TPS CHL:ssa 2017–2018

  • 44 985
  • 160

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ensinnäkään en vastaa Kari Jalosen sanomisista, mutta hän lienee tarkoittanut kymmenellä viikolla sitä, että jääkiekon SM-liigan ja Suomen jääkiekkoilijat ry:n (pelaajayhdistys) keskenään solmiman yleissopimuksen mukaan harjoitusvapaata on kauden jälkeen annettava ensin neljä viikkoa ja sitten ajalla 1.6.-31.8. lomaa 6 viikkoa. Voit tutustua aiheeseen paremmin osoitteessa: https://www.sjry.fi/media/uploads/yleissopimus-liiga-2015_2018-paivitetty-17.1.2017.pdf
Kyllähän noilla jätkillä on aivan helvetin pitkät lomat. Varsinkin sarjoissa kuten Liiga ja Khl joissa pelataan tiivis noin 60 ottelun runkosarja, voi kesäloma venyä vähän liiankin pitkäksi. En varmaan ihan väärässä ole jos väitän että viime kauden Jokerit viettivät noin 3kk putkeen harjoittelematta ohjatusti yhdessä. Nykyään pelaajien ja valmentajien hyvinvoinnista huolehditaan vähän paremmin. Tietysti syksyllä tulee aina kova kiire saada pelaajat ja pelikirja kuntoon, mutta onneksi tärkeet pelit pelataan vasta keväällä. Loppuun rakastettua JMA:ta lainaten: "Miehet pellaa kevväällä, poijjat syksyllä."
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tietysti syksyllä tulee aina kova kiire saada pelaajat ja pelikirja kuntoon, mutta onneksi tärkeet pelit pelataan vasta keväällä.

CHL kumminkin muuttaa tuota klisettä ja nykyisin tärkeitä pelejä on jo syksyllä, lätkäpiireissä tämä on vähän uusi juttu tietenkin, että jo tässä vaiheessa kautta voi häviä jotain isompaakin. Toki TPS:llä on vielä ihan realistiset saumat mennä jatkoon, ei tuo lohkovaihe kumminkaan niin julma sentään ole.
 

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
CHL kumminkin muuttaa tuota klisettä ja nykyisin tärkeitä pelejä on jo syksyllä, lätkäpiireissä tämä on vähän uusi juttu tietenkin, että jo tässä vaiheessa kautta voi häviä jotain isompaakin. Toki TPS:llä on vielä ihan realistiset saumat mennä jatkoon, ei tuo lohkovaihe kumminkaan niin julma sentään ole.
Näin tulee jatkossa varmasti olemaan, ja seuroilta tullaan odottamaan/toivomaan menestystä myös CHL-peleistä. Tällä hetkellä palkintoraha on kuitenkin sen verran alhaalla, ettei se vaikuta tarpeeksi joukkueiden taloudelliseen tulokseen motivoidakseen pelaajia/seurajohtoa. Tulevaisuudessa tullaan kuitenkin näkemään kovaa kamppailua jatkopaikoista, jos ja kun palkintosummaa nostetaan. Tällä hetkellä fakta on kuitenkin se, että Liiga on se mihin suomalaiset seurat satasella panostavat. CHL tietysti toimii hyvänä mittarina ja yhteiset pelimatkat ovat oivia tilaisuuksia teambuildingiin kauden alla. Toivottavasti tilanne muuttuu lähivuosina.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tällä hetkellä palkintoraha on kuitenkin sen verran alhaalla, ettei se vaikuta tarpeeksi joukkueiden taloudelliseen tulokseen motivoidakseen pelaajia/seurajohtoa.

Mun on hyvin vaikea kuvitella etteikö pelaajat olisi motivoituneita noihin peleihin, CHL toimii hyvänä näyteikkunana pelaajille ja varmasti tuo mukavaa vaihtelua kauteen. Ja paljonko se Kärpät tekikään voittoa CHL:ssä kun etenivät finaaliin? Muistelisin, että Kärpät tekivät hyvän taloudellisen tuloksen pari vuotta sitten vaikka eivät kumminkaan voittaneet, ja tuolloin palkintorahat olivat nykyisiä pienempiä.
 

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mun on hyvin vaikea kuvitella etteikö pelaajat olisi motivoituneita noihin peleihin, CHL toimii hyvänä näyteikkunana pelaajille ja varmasti tuo mukavaa vaihtelua kauteen. Ja paljonko se Kärpät tekikään voittoa CHL:ssä kun etenivät finaaliin? Muistelisin, että Kärpät tekivät hyvän taloudellisen tuloksen pari vuotta sitten vaikka eivät kumminkaan voittaneet, ja tuolloin palkintorahat olivat nykyisiä pienempiä.
Juu, en epäile yhtään etteikö kiinnostaisi, mutta tuskin kokeneemmat pelaajat ihan raivolla painavat. Kuten sanottu tilanne tulee varmasti muuttumaan lähivuosina. Ei sitä miljoonan pottia enää ihan tahallaan ohiteta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Juu, en epäile yhtään etteikö kiinnostaisi, mutta tuskin kokeneemmat pelaajat ihan raivolla painavat.

Tuskin nuo kokeneet pelaajat raivolla painavat juuri koskaan. Mä olen elämäni aikana nähnyt niin monen monta tylsää Liiga-läpsyttelyä vaikka jaossa on sarjapisteitä, yleisesti CHL-kiekko tarjoaa mielestäni paljon parempaa lätkää kuin Liiga ja pöhinä CHL:n ympärillä tuntuu olevan suurempaa vuosi vuodelta, ainakin minun mielestäni.
 

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tuskin nuo kokeneet pelaajat raivolla painavat juuri koskaan. Mä olen elämäni aikana nähnyt niin monen monta tylsää Liiga-läpsyttelyä vaikka jaossa on sarjapisteitä, yleisesti CHL-kiekko tarjoaa mielestäni paljon parempaa lätkää kuin Liiga ja pöhinä CHL:n ympärillä tuntuu olevan suurempaa vuosi vuodelta, ainakin minun mielestäni.
Juu, trendi on selkeästi nousussa. Itse kyllä toivon että vielä saataisiin KHL mukaan, ja CHL sarjasta todella sarja jota kaikki katsoisivat kuten jalkapallossa. Kyllä tossa sarjassa on ihan aihiota olla tulevaisuudessa isokin juttu!
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Juu, trendi on selkeästi nousussa. Itse kyllä toivon että vielä saataisiin KHL mukaan, ja CHL sarjasta todella sarja jota kaikki katsoisivat kuten jalkapallossa. Kyllä tossa sarjassa on ihan aihiota olla tulevaisuudessa isokin juttu!

Kyllähän tuommonen 300 koo koko paskan voittajalle varmasti kiinnostaa monia joukkueita. Se että ketkä siitä pääsee taistelemaan on eri juttu. Tuossa kun katseli nuita suomalaisten joukkueiden keskieuroopaan turneeta niin olihan mahtava meininki noissa halleissa! Tuollaisesta kannattajakulttuurista pitäs ottaa suomessakin hiukan mallia. Ihan sama vaikka ollaan viis nolla tappiolla niin laulu raikaa ja banjo soi. Toista se on täällä kotimaassa.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Oisko ykkös yv ollut: Kallio,Filppula,Perrin, Heikkinen + joku muu. Virta taisi ainakin Bern pelissä pelata siinä.

VIrta/Lindsten on tainnut tosiaan 1. koostumuksessa pelata neliön keskellä. Toisessa ollut tähän mennessä vaihtelevasti Virta/Lindsten, Nyström, Pajuniemi, Tallen/Eronen/Ekeståhl. Ainakin Palmu ja mahdollisesti myös Piku tulevat nappaamaan yv-aikaa, kunhan kuntoutuvat.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
TPS - SC Bern tänään klo 19:00 Gatorade Centerissä ja TPS seuraavanlaisella kokoonpanolla:

1. Lindsten - Filppula - Kallio
Tallinder - Heikkinen

2. Nyström - Virta - Perrin
Reunanen - Eronen

3. Väyrynen - Karvonen - Pajuniemi
Forsström - Ekeståhl Jonsson

4. Pikkarainen - Virtanen - Nurmi

Setänen (Tirronen)

13. hyökkääjä Otto Nieminen
7.puolustaja Martin Berger

lähde: Kiekkoareena
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tänään ois kyllä ihan tervetullutta jos päästäisiin pisteiden syrjään kiinni. Perrin edelleen laidassa ja Oskari jatkaa. Pikkarainen myös kehissä pitkästä aikaa. Eikös E-J pelannut Tallinderin parina edellisessä Bern matsissa?
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sais nyt jo Filppula ja Kallio erottaa toisistaan. Ei minkään näköistä yhteispeliä ole ollut havaittavissa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sais nyt jo Filppula ja Kallio erottaa toisistaan. Ei minkään näköistä yhteispeliä ole ollut havaittavissa.

Ei nyt vielä räiskitä. Saattaahan se loksahtaa kohdillekkin. Lindsteniltä kyllä odottaa tason nostoa myös. Aika diisseli Jasper oli nuo reissumatsit ja välillä höntyili miten sattuu.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Tuota Perrinin paikkaa kakkosen laidalla vaan ihmettelen.. Eikö Lavalin leijonaa olisi voinut laittaa vaikka kolmosen keskelle, kakkosen laidalle Nurmi ja nelosen laidalle Karvonen?
 

Emu1

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuota Perrinin paikkaa kakkosen laidalla vaan ihmettelen.. Eikö Lavalin leijonaa olisi voinut laittaa vaikka kolmosen keskelle, kakkosen laidalle Nurmi ja nelosen laidalle Karvonen?
Nurmi kakkosen laitaan ja Perrin kolmosen senaks vähän ruokkimaan Sonkajärven sonnia ja Karvonen vois jäädä kottin ja Nieminen tilalle.
 

Mutanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Karvonen on hyvillä esityksillään ottanut kolmossentterin paikan itselleen. Tässä tullee käymään niin, että Perrin on kakkosen keskellä ja Virta laiturina, kun tosipelit alkavat..
 

Emu1

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Karvonen on hyvillä esityksillään ottanut kolmossentterin paikan itselleen. Tässä tullee käymään niin, että Perrin on kakkosen keskellä ja Virta laiturina, kun tosipelit alkavat..
Minusta Karvonen on ollut ihan yhtä pihalla kuin viime kaudella. Viime pelissä nyt sattus onnistumaan pari kertaa mutta taso ei riitä musta.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minusta Karvonen on ollut ihan yhtä pihalla kuin viime kaudella. Viime pelissä nyt sattus onnistumaan pari kertaa mutta taso ei riitä musta.

Jep. Tuntuu riittävän yhtä hyvin kuin Siikillä. Tai Keskitalolla pakin paikalla. Ihan hyvä että on annettu mahkuja osoittaa kehitystä mutta rajansa kaikella. Muita yrittämään.
 

Mutanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin hullulta kuin kuulostaakin, niin Karvonen on ollut toistaiseksi paras sentteri. Kesitalon pelit taas näyttäisivät olevan pelattu tältä erää..
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin hullulta kuin kuulostaakin, niin Karvonen on ollut toistaiseksi paras sentteri.

Samaa olen itsekkin katsonut ja tänne kirjoittanut. Luistin liikkuu kivasti ja pääsee paikoille tosi hyvin. Muista senttereistä ei tarvitse edes sanoa mitään. Ei kai ne noin huonossa kunnossa voi olla?
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Joo jotain nopeempaa kehittymistä keskarilta olisin toivonut kuten muutkin. Nyt menee Reunanenki helpolla ohi. Jäiköhän vaan lupaavaksi lupaukseksi..? Harmi, jotenki tykkäsin kaverista ja toivoi, että natsais, mut ei...

Mitä tän päiväseen peliin tulee, niin mua huolestuttaa se, että miksi en osaa päättää raahautuuko hallille vai ei, vaikka kausikortin omistan. Meinaan et en mä haluu tota tepsiä minkä oon telkkarista nähnyt CHL:ssä mennä keskelle peltoa, todennäköisesti melko tyhjään halliin kattoo. Tulis viel laatukoristaki päällekkäi.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Seitsemän erää CHL:aa takana ja yksi tehty maali. Plus TPS-cupin pelit 2 peliä, kaksi maalia. Neljä täyttä peliä ja kolme maalia tehty. Tietääkö joku, että tekeekö nämä maaleja edes treeneissä? Vai onko koko homma suurta bluffia ennen Liigaa.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Pajuniemi & Nurmi pelaavat erittäin hyvää peliä. Tepsin parhaimmistoa tänäänkin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös