-Ndombelesta tulee olemaan paljon apua tällä kaudella, vielä jos Sissoko löytää viime kauden vireen niin keskikentän pohja tulee olemaan kunnossa.
-Kädet ristissä pitää toivoa ettei Rose lähde vielä tällä kaudella, hyökkäspeli kärsisi siitä paljon.
Ndombelen debyytti ihan hyvä. Varsinkin maalinsa jälkeen vapautui toden teolla. Näytti myös nauttivan Winksin poistumisen tuomasta lisätilasta: selkeästi (kuten Poch myönsi itsekin pressissä) tuo timantti, jossa Ndombele, Sissoko ja Winks olivat samaan aikaan kentällä ei toiminut, vaan he lähinnä juoksivat toistensa syleihin. Eriksenin sisääntulon jälkeen siirryttiin 4231-muotoon, mikä toimi heti paremmin. Toki tässä on Eriksenillä itselläänkin vaikutusta, siitä lisää myöhemmin.
Rose oli ok ylöspäin mielestäni, muttei mikään sateentekijä. Eivät ne ensimmäiset pallot siltikään hirvittävän montaa kertaa Kanea tai Lucasia löytäneet. Itse asetan toivoni kyllä Sessegnoniin tässä suhteessa. Olen toki myös sitä mieltä, että Rose voisi lähteä vaikka ensi kesänä, mutten saa sydänkohtausta jos hänet myytäisiin vaikkapa jo tammikuussa.
laitahyökkääjänä Sissoko ei tuo oikein yhtään mitään.
Sissoko on ihana ja kaikki kunnia hänelle viime kaudesta ja asenteestaan, mutta omasta mielestäni sen takia ostettiin Ndombele ja Lo Celso, että Sissokon ei juuri pitäisi avata Spursin tasoisessa joukkueessa pelejä millään pelipaikalla. Oma mielipiteeni on, että hänestä saa parhaiten irti asioita impact subina, tekemään niitä voimajuoksuja tunnin kohdalla väsyneitä puolustuksia vastaan. Ilman loukkaantumisia ja kun joukkueeseen sopeutuminen on saavutettu, niin näkisin, ettei Sissokoa kannata avauskokoonpanossa peluuttaa.
Eriksen osoitti, että on korvaamaton osa joukkuetta
Kun seurasi xG-käyriä, niin sitä voi melkein minuutilleen huomata milloin Eriksen astui kentälle. Hieno esitys. En haluaisi luopua hänestä millään, koska en näe että häntä pystytään korvaamaan mitenkään. Ei like-to-like. Toki systeemiä voidaan muuttaa, ja pärjääväthän monet muutkin joukkueet hienosti ilman omaa erikseniään, mutta silti.
Kuten Eddie sanoi, toki kentälle saadaan vielä luovuutta Delen, GLCn ja Sonin muodossa. Kuten itse aiemmin mainitsin, tuo kk-timantti ei toiminut lainkaan, ei ainakaan tuolla miehityksellä*. Mutta silti.
Enitenhän tässä harmittaa se, että ilmeisesti Eriksenille on tarjottu monsterisopimusta, mutta hän vaan tahtoo muualle. Ei liene rahan perässä, vaan Eurooppalaisempi kulttuuri kiinnostaa, Brexit ei niinkään. Jäisi nyt kuitenkin, koska nyt Ndombelen ja GLCn myötä hänen ei tarvitse edes pelata jokaista peliä..
*Kyllä näkisin itse asiassa, että timantti voi toimiakin, esim tällaisessa muodossa:
Alli
GLC Ndombele
Winks.