Shedden iltalehdessä: "En käskenyt"
Laitetaas tähän ketjuun mukaan mitä Shedden kertoo ko. tapahtumasta iltalehdessä.
- "Minä en käskenyt pelaajaani tappelemaan. Käskin Lostedin vain mennä sanomaan Jämtinille, että hän ei ammu enään yhtään kiekkoa päätyymme. Se on vaarallista eikä niin saa tehdä".
No itse olin kylläkin kuulevinani, rip his f*ucking head of!
- "Jos kiekko olisi osunut johonkin pelaajaamme, niin se olisi varmasti aiheuttanut loukkaantumisen. Kiekko oli lähellä osua maalivahtiimme"
Siis wtf? Kiekko ei ole edes osunut kehenkään! Oliko hifk:n maalivahti ilman varusteita tolppien välissä?
-" Huusin ensin itse Jämtinille, että ei ammu kiekkoja päätyymme, mutta hän vain haistatteli minulle. Sitten sanoin Lostedille, että mene sanomaan se Jämtinille. Hänkin sai osakseen pelkkää kiroilua ja haistattelua"
No saattaa pitää paikkansa. Tuota vain ei ole näytetty töllössä...
-" Pojat päättivät itse ryhtyä tappelemaan. Se oli puhdas ja rehellinen tappelu. Minusta se ei ollut mikään iso juttu, mutta nyt asiasta tehdään liian suuri. Tuntuu, että minut halutaan leimata, koska olen ulkomaalainen ja pohjois-amerikkalainen".
No pojat taisi ihan itse päättää aloittaa tappelun. Juu juu. Eikös Lostedt hyökännyt suoraan aloituksesta Jämtinin kimppuun? Näin ainakin taidettiin sanoa Time Outissa? Onhan se ihan reilua hyökätä suoraan aloituksesta suin päin kaverin kimppuun. Yhtä reilua kuin viime keväänä hyökätä jollain neloskentällä kaverin ykköskentän kimppuun suin päin. Vain siksi että saisi kaverin parhaat pelaajat pois seuraavasta pelistä. Säälittävää?
-" Minä en ansaitse rangaistusta. Jos saan tästä jotain niin se on minulle täysi sokki. Jos saan rangaistuksen, niin mielestäni Jämtin ansaitsee puolet enemmän kuin minä. Minä vain estin sodan. Jos kiekko olisi osunut johonkin pelaajaame, kaukaloon olisi syntynyt sota".
No jokainen on omaa mieltä. Omasta mielestään Shedden ei ansaiste mitään, mutta minun mielestä se oli selvä käskytys, josta tulee antaa rangaistus! Niin ja Lostedt:n kuuluu saada myös rangaistus, sillä hän on mennyt toteuttamaan käskyä: "rip his f*cking head of!!!".
Se saako Jämtin mitään on mielenkiintoista. Hänhän on vain laukonut kiekon väärään päätyyn. Hänen kimppuunsa on hyökätty ja hän on puolustanut itseään. Tuo että Shedden sanoo estäneensä sodan on hieman naurettava. Okei, jos kiekko olisi osunut olisi voinut muka syntyä sota. Mutta tässä tapauksessa valmentajan OLISI pitänyt sanoa pojille, että annetaan asian olla. Valmentajalla on ihan yhtä lailla vastuu siitä mitä pelaajat tekevät kaukalossa. Jos valmentajalla ei ole munaa estää pelaajiensa joukkotappeluun ryhtymistä, on hän silloin tohveli sankari.
Iltalehdessä käsitellään vielä tuota valmentajan lausuntoa. Muukkonen ei ole varma, että sanooko Shedden Keep his head up vai rip his f*cking head of?
Ellei Muukkonen ole 100-prosenttisen varman Sheddenin sanoista, yleisen oikeuskäytännön mukaan asia on ratkaistava epäillyn eduksi. Lakimies muukkonen tietää sen.
Oma mielipiteeni on, että eiköhän suomesta ja kehä III sisäpuolelta löydy laitteet jolla saadaan taustamelu suodatettua nauhalta pois, jolloin kuullaan ihan selvästi mitä Shedden oikeasti sanoi? Se viitsitäänkö mitään tehdä jää nähtäväksi.
Iltalehdessä viitataan vielä tapahtumiin joulukuussa 2000. Ismo Lehkonen sai lausunnostaan Noutaja tulee, 10 peliä toimitsijakieltoa ja Veli-Pekka Kautonen 5 peliä pelikieltoa koska oli noudattunut Ismon käskyä ja hyökännyt Jussi Pesosen kimppuun.
Muistatte varmaan että Rautakorpikin sai penalttia kun sanoi tuomarille, Varo ettei talos pala!