Birner-("X koodinimellä Dixon")-Willsie
Vaha-koskiranta-Anttila
Miettinen-X-X
Virtala-Laakso-Salo/energinen junnu
Ristolainen-X
Vittasmäki-X
Karhu/Palmroth-X
Engren?/Hostikka?/Niittymäki?
Tykkään kyllä tästä sapluunasta. Virtalan tosin näen kolmosvitjassa, ja Miettisen kakkosessa, Vahan tai Anttilan ollessa ykkösketjun miehiä. Näen seuraavassa omassa viritelmässäni ehkä enemmän realismia, tosin eihän me budjettia vielä voida tietää. Myöntää täytyy myös, että olen äärimmäisen skeptinen Anttilan ja/tai Willsien jatkoista. Saattaa olla, että toinen näistä jää, mutta tuskin molemmat. Tulopuolella voisi olla esim. Sointu, mutta todellinen haaste on jälleen kerran (tällä kertaa oikeasti mitat täyttävän) ykkössentterin hankkiminen. Kulmalan roolia suurentaisin. Itse kehittelisin siis jotain seuraavanlaista.
Birner/Vahalahti-("X koodinimellä Dixon")-Willsie/Anttila
Vahalahti/Sointu/X-Koskiranta-Miettinen
Virtala-X-Kulmala
junnu (esim. Lindsten, Rantanen)-Laakso-Salo
Vaihtoehtoisesti jotain fyysisempää junnua voisi kokeilla nelosessa (jos sellaisia liigarinkiin nousee), samalla antaen edellämainittujen tuurailla kolmos- tai jopa kakkosketjussa satunnaispoissaoloja. Tavallaan Lähdekin on onnistunut hyvin omassa pienehkössä roolissaan, ja on ollut niitä harvoja, joita vastustajan pakit omassa päässään säikkyvät, koska sieltä oikeasti tulee hemmetin kovia tööttejä. Hänet kiinnittäisin edullisella palkalla ilman muuta.
Ristolainen-X
Vittasmäki-X
Karhu/Palmroth-X
Engren/X-Runola
Ilahduttavaa on, että Vittasmäki näyttää taas liigapakilta, hyvältä sellaiselta vieläpä. Muutos viime kauteen on oikeasti huikea. Palmrothille en näe sijaa jos ei pysty treenaamaan ehjästi, on ollut todella pitkään vaille tuntumaa, ja kuntopohja on eittämättä rappeutunut pahasti tuon sairastelun seurauksena. Karhu ottaa mun papereissani ehdottomasti paikan pakistosta, kolmannen parin isäntänä. Kolmanteen pariin voisi sovittaa jotain Mestiksessä kiekollisesti onnistunutta kaveria, ykkös- ja kakkospariin tarvitaankin sitten korkealaatuisempaa kiekollista osaamista. Nummelin tuo oman lisänsä tähän soppaan vielä tänä keväänä, koska itsekin olen kuullut lintujen visertävän, että miehellä ei mitään Lukko-paperia ole. Tästä voi jatkaa tuolla miehen omassa ketjussa, mutta itse kiinnittäisin, mikäli tulisi jonkin verran edullisemmin kuin mitä mediassa on veikkailtu palkkavaatimukseksi.
Veskaritilanne on aika avoin, koska ei ole kauhean kaukaa haettua, että Atte lähtisi NHL:ään, ellei sitten päädy rahastamaan itään. En usko Niittymäen olevan pelikunnossa, mutta sydämestäni sitä toivon.