TPS fanitoiminta ja -matkat kaudella 2013–2014

  • 73 331
  • 245

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meitä oli muuten Mutkassa hävettävän vähän lauantaina. HIFK vastassa ja lauantai, joten kuvittelin, että porukkaa olisi enemmän.

Yhdyn, Mutkassa oli naurettavan vähän porukkaa. Kausikortit ovat kuitenkin kaikki menneet. Tiedän, että moni on ostanut kausikortin Mutkaan vain ajatuksissa katsoa pelin muualla esim. sivukatsomossa tai aitiossa. Mutta silti, olen varma että sen verran moni on kausikortin Mutkaan ostanut kannatusmielessä, että katsomo saataisiin edes yli puoliksi täyteen jokaiseen kauden kotiotteluun. Ja tuollaisiin lauantaisiin HIFK-otteluihin pitäisi sitten Mutkan olla lähes täynnä. Runkosarjasijoituksesta viis, jos ostat kausarin käytä sitä myös. Ja jos ostat kausarin Mutkaan -- katsomoon, jonne mennään kannattamaan Tepsiä -- käytä kausariasi myös siihen tarkoitukseen.
 

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Ihan turha avautua siitä, että joku ei tule katsomoon katsomaan näitä huikeita spektaakkeleita joita Palloseura tarjoaa. Itsekin jäisin pois jos kykenisin. Aina vaan sitä itsensä sieltä löytää kiroamasta, että miksi tänne tuli taas lähdettyä. Organisaatiossa kusee kaikki oleellinen, niin eiköhän se ole ihan hyvä vaan, että porukka pysyy poissa hallilta, niin ehkä ne apinatkin siellä johtoportaassa heräävät joskus. (tuskin, mutta aina saa toivoa)Itse en Ässät-matsin jälkeen hirveästi ole chanttia hoilannut. Vieraissa toki pari kertaa, mutta ne reissut ovat ainakin toistaiseksi meikäläisen osalta reissattu. Ei vaan jaksa omaa ääntänsä tuhlata siihen, että mustavalkoiset surffaa jäällä selkä suorana.

Sitten vielä tietyt tapahtumat siihen kaupanpäälle, niin eihän sinne kukaan halua tulla. Siinähän leimautuu heti huligaaniksi. Uusia naamoja ei syksyn aikana ole katsomoon tullut. Toki muutama kauden alussa, mutta näiden tapahtumien ja peliotteiden yhdistelmä ei ole se kaikkein paras houkutin tuonne katsomoon. Vaikka näistä katutappelijoista harva siellä katsomossa edes on.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Jalasvaaralta erittäin hyvää tekstiä ja hyvin osuu oikeaan.
Yllätyin kyllä ettei tota viimeisessä lauseessa mainittua porukkaa hallilla näkynyt eilen. Tai, jos olivat niin olivat jossain muualla kuin Mutkassa.
 

Banjo

Jäsen
Kyllähän se vaan edelleen on niinkin että turusta on melkeimpä helpompi viedä kannattajien välinen voitto kuin pisteet kaukalosta. Sinänsä surullista. Toki nämä elävät pitkälti symbioosissa, joten tilanne on täysin ymmärrettävä. Harmittaa silti.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Aika jäätävän paska suoritus tuo tifo.

Hävettää suunnattomasti, mutta mikäs siinä. Väkivalta larppaajat ja nyt tämä, päatitte sitten suorittaa yhtä hyvin kun johto.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Mistä jotkut ovat saaneet päähänsä tifon viittaavan Vahalahteen?

Eipä siellä Petu ainakaan Lukon riveissä tänään pelaa. Vai Ahtolaako tässä haukutaan ahneeksi?
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Eipä siellä Petu ainakaan Lukon riveissä tänään pelaa. Vai Ahtolaako tässä haukutaan ahneeksi?
En tiennytkään että tifon kohteen täytyy olla pelaavassa kokoonpanossa. Voisit varmaan tälläisen ohjeistuksen linkata myös minulle?

Tuollainen tifokaan ei ihan sekunnissa valmistu, Petun pelaamattomuus oli tuskin silloin tiedossa.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Ei jumalauta mitä menitte tekemään...on aivan turha selitellä jälkeen päin, kun viesti oli aivan selkeä.

Se on aivan sama"yrititte" tuoda tuon kanssa esille, kun 99,9% Suomen kansasta näkee sen puhtaasti Vahalle vittuiluna.

