä nyt puuttuu, vaikka alakentät on muuten aikalailla täynnä. On toki Azevedokin av:lla hyvä, mutten näissä hommissa kuormittaisi top6 ukkoja, ehdottomasti on löydyttävä voittavasta joukkueesta 2 spesilistia aaveelle alemmista kentistä, nyt meillä ei ole kuin yksi.

Salohan pelasi tällä kaudella 6 ET-peliä ja 1 pelin runkosarjassa ennenkuin loukkaantui. Ei niitä av-pelaajia ollut siis viime kaudellakaan kuin yksi, ja näin hyvin pärjättiin silti. No joo, joku Kolu sinne olisi hyvä kyllä löytää.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Salohan pelasi tällä kaudella 6 ET-peliä ja 1 pelin runkosarjassa ennenkuin loukkaantui. Ei niitä av-pelaajia ollut siis viime kaudellakaan kuin yksi, ja näin hyvin pärjättiin silti. No joo, joku Kolu sinne olisi hyvä kyllä löytää.

En nyt muuta katso kun tilastoja, mutta 12. oli TPS:n sijoitus alivoimataulukossa, joku varmaan on tuohonkin tyytyväinen, minä en. Silloin kun se oli hyvää, taisi olla NHL-miehiä mukana?

Mielestäni alivoimalla (niinkuin Kampitus totesikin) ei kuulu kuluttaa top-6 ukkoja, vaan ihan selkeästi silloin pitää olla tietyt pelaajat kun hoitaa alivoimat ja jarruttelun muutenkin. Sitten kun 5vs5 toiminta taas alkaa on parhaat äijät hetken levänneinä vähän tehokkaampia, kuin mitä olisivat alivoiman tappamisen jälkeen. Näin ainakin minä näen tuon asian.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Azevedo yms.

Niinhän siinä sitten kävi et jannu meni Lev Prahaan yhdessä Vehasen kanssa. Näin kertoo seuran verkkosivu. No ei ollu yllätys ei, mutta silti ottaa päähän, kun kerrankin oltais saatu saletisti kova jannu rosteriin. Arseen kun luottoa ei oikein löydy! No oli se hikinen Swetti aivan loistava ja sen jälkeen ollu näitä ValeryTrabuccoja yms. Huippuna tietty Locke!

Kyllä se siitä, muutama täsmähankinta vielä hyökkäys- ja puolustuspäähän niin pleijareissa ollaan et heilahtaa! Ja en oo pettynyt jos Atte lähtee ruplien perään. Luotan Hostikan Villeen. Ateneum myynnillä kuitattaisiin mukavat summat (samoin kuin Anttilankin, sekin vois mun puolesta lähteä) Meillä on tulossa lahjakkaat junnut (Rantanen, Siiki yms) Niille peliaikaa ja kaikki Hattuskat ja Seppäset vaan pois meidän kaupungista, niillä kun ei valitettavasti tee mitään. Minkäänlaista roolia en näe heillä olevan meidän ensikauden joukkueessa.

Vaha vois pelata vielä kauden ja opastaa junioreita sm-liigan tavoille. Sitten vielä toiveena tuleville hankinnoille sen verran, että niillä olis jalat, joilla luistella ja mieluiten helvetin kovaa! On nähty mm. Locken tapauksessa et liigassa ei pärjää jos ei oo koipia millä polkea pakeilta karkuun ja kulmista maalille! Ei riitä jos omaa vaan pelisilmän! Tää on vaan mun mielipide!

Kiitos ja anteex!
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Kauhuskenaarion osa 1 on siis toteutumassa hyvää vauhtia.

osa 2= Atte Khl:ään
osa 3= RR55 Nahilaan
osa 4= Willsie ei tulekaan, vaikka muuta on väitetty.
osa 5= korvaajia ei näille menetyksille löydy, vaan otetaan se kuuluisa Plan B esille eli jäädään odottelemaan "leireiltä" putoavia arpoja. Seurauksena taas hillitsemätön pelajaajaruletti kauden aikana.
osa 6= taistellaan taas ensi kaudellakin sijoista "ynnä muut".

Kannattaa muistaa, ettei Ilves enää ensi kaudella pelasta meitä.

Toivottavasti tämä yllä oleva skenaario ei kohtaa 1 lukuunottamatta toteudu.
 

HTEspi

Jäsen
Tuo Willsien tilanne on kyllä mielenkiintoinen. Mies on tällä hetkellä Kanadassa, mutta sopimus sisältää pykälän, jonka mukaan saa mennä (Sveitsiin?), jos haluaa.
Vuoren mukaan "siitä lähdetään, että mies pelaa täällä ensi kaudella".
Toivottavasti mies täällä tosiaan pelaa ensi kaudella. Tähän olisi kiva saada seuran puolelta varmistus niin pian kuin mahdollista.

Azevedon KHL-pahvi ei juuri ketään yllättänyt? Nyt vaan sormet ristissä toivomaan sitä vähintään 45 pisteen sentteriä ensi kaudeksi ruokkimaan Willsietä.

Soinnun näkisin ensi kaudella mielelläni, ainakin aloittavan, kakkoskentässä. Toisaalta edellisessä pressissä Soinnusta puhuttiin kärkikentän miehenä. Toivottavasti maisemanvaihdos tekee hyvää, eikä tahti jatku saman kuin loppukaudella.

Anttilaa ei Tepsissä ensi kaudella nähtäne ?
Mikä on Vahalahden tilanne tällä hetkellä ?
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuo Willsien tilanne on kyllä mielenkiintoinen. Mies on tällä hetkellä Kanadassa, mutta sopimus sisältää pykälän, jonka mukaan saa mennä (Sveitsiin?), jos haluaa.
Vuoren mukaan "siitä lähdetään, että mies pelaa täällä ensi kaudella".
Toivottavasti mies täällä tosiaan pelaa ensi kaudella. Tähän olisi kiva saada seuran puolelta varmistus niin pian kuin mahdollista.
Seurahan tiedotti Willsien sopimuksesta jo kaksi kuukautta sitten, samalla kun mies siirtyi loppukaudeksi Sveitsiin. Mistä huhut näistä Sveitsiin siirtymispykälistä oikein pulpahtelevat esiin tasaisin väliajoin? Se, että jossain keskustelupalstalla joku tuollaisista pykälistä anonyyminä huhuilee ei mielestäni vielä anna tarvetta seuralle täydentää mitenkään kaksi kuukautta sitten tiedotettua. Mitä täydentämistä tuossa voisi ollakaan, johan se silloin kerrottiin, että Willsie pelaa ensi kaudella TPS:ssä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös