TPS-HIFK Ti 23.11.2004

  • 17 366
  • 136
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JHag
Lue tarkemmin,

No, kun sitä minä olen juuri tehnytkin juttujasi lukiessani, sillä (tämän voit ottaa kohteliaisuutena) niissä kuitenkin on ollut jonkinlainen johdonmukaisuus ja luotettavuus.
Johtuneeko sitten tunteiden mukaan tulemisesta, niin joskus kirjoitukset menevät "lällättelyksi". Toki tuo meille kaikille sallitaan eikä siinä mitään pahaa sinänsä ole.
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Re: Pelottelua?

Viestin lähetti A - P
Jos te arvon IFK-fanit todellakin luulette, että teidän joukkueenne pystyy jotenkin pelottelemaan muita joukkueita kuten yksi kirjoittaja täällä väitti, niin voin sanoa että erehdytte raskaasti.
Esim. Tepsin eilinen tappio johtui vain ja ainoastaan siitä, etteivät jalat pojilla liikkuneet mihinkään.


Mistäs sinä tiedät ettei TPS-pelaajien housuissa ole vähän ruskeata, kun punainen väri vilahtaa iholle? HIFK on siis ruvennut käyttämään vanhaa mafian kikkaa ja valellut kaikkien vastustajien luistimet sementillä.

Nyt näyttää kyllä hyvältä. Vastustajat selittelee ja HIFK on vastenmielinen. Fanit ovat maan typerimpiä ja kaikki jeesustelee. JIPPII!
 

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
Re: Re: Pelottelua?

Viestin lähetti Hextall
Mistäs sinä tiedät ettei TPS-pelaajien housuissa ole vähän ruskeata, kun punainen väri vilahtaa iholle?

Jeps, kyllä se on niin että hätäkakkahan se sieltä lävähtää joka jannun blackhorse kalsariin kun punanutut tuhahtaa ohi, mutta onneksi on Tenalady... Punaisellahan tarkoitit tietysti Porin paholaisia ??

No joo HIFK parempi, ei selitellä....
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Re: Re: Pelottelua?

Viestin lähetti Hextall
Nyt näyttää kyllä hyvältä. Vastustajat selittelee ja HIFK on vastenmielinen. Fanit ovat maan typerimpiä ja kaikki jeesustelee. JIPPII!

Ja tämä kaikki mainitsemasi kun ei paskankaan vertaa vaikuta tepsin pelaajiin. Me fanit voimme mussuttaa mielin määrin ja olla mitä mieltä tahansa, mutta ammattilaiset hoitavat homman jäällä.

Taidan olla ainoa, jota ei Ruutu ärsytä mitenkään. Loistava pelaaja, jonka eilinen vinksahdus aiheutti hallilla ainoastaan hirvittävän naurunpuuskan allekirjoittaneella. Jokaisella pelaajalla naksahtaa toisinaan korvien välissä. Ajattelin, että tuon episodin jälkeen Aho on nöyrää poikaa, mutta mitä helvettiä...sama kohkaaminen jatkui. Taitaa pojalla olla pää umpiluuta. Tää jätkä on vielä arvokas meille.

Mä en selittele eilisestä mitään...miten voisin, kun J Koivu tepsin päävalmentajana pressissä kertoi sen oleellisen. Vastustaja oli jokaisella osa-alueella parempi. Ara kiteytti voiton kolmeen asiaan. Hieman parempaan veskarityöskentelyyn, joukkueen haluun voittaa ja taivaankappaleiden oikeaan asentoon. Miksi tästä enempää vääntämään kun kummatkin valmentajat selkeästi asian toteavat?

Kyllä palloseurakin vielä näyttää mistä se naali virtsaa.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
HIFK on fyysinen. Ruutu on äijä, viisas äijä. Ara ja Jere ovat äijiä. TPS pelkää HIFK:ta. HIFK on Suomen fyysisin. Punainen, sininen ja valkoinen ovat paljon hienompia värejä kuin musta, valkoinen ja kulta. HIFK-fanit ovat aina oikeassa. TPS on HMV. Tepsissä on mikkihiiriä, yksi hessuhopo ja pari iinestä. HIFK on fyysisempi kuin koko Suomi yhteensä. Nordis on hienompi ja äijämäisempi halli. Ja...

Happy? Emmää keksiny enempää... :)

Ai niin, yks unohtui: HIFK on fyysinen.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Pelottelua?

Viestin lähetti A - P
Jos te arvon IFK-fanit todellakin luulette, että teidän joukkueenne pystyy jotenkin pelottelemaan muita joukkueita kuten yksi kirjoittaja täällä väitti, niin voin sanoa että erehdytte raskaasti.
Esim. Tepsin eilinen tappio johtui vain ja ainoastaan siitä, etteivät jalat pojilla liikkuneet mihinkään.

Tämä on mielenkiintoinen aihe. HIFK on nyt neljä ottelua peräkkäin lähtenyt selkeästi entistä korkeammalla fyysisellä pelillä voittajana ulos otteluista. Olen itse nähnyt näistä kolme, (ei eilinen Turussa). Viimeiset kolme ottelua ovat kaikki menneet saman kaavan mukaan.

1. Alussa vastustajalle helppo maali, ja HIFK:lta neppailua
2. Selkeä fyysisen pelin käyttöönotto, tasoitusmaali ja vastustaja on hyytynyt, jonka jälkeen voittomaalit.
3. Kaikki kolme vastustajaa ovat valittaneet (valmentajien, ja fanien suulla) seuraavaa:

A. Halutonta ja munatonta peliä
B. Luistin ei kulkenut
C. Kaksintaistelut hävitty
D. Oma maalineduspeli kehnoa
E. Ei löytynyt meniöitä HIFK.n maalin eteen maskiin

Tilastollisesti ihme juttu, että kolme liigan neljästä parhaasta joukkueesta joutuu samaan tilanteeseen juuri HIFK:ta vastaan.
Hmmm..............:o)

En halua puhua "pelottelusta", koska siitä ei välttämättä ole kysymys. En myöskään usko, että vastustaja pelkää HIFK:ta, MUTTA vastustaja joutuu olemaan äärimmäisen tarkkana koko ajan, ja vastustajan pelaajat kannattaa olla varuillaan koko ajan, koska kukaan ei tiedä milloin ja mistä suunnasta pommit tulevat.

Kun vielä maalien edustalla on lihaa ja keppiä jaossa, voi olla, että jotkut pelaajat välttävät sellaiseen tilanteeseen joutumista, jossa voi tulla mustelmia. HIFK.n ÄIJÄ-kiekkko (kuten JHag asian ilmaisisi) herkistää siis neppailukiekkoa pelaavia joukkueita (lue Kärpät, Jokerit ja TPS), sen verran, että peli hyytyy juuri niin paljon, että se luo HIFK:lle tarvittavaa hallintaa kentällä.

Tämä neppailukiekkojengin varovaisuus näkyy, turhana pyörittelynä kulmissa, kiekon ja vastuun siirtelynä sekä kiirenä pois laidan lähettyviltä ja kaksintaisteluista, samalla vauhti hiljenee hokkareissa kun huomio on kiinnitettävä siihen missä vastustajan kaverit liikkuu.....:o)

Tämä pelitaktiikka on toiminut loistavasti kolme ottelua peräkkäin, mutta nyt on uusi tilanne edessä. BLues ei ole nimittäin neppailujengi, joka välttämättä muuttaa pelityylinsä varovaisemmaksi HIFK.n pelityylin edessä.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Re: HIFK:n ylivoimapelissä 4 puolustajaa, 1 hyökkääjä?

Viestin lähetti Kinkku
27:55 1-2 Söderholm(Lundell, Karalahti) yv

IFK:lta jäällä: #3 Zidlicky, #9 Kuhta, #10 Karalahti, #26 Söderholm, #77 Saarinen, #31 Lundell

Voisitteko paikalla olleet kertoa, että pelasiko HIFK todellakin neljän pakin ylivoimaa enemmänkin tuossa ottelussa, vai oliko tämä vain joku 5-3 -kuvio?

Kyllä siellä hääräsi 4-3 kuviossa myös Söde, Kara, Zeta ja Kibe.
Taitaa olla uudet kujeet...
 

vani

Jäsen
Mielestäni peli oli Tepsin itkemistä. Saihan IFK tehtyä yhden maalin joka hylättiin sen takia että TPS-pelaaja työnsi HIFKin pelaajan Lassilan päälle. HIFK pyrki rikkomaan peliä joista Karalahden hautominen oli hyvä esimerkki. TPS kieltämättä sai todella helppoja jäähyjä mutta turhautui siitä myös liikaa. Kolmannessa erässä TPS ei esittänyt juurikaan mitään vaan pelaili ottelun loppuun, jota en kieltämättä odottanut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Mustavalkoinen
Johtuneeko sitten tunteiden mukaan tulemisesta, niin joskus kirjoitukset menevät "lällättelyksi". Toki tuo meille kaikille sallitaan eikä siinä mitään pahaa sinänsä ole.

Vastaus: johtuu, tunteillahan tässä eletään mukana. Tunteet myös omien suhteen heittävät laidasta laitaan. Kun nyt otit puheeksi, niin olen aika looginen (tunnevarauksella) mielipiteissäni; jos pidän jostain pelaajasta (Mäkiaho, Nielikäinen esim), pidän hänestä missä tahansa joukkueessa hän pelaakin. Ja sama päinvastoin; Antti Aalto ja Kipru-Marko ovat perseestä, olisivat myös (luoja varjele) HIFK-paidassa. Mitään joukkuetta en kategorisesti inhoa; se menee ihan pelityylin mukaan. Jos TPS hankkii lauman puukätisiä hieman psykopatiaan vivahtavia rouhijoita, olen siitä paikasta TPS-etäfani. Pelicansia vihasin Elorannan aikaan, nyt siellä on jees meiniki, Averykin tulossa! TPS on kuitenkin pitkään, liianvitunpitkään, pelannut kiekkoa, jota en voi sietää, mutta onnistunut siinä sivussa tuottamaan pelaajia, joista pidän suunnattomasti; Koivut(t), Berg, veskari-Kipru, Alatalo ja hyvin isolla varauksella hieman jo tavoille oppinut Elorantakin. Mitä pelityyliin / brändiin tulee, niin vaikka toista väitetään, niin HIFK ja TPS ovat kuitenkin osanneet parhaiten tehdä itse oman pelityylinsä, tykättiin siitä muualla tai ei. Ja sekin on kova juttu, vaikka itse tyyli ei sieppaakaan. I salute you.

Tällainen tapaus tämä TPS, jota ilmankaan en osaisi olla, enkä haluaisikaan. Ja luultavasti kukkoileva fyysinen TPS olisi aikamoinen kulttuurishokki.

Mitä tulee fyysisyyteen, niin tässäkin ketjussa on moni osunut oikeaan, samoin Jukka Koivu: TPS hävisi kaikilla osa-alueilla, varsinkin kaksinkamppailuissa. Voiko olla parempaa fyysisen pelin osoitusta kuin voittaa järjestään kaksinkamppailuissa kenties pelitaidoiltaan taitavammat yksilöt? On se muutakin kuin taklaamista. Lisäksi tapa tehdä maaleja lähes mv-alueelta (Luttinen) on palannut HIFKiin, which is nice. And physical.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Kun nyt otit puheeksi, niin olen aika looginen (tunnevarauksella) mielipiteissäni; jos pidän jostain pelaajasta (Mäkiaho, Nielikäinen esim), pidän hänestä missä tahansa joukkueessa hän pelaakin. Ja sama päinvastoin; Antti Aalto ja Kipru-Marko ovat perseestä, olisivat myös (luoja varjele) HIFK-paidassa.

Niin, me olemme erilaisia. Minusta Kipru on liigan parhaita pakkeja ja esim Nielikäinen liigan huonoimpia pelaajia (myös +-tilasto tukee tätä). Yhtä hyvin ymmärrän ne syyt, miksi Kipru ärsyttää.

Tosin ihan mukavaa, että joillekin Nielikäinen tuottaa positiivisia kicksejä vaikkapa tappeluketjussa, jossa on keskusteltu nyt jo yli 300 viestin voimalla tappeluista, joita liigassa ei juurikaan ole ollut ja ei tule olemaankaan. Hyvä niin ja rauha ketjuun kirjoittaville. Jatkoajan virtuaaliketju asiasta, jota ei ole.

Aalto taas olematta millään yksittäisellä jääkiekon osa-alueella maaginen on sentterinä niin monipuolinen, että hän siitä syystä on kansallista huipputasoa yleissentterinä. Se, mussuttaako hän vai ei kaukalossa jonkun mielestä ei kiinnosta minua pätkääkään.

Kuten minua ei kiinnosta pelaajat muutenkaan muuta kuin sen vaihdon, jonka he kaukalossa vetävät. Kuulun niihin vammaisiin, jotka eivät ole koskaan fanipaitaa päällensä pukeneet.

Siitä olen täsmälleen yhtä mieltä, että liigan eri joukkueiden erilaisuus pelityylin suhteen on rikkaus, jota ilman pelit olisivat tylsiä. Kun vielä jokainen joukkue löytäisi sen oman identiteetin...
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Jaakko
Maalivahdin ajellut Laine oli kolmessa sekunnissa jäässä ja Ojala siinä päällä hanskat jään pinnassa. Tilanteita voi kommentoida, joko katsomalla ne paikanpäällä tai tekstitv:stä.

Tähän on pakko kommentoida, koska näin tilanteen tänään urheiluruudussa. Ojala ei ollut missään päällä, mutta kiinni Laineessa, joka painoi Ojalan maahan ja siinä pojat sitten makailivat. Eli se siitä kehusta. Mutta näköjään on parempi katsoa näitä pelejä myös tekstitv:stä, kun kaikki eivät näe selkeästi edes paikan päällä. ;)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jet-Acelle

Aallosta vielä sen verran, että olen samaa mieltä hänen pelitaidoistaan. Mutta tässäkin tunteet menevät järjen edelle :). Mun jengissä Nielikäinen menisi sentteriksi nippanappa ennen Aaltoa. Ja ihan...krhm..taitoelementillä.

Identiteettiä huutaa ja kaipaa ainakin 10 seuraa. Ja kaikkien näiden seurojen fanien mielestä identiteetti on ihan yliarvostettu juttu. No, sen arvon huomaa, kun sellainen on. Tähänkin liittyen on yksi juttu, josta olen avoimen kateellinen TPS:lle ja josta olen avannut ketjunkin HIFK-osioon; veskarien tuottaminen ja kasvattaminen. Kun liigassa on tullut muiden joukkueiden valmentajien ja pelaajienkin yleiskieleen jo termi "HIFK-tyylinen pelaaja", alkaa myös "TPS-tyyppinen veskari" nousta pikkuhiljaa esiin. Viimeksi tämän lipsautti Lindforsin Sakke, kun kyselin muutamasta kiinnostavasta veskarista jonkunlaista luonnehdintaa. Se oli siis kehu, tarkoitti tyyppiä, joka ei tee suurta numeroa itsestään, mutta torjuu sitäkin paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös