TOP 5-ketju

  • 373 436
  • 3 911

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kampsupaisti ja mutti oli meillä ala-asteella kavereitten herkkua ja keittäjä niitä silloin tällöin aina tekikin. En sano mittään kavereista.
Että rössypottuja - maistuis kyllä mullekin. Mutti sen sijaan on jäänyt vähälle, vaikka onkin nuoruuteni kotiseudun perinneruokaa, kuten itse asiassa tuo rössypottukin...
 

Glove

Jäsen
Äidilleni aikoinaan tarjottiin Hurghadassa muistaakseni 40 kamelia siskostani. Ei ollut riittävän hyvä tarjous.

Top-ketjussa kun ollaan niin top1 maanosa, jossa en ole käynyt eikä ole mitään mielenkiintoa käydä on Afrikka. Australiassa tai antarktiksellakaan en ole käynyt, mutta niissä olisi sentään kiva käydä.
Eli tämän voisi myös kirjoittaa näkemättä paskaa -ketjuun. Ei ole kyllä ikinä tehnyt minullakaan mieli matkustaa Afrikkaan. Exä yritti aikanaan houkutella, että käytäisiin Egyptissä. Onneksi jäi sekin reissu tekemättä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
TOP 5 Parasta äskettäin ensimmäistä kertaa näkemääni elokuvaa

1. In the Name of the Father (1993). Järisyttävä leffakokemus, jossa Daniel Day-Lewis ja Pete Postlethwaite loistavat pääosissa pohjoisirlantilaisina, jotka joutuvat syyttöminä vankilaan. *****
2. How the West Was Won (1962). Eeppinen lännentarina, jossa on aikamoinen kattaus oman aikansa huippunäyttelijöitä. Koko paletti toimii täydellisesti ja vaikka kestoa leffalla on melkein kolme tuntia, se ei tunnu niin pitkältä. Yksi parhaimmista westerneistä. ****
3. Fatal Attraction (1987). Yksi parhaimmista deittileffoista kautta aikain. Ei vaineskaan. Vain Michael Douglasin esittämä Dan Gallagher voi retkahtaa Glenn Closen esittämään Alex Forrestiin, vaikka Dan on naimisissa hehkeän Anne Archerin esittämän Bethin kanssa. ****
4. Yojimbo (1961). Taas yksi Akira Kurosawan ohjaama leffa nähty. Tämä ei yllä aivan Seitsemän samurain tai Ikirun tasolle, mutta on silti todella hyvä samurai -leffa. Aivan kuin Sergio Leone olisi ottanut vaikutteita tästä leffasta A Fistful of Dollars -länkkäriinsä. ****
5. Y tu mamá también (2001). Kasvutarina Meksikosta ja samalla yksi vuosituhannen alun kohutuimmista elokuvista. Meksiko näyttäytyy varsin kauniina tässä leffassa, jossa kaksi nuorta miestä lähtevät road tripille toisen nuoren miehen serkun espanjalaisen vaimon kanssa. Maribel Verdú on pirun kuuma tässä elokuvassa ja tekee muutenkin vakuuttavaa työtä. ****

Pistesijojen ulkopuolella: Tinker Tailor Soldier Spy (2011) - **** (realistinen agenttiseikkailu loistavilla näyttelijöillä), Before Sunset (1995) - **** (vihdoin tuli nähtyä tämäkin leffa ja vaikka Ethan Hawke yleensä ennemminkin ärsyttää, oli hän tässä leffassa todella hyvä. Kemia Julie Delpyn kanssa oli vaikuttavaa ja muutenkin leffa toimii), The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) - **** (aikamoinen nimihirviö, mutta katsomisen arvoinen. Kaunis kuvaus höystettynä kunnon näyttelijöillä. Tykkäsin.), Sweet Smell of Success (1957) - **** (Tony Curtis luihuna pressiagenttina sekä Burt Lancaster kauniisti sanottuna haastavana pomona ovat tämän film noirin kantavia voimia.)
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Suomen numeraaliset sukunimet TOP-5:

2 - Kakkonen (577 kpl)
3 - Kolmonen (290 kpl)
6 - Kuusi (272 kpl)
8 - Kasi (89 kpl)
9 - Nio (73 kpl)
-------
1 - Etta < 5 kpl
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaksi viimeistä sentään häviää omalle sukunimelle (150 kpl)
Omani löytyy top vitosesta jos kaikkia nimiä katsotaan. Onneksi noista samaa sukunimeä kantavista juuri kukaan ei ole sukua, kun sukunimi vaihtui 27.3.1909. Tuo alkuperäinen olisi jännempi, ei olisi Suomessa kuin 208 sukunimikaimaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Oma sukunimeni on sen verran harvinainen (31 kpl), että ihan kärkeen ei sillä mennä. Vuonna 2015 lukema oli vielä 33 kpl. Sen jälkeen on ilmeisesti tapahtunut joko luonnollista poistumaa tai nimi on vaihtunut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
TOP 5 Inhoamani jalkapallojoukkueet Suomessa ja ulkomailla

Kyseessä ovat siis seurajoukkueet.

