Juu no tuo lautailu on vähän kaksipiippuinen juttu. Laitanpa tähän nyt tällaisen lautailijan mielipiteen, neljättä vuotta lautailen nyt. No joka tapauksessa tuo lautailun kysymys on siinä mielessä ongelmallinen, etteivät kaikki lautailijat todellakaan pidä lajia urheilua, vaan ennemmin elämäntapana. Joillekin lautailijoille urheilu on lähestulkoon kirosana. Lautailuun tosiaan kuuluu kyllä tuollainen rento asenne ja kisat ovatkin yleensä sellasia rentoja sessareita, joissa ei voittajalla aina ole niin väliä. Tässä päästäänkin siihen kysymykseen, pitääkö urheilun olla aina verenmaku suussa itsensä loppuun asti rääkkäämistä. Ja kyllä lautailijatkin harjoittelevat, monet kausikortin johonkin rinteeseen omistajat käyvät jopa viisikin kertaa viikossa rinteessä. Joten kyllä ne lautailun huiput treenaavat ihan samalla tavalla kuin muidenkin lajien huiput.
Ja mistä helvetin pissisvideoista te puhutte? Itse en kyllä lautailuvideoista mitään pissisjuttuja pahemmin löydä vaikka olen niitä monia vuosia katsonut. Kannattaa muistaa se, ettei oikeita lautailijoita kannata sekoittaa näihin wnb. lautailijoihin, joille isä ostaa markkinoiden kalleimmat varusteet. Nämä ovat yleensä niitä 10-15 vuotiaita ''pissiksiä''. ''Oikeat'' lautailijat pyrkivät hakemaan näistä videoista laskufiiliksiä. Eivätkä kaikki lautailijat ole todellakaan myöskään näitä lökäpöksyjä, joita te ehkä pidätte pissiksinä. Eipä itseenikään iske oikein tällainen ''räppäri''-tyyli. No ehkä en enempää ala selittelemään lautailun syvimpiä olemuksia.
En itse pitäisi kuitenkaan minään suurena menetyksenä lautailun poistamista olympialajien joukosta. Kuitenkin ennen lautailua poistaisin talviolympialaista juuri kelkkailun ja ainakin tämän short-track luistelun. Kuitenkin vielä enemmän marginaalilajeja, kuin vaikka lumilautailu. Lautailun suurin ongelmahan on juuri arvostelu, esimerkiksi viime kisoissa tuomaristossa taisi olla valtaosa jenkkejä ja eikös palkintopallilla kaikki myöskin olleet jenkkejä.