Yksi mies voi kertoa yhden miehen mielipiteen, ei kai siihen mitään sen kummempaa miehekkyyttä tarvita. Minusta se nyt vaan on niin että urheilussa pitää tulla hiki. Poikkeuksena uinti kelpaa olosuhteista johtuen hiettäkin. Harrastajamäärillä ei ole mitään tekemistä tuon määrittelyn kanssa. Edit: Saamieni luotettavien tietojen mukaan uidessakin tulee hiki, mutta sitä ei vaan ehdi huomaamaan. Se siitä poikkeuksesta sitten.Sv veinikretski kirjoitti:Siinä olikin miehekäs lausunto, yksi mies voi kertoa mikä on urheilua ja mikä ei.
Käsittääkseni ihminen hikoilee myös vedessä, jos siis tarpeeksi rivakasti tässä hienossa elementissä räpiköi. Tällaista olen antanut itselleni kertoa.Twite kirjoitti:Minusta se nyt vaan on niin että urheilussa pitää tulla hiki. Poikkeuksena uinti kelpaa olosuhteista johtuen hiettäkin.
No se hiki nyt oli vähän huono kriteeri, mutta kyllä hyvällä tahdolla pystyy ymmärtämään mitä tarkoitin. Sanotaanko vaikka niin että paljon on tarvinnut hikoilla jotta pärjää korkeushypyssä, keihäänheitossa ja satasen juoksussa. Ja tämä ei tosiaan ole minulle mikään elämän ja kuoleman asia.Mazza kirjoitti:Curlingissa tulee varmasti enemmän hiki kuin vaikkapa korkeushypyssä. Ja se ei tämän hienon määritelmän mukaan ole urheilua? Tai keihäänheitto, suoritukset ovat niin lyhyitä ettei niissä sen kovempi hiki tule kuin curling-areenalla. Tai jos tulee, niin se johtuu vain erilaisista kilpailuolosuhteista, ei lajien erilaisesta rasittavuudesta.
Äh, miksi piti näin huonoon edes tarttua ja lähteä mukaan. Twite ei voinut olla tosissaan, eihän?
Mazza kirjoitti:Twite ei voinut olla tosissaan, eihän?
No joo. Itse en SLC:n curlingista innostunut lähellekään Torinon vertaisesti, enkä näe mitään pahaa vilpittömässä gloryhunttauksessa (tälle on varmaan joku fiksu suomen kielen ilmaus, mutta en vain saa päähäni mitään), siksi haluan käydä ainakin kokeilemassa lajia. Eihän sitä tiedä vaikka innostuisi. Tai sitten jää kertaan.Twite kirjoitti:Aika glory hunter touhua on kyllä nyt ruveta curling-faniksi.
Ihan kiva laji seurata neljän vuoden välein ja mukavaa kun Suomi pärjäsi. M-15 huumori myös hymyilytti aikansa. Mielummin kuitenkin jatkumona seuraan oikeaa urheilua kuin keilailua jäällä. Ja mikä tarve tämäkin oli nyt kaikille kertoa? Haluan osoittaa olevani parempi ja yläpuolella. Nih.
Twite kirjoitti:Edit: Ja tarkennetaan nyt vielä varmuuden vuoksi että kyllä minä olen ihan tosissani siinä että en pidä curlingia urheiluna. Kuten en dartsia, keilailua ja biljardiakaan. Mutta tuskinpa se ketään kiinnostaa että mitä pidän urheiluna.
Shejbal kirjoitti:Vähän OT, mutta mm. biljardi vaatii hyvää peruskuntoa, jotta kovassa paikassa pystyy keskittymään ja tekemään täydellisen suorituksen. Kerran tuli telkkarissa juttua Mika Immosesta ja hänen viikko-ohjelmansa oli kuin kenen tahansa huippu-urheilijan.
i.
Harmi että otin koko urheiluaspektin puheeksi koska varsinainen pointti hukkuu sen asian alle.Shejbal kirjoitti:Vähän OT, mutta mm. biljardi vaatii hyvää peruskuntoa, jotta kovassa paikassa pystyy keskittymään ja tekemään täydellisen suorituksen. Kerran tuli telkkarissa juttua Mika Immosesta ja hänen viikko-ohjelmansa oli kuin kenen tahansa huippu-urheilijan.
Ja kyllä sitä curling kiveäkin on aika saatanasti saanut hieroa, jotta olympiamitali on tullut.
Kilpasaunominen on ainoaa oikeaa urheilua, koska siinä tulee kovin hiki.
Ei saa. Me aletaan paukuttaa sun päätä katukivetykseen kohta.Twite kirjoitti:Tottakai lajista saa kiinnostua.
Twite kirjoitti:Koko purkauksenihan lähti siitä veinin väitteestä että on helpompaa olla jääkiekkokannattaja kuin curlingkannattaja. Yritin perustella miksi en ole curlingkannattaja. Juuri nyt curlingkannattajaksi ryhtyvän on aika naurettava arvostella jonkun muun lajin kannattajia. Ai että pioneerityön tekemistä aloittaa silloin kun on juuri saavutettu Olympiamitali? Justiinsa juu. Glory hunter-väite oli provosoiva yleistys, pahoittelen termin käyttöä. Tottakai lajista saa kiinnostua.
Jep, Uusis vielä samaan aikaan kahdella eri kanavalla, TV2:ssa myös. Kyllä se osaa. :)L4E kirjoitti:Uusis ihan kohta 45 minuuttia ohjelmassa, jos jotain sattuu kiinnostamaan.
Boddington kirjoitti:Ei vittu, on se aika äijä rubikin kuution kanssa.
Kakkosella räpelsi kuution valmiiksi 1 min 20 sekunnissa, ja jutteli koko ajan juontajan kanssa.
"Siis siitä on niin kauan kun mä oon näitä viimeks miettinyt..."
scholl kirjoitti:Itse en kakkosta tsiigannut, mutta se mitä 45minsassa kuution kanssa hääräsi, toi kyllä esille sen seikan, että Uusiksen sormet ovat suhteellisen paljon nopeammat kuin useimpien meistä.
Mitäs Jatkoajasta?scholl kirjoitti:Jatkoaikakin sai hieman julkisuutta, mutta itselläni päällimmäisenä nousi mieleen pari ajatusta:
sampio kirjoitti:Mitäs Jatkoajasta?
scholl kirjoitti:Uusis voisi myydä pehmocurlingkiviä, pehmouusiksia etc
scholl kirjoitti:Uusis ei vaikuta markkinointimieheltä. He tarvitsisivat jonkun, joka nyt hyödyntää curling-suosion. Nyt on taottava kun rauta on kuumaa.