1. Liverpool FC. Kun Litti pelasi joukkueessa, tunsin jonkin verran sympatioita joukkuetta kohtaan, mutta kun hän häipyi joukkueesta, sympatiat hävisivät.
2. HJK. 1990-luvulla, kun aloin seuraamaan futista, oli HJK hetken aikaa (muutaman kuukauden) se joukkue, jonka otteita seurasin varsin paljon, koska joukkueen näkyvyys oli sen verran kattavaa televisiossa. Nopeasti tuo kannatus häipyi ja nykyään kannustan kaikkia muita joukkueita Veikkaus-liigassa kuin HJK:ta.
3. Real Madrid. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Zidanen pelatessa joukkueessa hän oli ainoa syy, miksi katsoin ja seurasin Realin otteita.
4. Bayern München. Tämä joukkue ei vaan ole koskaan iskenyt millään tasolla. Aina, kun joukkue kompurui Mestareiden liigassa, olen tyytyväinen.
5. Manchester United. Sama juttu kuin Bayernilla. Joukkueen nihkeät otteet tämän kauden Valioliigassa ovat olleet nautinnollista katsottavaa.
 

Glove

Jäsen
TOP 5 Inhoamani jalkapallojoukkueet Suomessa ja ulkomailla

Kyseessä ovat siis seurajoukkueet.

1. Liverpool FC. Kun Litti pelasi joukkueessa, tunsin jonkin verran sympatioita joukkuetta kohtaan, mutta kun hän häipyi joukkueesta, sympatiat hävisivät.
Eikö Sami Hyypiän pelaaminen Liverpoolissa aiheuttanut minkäänlaisia väristyksiä?

Liverpool on ollut suosikkijoukkueeni Englannissa jo jostain 1980-luvun alkuajoista kun Grobbelaar oli maalissa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Eikö Sami Hyypiän pelaaminen Liverpoolissa aiheuttanut minkäänlaisia väristyksiä?

Liverpool on ollut suosikkijoukkueeni Englannissa jo jostain 1980-luvun alkuajoista kun Grobbelaar oli maalissa.
Hannu Tihinen oli minulle numero uno, mitä tuli maajoukkuepuolustajiin ja ne kerrat, jolloin Hyypiä aiheutti minkäänlaisia väristyksiä, olivat ne kerrat, jolloin vastustajan pelaajat pitivät häntä pilkkanaan. Erityisesti Didier Drogba kunnostautui siinä.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omaan jalkapalloharrastukseeni lapsuudessa eniten vaikuttaneet pelaajat:
1. Kevin Keegan
2. Maradona
3. Socrates
4. Paolo Rossi
5. Zico
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
TOP 5 Inhoamani jalkapallojoukkueet Suomessa ja ulkomailla

Kyseessä ovat siis seurajoukkueet.

1. Liverpool FC. Kun Litti pelasi joukkueessa, tunsin jonkin verran sympatioita joukkuetta kohtaan, mutta kun hän häipyi joukkueesta, sympatiat hävisivät.
...

Eikö Sami Hyypiän pelaaminen Liverpoolissa aiheuttanut minkäänlaisia väristyksiä?

Liverpool on ollut suosikkijoukkueeni Englannissa jo jostain 1980-luvun alkuajoista kun Grobbelaar oli maalissa.
Nokitan Kevin Keeganilla!
Jo 70-luvun alusta L'pool oli minun suosikkini ja Keegan suosikkipelaajani. Olin Lontoossa -74 FA-Cupin loppuottelun aikaan, kun Liverpool voitti Newcastlen 3-0 ja muistaakseni Keegan teki kaksi ja Steve Heighway yhden maalin. Katsomoon ei ollut mitään asiaa, mutta ottelu tuli tietysti telkusta ja katsoimme sen hotellilla. Samin ura seurassa vain lujitti tunnetta eikä Litin visiitti haitannut yhtään.

Itse asiassa mulla on hyvä juttu Litin ajan Liverpoolissa. Olin tuohon aikaan töissä yhdessä EU:n Tacis-projektissa Pietarissa (Tacis=Technical Assistance to the Commonwealth of Independent States and Mongolia). Nevskillä oli Football Bar (Футбол Бар), jossa pientä korvausta vastaan sai katsella eurooppalaista jalkapalloa isolta screeniltä juotavan kera.
Illan peli oli Valioliigaa, Liverpool vs. ???, Litti ja Sami olivat avauksessa. Peliä oli seuraamassa myös joukko venäläisiä nuoria miehiä ja aloimme keskustella tietysti jalkapallosta ja illan pelistä/joukkueista. Kaverit hieman naureskelivat alkuun, kun kuulivat minun olevan suomalainen ja kyselivät pilke silmässä, millä tasolla Suomi pelaa ja missä kisoissa.
Kun peli oli alkamassa ja pelaajakokoonpanot esillä, kerroin, että Liverpoolissa pelaa illan ottelussa näköjään parikin suomalaista, kulmakarvat porukalla hieman kohosivat ja hieman alentuvasti kyselivät, keitä siellä nyt mahtaa olla ja missä roolissa. Kun kuulivat, että Sami Hyypiä on vakiokokoonpanon jäsen ja joukkueen kapteeni, kulmakarvoja ei enää oikein erottanut hiuksista, paitsi yhdellä kaljulla kaverilla.
Noh, pelin aikana Litti oli Litti, mm. harhautti parikin vastustajaa sivurajan tuntumassa nostamalla pallon kantapäällä takakautta vastustajien ohi ja kiersi itse toiselta puolen vapaaksi. Kun kaverit ihastelivat moista taituruutta ja kerroin, kuka tuo pelaaja on, alkoivat kaverit hyytyä (= vittuuntua) silmissä. Lopulta, kun Litti teki maalin, jonka isoäänisesti toin julki, kaverit luikkivat korvat luimussa ulos koko baarista - jalkapallo(-kaan) ei oo kivaa, kun se romuttaa sun maailmankäsitystäsi. Mulla oli kivaa...
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Top-5 ilmeisen suositut tv-ohjelmat, joista en ole nähnyt yhtään kokonaista osaa:
1. Salatut elämät
2. Vain elämää
3. Suomi love
4. Sohvaperunat
5. Ensitreffit alttarilla
 

Glove

Jäsen
Top-5 ilmeisen suositut tv-ohjelmat, joista en ole nähnyt yhtään kokonaista osaa:
1. Salatut elämät
2. Vain elämää
3. Suomi love
4. Sohvaperunat
5. Ensitreffit alttarilla
Mielelläni laittaisin saman listan. Mutta salkkareita olen katsonut muutamia jaksoja exäni seurassa, hän kun oli täysin koukussa sarjaan. Vain elämää -ohjelmasta katsoin Vesku Joskisen päivän.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Top-5 ilmeisen suositut tv-ohjelmat, joista en ole nähnyt yhtään kokonaista osaa:
1. Salatut elämät
2. Vain elämää
3. Suomi love
4. Sohvaperunat
5. Ensitreffit alttarilla
Noista vain 4. Sohvaperunat on kokonaan jäänyt katsomatta. Sen sijaan tämmöiset kuin Selviytyjät, Temptation Island, Ex on Beach, tjsp. ovat minulle niin jäätävää paskaa, ettei vois, vittu, vähempää kiinnostaa....
Listataan:

1. Temptation Island
2. Ex on Beach
3. Selviytyjät
4. Sohvaperunat
5. Big Brother

Disclaimer: Olen katsonut Big Brotheria sen ensimmäisellä kaudella v. 2005 joitakin jaksoja, ja todennut, ettei formaatissa ole minulle mitään annettavaa, joten nykymuotoisena ei siis jaksoakaan!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hannu Tihinen oli minulle numero uno, mitä tuli maajoukkuepuolustajiin ja ne kerrat, jolloin Hyypiä aiheutti minkäänlaisia väristyksiä, olivat ne kerrat, jolloin vastustajan pelaajat pitivät häntä pilkkanaan. Erityisesti Didier Drogba kunnostautui siinä.
Kyllähän Hyypiä Suomen kaikkien aikojen puolustaja on. Ehkäpä ykkönen yleensäkin suomalaisjalkapallisteista, kun Litti kärsi loukkaantumisista.

Tihinenkin teki komean uran, on ehkäpä se numero 2 puolustajista sitten.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Jatkoajan lukukelvottomimmat ketjut:

1. Nimeni on Bond, James Bond
2. Sanna Marin
3. Valavuoren ketju
4. Liigan voimasuhdeketju (mikä tahansa vuosi)
5. Naisten MM-kisaketju viime päivinä
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Top-5 jatkoajan ketjut:
1. Juhani Tamminen - Tribuuttiketju
2. Suomi rap
3. Musiikista yleisesti
4. Thrash metal(on nuorten miesten laji)
5. Kuuntelussa juuri nyt
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
TOP 5 Tom Cruisen näyttelemien hahmojen pituudet elokuvissa

Tom Cruise on 170 senttiä pitkä eli amerikkalaisittain sanottuna viisi jalkaa ja seitsemän tuumaa.

1. 182,88 cm / 6 ft 0 (Operaatio Valkyrie)
2. 180,34 cm / 5 ft 11 (Lions for Lambs)
3. 177,80 cm / 5 ft 10 (Kovaa peliä, Vanilla Sky, Eyes Wide Shut)
4. 175,26 cm / 5 ft 9 (13 elokuvaa)
5. 172,72 cm / 5 ft 8 (5 elokuvaa)
6. 170,18 cm / 5 ft 7 (15 elokuvaa)
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
TOP-5 olutpaikat tässä lähistöllä:

1) Topparin kesäterassi
2) Topparin terassi
3) Topparin ylätasanne
4) Topparin loossit
5) Topparin baaripöydät valkokankaan edessä

Bubbling under: Czesckun parveke

Joo, olen suuntaamassa Toppariin ihan kohta kun palstaveli kesken vanhempainillan rupesi houkuttelemaan (no ei paljoa tarvinnut minua houkutella).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös