Tommi Taimi HIFK:hon

  • 142 102
  • 618

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka tuo kyseinen maakuntalehti teille porilaisille ilmeisesti edustaakin laatujournalismin korkeinta evoluutioversiota niin korjataan nyt sen verran, että Taimen sopimusteknisistä asioista IL teki jutun (19.5.2014 klo 16.21), jonka tuo aallonharjalla ratsastava Satakunnan Kansa puolitoista tuntia myöhemmin kopioi omille sivuilleen (19.5.2014 klo 17.52). Kun Taimen KHL sopimus tuli viime vuonna julkisuuteen uutisoi sen Ilta-Sanomat ja arvaa mikä aika kului ennen kuin kyseinen uutinen löysi tiensä Satakunnan Kansan nettisivuille? Se sama puolitoista tuntia. Taimen KHL siirrosta vuosi sitten Satakunnan Kansalla ei ollut edes harmainta aavistusta ennen kuin IS sen julkaisi.

Että kyllä noista asioista tiedettäisiin julkisuudessa ihan ilman Satakunnan Kansan puolentoistatunnin viivettäkin. Tuanoi.
Tuo nyt ei ollut pointtini mihin takerruit. Pieni maakuntalehti luonnollisesti kun ei joka uutisen nopeuskilpailussa voi pärjätä, se on selvä. Viesti johon vastasin kyseenalaisti että SK:ssa ei olisi käsitelty Taimen vuoden takaisia sopimus kuvioita, ja se ei pidä paikkaansa. Ne käsiteltiin hyvin kattavasti Toivolan kommentein. Huomattavasti laajemmin siis kuin noissa nettiuutispätkissä.

Ilta Sanomien tietämystä asioista en epäile hetkeäkään. Sen takaa juttujen perässä oleva Pekka Holopaisen nimi, joka porilaisena tuntee Ässä organisaatiosta läpikotaisin kummin kaimoineen.

Ja itse aiheesta: Taimen loukkaantumishistoriasta meillä Ässä faneilla ei paljoa ole varaa muistutella, kun omassakin rosterissa vastaavia tapauksia on lukuisia. Edellisestä polvioperaatiosta Taimi toipui ennätysajassa. Vamma tuli muistaakseni aivan ekoissa kesätreeneissä futis höntsäilyissä ja oli pelikunnossa reilusti aikataulua edellä jo kauden alussa. Voisi kuvitella että Tommilla on nyt tuet molemmissa polvissa, jos nyt kestäisi paremmin. Toivottavasti.

Katkeruuden fanien keskuudessa Tommin kuvioissa ymmärrän kovin hyvin. Vuosi sitten siirtyi KHL:ään vastoin sopimustaan ja nyt HIFK:hon vastoin sopimustaan. Luisti siis ulos molemmista kahden vuoden sopimuksen kausistaan. Hyvä diili tuo 2-vuotinen Ässä sopimus sinänsä BisnesTommilta, yhtään tiliä ei saanut, mutta purkurahoja joutui maksamaan melkein 300k€.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Hyvä diili tuo 2-vuotinen Ässä sopimus sinänsä BisnesTommilta, yhtään tiliä ei saanut, mutta purkurahoja joutui maksamaan melkein 300k€.

Joko me ollaan päästy summista siihen, että Taimi on itse köyhtynyt oikeen kunnolla? Ei pitäisi näitä kärttää, kun ei sillä mitään merkitystä ole, mutta menkööt nyt vielä tällä kertaa. Viitsitkö nyt sitten ystävällisesti pistää jotain faktaa siitä, että Tommi Taimi on maksanut Ässille purkurahoja tuon mainitsemasi melkein 300k€. Mielelläni otan tämän tiedon vastaan, minä kun en ole vielä nähnyt faktaa edes siitä, että Ässille olisi Taimesta tullut purkurahoja melkein 300k€.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joko me ollaan päästy summista siihen, että Taimi on itse köyhtynyt oikeen kunnolla? Ei pitäisi näitä kärttää, kun ei sillä mitään merkitystä ole, mutta menkööt nyt vielä tällä kertaa. Viitsitkö nyt sitten ystävällisesti pistää jotain faktaa siitä, että Tommi Taimi on maksanut Ässille purkurahoja tuon mainitsemasi melkein 300k€. Mielelläni otan tämän tiedon vastaan, minä kun en ole vielä nähnyt faktaa edes siitä, että Ässille olisi Taimesta tullut purkurahoja melkein 300k€.

Pratu veti hieman mutkia suoriksi, mutta varmaan tarkoitti sitä, että vuosi sitten keväällä Taimi joutui omasta pussistaan maksamaan sopimuksen purun siirtyessään Venäjälle, kun Amur ilmoitti etteivät he maksa siirtokorvauksia. Nyt todennäköisesti Hifk maksaa tämän siirron, tai mistäs sitä tietää. Voi siinä Taimikin jonkun osan joutua maksamaan.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joko me ollaan päästy summista siihen, että Taimi on itse köyhtynyt oikeen kunnolla? Ei pitäisi näitä kärttää, kun ei sillä mitään merkitystä ole, mutta menkööt nyt vielä tällä kertaa. Viitsitkö nyt sitten ystävällisesti pistää jotain faktaa siitä, että Tommi Taimi on maksanut Ässille purkurahoja tuon mainitsemasi melkein 300k€. Mielelläni otan tämän tiedon vastaan, minä kun en ole vielä nähnyt faktaa edes siitä, että Ässille olisi Taimesta tullut purkurahoja melkein 300k€.
No ei mulla tiliotteita nyt tässä ole...
Tuo vajaa 300k€ on summa jonka Ässät on sopimuksien(2014 ja 2015) purusta saanut. Tästä varmasti ollaan yhtämieltä? Näin on ainakin uutisoitu. Se kenen tilien kautta raha on Ässille tullut ja paljonko siitä on palkassa Taimelle kompensoitu, niistä nyt tarkkaa tietoa varmaan meillä kenelläkään ole. Oikeastaan mulle aika yhdentekevää, kaikki osapuolet kuitenkin kuulemma tyytyväisiä osaansa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
No ei mulla tiliotteita nyt tässä ole...
Tuo vajaa 300k€ on summa jonka Ässät on sopimuksien(2014 ja 2015) purusta saanut. Tästä varmasti ollaan yhtämieltä? Näin on ainakin uutisoitu. Se kenen tilien kautta raha on Ässille tullut ja paljonko siitä on palkassa Taimelle kompensoitu, niistä nyt tarkkaa tietoa varmaan meillä kenelläkään ole. Oikeastaan mulle aika yhdentekevää, kaikki osapuolet kuitenkin kuulemma tyytyväisiä osaansa.

En minä ole yhtä enkä eri mieltä Ässien saamista summista, minä kun en ole niistä nähnyt mustaa valkoisella missään kohtaa. Se on vaan kumma kun teitä porilaisia on täällä käynyt useampia huutelemassa näitä faktoja milloin mistäkin dummista ja maksajista. Sitten kun on faktoja pyydetty, niitä ei ole ollutkaan esittää. Toki se on Taimenkin suulla taidettu myöntää, että hän joutui itse maksamaan Ässille Amuriin siirtyessään. Summista en kuitenkaan ole nähnyt mitään tarkkoja lukuja, vielä vähemmän sellaisia, joita voisin ottaa faktoina. Se mistä olemme samaa mieltä, on lopulta noiden summien yhdentekevyys. Osapuolet ovat päässeet asioista sopuun, ja Tommi Taimi on ensi kaudella HIFK:n pelaaja. Nämä kaksi seikkaa ovat faktoja.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Melkoinen, lähes Turhapuron veroinen pisnismies tämä Taimi taitaa olla. Vielä muutama vuosi ammattilaisena, niin on tehnyt miljoonan euron velkaa Ässille, ja tdennäköisesti polvet niin rikki että ajelee pyörätuolilla Isomäen ja Nordiksen väliä.
 
Oikeesti, kysytkö nyt syitä miksi Ässien ei tarvitsisi luopua sopimuksenalaisesta pelaajastaan? Oikeesti? Jos myönnät ettet yhtään keksi niin voin listata syyn tai pari.

Kun niin meuhkasit, että pystyt näitä syitä listaamaan, niin anna palaa. Put your money where your mouth is, niinkuin isossa maailmassa sanotaan. Listaa nyt ne syyt, miksi Taimen tapaus on rinnastettavissa Järvisen tapaukseen. Oletko todella niin sokea, että et näe eroja? Ja hei, Taimi pelaa ensi kaudella IFK:ssa. Järvinen pelaa ensi kaudella IFK:ssa. Eli HIFK:n massit riitti, Jokereiden ei. Mutta kerro nyt niitä syitä, kun niin uhosit, että niitä pystyt listaamaan. Ja ei, en myönnä sinulle mitään, minun ei tarvitse.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun niin meuhkasit, että pystyt näitä syitä listaamaan, niin anna palaa. Put your money where your mouth is, niinkuin isossa maailmassa sanotaan. Listaa nyt ne syyt, miksi Taimen tapaus on rinnastettavissa Järvisen tapaukseen. Oletko todella niin sokea, että et näe eroja? Ja hei, Taimi pelaa ensi kaudella IFK:ssa. Järvinen pelaa ensi kaudella IFK:ssa. Eli HIFK:n massit riitti, Jokereiden ei. Mutta kerro nyt niitä syitä, kun niin uhosit, että niitä pystyt listaamaan. Ja ei, en myönnä sinulle mitään, minun ei tarvitse.

Ahaa, nyt siis olenkin väittänyt, että Taimen tapaus on rinnastettavissa Järvisen tapaukseen ja olen sokea kun en näe tapausten eroa. Nyt ymmärrän mistä itkupotkuraivari tuli.

Oikeasti kirjoitin:
Voisin tähän alkaa listamaan syitä miksei Ässien olisi tarvinnut Taimesta luopua mutta en jaksa, ei se mihinkään johtaisi. Jokainen näkee värilasien läpi sen mitä haluaa.

Ja aloitetaan tärkeimmästä eli Taimella on (tai oli) voimassa oleva sopimus Ässiin. Tämän merkitystä ei varmaan tarvi avata enempää? Ässillä ei ollut taloudellista tarvetta tyhjennysmyynnille. Ässillä ei ollut "liikaa" pakkeja rosterissa joista olisi pitänyt päästä eroon. Ässillä olisi ollut Taimelle tarvetta koska nyt meiltä puuttuu ykköspakki.

Siinä muutama syy, miksei Ässien ei olisi tarvinnut luopua Taimesta. Nämä syyt nyt tuskin tulivat yllätyksenä mutta nähtävästi pitää rautalangasta vääntää.
 
Ahaa, nyt siis olenkin väittänyt, että Taimen tapaus on rinnastettavissa Järvisen tapaukseen ja olen sokea kun en näe tapausten eroa. Nyt ymmärrän mistä itkupotkuraivari tuli.

Oikeasti kirjoitin:

Voisin tähän alkaa listamaan syitä miksei Ässien olisi tarvinnut Taimesta luopua mutta en jaksa, ei se mihinkään johtaisi. Jokainen näkee värilasien läpi sen mitä haluaa.

Ei vaan sinä kirjoitit:

Ässät ei tämän palstan mukaan saanut Taimesta kuin pari kiekkoa korvauksena mutta nyt Järvisen kohdalla Narreilla ei ole tarpeeksi fyffeä ostaa Järvistä ulos?

Ai mitkä värilasit *hymiö*

Tuossa sinä teet tuon mainitsemani rinnastuksen.

Mitä taas tulee noihin syihin, miksi Taimea ei olisi pitänyt myydä, niin kovasti torsoksi jäivät. Voimassa oleva sopimus toki on syy, miksi ei tarvitse myydä. Ässien rosteri ja siinä olevien pakkien määrä, tai Taimen rooli sen sijaan eivät ole millään muotoa mitään syitä, miksi Taimea ei olisi pitänyt myydä. Taloudellinen tilanteen suhteen joudun luottamaan sanaasi.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä taas tulee noihin syihin, miksi Taimea ei olisi pitänyt myydä, niin kovasti torsoksi jäivät. Voimassa oleva sopimus toki on syy, miksi ei tarvitse myydä. Ässien rosteri ja siinä olevien pakkien määrä, tai Taimen rooli sen sijaan eivät ole millään muotoa mitään syitä, miksi Taimea ei olisi pitänyt myydä. Taloudellinen tilanteen suhteen joudun luottamaan sanaasi.

Jos voimassa oleva sopimus kaavaillun ykköspakin kanssa ovat "torsoja" niin mikä olisi riittävä syy olla myymättä?
 
Jos voimassa oleva sopimus kaavaillun ykköspakin kanssa ovat "torsoja" niin mikä olisi riittävä syy olla myymättä?

Organisaatioiden välillä vallitseva syvä viha, mikä estää käytännössä kaiken yhteistyön. Tuo nyt noin niinkun aluksi. Lisäksit tietysti riittävän syvä lompakko on ihan hyvä syy, se ei toki estä myymistä, mutta kasvattaa hinnan helposti ostajalle liian isoksi.
 

ilu

Jäsen
Jos voimassa oleva sopimus kaavaillun ykköspakin kanssa ovat "torsoja" niin mikä olisi riittävä syy olla myymättä?

Varsinaisesti ottamatta asiaan sen kummemmin kantaa, voimassa oleva sopimus lienee välttämätön edellytys pelaajan "myymättä jättämiselle", ei syy siihen.
 

Matsku

Jäsen
Ihmettelin ettei kukaan ole vielä kommentoinut Taimen pelaamista IFK:ssa. Onhan tämä jätkä nyt aivan huikea ja nimenomaan oikeanlainen pelaaja meidän pakistoon: rauhallinen, järkevä, hyvät syötöt, right ja hyvä veto. Järvisen kanssa tulee olemaan varmasti liigan parhaita pakkipareja. Eihän tämä nyt älyttömänä yllätyksenä tullut, mutta ihan varmasti pelaa huippukauden, jos peilaa esimerkiksi siihen, että pari pykälää vähemmän potentiaalia omaava Taipalus rykäsi 33 pojoa viime kaudella.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taimi on huikea. Kooltaan pieni, mutta presensiltään erittäin iso mies. Kiihottavan lyhyt sytyslanka, josta erityinen plussa, sillä se, jos mikä hyvällä pakilla, on HIFK:n näköistä. Olen tosin melko varma, että jokunen käytöskymppi tästä napsuu, todennäköisesti myös ns. väärään aikaan, mutta mitäpä siitä.

Voittajatyyppi, joka vihaa häviämistä, keskinkertaisuutta ja sitä, jos joku vain saapuu paikalle, kun kalenteriin niin on merkitty. Voi olla, että jollekin sellainen on liikaa, mutta mun kirjoissani moinen on ehdottomasti suuri plussa.

Toivottavasti pysyy ehjänä, sillä on todella, todella tärkeä palanen joukkuetta. Joku Lauri Taipalus on aika kaukana, pisteistään huolimatta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Seurasin eilen TT:n otteita oikein erityisesti, ja täytyy kyllä sanoa, että eipä ole mistään asiasta hänen pelaamisessaan/tyylissään negaa sanottavaa. Itse pelihän oli hyvinkin "kesätyyppinen peli" (CHL voisi alkaa vasta Liigan alkamisen jälkeen), mutta Taimi esiintyi edukseen kyllä. Tärkeimpiä palasia on meidän jengissä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
[QUOTE="BOL, post: 6006432, member: 17293Taimi on huikea. Kooltaan pieni, mutta presensiltään erittäin iso mies. Kiihottavan lyhyt sytyslanka, josta erityinen plussa, sillä se, jos mikä hyvällä pakilla, on HIFK:n näköistä. Olen tosin melko varma, että jokunen käytöskymppi tästä napsuu, todennäköisesti myös ns. väärään aikaan, mutta mitäpä siitä.

Voittajatyyppi, joka vihaa häviämistä, keskinkertaisuutta ja sitä, jos joku vain saapuu paikalle, kun kalenteriin niin on merkitty. Voi olla, että jollekin sellainen on liikaa, mutta mun kirjoissani moinen on ehdottomasti suuri plussa.

Toivottavasti pysyy ehjänä, sillä on todella, todella tärkeä palanen joukkuetta. Joku Lauri Taipalus on aika kaukana, pisteistään huolimatta.[/QUOTE]
Tuleeko BOL:lle ketään mieleen tosta sun luonnehdinnasta....mä olin näin puolikaljuna keski-ikäisenä IFK-fanina eilen aivan fiiliksissä kun Taimea seurasin.
Aikanaan pelas sellainen rightin puolen taitava pakki, joka jätti mulle lähtemättömän kaipuun ton tyyliselle pakille...ja nyt se on saatu...Tällä miehellä on kaikki edellytykset ottaa Mr. Zidlickyn paikka mun sydämessä!
Taimi on upea lisä jengiin, TERVETULOA!!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelin ettei kukaan ole vielä kommentoinut Taimen pelaamista IFK:ssa. Onhan tämä jätkä nyt aivan huikea ja nimenomaan oikeanlainen pelaaja meidän pakistoon: rauhallinen, järkevä, hyvät syötöt, right ja hyvä veto. Järvisen kanssa tulee olemaan varmasti liigan parhaita pakkipareja. Eihän tämä nyt älyttömänä yllätyksenä tullut, mutta ihan varmasti pelaa huippukauden, jos peilaa esimerkiksi siihen, että pari pykälää vähemmän potentiaalia omaava Taipalus rykäsi 33 pojoa viime kaudella.

Kuusi sivua kommentteja ja nyt päästään jo peliesityksiin, hyvä niin! Tämän viikon matsit vahvistivat käsitystäni siitä, että Taimi tuo HIFK:n puolustuspelaamiseen merkittävästi monipuolisuutta. On tarpeeksi nopea avauksissaan ja pystyy sulavalla luistelullaan tuomaan kiekkoa nopeasti ja suoraviivaisesti ylöspäin. Ylivoimassa silmiinpistävää on se, että tykkää laukoa todella paljon ja nimenomaan silloin, kun vastustajan maalin edessä on reilusti maskia.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Jos Taimi vaan pysyy ehjänä niin tulee kyllä tuottamaan paljon iloa HIFK:lle tulevalla kaudella. Itse olin ainakin hyvin epäileväinen Taimen suhteen ennen Tampere Cuppia, mutta peliesitystensä puolesta on ainakin tähän mennessä vakuuttanut minut. Toisaalta ne epäilyt koskivat enemmän sitä pysyykö Taimi ehjänä ja vielä on pitkä kausi edessä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en hirveästi muistanut, että Taimi on aika tempperamentinen kundi tuolla kentällä. Jos on jotain kahinoita tullut maalinedustalla, niin siellähän se on ollut innoissaan mukana. Jotenkin IFK:n näköinen pelaaja. Loistavat kiekolliset avut ja Järvisen tavoin, sitä mitä viime kaudelta puuttui jengistä, eli rightin kiekollinen pakki.

Ensimmäinen tuntuma on se, että Taimi - Järvinen hankinnat ovat osuneet kyllä niin nappiin, kun vaan osua voi.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavat kiekolliset avut ja Järvisen tavoin, sitä mitä viime kaudelta puuttui jengistä, eli rightin kiekollinen pakki.

Vielä kun kyseinen pelaaja pystyisi pelaamaan edes kolme ottelua kerralla putkeen, niin olisi hyvä juttu. Vittu että vituttaa jo taas nämä uudet hankinnat. Hintz ei ole kertaakaan urallaan vielä vetänyt IFK-paitaa päälle ja saa nähdä vetääkö edes, jos se selkä on oikeasti paskana? Taimi taas on osoittautunut hyväksi kiekolliseksi pakiksi, mutta ei niillä avuilla paljoa tee, kun ei kentälle pääse jatkuvien loukkaantumisten takia. Tuli aivan helvetin kalliiksi pakkihankinnaksi, jos sama touhu jatkuu. Täytyy kuitenkin muistaa, että Ässät ei varmaan luopunut kaverista ihan millään kymppitonnin summilla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Varmaankin iskee Ässiä vastaan vähintään maalin. Mukava kuitenkin, että TT pääsee taas pelaamaan, toivottavasti nyt pysyy kasassa vähän aikaa.

#omatkoiratpureekoviten
 

Mä diggaan jotenkin tuosta Taimen tyylistä, vaikka varmaan vain hyvin harva mua tässä asiassa ymmärtää. Jotenkin suorapuheisen ja välittömän oloinen tyyppi. Eikä jauha sitä perusjargonia, kuinka rakastaa aina silloista joukkuettaan yli maailman, vaan tuossakin haastattelussa toteaa ihan suoraan, että HIFK:ssa ollaan tutkassa ja sen takia tänne tultiin. Samalla toteaa, että Ässät on sydämessä aina. Suoraa puhetta, eikä mitään haihattelua, että HIFK:ssa pelaaminen on aina ollut haaveena ja uran kohokohta on viettää tässä punaisessa paidassa aikaa. En mä epäile silti hetkeäkään, etteikö antaisi tällä hetkellä kaikkea tälle jengille ja nauttisi elämästään HIFK:ssa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onneksi Taimen tilanteeseen saatiin selvyyttä nyt vähän. Tietysti olisi ollut kiva tietää nuo faktat jo aikaa sitten, mutta parempi myöhään...
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Onneksi Taimen tilanteeseen saatiin selvyyttä nyt vähän. Tietysti olisi ollut kiva tietää nuo faktat jo aikaa sitten, mutta parempi myöhään...

Seurathan eivät saa enää kertoa pelaajien vammoista ilman pelaajan omaa lupaa niin aika vaikeaa HIFK:n olisi ollut kertoa Taimen vammasta. Nyt Taimi kertoo sitten itse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös