Ei käsittääkseni kukaan. Se oli luonnehdintani sinusta.
Okei. Hienosti voit luonnehtia tuntematta ihmistä. Tietääkseni en tälläinen ollut, saa vapaasti todistaa toisin. Selvinpäin kyllä olin, koska en nyt ryypätä pysty lääkkeiden takia. Ei se tarkoita ettenkö juhlinut vaan olin masentuneena paikallani ja seisoskelin, itseasiassa en edes pysty seisomaan pitkiä aikoja selkävamman takia mutta kuinka vain. Mutta sinun mielestäsi ihminen joka ei pidä oikeasti huonokäytöksisistä alaikäisistä jotka ovat tulleet vain ryyppäämään, käytännössä vielä lapsiakin ovat, jotka rellestävät ilman minkäänlaisia rajoja, on paikallaan seisova murjottaja ja kitisijä, niin ok. Muttei se kyllä näin ole. Yhtä hyvin voisin todeta sinun olevan nurkkiinkuseksija 15 vuotias joka on ensimmäistä kertaa ryyppäämään päässyt. Mutta et varmaankaan ole.
Ei ole. Sellaista nyt kuitenkin joutuu todistamaan tällaisissa massatapahtumissa (mestaruusbileet, festarit jne) niin kauan kuin ihmiset eivät ole robotteja. On vaikeaa käsittää miten näinkin harvinaislaatuisissa kansanjuhlissa pystyy käyttämään noin paljon aikaa toisten ihmisten käyttäytymisestä huolehtimiseen, varsinkin kun elämää nähneenä ihmisenä varmaan osasit aavistaa paikan päälle saapuvan PALJON eri-ikäistä jengiä.
Juu olen huomannut, olen ihan muutamassa tapahtumassa käynyt. Tällä kertaa ei ollut suojakänniä että sietotaso olisi ollut korkeammalla, vaan pääsi ihastelemaan sitä touhua jota tässä olen nyt kritisoinut. Se ensimmäinen viesti nyt oli vitutuksessa kirjoitettu paatos, mutta pääpointti siitäkin selvisi. Kyllä siinä väkisinkin joutuu, vaikkei todellakaan haluaisi, katsomaan muutamien idioottimaista käytöstä. Ihan kuin olisin sinne jumalauta jostain toisten ihmisten käyttäytymisestä lähtenyt huolehtimaan, lähdin kyllä ihan juhlimaan maailmanmestaruutta. Toisin kuin osa porukasta. Itse en pysty käsittämään, miten tälläisessä harvinaislaatuisessa tapahtumassa osa ihmisistä ei osaa ajatella kuin itseään. Nimenomaan paikalla on kaikenikäisiä, ja mielestäni olisi ihan kiva että kaikenikäiset voisivat siellä myös olla. Varmasti häiritsee perheenisää enemmän huonosti käyttäytyvät teinit kuin Pasi Nurmisen kaatuminen.
Ei ole. Tällaisesta "vanhalle herrasmiehelle" vittuilusta et ole edes maininnut aiemmissa viesteissäsi, jotka ovat olleet täynnä epämääräistä lässytystä nykyajan noloista teineistä ja sinun ansioistasi (parempi kasvastus, selvinpäin torilla, kaikki matsit katsottu, et ole juntti / teini vaan arvostat Sakari Kuosmasta jne).
No se nyt liittyi siihen kun vanhoja muistelemaan tulleeseen mieheen, joka ei "rauhassa" saanut asiaansa kertoa kun "minulla on vain negatiivista sanottavaa, vittu joku SaiPa haistakaa vittu" juttua tullaan huutelemaan päälle. Että ei jakseta edes arvostaa vanhempia ihmisiä, vaan täytyy saada juhlia niin kuin itse lystää. En ole vieläkään juhlintaa vastaan, mutta kun nyt on kyseessä kansanjuhla, niin kai sielläkin pitää ajatella myös toisia, eikä vain itseään. En tiedä kuinka epämääräistä tämä lanseeraamasi lässytys sinun silmiisi nyt on ollut, mutta olen pahoillani jos en pidä siitä kun porukka ei oikeasti osaa käyttäytyä millään tasolla ja se ottaa päähän. Mikä tää Sakari Kuosmasen arvostamisjuttu nyt sitäpaitsi on? Kyllä sulla on hieno mielikuvitus ja keksit asioita jatkuvasti. Finlandia on hieno hymni kyllä. Kyllä sitä tuli mietittyä että onko nykynuorisolla oikeasti mitään rajoja, se nyt vaan paistaa helpoiten läpi suurissa tapahtumissa missä sitä porukkaa nyt yllättäen enemmän on. En nyt ymmärrä miksi tämän pointin esiintuominen satuttaa sinua niin syvältä henkilökohtaisesti että menee näin vaikeaksi?
Uutisten mukaan torilla juhlittiin varsin rauhallisesti eikä paikan päällä nähty juurikaan tappeluita. Itse en todistanut yhden ainuttakaan tilannetta, jossa olisi edes tönitty suutuspäissään. En myöskään nähnyt torin kansanjuhlissa ketään alasti tai esittelemässä vehkeitään. Sinunko lähettyvilläsi näitä tappeluita ja alastomuutta esiintyi?
Varmasti huomasit, että paikan päällä oli onnettoman vähän käymälöitä suhteutettuna populaan ja että nämä vähäiset pisteet oli sijoitettu huonosti. Jonnekin ne tarpeet on tehtävä enkä pidä sitä tuomittavana niin kauan, kun siitä ei aiheudu haittaa muille ihmisille. Mainitsemani Presidentinlinnan katto esimerkiksi ei ole oikea paikka virtaamiselle.
Juu, ei siellä sentään ihmeemmin tapeltu, mikä on ihan hieno asia. En ole väittänyt että vieressänä olisi täysalastomuutta esiintynyt, mutta VeikkoNiemismäistä touhua kyllä esiintyi. Johtuu osittain että joka paikasta ei tosiaan helposti ollut pääsyä bajamajoille. Jotkut sentään fiksusti yrittivät löytää edes jotenkin järkevän paikan tarpeittensa tekoon, toiset eivät. En tosiaan ole itsekään mikään ikäloppu, käytän alkoholia, olen itsekin ollut nuori(!), mutta olen osannut isoissakin tapahtumissa herranen aika käyttäytyä. Ei se varmasti kaikkia häiritse jos osa porukasta perseilee, mutta tällä kertaa, itseasiassa ensimmäistä kertaa, se pisti silmään pahasti ja oikeasti harmitti joidenkin ihmisten puolesta joista näki että "eiköhän lähdetä kun ei täällä voi lasten kanssa oikein olla".
Kyllä, saatoin ensimmäisessä viestissäni hieman ylireagoidakin ja ulosanti oli ainakin sinun mielestäsi jotenkin ilmeisesti henkilökohtaisesti loukkaavaa, mutta kyllä mua vähän harmittaa kun päälimmäiseksi muistoksi juhlasta jää nämä "ilonpilaajat" joilla itsellä oli varmasti helvetin hauskaa. Saa siellä jumalauta edelleenkin olla päissään, enkä nyt ole missään vaiheessa ylpeillyt että "minäpäs olin selvinpäin". Sinulle on ilmeisesti osunut paikka ja lähellä olleet ihmiset sieltä asiallisesta päästä, kun et voi millään nähdä kuinka joku voi olla eri mieltä, tai on voinut nähdä jotain sellaista joka vituttaa. Hyvä sinulle. Tai sitten olit itse sen verran simassa ettei kiinnostanut, tai sitten et vaan välitä siitä miten toiset ihmiset käyttäytyvät, vaan saavat puolestasi tehdä about mitä lystää.