TOP 5 Veemäisimmät sairaudet
1. Syöpä. Viisikirjaiminen sana, joka herättää kauhua kaikissa sen kuullessaan. Ymmärrettävistä syistä numero uno tällä listalla. Olen menettänyt lukuisia sukulaisia tälle paskiaiselle.
2. Paranoidi skitsofrenia. Viimeiset kaksi ja puoli vuotta olen kuunnellut ja ottanut vastaan kaiken, mitä kyseiseen sairauteen sairastunut äitini on suustaan suoltanut, koska hän on käsittääkseni itse tuhonnut kaikki vanhat ystävyyssuhteensa vuosien saatossa eivätkä välit muihin sukulaisiin ole sen paremmat. Helvetin raskas taakka. Hysteria, loputtomat puhemaratonit, joissa ei ole päätä eikä häntää sekä paranoia, joka tuntuu vain pahenevan, koska mitään lääkettä ei ole suostuttu ottamaan moneen kuukauteen. Kaiken lisäksi vielä yhteinen historia on pistetty kokonaan uusiksi. En tunnista enää äitiäni samaksi henkilöksi, joka hän oli ennen sairauden puhkeamista. En osaa puhua hänelle ja jos puhunkin, minun täytyy miettiä useita minuutteja sopivaa aihetta, jottei hän sekoa.
3. Aivoinfarkti. Voi iskeä koska tahansa lähes keneen tahansa. Syystäkin pelottava.
4. Dementia ja muut muistisairaudet. Viimeiset neljä vuotta ennen kuolemaansa mummoni dementia vain paheni. Stressaavaa aikaa.
5. ALS.