Hifk since 1993 kirjoitti:Täällä on nyt kaksi kuppikuntaa: toiset ovat adoptio-osastoa, joille pelisuorituksilla ei ole mitään merkitystä ja toiset taas mittaavat pelaajan arvon suoraan peliesityksistä. Itse lukeudun tähän jälkimmäiseen ryhmään.
Edellä mainittu näkemys adoptiodiipadaabasta on kovin mustavalkoinen. Tuolla mentaliteetilla äijiä menis ja tulis kolmen ottelun pätkissä. Vitun paskasäkit, veltot munienkaivelijat, lähtekää menee. Kyllä minä nuoruudessani... Tai sitten samat naamat huopaisivat kaudesta toiseen. Mun pointti siihen miksi Toni Söderholmia ei pidä kenkiä joukkueesta on se, että subjektiivisen analyysini kautta Tonin pelejä vuosien aikana nähneenä, pidän häntä liigaan mittapuilla hyvänä pelaajana. En pidä mitenkään yliarvostettuna - missä se yliarvostus on muuten näkynyt? Itse epäilen, että nykyinen HIFK-pätkä on mennyt pilalle monestakin syystä, mutta takana on jotain isoa. Esim. Hirso ei ole ollut loukkaantuneena, mistä kielii Jalosen penkityskomennus. Jalonen tosin penkittää pelaajia vasta äärimmäisenä keinona, mutta tämä kertoo joukkueen päävalmentajan - jääkiekon ammattilaisen ja jatkuvasti pelaajien toimia näkevän henkilö - luottamuksesta Södeen. Kyllä kaveri lähtisi vilttiin, jos kauteen valmistautuminen olisi ollut huonoa (tähän teiniLOL) tai asenteessa olisi vikaa. Hirsolla sitä selkeästi on, mutta tämä on eri ketjun aihe.
Edit. Ja mä kierossa mielessäni pidän erinomaisena asiana, että joukkueessa on joku jolla on aivot, ajatuksia ja avarampi maailmankuva. Vaikka se ei jäällä näy, niin se rauhoittaa mun ylevää mieltä kumminkin. Noi "lätkäjätkät" yleensä ovat snadisti ajatusten ja maailmannäkemyksen tasolla jossain missä lienee, vaikka hyvää viihdettä toki tarjoavatkin polvihousuissaan skrinnaamalla kumin perässä.
Edit2. Niin ja jos käännetään mustavalkoisesti tuloshakuiseksi tapaus Söderholm, niin eipä toi huonolta näytä: koko kauden kärkitohinoissa mukana olleen joukkueen, joka on nyt kolmantena, 3. eniten keskimäärin pelannut kenttäpelaaja, jolla pakkina plakkarissa 17 pojoa. +- on heikoilla kantimilla, mutta tuloksellisesti edelleen kokonaisuudessaan saavutus on itseasiassa hyvä. Selkeästi ainesta liigan huonoimmaksi suomalaiseksi puolustajaksi.
Viimeksi muokattu: