TPS - HIFK la 8.10.2005

  • 53 624
  • 270
Tila
Viestiketju on suljettu.

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
champselyse kirjoitti:
Juuri näin. On se ilmeisesti murhaamistarkoituksessa varmaankin heitetty tuo Jämtinin kiekon toimittaminen vastustajan puolelle. Siitähän voi vaikka joku loukkaantua (Shedden). S-tana, pitääkö siihen ifk:n takia kiinnittää pleksi keskialueelle, etteivät neidit loukkaannu alkulämmittelyssä vastustajan kiekon eksyessä heidän alueelleen?

Kun muistelee tuota täällä jo mainittua Z:n "teloituslaukausta", on tämä kommentti kovin hupaisa. Siis taannoin TPS-leirissä oltiin sitä mieltä, että IFK:n pelaajien pitää PELIN AIKANA varoa laukomasta keikkoja siten, että ne voivat osua vastustajaan.

PS. Se pleksi siinä punaviivalla joukkueita erottamassa varmasti autaisi joukkuettanne pelillisesti, että se olisi teiltä siinä mielessä fiksu liike.
 

th

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS , Montreal,New Jersey
lintu kirjoitti:
-Kiekkoa ei saa ampua vastustajan päähän alkulämmittelyssä. Toisen joukkueen puoliskolle ei myöskään saa mennä, ei vaikka oma kiekko sinne vahingossa lipsahtaisikin.
-Maalivahti on koskematon.
-Vihellyksen jälkeen ei lauota veskaria päin.
-Jos sinut työnnettään maalivahdin alueelle, on sinun mentävä pois heti.
-Valmentaja ei saa huutaa mitään vastustajan pelaajille.
-Tappelijat eivät saa haastaa taitopelaajia elleivät ne ole joukkueen kovanaamoja tai ole tehneet mitään mikä oikeuttaisi tappelun.
-Tappelua ei pidä haastaa vaihdon lopussa.
-Kiekkoa ei saa tahallaan ampua katsomoon.
-Kiekkoa ei saa tahallaan ampua ketään päin.

Sitten tietenkin täysiä selvyyksiä, kuten vastustajan päälle sylkeminen, potkaiseminen, henkilökohtaisuuksiin meno provosoinnissa jne.

Näitä on varmasti lisää. Tuossa oli pari esimerkkiä kun kerran pyysit.

8.10.2005 Hifk:n valmentaja huusi alkulämmittelyn aikana Tps:n pelaajalle: Hey n:o 50! Stop shooting those pucks over here...you fu****ng fu**head!!
Eikös myös Shedden rikkonut yhtä näistä kirjoittamattomista säännöistä?
Tätä valmentajien huutelua vastustajan pelaajille kuitenkin kuulee aina silloin tällöin, vaikka se ei minustakaan valmentajan hommiin kuulu.

Tietääkö joku, missä vaiheessa Jämtin laukoi kiekkoja Hifkin päätyyn? Jos hän teki sen ennen, kuin Hifkin pelaajia oli jäällä, niin silloin tätä "sääntöä" rikotaan lähes jokaisessa pelissä...Yleensä jos jommankumman joukkueen pelaajat tulevat jäälle ennen toista, niin lähes aina joku laukoo kiekon vastustajan tyhjään maaliin. Jos taas Jämtin teki sen silloin, kun edes yksikin Hifkin pelaaja oli jo jäällä, niin olikin ihan oikein jonkun mennä huomauttamaan asiasta Jämtinille.

Mitä tulee siihen tappeluun, niin varmasti myös Hifkin leirissä tiedettiin, että Jämtin on siihen valmis ja vaikka hän ei olekaan pisteiden valossa Tepsin tärkein mies, niin pelillisessä merkityksessä hän kuuluu tällä hetkellä ihan kärkipäähän.

Minun mielestäni Sheddeniä ei kuitenkaan tarvitsisi mistään rangaista...mitään maata mullistavaa tässä ei kuitenkaan ole tapahtunut.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
TommyT kirjoitti:
Hehe, oikein IFK-henkistä penailua toi koko shedden-lostedt-jämtin -kolmiyhteys. Tai siis mikäs siinä, hyvä tappelu ja taktisesti noheva veto, mutta ei siitä kiinni kannata jäädä..;)

Eipä tuossa mitään kamalaa ole enkä oikein ymmärrä miksi näistä pitäisi jakaa pelikieltoja vaikka Lostedtin funktio IFK:n rosterissa on vain ja ainoastaan tämä nykyinen noutajan-rooli.

Ja mielestäni Jämptin itse kerjäsi verta nenästään unohtamalla kumpaan päähän kiekkoja kuuluu lämmittelyssä vedellä ja Shedden käskytti Lostedtin noutamaan Jämptinin pään vadilla. IFK:n kannalta huono homma että tuo käskytys päätyi narulle, mutta se nyt ainakin on varmaa että äijämäinen IFK on palannut SM-liigaan. Ja jos katsoo miten IFK:n pelit on viime aikoina menneet niin ainakin näin sivusta katsoen näyttäisi siltä että homma toimii suunnillleen niin hyvin kuin tuolta nykyiseltä rosterilta voi odottaakin.

Veikkaan että peli- ja toimitsijakieltoja tulee, toivottavasti ei kuitenkaan mennä noutaja-Pesonen rangaistuksiin.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Brewer kirjoitti:
Tämän aamun HS mukaan olisikin SM-liigan tuomarit, jotka olisivat videokuvanneet Sheddeniä?! Hienoa toimintaa, sääli vain, että laitonta.

Aivan fantastista!! Shedden on todellinen PELIMIES. Paluu entiseen Hifkiin on alkanut ihan toden teolla. Olen ollut uutispimennossa koko viikonlopun, joten lukemalla näitä viestiketjuja olen muodostanut käsityksiäni tapahtuneesta.

Harmi vaan että kaikki valtakunnan kukkahattutädit, kulttuuri-, ja urheiluministeriä myöten hyökkäävät Hifkin kimppuun Helkovaaran kautta ja Upin on pakko langettaa rangaistuksia casesta. Eihän tällainen vetele Tarjalandiassa missä pitää "halata" ja olla ylitsevuotavan suvaitsevainen.

"Ihmiskuula" on nimensä ja maineensa arvoinen kaveri. Kyllä riittää Aurajoen rannoilla taas puheenaihetta pitkään kuinka ilkeät sedät Helsingistä tulivat ja antoivat selkään pikku rusettiluistelijoille.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jaahas...sitten omia mietteitä ottelusta.

- HIFK taklasi ensimmäisessä erässä Tepsiltä puhdit pihalle. Kolmannessa erässä isot kissat eivät enää itsekkään jaksaneet pahemmin taklailla. Nyt oli HIFK mielestäni fyysinen.

- Case "turparalli" oli ihan ok ja hyvää viihdettä. Kyllä kaikki ovat tienneet näin käyvän Jämtinille, vai mitä? Tuomarille pisteet siitä, että huomioi aloittajan.

- Joukkuiden pelistä...sanotaan näin, etten koskaan aiemmin ole lähtenyt hallista kesken pelin pois. Nyt en kyennyt itseäni enempää kiduttamaan vaan häivyin ennen vuoden rankinta hyperventilaatiota. Tää oli pahempaa kuin kotimatsi narreja vastaan.

- Meidän puolustus ja varsinkin Eronen. VOI HELVETTI! Kaveri seisoo flegmaattisena Karjalaisen edessä kun vastapuoli rauhassa siirtää kiekon verkkoon. Nyt kuuluisan siimahäntäisen sarjakuvahahmon nimi iskee mieleen enemmän kuin koskaan ennen.

- HIFK ei sytyttänyt meikäläistä. Ehkä tämä kaikki mesoaminen "brandista" on mennyt yli ja tulee mieleen jotenkin sellainen, että väkisin yritetään saada aikaan jotain mitä ei ole. Karalahden mukana olo olisi voinut auttaa asiaa, mutta...

- Koukkimista, estämistä jne. Kummallakin joukkueella. Hyi widdu.

Tulin hallille 16.20 ja katselin alkulämmittelyjä. Huomioin, että joku Tepsin pelaajista todellakin laukoi kiekon HIFK:n päätyyn ainakin kerran. Itse en tätä kirjoittamatonta sääntöä tiennyt mutta jäin asiaa ihmettelemään koska tuollaista en ennen ole nähnyt.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
flintstone kirjoitti:
Ja mielestäni Jämptin itse kerjäsi verta nenästään unohtamalla kumpaan päähän kiekkoja kuuluu lämmittelyssä vedellä ja Shedden käskytti Lostedtin noutamaan Jämptinin pään vadilla.

Tähän mennessä ainoa silminnäkijälausunto oli sellainen, että IFK:n pelaajat eivät olleet kentällä kiekon laukomistilanteessa. Se kuitenkin toistetaan jokaisessa kirjoituksessa päivänselvänä oikeutuksena tapahtuneelle. Ainoastaan Shedden on näin väittänyt. Hän väitti myös, että IFK:n pelaaja loukkaantui tilanteessa. Tuliko oikein mustelma? Tällaisestako saa itkeä? Jos näin kävi ja oli tietoinen teko, niin sitten kyseessä on selkeä provokaatio ja kuitti oikeutettu. Voisin kuvitella, että jos joku oikeasti olisi loukannut, niin kuitti olisi tullut heti. Parempaa tietoa ei kuitenkaan näemmä kellään ole.

Nielikäisen kotisivun ylläpitäjä taitaa käsittääkseni olla melko positiivinen kaikkea tätä tappelukulttuuria kohtaan, joten siellä olevat väännökset voi huoletta jättää omaan arvoonsa. En pidä penninkään arvoisina sieltä otettuja sitaatteja. Nielikäinen itse kuuluu samaan sarjaan ja miten hänellä muka voisi olla parempaa tietoa asiasta näin nopeasti: todellisia kielimiehiä?

Mielestäni taktisesti fiksu temppu IFK:lta. Kukaan ei loukkaantunut tilanteessa, joten jatkotoimenpiteisiin ei siltä kannalta ole syytä ryhtyä. Käskyttäminen? Linjan mukaisesti pitäisi tulla kova rangaistus. Oma kantani on, että ei voisi vähempää kiinnostaa.

Paljon enemmän paheksuin sitä kahden käden viikatelyöntiä Kauppilan käsille. Siinä olisi voinut oikeasti loukkaantua pidemmäksi aikaa ja se ei todellakaan ollut brandin mukaista kovaa peliä - tai sitten oli.

L
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
L-Mies kirjoitti:
Tähän mennessä ainoa silminnäkijälausunto oli sellainen, että IFK:n pelaajat eivät olleet kentällä kiekon laukomistilanteessa. Se kuitenkin toistetaan jokaisessa kirjoituksessa päivänselvänä oikeutuksena tapahtuneelle. Ainoastaan Shedden on näin väittänyt.

No en minä ainakaan jaksa uskoa että Shedden olisi itse keksinyt että Jämptin vetelee kiekkoja IFK:n päätyyn vaan koska tuo asia kuuluu tuossa Sheddenin käskyssä Lostedtille niin uskon että Jämptin todella on näitä kiekkoja sinne IFK:n päätyyn laukonut.

Eli eiköhän Shedden olisi jakanut noutokäskyn ilman tuota mainintaa jos nouto tehtiin vain noutamisen ilosta, vai?
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
flintstone kirjoitti:
No en minä ainakaan jaksa uskoa että Shedden olisi itse keksinyt että Jämptin vetelee kiekkoja IFK:n päätyyn vaan koska tuo asia kuuluu tuossa Sheddenin käskyssä Lostedtille niin uskon että Jämptin todella on näitä kiekkoja sinne IFK:n päätyyn laukonut.

Eli eiköhän Shedden olisi jakanut noutokäskyn ilman tuota mainintaa jos nouto tehtiin vain noutamisen ilosta, vai?

Olennaista tässä onkin, että oliko kyseessä keppihevonen taktiikan toteuttamiseksi vai jääkiekkokulttuuriasia. Ensimmäinen on arveluttavaa ja mielestäni myös tuomittavaa. Toinen ymmärrettävää, mutta henkilökohtaisesti en näe tuomittavana. Kenelläkään paltalaisista ei vaikuta olevan aukotonta näkemystä siitä, kummasta on kysymys. Lähinnä mielipiteeseen vaikuttaa paidan väri.

Se nimi on muuten Jämtin. Olkoon jämpti niin.

L
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
L-Mies kirjoitti:
Se nimi on muuten Jämtin. Olkoon jämpti niin.

L

Mistä näistä kaikista voisi tietää, ei vaan ihan hyvä että korjasit nimen oikein niin ehkä se jo ensi kerralla menee täälläkin päässä oikein.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Shedden iltalehdessä: "En käskenyt"

Laitetaas tähän ketjuun mukaan mitä Shedden kertoo ko. tapahtumasta iltalehdessä.

- "Minä en käskenyt pelaajaani tappelemaan. Käskin Lostedin vain mennä sanomaan Jämtinille, että hän ei ammu enään yhtään kiekkoa päätyymme. Se on vaarallista eikä niin saa tehdä".

No itse olin kylläkin kuulevinani, rip his f*ucking head of!

- "Jos kiekko olisi osunut johonkin pelaajaamme, niin se olisi varmasti aiheuttanut loukkaantumisen. Kiekko oli lähellä osua maalivahtiimme"

Siis wtf? Kiekko ei ole edes osunut kehenkään! Oliko hifk:n maalivahti ilman varusteita tolppien välissä?

-" Huusin ensin itse Jämtinille, että ei ammu kiekkoja päätyymme, mutta hän vain haistatteli minulle. Sitten sanoin Lostedille, että mene sanomaan se Jämtinille. Hänkin sai osakseen pelkkää kiroilua ja haistattelua"

No saattaa pitää paikkansa. Tuota vain ei ole näytetty töllössä...

-" Pojat päättivät itse ryhtyä tappelemaan. Se oli puhdas ja rehellinen tappelu. Minusta se ei ollut mikään iso juttu, mutta nyt asiasta tehdään liian suuri. Tuntuu, että minut halutaan leimata, koska olen ulkomaalainen ja pohjois-amerikkalainen".

No pojat taisi ihan itse päättää aloittaa tappelun. Juu juu. Eikös Lostedt hyökännyt suoraan aloituksesta Jämtinin kimppuun? Näin ainakin taidettiin sanoa Time Outissa? Onhan se ihan reilua hyökätä suoraan aloituksesta suin päin kaverin kimppuun. Yhtä reilua kuin viime keväänä hyökätä jollain neloskentällä kaverin ykköskentän kimppuun suin päin. Vain siksi että saisi kaverin parhaat pelaajat pois seuraavasta pelistä. Säälittävää?

-" Minä en ansaitse rangaistusta. Jos saan tästä jotain niin se on minulle täysi sokki. Jos saan rangaistuksen, niin mielestäni Jämtin ansaitsee puolet enemmän kuin minä. Minä vain estin sodan. Jos kiekko olisi osunut johonkin pelaajaame, kaukaloon olisi syntynyt sota".

No jokainen on omaa mieltä. Omasta mielestään Shedden ei ansaiste mitään, mutta minun mielestä se oli selvä käskytys, josta tulee antaa rangaistus! Niin ja Lostedt:n kuuluu saada myös rangaistus, sillä hän on mennyt toteuttamaan käskyä: "rip his f*cking head of!!!".

Se saako Jämtin mitään on mielenkiintoista. Hänhän on vain laukonut kiekon väärään päätyyn. Hänen kimppuunsa on hyökätty ja hän on puolustanut itseään. Tuo että Shedden sanoo estäneensä sodan on hieman naurettava. Okei, jos kiekko olisi osunut olisi voinut muka syntyä sota. Mutta tässä tapauksessa valmentajan OLISI pitänyt sanoa pojille, että annetaan asian olla. Valmentajalla on ihan yhtä lailla vastuu siitä mitä pelaajat tekevät kaukalossa. Jos valmentajalla ei ole munaa estää pelaajiensa joukkotappeluun ryhtymistä, on hän silloin tohveli sankari.


Iltalehdessä käsitellään vielä tuota valmentajan lausuntoa. Muukkonen ei ole varma, että sanooko Shedden Keep his head up vai rip his f*cking head of?
Ellei Muukkonen ole 100-prosenttisen varman Sheddenin sanoista, yleisen oikeuskäytännön mukaan asia on ratkaistava epäillyn eduksi. Lakimies muukkonen tietää sen.

Oma mielipiteeni on, että eiköhän suomesta ja kehä III sisäpuolelta löydy laitteet jolla saadaan taustamelu suodatettua nauhalta pois, jolloin kuullaan ihan selvästi mitä Shedden oikeasti sanoi? Se viitsitäänkö mitään tehdä jää nähtäväksi.

Iltalehdessä viitataan vielä tapahtumiin joulukuussa 2000. Ismo Lehkonen sai lausunnostaan Noutaja tulee, 10 peliä toimitsijakieltoa ja Veli-Pekka Kautonen 5 peliä pelikieltoa koska oli noudattunut Ismon käskyä ja hyökännyt Jussi Pesosen kimppuun.
Muistatte varmaan että Rautakorpikin sai penalttia kun sanoi tuomarille, Varo ettei talos pala!
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Sattuiko vai ei Shedden?

Koittaisi nyt jo päättää, sillä aiemmin on sanonut Jämtinin laukoneen kiekkoja heidän päätyyn ja osuneen IFK:n pelaajaan. Samalla oli joku pelaaja satuttanut itsensä osumasta. Nyt sitten ei ole osuttu mihinkään ja olisi saattanut loukkaantua. On kohtalaisen ISO ero asiassa. Osumasta oli tehty oikeutus ojentamiseen -> asia mitä epäilin jo alunperin, sillä jos joku olisi lämmittelyssä oikeasti satuttanut itsensä ei varmasti olisi jätetty asiaa siihen, vaan reagoitu samantien.

Se , että jotain suunsoittoa on ollut Jämtinin -pelaajien+valmentajan välillä, niin mitä sitten -ihan jokapäiväistä. Se jos sellaisesta provosoituu niin oma on häpeänsä.

Edit: Ja pojat eivät todellakaan vaan päättäneet alkaa tappelemaan -> Jämtin yritti välttää tappelua mahdollisimman pitkään kunnes oli jo pakko toisen takoessa yrittää tehdä jotain sentään, vaikka turpaan tulikin.

Edit2: Koira: kts yksi viesti ylöspäin -> iltalehden haastattelua ymmärtääkseni lainataan. Niin, ja sattumistarinat tosiaan ovat TS:n haastattelussa.
 
Viimeksi muokattu:

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jtuominen kirjoitti:
Koittaisi nyt jo päättää, sillä aiemmin on sanonut Jämtinin laukoneen kiekkoja heidän päätyyn ja osuneen IFK:n pelaajaan. Samalla oli joku pelaaja satuttanut itsensä osumasta.

Lähde? Ja kiitos joku muu kuin jatkoajan posti.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
lejon kirjoitti:

Linkistä poimittua:

"Jortikan analyysi oli astetta tylympi: - Alamme vähitellen olla niillä sijoilla, mihin tällä materiaalilla kuulummekin. Varsinkin maalin edustalla olimme maalivahtia myöten luokattoman huonoja."

Muistelen, ettei tuollainen kommentti ole Jortikalta ensimmäinen tänä syksynä. Selvää piikkiä jollekin Tepsin sisälle?
 

Jet-Ace

Jäsen
Senior kirjoitti:
Muistelen, ettei tuollainen kommentti ole Jortikalta ensimmäinen tänä syksynä. Selvää piikkiä jollekin Tepsin sisälle?

Jortikka on mukana pelissä, jossa taistellaan vallasta seurassa. Motiivi on siis vain osittain sinänsä aiheellinen, pelaajistoon liittyvä lausunto. Piikki johdon suuntaan on toistunut systemaattisesti joka ikisessä Jortikan haastattelussa kutakuinkin siitä saakka, kun hän oli julkisesti ilmoittanut palaavansa Tepsiin. Yhtä johdonmukaisesti hän on ilmoittanut koko ajan, että joukkue on väärin koottu ja ennen kaikkea tehty käsittämättömiä pitkiä sopimuksia. Edellä mainittu on helppo allekirjoittaa. Osa näistä neljän vuoden miehistä tuntuu ajattelevan, että palkan eteen ei tarvitse hikoilla.

Pitää muistaa, että hänen lähtönsä Jokereihin oli kaikkea muuta kuin siisti tapahtuma ja veikkaisin, että ei edes mieluisa, vaikka rahaa tuli varmaankin hyvin. Paketti, jossa Koivu tuli Tepsin valmentajaksi oli kuitenkin sietämätön. Herrathan ovat jo ikiaikaisesti olleet napit vastakkain. Jortsu on myös kuittaillut edellisen valmennusjohdon tekemisiä. Voisin vaikka lyödä vetoa, että mikäli Jortikan pestin aikana ei menestystä tule, niin Jukka Koivulta tulee peiteltyjä kuittailuja Jortsun suuntaan. Hänen tapaansa, ei Jortikan suorasukaisella tyylillä.

Itse ottelusta voisin kommentoida sen, että HIFK otti upean vierasvoiton heikohkolla materiaalillaan noudattaen erinomaista ja nöyrää taktiikkaa. Ai niin, Salmelainen on liian hyvä SM-liigaan. Vielä korostuu entisestään tuossa HIFK:n rosterissa.
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Jumalaton itku yhdestä tappelusta. Jos alkuverryttelyssä ammut kiekon (vaikka hiljaa ja jäitä) vastustajan maalia kohti, niin jopa 3.divarissakin siitä saa nenäänsä.

Käskytys tai ei, niin näin asiat pitää hoitaa. Luultavasti ei TPS pakki ammuskele enää kiekkoja alkuverryttelyssä naapurin päätyyn....tai muutenkaan hölmöile, ainakaan IFK:ta vastaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jet-Ace kirjoitti:
Jortikka on mukana pelissä, jossa taistellaan vallasta seurassa. Motiivi on siis vain osittain sinänsä aiheellinen, pelaajistoon liittyvä lausunto. Piikki johdon suuntaan on toistunut systemaattisesti joka ikisessä Jortikan haastattelussa kutakuinkin siitä saakka, kun hän oli julkisesti ilmoittanut palaavansa Tepsiin. Yhtä johdonmukaisesti hän on ilmoittanut koko ajan, että joukkue on väärin koottu ja ennen kaikkea tehty käsittämättömiä pitkiä sopimuksia. Edellä mainittu on helppo allekirjoittaa. Osa näistä neljän vuoden miehistä tuntuu ajattelevan, että palkan eteen ei tarvitse hikoilla.

Helppo kuvitella, että yllä on asian ydin. Sinänsä vain: käyttää koko rosteria välineenä muissa pyrkimyksissään ei oikein kuulosta reilulta jokaista pelaajaa kohtaan. Vähän sama, kuin hiljaisesti hyväksyy heikon sijoituksen sanoen tänne päin: "te olette juuri niin huonoja, kuin miltä sijoitus näyttää". Ei sillä, että tuo Jortikan ajatuksena yhtään yllättäisi, se on suorastaan helppo nielaista. Nyt siellä vaan tuntuu olevan pelaajat ja peli välikappaleena sellaisessa, jossa niiden ei tarvitsisi olla. Ei ne pitkät sopimukset pelaajien vika ole, vaan sen toisen osapuolen, joka on allekirjoittanut. Syyllistäen pelaajat, on kohde kyseenalainen. Samoin paikka: pelien jälkeiset haastattelut. Ei kerran eikä kaksi, vaan mantramaisesti koko ajan. Luulisi sanoman menneen jo perille, mutta Jortsullahan on tunnetusti musta vyö siinä, että hän sanoo mitä ajattelee. Ja jottei jäisi epäselväksi: Jortsu on noine ominaisuuksineen edelleen yksi suosikkivalmentajistani Suomessa. Kaikkine särmineen. Menisi heittämällä HIFKiini.


Jet-Ace kirjoitti:
Ai niin, Salmelainen on liian hyvä SM-liigaan. Vielä korostuu entisestään tuossa HIFK:n rosterissa.

Tarina kertoo, että Jokereitten kumiukkomaalivanhti Gööring oli jossain yhteydessä huikannut Tonylle: mitä helvettiä Sä täällä teet, Sun sarjaas pelataan jo muualla.

Onnihan se meidän risukasassa on, että mies seisoi sanojensa takana ja jäi. Pelaa paljon arvelemaani paremmin etenkin pisteiden valossa ja enää pelkään, milloin alkaa se väistämätön vaisumpi kausi. Hienoin juttu minusta on, että mies antaa itsestään joka ilta lupaamansa 100 prosenttia.
 

#76

Jäsen
Niilo kirjoitti:
Siis wtf? Kiekko ei ole edes osunut kehenkään! Oliko hifk:n maalivahti ilman varusteita tolppien välissä?
Niin kauan kuin olen kiekkoa seurannat eli reilun 20 vuotta on mahdollista vedoista vihellyksen jälkeen nostettu esiin juuri maalivahdin mahdollinen loukkaantuminen, kun ei enään odota vetoa. Todennäköisyydet loukkaantumiselle lienevät kuitenkin minimaaliset.

Kukaan ei loukkaantunut nähtästi laukauksien seurauksena, tappelun seurauksena tai pelin lopputuloksenkaan takia, joten hittojakos siinä. Katsojat taisivat tykätä pelistä.

Tappelusta, miss' kukaan ei loukkaannu jaetaan koviakin pelikieltoja, mutta viikateiskuista ( mitä joku HIFK:n pelaaja oli Turussa harrastanut, hyi hänelle ) ei tule mitään ellei kohteen luut hajoa. Tässä on aika paha ristiriita minusta ja ansaitsi pikimmiten muutoksen. Mailallalyönneistä suoraan 10 ottelua pelikieltoa ja jos vastustaja loukkaantuu, niin pelikieltoa kunnes toinen on pelikuntoinen, kuitenkin 10 ottelua minimissään. Mailallaiskut ovat kuitenkin oikeasti vaarallisia, toisinkuin nämä pikkukärhämät.
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Loistava voitto Hifk:lta ja taas saatiin yksi kaveri SM-Liigaan, joka ei enää tulevaisuudessa hölmöile kentällä. Kuten joku mainitsi jo aikaisemmin, niin 3. divarissakin joudut vastaamaan teoistasi jos lätkit kiekkoja kaverin päätyyn ja vielä vittuilet päälle. Jämptin sai ansionsa mukaan ja näin hyvä! ugh!
 

Veijari

Jäsen
bizkit78 kirjoitti:
Loistava voitto Hifk:lta ja taas saatiin yksi kaveri SM-Liigaan, joka ei enää tulevaisuudessa hölmöile kentällä.

Enpäs menis vannomaan. Jämtin on tunnetusti ja nimenomaan Luupäinen pelaaja, joten veikkaisin että turpiinotto Lostedtilta tuskin muuttaa miehen pelityyliä mitenkään.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Asia meininkiä, toivottavasti Muukkonen pitää asialinjansa eikä jaa mitään naurettavia pelikieltoja.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veijari kirjoitti:
Enpäs menis vannomaan. Jämtin on tunnetusti ja nimenomaan Luupäinen pelaaja, joten veikkaisin että turpiinotto Lostedtilta tuskin muuttaa miehen pelityyliä mitenkään.

Näin on, eikä mitään ogelmaa minusta tässä. Toivottavasti Jämtin jatkaa värikkäällä linjalla ja näin TPS:lläkin on oma värikäs äijänsä. Mielestäni kaukalossa saa rottaillakin, jos on vain valmis kantamaan siitä vastuun, eikä luiki karkuun. Jämtin ei pakitellut pois kun Lostedt tuli muistuttamaan ja täten minulla ei ole kaveriin mitään kaunaa, ehkäpä päin vastoin. 10x asiallisempi jätkä kuin tuokot/kiviharjut. Tää jätkä kantaa vastuunsa, eikä ole tietääkseni itkenyt missään tuosta.

Ei muuta kuin pökköä pesään Jämtin, näitä pelureita tarvitaan aina ja ilmeisesti tämä mies osaa hieman pelatakin.
 

rafalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Grainger kirjoitti:
Heh, näin se homma etenee. Ainoastaan brändin kannattajat voivat kääntää tilanteen niin, että Shedden onkin nero. Siis, jos ylläoleva oli selvinpäin ja tosissaan kirjoitettu. Missään ilmeisesti ei ole näyttöä, että toveri Jämtin olisi laukonut kiekkoja IFK:n päätyyn. Ei ainakaan kukaan ole vakuuttanut, että olisi edellä mainitun tilanteen nähnyt. Tämä nyt itselleni ihan sama, Jämtin siitä kuitenkaan mitään saa. Käsittääkseni kiekkojen laukominen on jääkiekossa sallittua.

Enpä olisi uskonut, että siihen edelliseen viestiini olisi pitänyt lisätä huomautus että oli hiukan sarkastisesti kirjoitettu.

Sarkasmi kohdistui nimeomaan siis siihen, että jotkut TPS:n kannattajat kirjoittavat että tuskimpa mitään kiekkoja / kiekkoa IFK:n päätyyn lauottiinkaan. Aika mielenkiintoinen näkemys siihen nähden, että siinä kuuluisassa videopätkässä Shedden juuri sanoo että "...käske häntä lopettaa kiekkojen laukominen...".

Oikeastaan kehotan lukemaan sen aiemman viestin uudestaan nyt kun tiedät että se oli sarkasmia (ja että en ollut kännissä).
 

Nic42

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Detroit Red Wings
bizkit78 kirjoitti:
Loistava voitto Hifk:lta ja taas saatiin yksi kaveri SM-Liigaan, joka ei enää tulevaisuudessa hölmöile kentällä.

Kovin varma näytät asiasta olevan... Et ole tainnut pahemmin jääkiekkoa(varsinkaan Elitserieniä) seurata jos luulet kaverin rauhoittuvan. Jos ei Zdeno Chara saanut häntä rauhoittumaan niin tuskin joku Lostedt(kuka?) siinä onnistuu.
Se on ihme että niin moni täällä luulee että pelaaja alkaa pelkäämään(ja muuttaa tyyliänsä) kun kerran tulee nenälle. Ammattilaisihan nämä ovat, uskallan väittää että ne jotka pelkäävät niin jatkavat uraansa jossain muualla kuin liigassa.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Ja jos hän muuttaisi tyyliään niin kunnioitus romahtaisi täällä suunnalla.
Jämtin palkattiin yhden miehen rottaketjuksi, joka pystyy myös maalintekoon. Tähän mennessä hän on tehnyt työnsä kiitettävästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös