TOP 5-ketju

  • 373 473
  • 3 911

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ruuat top 5 joita olen syönyt, mutta en suuhuni laita ennenkuin nälkäkuolema uhkaa:

1. Hernekeitto.


2. Etanat
3. Surströmming
4. Janssonin kiusaus
5. Kameli suklaakastikkeessa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ei tule jääkiekosta yhtään Samulia mieleen. Kai niitä on, mutta ei ilmeisesti ainakaan terävimmässä kärjessä?
Samuli Jalkanen. Jokereissa pelannut ja melkeinpä kulttimaineessa oleva.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ruuat top 5 joita olen syönyt, mutta en suuhuni laita ennenkuin nälkäkuolema uhkaa:

1. Hernekeitto.


2. Etanat
3. Surströmming
4. Janssonin kiusaus
5. Kameli suklaakastikkeessa.
1., 2. Ja 4. ihan suurta herkkuani. Odottelen täällä maha muristen Janssonin kiusauksen valmistumista. Noita kahta muuta en ole maistanut.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ruuat top 5 joita olen syönyt, mutta en suuhuni laita ennenkuin nälkäkuolema uhkaa:

1. Hernekeitto.


2. Etanat
3. Surströmming
4. Janssonin kiusaus
5. Kameli suklaakastikkeessa.
Yllättäen 3. ja arvatenkin 5. ovat kokeilematta, muut menevät ihan hyvällä ruokahalulla alas. Nokittaisin kuitenkin naudan vatsalaukkukeitolla, jota maistoin Romaniassa, mutta siihen se kyllä jäi. Pelkkä haju (lehmän paska) teki annoksesta aika luotaantyöntävän.

Edit: typoja...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Etkö muka kokkikoulussa koskaan tehnyt molea? Ohhoh! Kamelin vielä ymmärrän.

Makuja toki on monia ja niistä turha väitellä.
En muista tehneeni ja makuasioista on kaikkein helpoin väitellä. Väittelepä tosiasiasta, jonka molemmat tietää ja on samaa mieltä.

Ja pitää itsekin laittaa ruoka, jota olen maistanut, enkä koskaan enää aio maistaa, kampsukeitto. Sitä oli ala-asteella ihan ruokalistalla. Noina päivinä söin näkkärin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Yllättäen 3. ja arvatenkin 5. ovat kokeilematta, muut menevät ihan hyvällä ruokavaliolla alas. Nokittaisin kuitenkin naudan vatsalaukkukeitolla, jota maistoin Romaniassa, mutta siihen se kyllä jäi. Pelkkä haju (lehmän paska) teki annoksesta aika luotaantyöntävän.
Surströmming jää monelta maistamatta ymmärrättevistä syistä. Purkin avaus jo vaatii melkoista rohkeutta. Aivan kauheaa moskaahan tuo on maistettuna kin.

Kameli suklaakastikkeessa joku paikallinen herkku Egyptissä ja mikäli ei ole tuolla käynyt, niin tuskin on ollut mahdollisuutta maistaa. Toki ei tuossa ole mitään menettänyt.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
En muista tehneeni ja makuasioista on kaikkein helpoin väitellä. Väittelepä tosiasiasta, jonka molemmat tietää ja on samaa mieltä.

Ja pitää itsekin laittaa ruoka, jota olen maistanut, enkä koskaan enää aio maistaa, kampsukeitto. Sitä oli ala-asteella ihan ruokalistalla. Noina päivinä söin näkkärin.
No laitapa Googleen mole ja kokeile. En lupaa suurta makuelämystä!
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
No laitapa Googleen mole ja kokeile. En lupaa suurta makuelämystä!
Luin, ainakaan tuo ensimmäinen ohje ei vaikuttanut lainkaan huonolta paitsi rusinat. Ja tähän väliin kampsukeiton aineluettelo.
1 kplsipuli (hyvin hienonnettuna)
50 gvoita.
2 dlverta.
1 dlvettä
1 tlsuolaa.
3 dlvehnäjauhoja.
1 dlohrajauhoja.
1 dlruisjauhoja.
 

Glove

Jäsen
Luin, ainakaan tuo ensimmäinen ohje ei vaikuttanut lainkaan huonolta paitsi rusinat. Ja tähän väliin kampsukeiton aineluettelo.
1 kplsipuli (hyvin hienonnettuna)
50 gvoita.
2 dlverta.
1 dlvettä
1 tlsuolaa.
3 dlvehnäjauhoja.
1 dlohrajauhoja.
1 dlruisjauhoja.
Jätän suosiolla tämän maistelemisen vaikka @Krepo lle. Oulussa on perinneruokana rössypottu, eli keitto jossa on perunan ja lihan lisäksi veripalttua. Ei oikein maistunut kouluaikana, eikä sen jälkeenkään. Ainoa siedettävä veriruoka oli äidin tekemät veriletut. Itse en ole koskaan valmistanut verestä minkäänlaista ruokaa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Jätän suosiolla tämän maistelemisen vaikka @Krepo lle. Oulussa on perinneruokana rössypottu, eli keitto jossa on perunan ja lihan lisäksi veripalttua. Ei oikein maistunut kouluaikana, eikä sen jälkeenkään. Ainoa siedettävä veriruoka oli äidin tekemät veriletut. Itse en ole koskaan valmistanut verestä minkäänlaista ruokaa.
Ei nuo eläinten veri ruuat oikein ole itsellänikään suosiossa. Mustaamakkaraa syön tosin todella hyvällä ruokahalulla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Surströmming jää monelta maistamatta ymmärrättevistä syistä. Purkin avaus jo vaatii melkoista rohkeutta. Aivan kauheaa moskaahan tuo on maistettuna kin.

Kameli suklaakastikkeessa joku paikallinen herkku Egyptissä ja mikäli ei ole tuolla käynyt, niin tuskin on ollut mahdollisuutta maistaa. Toki ei tuossa ole mitään menettänyt.
Surströmmingia voisin kokeilla, jos eteen joskus tulisi, mutta vaikka olen käynytkin Egyptissä, en tuollaisesta "makuelämyksestä" edes kuullut saati nähnyt - kierrettiin kylläkin vain nk. turistipaikoissa ja ruuat sen mukaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Surströmmingia voisin kokeilla, jos eteen joskus tulisi, mutta vaikka olen käynytkin Egyptissä, en tuollaisesta "makuelämyksestä" edes kuullut saati nähnyt - kierrettiin kylläkin vain nk. turistipaikoissa ja ruuat sen mukaan.
Ihan Hurghadan keskustassa tuota paikallisherkkua pääsin maistelemaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
No, ka sielähän se minähii örvelsin....
Itselleni ollut yksi örveltämisvapaimmista reissuista ikinä. Lapset olivat pieniä, eikä alkoholia hirveästi ollut tarjolla. Parina iltana taidettiin rouvan kanssa tilata punkkupullo huoneeseen, jota parvekkeella siemailtiin samalla merta katsellen. Muita päihdyttäviä aineita häpeilemättä kaupiteltiin kaduilla kyllä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Äidilleni aikoinaan tarjottiin Hurghadassa muistaakseni 40 kamelia siskostani. Ei ollut riittävän hyvä tarjous.

Top-ketjussa kun ollaan niin top1 maanosa, jossa en ole käynyt eikä ole mitään mielenkiintoa käydä on Afrikka. Australiassa tai antarktiksellakaan en ole käynyt, mutta niissä olisi sentään kiva käydä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Itselleni ollut yksi örveltämisvapaimmista reissuista ikinä. Lapset olivat pieniä, eikä alkoholia hirveästi ollut tarjolla. Parina iltana taidettiin rouvan kanssa tilata punkkupullo huoneeseen, jota parvekkeella siemailtiin samalla merta katsellen. Muita päihdyttäviä aineita häpeilemättä kaupiteltiin kaduilla kyllä.
No joo - perheen kanssa minäkin olin siellä eikä alkoholia tullut isommin käytettyä.

Äidilleni aikoinaan tarjottiin Hurghadassa muistaakseni 40 kamelia siskostani. Ei ollut riittävän hyvä tarjous.
...
Aikoinaan Turkissa tarjosi yksi basaarin kaupustelija vanhemmasta tyttärestäni myös melkoista kamelilaumaa. Tytär oli ostamassa nahkareppua hepulta ja sitä sovitettaessa erehtyi hiplaamaan, jolloin tytär tempaisi nyrkillä päin pläsiä - reppu jäi siitä paikasta ostamatta...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
No joo - perheen kanssa minäkin olin siellä eikä alkoholia tullut isommin käytettyä.


Aikoinaan Turkissa tarjosi yksi basaarin kaupustelija vanhemmasta tyttärestäni myös melkoista kamelilaumaa. Tytär oli ostamassa nahkareppua hepulta ja sitä sovitettaessa erehtyi hiplaamaan, jolloin tytär tempaisi nyrkillä päin pläsiä - reppu jäi siitä paikasta ostamatta...
Parissa basaarissa itsellänikin meinasi hermo mennä ja vaikka väkivaltaa vastustankin, niin sen kaltaista toimintaa oli niin rouvaa, kuin tytärtä kohden, että meinasi heijari lähteä. Egyptissä, kuten tuon jälkeen Marokossa käytyäni jää nuo Pohjois Afrikan maat noihin kertoihin.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Luin, ainakaan tuo ensimmäinen ohje ei vaikuttanut lainkaan huonolta paitsi rusinat. Ja tähän väliin kampsukeiton aineluettelo.
1 kplsipuli (hyvin hienonnettuna)
50 gvoita.
2 dlverta.
1 dlvettä
1 tlsuolaa.
3 dlvehnäjauhoja.
1 dlohrajauhoja.
1 dlruisjauhoja.
Kampsupaisti ja mutti oli meillä ala-asteella kavereitten herkkua ja keittäjä niitä silloin tällöin aina tekikin. En sano mittään kavereista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös