Voi vittu mitä paskaa. Siinä tuntemukset torijuhlista. Olisi saanut sataa vettä niin helvetisti niin oltaisiin saatu väliinputoajat pois sieltä seasta, eli noin 30 000 henkeä varmaankin. Oikeasti mitä jengiä, mikä myötähäpeä.. Itse olin paikalla selvinpäin, ja onhan toi teinien ja muidenkin lajista tietämättömien "juhlinta" naurettavaa oksettavaa ja säälittävää. Nämä olivat siellä vain "kaveri soitti ihihihi et tääl on kaikki ihanaaa nyt saa dokaa", ei helvetti. Megafoniin huutaa 15-17 vuotiaat "IHIHI MIRKKUU IHIHI ME OLLAAN KERAVALTA" - olrait, vitun hienoa? Siis tuntui kevyen pahalta paikalla aidosti jääkiekon ja voittamisen ilon johdosta olleiden puolesta, ja niiden vanhojen herrasmiesten jotka tulivat kaverillenikin jolla oli SaiPan paita niin muistelemaan Lauritsalan Kisaa ynnä muusta juttelemaan ja muistelemaan menneitä, sekä monien lapsiperheiden puolesta otti kuulaan yli kaiken, kun joutuivat siellä näiden 15vuotiaiden "vittu me ollaan kännissä"- idioottien ympäröimänä kusimeressä olemaan. Kun itse olin tuossa iässä, tiesi ettei ole varaa perseillä kun kotona tulisi selkään ja ikinä ei olisi enää mihinkään juhliin asiaa, ainakaan pitkään aikaan. Eihän noilla nykynuorilla suurimmaksi osaksi ole mitään rajoja. Että voi vituttaa, haluan nostaa itseni ja tietysti monet muutkin näiden väliinputoajien ja vapaakasvatuksen helmien yläpuolelle niin että heilahtaa. Itse katsoin kaikki kisojen ottelut, niitä lukuunottamatta joita ei yksinkertaisesti pystynyt yhtäaikaisesti katsomaan, esim. karsintasarja, kun Veikkaus TV:stä ei pysty katsomaan kahta matsia samaan aikaan. Sitten siellä päissään juhlii porukkaa joka on kuullut että hei toril dokataa, siistii. Ehkä katsoivat kolmannesta erästä viimeiset minuutit jos sitäkään. No en nyt siitä tähän ketjuun sen enempää, alkaa olemaan enemmän johonkin lastenkasvatus ja vapaakasvatuksen hedelmät, paska nykynuoriso- ketju tavaraa. Tiivistettynä kuitenkin asia oli hyvin pitkälti niin, ja tässä lainaan samalla varmasti monen muunkin ihmisen tuntemuksia:
Eilisyön spontaanisti tapahtunut raivojuhlinta keskustassa oli aivan uskomaton kokemus. Tää tänpäivänen torikokous oli lähinnä turhauttava. Pakkohan sinne oli mennä, kun ei näitä tilaisuuksia kovin usein tule, mutta näin jälkikäteen kun miettii niin aivan hyvin ois voinu jäädä kotiin lepäämään yön jäljiltä.
Kiitos ja anteeksi.
Sitten itse torijuhlien muusta annista. Ohjelmisto noissa juhlissa oli kohtuu huono, ja komeasti pitkitettiin joukkueen lavalle rahtaamista. Tietysti osasyynä varmasti median haastattelut. Mutta hä, jumalauta mitä artisteja.. Joku vitun Harjakainen? Ei MTV3 sentään, pelonsekaisin tuntein odotellaan mitä kuraa tulevat kisat tulevat televisioinnin osalta olemaan. Onneksi olympialaiset ovat vielä YLEn heiniä, huh. Loirin itkuvirsi? Vesku Loirihan on kyllä eittämättä kova jätkä ja tehnyt hienon duunin näyttelijänä yms, mutta kyllä tää joukkueen valitsema artistilista muutenkin ja kaikki oli lähinnä huonoa vittuilua. Nygård toiminee ehkä jossain baarissa, samoin JVG jossain pienemmissä yhteyksissä, mutta nyt ne toimi valitettavasti paskasakin magneettina. Ei näin. Kuosmasen Finlandia kohokohta, siis oikeasti positiivinen esitys ja parasta antia, jota juntit ja teinit eivät osanneet arvostaa tietenkään.
YLE:n aamu-tv:ssä muuten oli juuri joku filosofian maisteri (tms.) Timo Airaksinen, joka kertoi asuneensa Saksassa ja arvostavansa oikeita faneja jotka koko kauden käyvät katsomassa pelejä sarjatasosta riippumatta ja sitä rataa, samalla hieman ainakin piilovittuilevasti kritisoi gloryhunttereita ja näitä toriryyppääjiä jotka ovat paikalla vain viinan takia.
Sellaisia mietteitä. Hieno mestaruus, paskat juhlat. Pahoittelut jos tunnetila nyt vähän aiheutti "aiheesta karkaamista"