TOP 5-ketju

  • 407 087
  • 4 310

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Eilen kantautui vähän ikävämpiä uutisia yhdestä Leijonalegendasta, mutta koska paskallakin on hopeareunuksensa niin tässä teille rakkaat karvakorvat:

TOP 5 - Pentit

1. Pentti Salmi
2. Pentti Matikainen (tsemppiä The Sir!)
3, Pentti Siimes
4. Pentti Linkola
5. Pentti Hirvonen
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Top 5- Aku Ankan hahmojen piirteet, josta tietää, että hahmo on naispuolinen.

1. Ripset. Naispuolisen hahmon tunnistaa siitä, että hänellä on ripset. Mitä pidemmät räpsyttimet sitä tenhoavampi katse.

2. Hiukset saattavat olla pitkät joko auki tai tyylikkäällä nutturalla tai kun hiukset ovat lyhyet eli pää on hyvin vähin karvoin tai sulin niin siihen asetellaan rusetti.

3. Nainen pukeutuu mekkoon, leninkiin tai yllättävästi joskus pelkkään puhvihihaiseen tai muuten koristeelliseen puseroon.

4. Korkokengät. Naisellisesti arkenakin kuljetaan korkokengissä. Lähinnä urheillessa voidaan käyttää muuntyylisiä jalkineita.

5. Käsilaukku, korut ja meikki. Korut voivat vaihdella tilanteen mukaan, mutta esim. Riitta Hanhi luottaa roikkuviin helmikorviksiinsa. Meikki on monelle lähinnä juhlatilanteissa tarpeen, mutta Milla Magia meikkaa päivittäin eikä koskaan jätä käyttämättä luomiväriä.
 
Viimeksi muokattu:

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Toimistoiltapäivän top viis metallit tänään:

Stone: Reached out
Pupil Slicer: L'appel du vide
Deftones: Gauze (ok ei ehkä metallia, mutta ai ai minkälainen kertsi jumankauta)
Enslaved: Api-vat
Sepultura: Last time
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Waldon biisit:

1) I Dream
2) U Drive Me Crazy
3) Feel So Good
4) Remedy
5) Lose Control
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Turmion Kätilöt:

Biisit
1) Pirun nyrkki
2) Sikiö
3) Verta ja lihaa
4) Minä määrään
5) Naitu

Oudot
1) Teurastaja
2) Herran toinen tuleminen
3) MTV/DNA
4) Helvetin torvet
5) 4 käskyä

Aliarvostetut
1) Arise
2) Hades
3) Milloin Dollar Business
4) Kuolettava vammoja
5) Verestä sokea

Diskot
1) Sinä saatana
2) Dance Panique
3) Itseensäsekaantuja
4) Revi minut auki
5) Totuus
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Top-5 Mitä minulle ja veljilleni tilattiin kotiin (aikajärjestyksessä)

1. Lasten Oma Kirjakerho (Noita kirjoja on mummulassa luettu myös veljien lapsille. Ovat nyt mulla lapsuuden kodin tyhjennyttyä jemmassa)
2. Aku Ankka
3. Roope-Setä
4. Tex Willer
5. Suosikki
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Top-5 Mitä minulle ja veljilleni tilattiin kotiin (aikajärjestyksessä)

1. Lasten Oma Kirjakerho (Noita kirjoja on mummulassa luettu myös veljien lapsille. Ovat nyt mulla lapsuuden kodin tyhjennyttyä jemmassa)
2. Aku Ankka
3. Roope-Setä
4. Tex Willer
5. Suosikki
1. Lasten oma Kirjakerho (niitä Disneyn)
2. Aku Ankka
3. Koululainen...
4. Nalle-Puh
5. Sit alkaa varmaan jo menemään omiin tilauksiin ellei Tex Willeriä tilattu kun olin pieni.
En muista tilattiinko Nakke Nakuttajaa, Tao Taoa tai Peukaloisten lehtiä vai ostettiinko irtonumerona.
Sisko kai sai Taskareita ja Roope-Setiä jos niitä nyt edes sai tilattua.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
1. Lasten oma Kirjakerho (niitä Disneyn)
2. Aku Ankka
3. Koululainen...
4. Nalle-Puh
5. Sit alkaa varmaan jo menemään omiin tilauksiin ellei Tex Willeriä tilattu kun olin pieni.
En muista tilattiinko Nakke Nakuttajaa, Tao Taoa tai Peukaloisten lehtiä vai ostettiinko irtonumerona.
Sisko kai sai Taskareita ja Roope-Setiä jos niitä nyt edes sai tilattua.
Veljeni olivat aina kovia lukemaan ja kävivät antikvariaateissa. Mustanaamio, Tarzan, Aku Ankan taskukirjat ja Korkeajännitykset luimme ainakin kaikki kolme sisarusta. Toki joitakin lehtiä ostettiin myös kaupasta. Hopeanuoli (Kiowa-intiaani nuoremmille tiedoksi) ja Lännentie tulivat meille luettaviksi sukulaisilta. Veljet tykkäsit lukea ja kerätä eri Marvelin lehtiä, mutta noista lehdistä mä en välittänyt.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Erikoisempia juttuja, mitä tykkäsin lueskella lapsena top-5:

1. Lego- ja Matchbox-tuotekuvastovihot. Luultavasti jossain vieläkin tallella ja sivut ihan hiirenkorvilla.
2. Kirjastosta lainatut paksut englanninkieliset tietokirjat (joissa oli paljon kuvia) esimerkiksi vanhoista leikkikaluista tai sotilaskalustosta.
3. Postimyyntikuvastot, erityisesti Pienoismallikeskuksen paksu kuvasto, jonka olin löytänyt lehtiroskiksesta. Ei ollut siitä kyse, että olisin tilaamassa sieltä mitään tai edes halunnut sieltä mitään. Kuvat oli kaikenlisäksi pieniä, mustavalkoisia ja suttuisia kopiokonekuvia. (Anttilan ja Elloksen kuvastot sitten vuosia myöhemmin)
4. Valitut Palat. Niissä nyt ei ollut ihan hirveästi lapsille tarkoitettua sisältöä, saattoi joku murhajuttu joskus tulla painajaisiinkin. Enkä tiedä oliko Apu- tai Seura-lehdetkään nyt suunnattu alle 10-vuotiaille.
5. Vanhempien sisarusten ja hoitolapsien koulukirjat, siis siinä vaiheessa kun en vielä itse ollut koulussa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erikoisempia juttuja, mitä tykkäsin lueskella lapsena top-5:

1. Lego- ja Matchbox-tuotekuvastovihot. Luultavasti jossain vieläkin tallella ja sivut ihan hiirenkorvilla.
2. Kirjastosta lainatut paksut englanninkieliset tietokirjat (joissa oli paljon kuvia) esimerkiksi vanhoista leikkikaluista tai sotilaskalustosta.
3. Postimyyntikuvastot, erityisesti Pienoismallikeskuksen paksu kuvasto, jonka olin löytänyt lehtiroskiksesta. Ei ollut siitä kyse, että olisin tilaamassa sieltä mitään tai edes halunnut sieltä mitään. Kuvat oli kaikenlisäksi pieniä, mustavalkoisia ja suttuisia kopiokonekuvia. (Anttilan ja Elloksen kuvastot sitten vuosia myöhemmin)
4. Valitut Palat. Niissä nyt ei ollut ihan hirveästi lapsille tarkoitettua sisältöä, saattoi joku murhajuttu joskus tulla painajaisiinkin. Enkä tiedä oliko Apu- tai Seura-lehdetkään nyt suunnattu alle 10-vuotiaille.
5. Vanhempien sisarusten ja hoitolapsien koulukirjat, siis siinä vaiheessa kun en vielä itse ollut koulussa.
Vaikutat olleen varsin teräväpäinen lapsi. Kehuskelee luonnollisesti hän, jolla on ollut taipumuksia samaan.

Joku saattaisi miettiä, että olipas ankea lapsuus, vaan kun ei ollut. Tuo luontainen uteliaisuus ja kiinnostus kaikenlaisiin asioihin on ollut elämän aikana hyvä keino olla pitkästymättä tylsissäkään tilanteissa.

Valituista Paloista muuten luin ensimmäisen kerran jutun Ted Bundysta. Jäi kuvat niistä tapetuista naisista mieleen. Olisiko sieltä kummunnut kiinnostus rikoksiin niinkuin myös siitä, että vähän toisella kymmenellä piti lukea niitä karmeita Pohjolan poliisi kertoo- kirjoja, joita vanhempien tuttu toi heille luettavaksi. Taisin lukea niitä paljon enemmän kuin he.
 
Viimeksi muokattu:

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Meikäläisen ala-asteen lempilukemiset oli vuosikirjat ja tietosanakirjat aiheesta "maailman automerkit A-Z.".
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Top-5 Mitä minulle ja veljilleni tilattiin kotiin (aikajärjestyksessä)

1. Lasten Oma Kirjakerho (Noita kirjoja on mummulassa luettu myös veljien lapsille. Ovat nyt mulla lapsuuden kodin tyhjennyttyä jemmassa)
2. Aku Ankka
3. Roope-Setä
4. Tex Willer
5. Suosikki
Oma:

1) Aku Ankka
2) Nakke
3) Maija Mehiläinen
4) Suosikki
5) Mustanaamio
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Imatralta tulevia asioita Top-5:

1. Jääkiekkojoukkue Ketterä
2. Sähkölinjat
3. Vuoksen virtaava vesi
4. Riisipiirakat
5. Valtionhotelli
Turusta tulevia asioita Top-5:

1. Valtatie 1
2. Sinappi ja juusto (Aura)
3. Teppo (ja Matti, sekä Ressu)
4. Rautee-Tuokko-Kiviharju
5.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Top-5 Mitä minulle ja veljilleni tilattiin kotiin (aikajärjestyksessä)

1. Lasten Oma Kirjakerho (Noita kirjoja on mummulassa luettu myös veljien lapsille. Ovat nyt mulla lapsuuden kodin tyhjennyttyä jemmassa)
2. Aku Ankka
3. Roope-Setä
4. Tex Willer
5. Suosikki
En muista kyllä varmaan oikein, mutta:

1. Aku Ankka
2. Katti-Matti
3. Siskoille Hevoshullu

Kaikki muu taisi mennä irtonumeroina.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Teininä meni Anttilan luettelo?
Piti se kuuluisa "hiirenkorva" jättää aina sinne alusvaateosastolle, että kerkesi hät'hätää kurkata ihan vikkelässäkin välissä.

Teininä vaivihkaa dyykattiin myös Iltalehtiä. Jonnet ei ehkä muista, mutta.... oih ne Iltatytöt!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku saattaisi miettiä, että olipas ankea lapsuus, vaan kun ei ollut. Tuo luontainen uteliaisuus ja kiinnostus kaikenlaisiin asioihin on ollut elämän aikana hyvä keino olla pitkästymättä tylsissäkään tilanteissa.

Juurikin näin. Näistä lapsuudenkokemuksista on ollut hyötyäkin. Muistan kun oltiin joskus kylässä appivanhempien luona ja iski kamala flunssa. Muut lähtivät sitten kaupungille ja minä kuumeisena jäin yksin koko päiväksi.

Olivat sitten kotiintullessaan huolissaan siitä, kuinka tylsää minulla on täytynyt olla ja että keksinkö mitään tekemistä. Siinä vaiheessa kehottivat sitten mittaamaan kuumeen, kun kerroin, että olin saanut ajan kulumaan oikein hyvin mm. selaimella matkailukuvastoja ja keksimällä niiden kuvista kuvitteellisia seikkailukisoja eri aktiviteetteineen. Ja olin siis joku kolmikymppinen.

Mutta ettei jäisi vääriä käsityksiä, niin kyllä sieltä kirjastosta kannettiin kassikaupalla kotiin myös sarjakuvia, Viisikoita ja muita ihan oikeitakin kirjoja. Nämä muut olivat vaan sellaisia, mitä saattoi selailla ja uppoutua yksikseen johonkin omaan mielikuvitusmaailmaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Turusta tulevia asioita Top-5:

1. Valtatie 1
2. Sinappi ja juusto (Aura)
3. Teppo (ja Matti, sekä Ressu)
4. Rautee-Tuokko-Kiviharju
5.
Oma:

1) Orava Brewing (R.I.P.)
2) Sound Of R.E.L.S.
3) Lola
4) Ruotsin laiva
5) Sinappi
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oma:

1) Orava Brewing (R.I.P.)
2) Sound Of R.E.L.S.
3) Lola
4) Ruotsin laiva
5) Sinappi
Lola oli ihtelläkin mielessä, mutta se olis ollut nummer sex... ja kun vaan viisi tärkeintä sai listata, niin...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Virallinen TOP 5 lista asioista mitkä tulee Turusta!!

1. TPS
2. #79
3. Åifk
4. Piispanmunkki
5. Sivistys vaikka nyt "jokeri-faneille."
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Turku - Top5

1. Jortikka
2. Kostaja Kiprusoff
3. Pääkköset
4. Länä
5. Ressu
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Top5 - Zombiet

1. The Cranberries - Zombie
2. Zombie Apocalypse (bändi)
3. Dying Light -pelit
4. Zombieland
5. 28 Days Later
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Imatralta tulevia asioita Top-5:

1. Jääkiekkojoukkue Ketterä
2. Sähkölinjat
3. Vuoksen virtaava vesi
4. Riisipiirakat
5. Valtionhotelli
Imatra itselleni tuttu paikka. Sen verran voin paljastaa, että yhdessä listasi paikassa olen ollut töissä nelisen vuotta.

Oma top 5 Imatra.
1. Vuoksi
2. Nelikaistatie Lappeenrantaan
3. Saimaa
4. Toivosen leipomo
5. On siellä jokunen mukavakin ihminen seassa.

Vaikka Lappeenrannan ja Imatran välimatka onkin hyvin lyhyt, niin ihmiset näissä kaupungeissa ovat hämmästyttävän erilaisia. Kokemusta tämän sanoakseni on kyllä riittävästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös