Ensi kautta silmällä pitäen täytyy muistaa ettei rahaa ole kuitenkaan hirveitä summia vieläkään, itse lähden siitä että;
a) se ykkös molari hankitaan, mikäli sikäli Engren ei nosta tasoaan voittavaksi kassariksi kauden lopussa.
b) yksi oikeasti kova kiekollinen puolustaja
c) hyvä ykkös-sentteri mikäli ei Plihalia saada pidettyä.
Joukkue on tällähetkellä hyvä, itse laskin että 6-9 pelaajalle jatkoa, jatkoa lähtisin tarjoamaan tällähetkellä;
Vahalahti, Filppula, Birner, AUK, Vittasmäki, Reivonen, Engren, mahdollisesti Suominen.
Kentät näyttäisi näillä tältä:
Vahalahti-*****-Erkinjuntti
Berg-*****
Birner-*****-Suominen/*****
Järvinen-*****
Filppula-AUK-*****
Vittasmäki-*****
Reivonen-*****-*****
*****/Engren
Ortio
Ykkösen keskelle siis "Plihal"/Genoway/muu yhtä kova sentteri, muutoin kenttä samanlainen mitä se on tälläkin hetkellä. Bergin pakkipariksi tarvitsisi saada se kova kiekollinen pakki, itse lähtisin hakemaan jotain Lupaschuk/vastaava. Clarkea täällä ollaan puhuttu, itse en kyseistä pelimiestä ottaisi, johtuen siitä että on aika usein klesana, eikä enään mitään arpoja Ameriikasta, meni tämä DC:in metsään ja pahasti.
Kakkosen sentteriksi ajattelin Lucenius/Kemppainen/Koskiranta akselilta jotakin, nuorta joka on menossa eteenpäin, laitaan tarvisi saada joku kovempi maalintekijä, tyyliin Lammassaari/Puustinen/Toporowski/Je.Saarinen, tai sitten pieni haku ja Muhonen Kerhosta, tietysti Anttila olisi tähän kova mies, hinnasta en tiedä mikä mahtaa olla, itse kyllä uskon siihen ettei Markoa nähdä ensi kaudella Atlantin tälläpuolen. Niin siis siinä tapauksessa jos ei Suomisen kanssa tehdä jatkoa. Pakiksi tarvitsee saada joku halvahko nuori kiekollisesti lupaava puolustaja, en muista onko Ässät tehnyt jatkoa, mutta Jesse Jyrkkiö olisi oiva hankinta, tietysti Tapparassa olisi Ilvonen, Kerhossa Syväsalmi, sekä SaiPassa Tuominen, paljon pitäisi Maston parantaa mikäli haluaa jatkoa ja kumpaankin suuntaan.
Budjetin pienuuden vuoksi kolmosen toiseen laitaan haetaan maaliteko voimaa naapuri seurasta, elikkäs Tapio. Vittasmäen pariksi vähän kokoa maalineteen tyyliin Mäkelä,Grönholm, tai sitten sellainen allround-pakki Jalasvaara, Kurki tai Korpikari.
Neloseen on pakko hankkia sentteri, itse en haluaisi katsoa peliäkään Kokkalan pehmo-kiekkoa, Jalo ennemmin kehiin, mutta siis itse haluan uuden sentterin, Riska Jypistä, tai Laakso KalPasta (ei taida tulla pelkästään neloseen pelaamaan),Arttu TuTosta, tai katse edelleen KalPaan ja Riekkinen. Laine toiseen laitaan hakemaan kokemusta, tai sitten Aarnio/Lostedt/Ben-Amour.
En tiedä kuinka kallis joukkue mahtaisi olla, mutta tuohon suuntaan pitäisi joukkueen muotoutua.
Ehdottomasti noista pelaajista haluaisin Luceniuksen uutena miehenä, taitoa riittää, mutta kiinnostaako palata Turkuun onkin eriasia, muutoin vaan Kemppainen tai Koskiranta kehiin.
Mikä muuten mahtaa olla Lee Sweattin tilanne?
PS. Kolmosen toiseksi pakiksi kelpaisi myös Halonen, mikäli haluaa jatkaa.
-Stouni-