Nostakaa nyt vielä matsin jälkeen HK Areenan pihalla nyrkit pystyyn, niin ollaan hyvällä tasolla.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiennytkään että tifon kohteen täytyy olla pelaavassa kokoonpanossa. Voisit varmaan tälläisen ohjeistuksen linkata myös minulle?

Tuollainen tifokaan ei ihan sekunnissa valmistu, Petun pelaamattomuus oli tuskin silloin tiedossa.

Ainoa asia, mikä mua tässä vituttaa on se, että minä ainakin toivoin, että Ville olisi huomioitu jollakin positiivisella tavalla !! Se on aivan se ja sama, kohdistettinko tuo tifo Vahalahdelle vai ei..
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ainoa asia, mikä mua tässä vituttaa on se, että minä ainakin toivoin, että Ville olisi huomioitu jollakin positiivisella tavalla !! Se on aivan se ja sama, kohdistettinko tuo tifo Vahalahdelle vai ei..
Vahalahdelle tehtiin tifo viime vuonna. En ole paikalla ollut, mutta uskon ja toivoin että siellä kovat taputukset ym. on annettu.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos kyntää seura syvällä, niin kyllä näyttävät fanitkin tekevän samalla tavalla. Eiköhän se ole jo aika monen lähteen kautta tullut selväksi, kenen syy se on etteivät Ville ja Petu pelaa Turussa. Siksi varsinkin Vahalahti olisi ansainnut lämpimän vastaanoton. Jos seuran johdossa olisi joku muu, pelaisi Ville meillä, ja paita olisi parin vuoden päästä katossa. Tuo tifon viesti: hyi saatana.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mitä vittua? Tulin Mutkaan kaksi minuuttia myöhässä, joten en nähnyt ko. tifoa. Onko tifosta kuva jossain? Luulin, että Vahalahden nimeä huudettiin ihan vilpittömästi ottelun päätyttyä, silloin oli vielä ihan hyvä fiilis. Jos siellä kerran on tuollainen tifo ollut, niin vittu mitä kaksinaamaista pelleilyä. Turha puolustella sanomalla, että se oli kellekään muulle tarkoitettu. Vaikka olisikin ollut, niin hävettää ihan saatanasti jos Vahalahdelle ollaan tuolla tavoin näytetty persettä.

Vitutti muutenkin tarpeeksi, kun oli tarkoitus vetää loput kuusi minuuttia kaikille tutuksi tullutta chanttia ja arviolta alle kymmenen ihmistä osallistuu siihen. Jos sinne Mutkaan tullaan, niin vittu ääntä ja kädet pois taskusta. Ja jos istuskella haluaa, niin siellä on valtavasti tyhjiä penkkejä istumakatsomossakin.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä toi oli Nummelinille osoitettu, en ollu tekemässä enkä mitenkään osallinen mut näin mä sen tulkitsin.

Matsin loputtua huudettiin ja (ja myös herran tehtyä maalin) vahalahden nimeä ja myös tämä huomasin sen ja nyökkäsi ja moikkasi katsomon suuntaan, pienieleisesti mutta jokatapauksessa.

Eipä tuotää Mutkan meno muutenkaan mitään juhlaa ole, vieraat tulee ja ottaa hallin haltuun helpostikkin.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Jotenkin mua ihmetyttää kyllä, että täällä on olevinaan kovastikin äidinkielellisesti lahjakasta väkeä, mutta ilmeisesti ne äikäntunnit, joissa kuvan tulkitsemista on opeteltu on kyllä tainnut jäädä useimmilta väliin.

Tässäkin kuvassa oli ideana olla useampi ulottuvuus, joka ei näemmä ole ihmisille auennut. Tässä nyt selvyyden vuoksi muutamia pointteja, jota ko. tifolla haettiin:
- TPS:ää voimalla upottava seurajohtomme haluttomuus maksaa avainpelaajilleen kunnollista liksaa. Toisinsanoen, jos talo on tulessa, yleensä kannattaa käyttää sitä lähimpänä olevaa hätäpoistumisteitä.
-Jo täälläkin selvästi ymmärretty pointti siitä, että kyllähän tuo raha ajaa ammattiurheilussa seurauskollisuuden edelle. Valitettavaa, mutta totta, ainakin Nummelinin kohdalla.
-Vittuilua Lukkoa kohtaan, jonka suurena päämääränä on tulla Jokereiksi Jokereiden tilalle. RTK:n piikki tuntuu olevan melkoinen.

Itse en ole ko. taideteosta ollut tekemässä, mutta ihmetyttää silti tämä kovin yksipuolinen kritiikki. Mutta viesti ymmärretty ja tehdään jatkossa vain sellaisia tifoja, jotka voi ymmärtää vain sillä ensimmäiseksi mieleen tulevalla tavalla.

Ja jos ette olleet jo hallista ennen pelin loppua karanneet autoanne pelastamaan ruuhkilta, kuulitte varmasti myös, että ihan hyvälläkin siellä Mutkassa Vahalahdelle lhuudettiin.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tekstiä...

Jos seuraavaan Lukko matsiin teette tifon, jossa lukee "Ville Vahalahti on runkkari", niin tässäpä teille ihan vastaavat meriselitykset mahdollisen kritiikin osuessa pannuun:

- Eihän runkkaamisessa ole mitään pahaa. Tutkimusten mukaan itsetyydytyksellä on useita hyödyllisiä vaikutuksia.
- Tässähän tarkoitettiin siis runkkaamista kuvainnollisesti. Kun Ville ei saa oikeaa pillua (TPS) niin pitää runkata (Lukko)
- Blaa blaa blaa.

Mun puolesta sinne hallille ääntä ja lakanoita ym. mahtuu. Olkaa kaikki ihan rohkeasti vaan mitä mieltä olette ja seisokaa mielipiteidenne takana ilman noloja selittelyjä. Joidenkin vuoksi pitää vielä varmuudeksi lisätä, että myös ilman turpaanvetoja, kiitos.
 

Axroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, S.Koivu
Jotenkin mua ihmetyttää kyllä, että täällä on olevinaan kovastikin äidinkielellisesti lahjakasta väkeä, mutta ilmeisesti ne äikäntunnit, joissa kuvan tulkitsemista on opeteltu on kyllä tainnut jäädä useimmilta väliin.

Tässäkin kuvassa oli ideana olla useampi ulottuvuus, joka ei näemmä ole ihmisille auennut. Tässä nyt selvyyden vuoksi muutamia pointteja, jota ko. tifolla haettiin:
- TPS:ää voimalla upottava seurajohtomme haluttomuus maksaa avainpelaajilleen kunnollista liksaa. Toisinsanoen, jos talo on tulessa, yleensä kannattaa käyttää sitä lähimpänä olevaa hätäpoistumisteitä.
-Jo täälläkin selvästi ymmärretty pointti siitä, että kyllähän tuo raha ajaa ammattiurheilussa seurauskollisuuden edelle. Valitettavaa, mutta totta, ainakin Nummelinin kohdalla.
-Vittuilua Lukkoa kohtaan, jonka suurena päämääränä on tulla Jokereiksi Jokereiden tilalle. RTK:n piikki tuntuu olevan melkoinen.

Itse en ole ko. taideteosta ollut tekemässä, mutta ihmetyttää silti tämä kovin yksipuolinen kritiikki. Mutta viesti ymmärretty ja tehdään jatkossa vain sellaisia tifoja, jotka voi ymmärtää vain sillä ensimmäiseksi mieleen tulevalla tavalla.

Ja jos ette olleet jo hallista ennen pelin loppua karanneet autoanne pelastamaan ruuhkilta, kuulitte varmasti myös, että ihan hyvälläkin siellä Mutkassa Vahalahdelle lhuudettiin.

Mulle on joskus sanottu, että jos teen kirjallista työtä, niin se mitä kirjoitan jää elämään. Kaikkine tulkintojen mahdollisuuksineen. Saman uskoisi pätevän tähänkin. Jos kuva/tifo näyttää tuolta niin kyllä siitä tifosta on saatanan pitkä matka Helsingin Jokereihin. Helvetti sentään. Odotin enemmän teiltä.

floikkari tossa jo esitteli teille vähän analogiaa. Ei tässä enää uskalla kannattaa edes kannattajatoimintaa. Huhheijaa.

Jos ensi kerralla koitatte vaikka lakanaa "Hyvä Ville Vahalahti! Toivottavasti urasi etenee jatkossa hyvin. Haista ***** Nummelin! Meillä ei osattu, mutta me ei onneksi yritetä olla Helsingin "KHL" Jokerit. Money Rules!"
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Vaikea nyt omalta kohdalta kritisoida, kun itse hallissa ollessani otin sen tifon niin, että se on ihan yleistä vittuilua Lukolle ja enemmän Numpalle kuin Vahalle (tietenkin se vaikutti nyt, ettei Numppa pelannut, mutta Vaha ei). Ja selvästihän tuo lakana eniten viestii sitä, että jos on hätä päästä ulos nykytilanteesta, niin Lukolta saa rahaa, se itselleni päällimmäisenä puski tuosta läpi.

Ei Vahalahti ainakaan lämmöissä tainnut suhtautua, kun kävi taputtamassa TPS-faneillekin pelin jälkeen. Ja se merkitsee ainakin minulle vitusti enemmän kuin joidenkin muiden kommentit. Kauden alkaessa eniten vitutti toki kaikkein eniten nämä menetykset Raumalle, mutta tällä hetkellä omaa pääkoppaani kaihertaa kaikkein eniten hallituksen puuhat, joille ehkä itse soisin oman tifon mieluiten.
 

Banjo

Jäsen
Hyi saatana. Kyllä on koko seuran toiminta faneista johtokuntaan ja saunasta siniviivalle ihan hirveässä tilassa. Joukkue olimme me.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Selitelkää nyt siinä..näin sen koko Suomi näkee..
Siinä on Ville Vahalahti, joka juoksee Rauman suuntaan euronkuvat silmissä vilkkuen.
Aika outoa tällainen tulkinta - joskin hetken pohdittuani hyvinkin ymmärrettävää!

Kun mä sain kuvan tifosta kännykkääni, mun ensimmäinen reaktioni oli: "Heh... hyvää vittuilua seurajohdolle." - eli mulle tuli ensimmäisenä mieleeni ajatus tuosta tifon kylttimäisyydestä johtuen: "hätätilanteen sattuessa Rauman suunnalta löydät pelastuksen". Elävässä elämässäkin on vastaavia kylttejä, joissa on neljä kuvaa: liekit, juokseva mies, nuoli ja vaahtosammutin. Eikä ketään näitä kylttejä ota vittuiluna ajatuksella: "juoskaa vaahtosammuttimien perässä". Tämä siis oli primitiivireaktioni: vittuilua seurajohdolle + vinkkejä (TPS:n nykyisille tai TPS:n tavoittelemille) pelaajille. Ottakaa ennemmin suunnaksi Rauma! Siellä ymmärretään pelimiehille maksaa talentin mukaan.

Melko pian aloin myös huomata noita uutisia ja somessa leviäviä "väärintulkintoja" tifosta. Tifo on suunnattu Ville Vahalahdelle (ja/tai Petteri Nummelinille): "saatanan rahan perässä juoksijat". Sellaiseksi sitä ei varmasti ole tarkoitettu - vaikka en ollutkaan hallilla enkä tunne ensimmäistäkään tifon tekijää/suunnittelijaa. Mutta näin uskon, että miksikään vittuiluksi yksittäiselle/yksittäisille pelaajalle/pelaajille tuota ei takuuvarmasti ollut tarkoitettu. Nythän tuo on tulkittu lähinnä siten, että lakanaan olisi piirretty yksittäinen pelipaita (vaikka #28 tai #3), nuoli Raumalle ja setelitukko. Tällöin tifo olisi ollut pelkkää vittuilua.

Mielestäni suurin ajatus koko lakanassa oli tuo kylttimäisyys. Tuollaisilla kylteillähän - oikeassa elämässä - annetaan pääsääntöisesti ohjeita tai kehotuksia. Mutta kuten sanottua: ymmärrän hyvin, miksi tuo kyltti on niin helppo väärinymmärtää. Siinä ei näytetä mitään mitä tuo juokseva mies pakenee. Siksi se on niin helppo tulkita, että tuo juokseva mies (Vahalahti/Nummelin) juoksee euronkuvat silmissään kohti Raumaa. Aikaisemmassa vaahtosammutin-esimerkissänikin miehen vasemmalla puolella on liekkejä. Nämä siis puuttuvat täysin tuosta lakanasta.

Minkälainen reaktio kyltistä olisi tullut, JOS tuon juoksevan miehen vasemmalla puolen olisi vaikka istunut Jaakko Ketosen näköinen mies rahakirstun päällä tarjoten Jalostajan hernekeittopurkkia? Ehkä se olisi helpottanut kuvan "oikeinymmärtämistä"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös