1. Lasten oma Kirjakerho (niitä Disneyn)Top-5 Mitä minulle ja veljilleni tilattiin kotiin (aikajärjestyksessä)
1. Lasten Oma Kirjakerho (Noita kirjoja on mummulassa luettu myös veljien lapsille. Ovat nyt mulla lapsuuden kodin tyhjennyttyä jemmassa)
2. Aku Ankka
3. Roope-Setä
4. Tex Willer
5. Suosikki
Veljeni olivat aina kovia lukemaan ja kävivät antikvariaateissa. Mustanaamio, Tarzan, Aku Ankan taskukirjat ja Korkeajännitykset luimme ainakin kaikki kolme sisarusta. Toki joitakin lehtiä ostettiin myös kaupasta. Hopeanuoli (Kiowa-intiaani nuoremmille tiedoksi) ja Lännentie tulivat meille luettaviksi sukulaisilta. Veljet tykkäsit lukea ja kerätä eri Marvelin lehtiä, mutta noista lehdistä mä en välittänyt.1. Lasten oma Kirjakerho (niitä Disneyn)
2. Aku Ankka
3. Koululainen...
4. Nalle-Puh
5. Sit alkaa varmaan jo menemään omiin tilauksiin ellei Tex Willeriä tilattu kun olin pieni.
En muista tilattiinko Nakke Nakuttajaa, Tao Taoa tai Peukaloisten lehtiä vai ostettiinko irtonumerona.
Sisko kai sai Taskareita ja Roope-Setiä jos niitä nyt edes sai tilattua.
Vaikutat olleen varsin teräväpäinen lapsi. Kehuskelee luonnollisesti hän, jolla on ollut taipumuksia samaan.Erikoisempia juttuja, mitä tykkäsin lueskella lapsena top-5:
1. Lego- ja Matchbox-tuotekuvastovihot. Luultavasti jossain vieläkin tallella ja sivut ihan hiirenkorvilla.
2. Kirjastosta lainatut paksut englanninkieliset tietokirjat (joissa oli paljon kuvia) esimerkiksi vanhoista leikkikaluista tai sotilaskalustosta.
3. Postimyyntikuvastot, erityisesti Pienoismallikeskuksen paksu kuvasto, jonka olin löytänyt lehtiroskiksesta. Ei ollut siitä kyse, että olisin tilaamassa sieltä mitään tai edes halunnut sieltä mitään. Kuvat oli kaikenlisäksi pieniä, mustavalkoisia ja suttuisia kopiokonekuvia. (Anttilan ja Elloksen kuvastot sitten vuosia myöhemmin)
4. Valitut Palat. Niissä nyt ei ollut ihan hirveästi lapsille tarkoitettua sisältöä, saattoi joku murhajuttu joskus tulla painajaisiinkin. Enkä tiedä oliko Apu- tai Seura-lehdetkään nyt suunnattu alle 10-vuotiaille.
5. Vanhempien sisarusten ja hoitolapsien koulukirjat, siis siinä vaiheessa kun en vielä itse ollut koulussa.
Teininä meni Anttilan luettelo?Erikoisempia juttuja, mitä tykkäsin lueskella lapsena top-5:
Oma:Top-5 Mitä minulle ja veljilleni tilattiin kotiin (aikajärjestyksessä)
1. Lasten Oma Kirjakerho (Noita kirjoja on mummulassa luettu myös veljien lapsille. Ovat nyt mulla lapsuuden kodin tyhjennyttyä jemmassa)
2. Aku Ankka
3. Roope-Setä
4. Tex Willer
5. Suosikki
Turusta tulevia asioita Top-5:Imatralta tulevia asioita Top-5:
1. Jääkiekkojoukkue Ketterä
2. Sähkölinjat
3. Vuoksen virtaava vesi
4. Riisipiirakat
5. Valtionhotelli
En muista kyllä varmaan oikein, mutta:Top-5 Mitä minulle ja veljilleni tilattiin kotiin (aikajärjestyksessä)
2. Aku Ankka
3. Roope-Setä
4. Tex Willer
5. Suosikki
Piti se kuuluisa "hiirenkorva" jättää aina sinne alusvaateosastolle, että kerkesi hät'hätää kurkata ihan vikkelässäkin välissä.Teininä meni Anttilan luettelo?
Joku saattaisi miettiä, että olipas ankea lapsuus, vaan kun ei ollut. Tuo luontainen uteliaisuus ja kiinnostus kaikenlaisiin asioihin on ollut elämän aikana hyvä keino olla pitkästymättä tylsissäkään tilanteissa.
Oma:Turusta tulevia asioita Top-5:
1. Valtatie 1
2. Sinappi ja juusto (Aura)
3. Teppo (ja Matti, sekä Ressu)
4. Rautee-Tuokko-Kiviharju
5.
Lisätään vielä Karvinen neloseksi. Piti varmistaa asia.En muista kyllä varmaan oikein, mutta:
1. Aku Ankka
2. Katti-Matti
3. Siskoille Hevoshullu
Kaikki muu taisi mennä irtonumeroina.
Lola oli ihtelläkin mielessä, mutta se olis ollut nummer sex... ja kun vaan viisi tärkeintä sai listata, niin...Oma:
1) Orava Brewing (R.I.P.)
2) Sound Of R.E.L.S.
3) Lola
4) Ruotsin laiva
5) Sinappi
Imatra itselleni tuttu paikka. Sen verran voin paljastaa, että yhdessä listasi paikassa olen ollut töissä nelisen vuotta.Imatralta tulevia asioita Top-5:
1. Jääkiekkojoukkue Ketterä
2. Sähkölinjat
3. Vuoksen virtaava vesi
4. Riisipiirakat
5. Valtionhotelli