Varmaan jotakuinkin näin mutta aika usein se kiekko siellä kulmassa menetetäänkin. Ei tuo joukkue mielestäni mikään älyttömän kamppailuvoimainen ole. Melko pieniä ja vähän pehmeitä pelaajia, ainakin nämä meidän ulkomaalaisvahvistukset. Noh ehkä olen liian kriittinen, tänään ainakin Miettisen pelitapa toimi vaikka näyttikin välillä aika turhauttavalta. Ilmeisesti Miettisen pelitapaan kuuluu myös että pakit saavat viilettää missä sattuu, tänään Lindroth moneen otteeseen hyökkäyksen kärjessä. Oli aika lähellä tehdä maalinkin ihan maalin edestä kolmannessa erässä.
Ihan hyvää analyysia.
Itse lisään vielä pari juttua. Pelaajat keksimäärin tykkää hyökätä. Kun pakit nousee niin tuntuu ettei meillä oikeasti hyökkääjä ota pakin paikkaa. Eli Miettisen ei enää niin "moderni" pelipaikaton tapa on haluttu ymmärtää vain osittain. Kun hyökkääjälle olisi puolustusvelvoitetta tarjolla se ei maistu. Ensisijaisesti tää ois sentterin homma mutta pelipaikattomalla hetkellä myös laiturien. Tämä asettaa laitureille suuren vaateen. Sentterin tontti on se vaativin jollei aleta kisaa olisiko se mokke.
Todella usein meillä nämä läpiajot ja ylivoimahyökkäyksien maalien uusinnoissa näkyy kun hyökkääjä polkee oman karanneen pelaajan perässä.
Joko näitä hetkiä joissa pakki nousee /pintsaa ei tunnisteta ,ei ole sovittu tarkemmin,tehdään kurittomasti tai hyökkääjiä ei kiinnosta puolustustus.
Niin tai näin tää sitoutumattomuus joukkueeseen ja sen pelitapaan on näkynyt läpi kauden. Kiekkoa on pidetty liigan 3.ksi eniten. Hyökkäyspäässä on jyllätty kiekon kanssa. Kun siinä on ollut maalinteon tehottomuutta on lisätty hönkää ja unohdettu paikata pelikavereita. Omissa soinut. Mikäpä sen enempää syö kun se että toisten sitoutumattomuus vie tuloksen. Veikkaanpa että näitä samoja veitikoita ei välttis pidetä ahkerimpina treeneissä. Silti pelipaikka on pelissä ollut taattu. Syö todella paljon joukkuehenkeä. Tekisi mieli mainita yksi pelaaja -nykyisin myyty vuokralle punanuttuihin jota itse en enää halua nähdä omassa joukkueessani ikinä. Ylimielisempää, veltompaa, peliä hidastavaa paskakasaa ei paljoa löydy.
Tietysti tässä kääntyy katse myös valmentajan suuntaan ettei pelitapaan sitouduta eikä valmennus pysty pelin sisällä tästä muistuttamaan.