Uskallan olla eri mieltä. Vai ethän sinä oikeasti usko, että jos Jokerit olisi KHL:n heittopussi häviten ottelun toisensa perään pelitavattomalla kohelluksella, käsittämättömillä muilla ulkopelillisillä kuvioilla ryyditettynä, ilmiö kantaisi? Vai ymmärsinkö väärin? Mikä siinä on keskiössä? Taitava markkinointi? Nakkimukit? Hallin sijainti? Lipunhinnat? Penkkien väri? Erätaukokilpailut?...?
...
Eli ymmärrän ihan hyvin kokonaisuuden merkityksen, mutta toinen näkökulma ei saa syödä toista, vaan niiden on tuettava toisiaan. Nyt näin ei TPS:ssa tapahdu. Vai tapahtuuko sinun mielestäsi? Jos, olen huolestunut.
Mä yritän tässä nyt nimenomaan välttää mustavalkoista joko tai -ajattelua ja puhun vain ihan omista henk.koht. mielipiteistä tai havainnoista. Mielestäni nykypäivän urheiluliiketoiminnassa täytyy ottaa huomioon eri kohderyhmiä ja niiden tarpeita. En todellakaan vähättele urheilullisen menestyksen tai urheilullisuuden merkitystä, mutta yritän vain lieventää tätä ehdottomuutta.
Ja totesin jo mielestäni tuossa aiemmin juuri samoin kuin sinä eli molempien on tuettava toisiaan. Työskentelen sen verran lähellä itse tuotetta, että en lähde sitä yltiöpäisesti hehkuttamaan tai kritisoimaan täällä, vaan osoitan mielipiteeni, kommenttini, kiitokseni tai parannusehdotukseni yleensä suoraan vastuuhenkilöille.
Seuraan etenkin jääkiekkoa vähän erilaisten silmien läpi eli valitettavan harvoin pystyn nauttimaan pelkästä pelistä, vaan kriitinen silmäni keskittyy esim. valaistukseen, kuulutusten onnistumiseen, ottelutapahtuman läpiviemiseen, rytmitykseen, viihtyvyyteen jne. Näiden silmien kautta katsottuna Jokereiden konsepti on hyvin kokonaisvaltainen.