Yllättäen juuri Tepsi on yksi niistä joukkueista jotka roudaavat näitä arpoja Suomeen ekaa kertaa.
Tuossahan vuosi pari sitten jonkun jengin UTJ avautui mediassa ja totesi, että "Läheskään aina joukkueen ei ole taloudellisesti mahdollista scoutata pelaajaa paikan päällä. Valitettavasti hankintoja joudutaan tekemään näkemättä peliäkään." (Lainais kaivettu ulkomuistista, mutta jotenkin noin se meni)
Välillä tuntuu että TPS toimii juuri näin. Itse meinasin nauraa huutonaurua, kun pappaKoivu ei tiennyt meidän MacNevinin olleen loukkaantuneena. Tai ainakin ihmetteli urhon lähetyksessä "Onkohan mies ollut loukkaantuneena kun noin keskenkuntoiselta näyttää."
Lisäksi nykyaikana tuo pelien näkeminen ei pitäisi olla ongelma, kun lähes kaikki AHL pelitkin kuvataan. Ja kun verrataan normaaliin yrityspuoleen, niin jos olisit tekemässä 200 000e investoinnin, niin paljonko olisit valmis sijoittamaan, että tämä investointi olisi mahdollisimman pieniriskinen. Itse olisin valmis sijoittamaan 5-10% riippuen mikä on näitten hakujen osumatarkkuus. Sehän on selvä, että kymmeniä matkoja esim jenkkeihin ei kannata tehdä. Mutta voisi olla järkevää scoutata videolta 8-20 pelaajaa jotka vaikuttavat kiinnostavilta. Tämän jälkeen olla yhteyksissä heidän agentteihinsa ja tiedustella kuka saattaisi olla kiinnostunut. No jäljelle jäisi varmaan 3-6 miestä. Tämän jälkeen viikon trippi jenkkeihin ja Vuori kävisi katselemassa pelit ja tutustumassa henkilöihin, että ketkä vaikuttavat ns. hyväluonteisilta pelaajilta. Näistä sitten parille sopperitarjous vetämään.
Minä ainakin olisin pelaajana vakuuttunut jos joukkue tekisi pelaajakartoituksen noin perusteellisesti. Ajattelisin että tässäpä on organisaatio jolla on asiat hallussa. Kaiken hyvän lisäksi Detroitin voisi saada maksamaan osan matkakuluista jos Artsa kävisi heille kattelemassa jotain koohottajaa samalla... Aika spekulointiahan tämä on.
Tulipa taas sellainenkin tuosta narrilaumasta mieleen, että kun Keklu tuli peräsimeen, niin jostain syystä hutiosumat pelaajamarkkinoilla on vähentynyt huomattavasti. Voisiko olla kyse tietotaidosta; toisaalta tuurilla ne laivatkin seilaa.
Itse näkisin kyllä, että ensi kausi on viimeinen A.Vuoren näytönpaikka. En sano, että mestaruus pitäisi tulla, mutta vaadin joukkueen näyttävän tasapainoiselta ja että ulkomaan elävät osuvat paremmin. Yhtään suoranaista floppia en halua nähdä. Toki on ymmärrettävää että kaikki eivät voi olla tulikuumia, mutta kyllä heidän silti pitää auttavasti pelata osata. Kyllä jokaisella pelaajascoutilla pitää sen verran olla tietotaitoa, että näkee osaako tuo pelata vai ei. Lisäksi joukkueen tulisi taistella paikasta 8 joukkoon.