Tommi Miettinen – TPS:n päävalmentaja 2023–2025

  • 91 610
  • 576

Finlandi_36

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos päävalmentaja saa valita omat apurinsa niin valinta kohdistuu yleensä sellaiseen jonka kanssa on jostain yhteistä historiaa. Kävin Miettisen pelaaja- sekä valmentajaurat läpi ja koitin etsiä sieltä potentiaalisia vaihtoehtoja valmennustiimiin. Huomionarvoista että Miettisellä ollut aina vain apukoutsi+mv valkku. Toivottavasti täälläkin nyt tajuttaisiin että määrä ei korvaa laatua.

Mulla ei ole tietoa kaikkien näiden herrojen nykyisistä sopimuksista mutta tässä muutamia nimiä joilla on Miettisen kanssa yhteistä historiaa pelaaja/valmentajauralta ja kokemusta valmentamisesta löytyy.

Marko Kauppinen at eliteprospects.com

Tuomas Tuokkola at eliteprospects.com

Jukka Hentunen at eliteprospects.com


Raimo Helminen at eliteprospects.com

Rintsi Rintasella myös historiaa Miettisen kanssa!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Näkisin melko simppelinä jantterina, että kakkos- ja/tai kolmosvalmentajan tulisi olla joka tapauksessa tyyliltään sellainen astetta tulisieluisempi luonne. Jos kakkosena on Rintasen tyylinen koutsi niin parivaljakkona tuo tuntuisi turhan homogeeniselta.

Mainittu Raipe kelpaisi erinomaisesti! Varauksin myös Tuomas Tuokkola, tosin hänen sopimustilannetta en tiedä mutta tuskin jatkaa Grönborgin apuna?(mutu) Varauksin siinä mielessä että jos ja kun Moisanen jatkaa, kuten toivon, olisiko TT ja Mose ennen pitkää toistensa kurkussa kiinni..? ;)

No, meni miten meni, olen ERITTÄIN tyytyväinen Miettisen valintaan. Jos Toma saa tuotua edes osan pelityylistä tämän kauden KalPasta, ja Tepsin pelaajamateriaali saadaan ns. vastaamaan huutoon*, niin mustavalkoiset on hyvin vaikeasti voitettava porukka ensi kaudella.

*Mukaan lukien maalivahtiosasto.. Onko kellään käryä onko Lehtinen joka tapauksessa lähtökuopissa?
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näkisin melko simppelinä jantterina, että kakkos- ja/tai kolmosvalmentajan tulisi olla joka tapauksessa tyyliltään sellainen astetta tulisieluisempi luonne.

Mä taas ajattelisin että tässä tapauksessa kakkoseksi sopisi joku vähän rauhallisempi valmentaja.

Tässä Miettisen kuvaus itsestään:

-Uskon aitouteen ja rehellisyyteen. Jos rupean feikkaamaan jotain, mitä en ole, niin siitä ei tule yhtään mitään. Olen hyvin voimakas tunneihminen, joka kiihtyy nollasta sataan kuin Nato-ohjus. Lepyn myös nopeasti. Jos kertoisin pelaajilleni, että olen zen-ihminen, joka on koko ajan tasainen, niin valehtelisin päin naamaa. Elän tunteella ja olen aito oma itseni koko ajan. Koen, että pelaajat arvostavat tuollaista rehellisyyttä, Miettinen toteaa MTV Urheilulle.


Moisanen voi mun puolesta siinä tapauksessa jatkaa että vaihtoaitioon ei ole enää mitään asiaa. Vaikka hänellä ei olisi muuta vastuuta kuin maalivahdit niin mitä hän siellä tekisi? Eiköhän pääkäskijä osaa tarvittaessa vaihtaa maalivahtia jos on tarvis. Tuo penkkikoutsaaminen pitää rauhoittaa ja antaa pelaajille työrauha.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Taitaa pojilla olla ihan hyvä henki, kaikesta huolimatta.

Ehkä Miettinen on hyvä ihmisjohtaja.

Saapa nähdä koska Sasha twiittaa tästä, varmasti seuraa jatkoaikaakin.
Mutta tuskinpa kun tämä on kai positiivista Tepsistä.
Twiitit kun liittyy pelkkään negatiivisuuteen, oli ne sitten totta tai ei.
 
Viimeksi muokattu:

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Miettinen lounaalla yhdessä Kalton, Moisasen, Petäjän, Salon ja Rosendahlin kanssa. Saa nähdä tuleeko muutoksia.
Pidän positiivisena uutisena sitä ettei Urama ollut samassa pöydässä.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun Miettinen saa, ehkä, massia kerrankin kunnolla taakseen, niin jälki voi kyllä tuhoisan tehokasta. Kaveri pistää pelaajat liikeelle eikä vissiin lepsuilua paljoa katsele. Kun vaan tausta antaa Miettisen peluuttaa omanlaistaan lätkää rauhassa, on TPS taas siellä top kuutosessa helposti. Mielenkiintoinen haku kieltämättä. Vauhtia vauhtia turkulaiset, sitä tulee rutosti. Onnittelut, vaikka se tuoneekin esim. Ässille ihan helkkarin raskaita matseja jatkossa.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Nyt kun Miettinen saa, ehkä, massia kerrankin kunnolla taakseen, niin jälki voi kyllä tuhoisan tehokasta. Kaveri pistää pelaajat liikeelle eikä vissiin lepsuilua paljoa katsele. Kun vaan tausta antaa Miettisen peluuttaa omanlaistaan lätkää rauhassa, on TPS taas siellä top kuutosessa helposti. Mielenkiintoinen haku kieltämättä. Vauhtia vauhtia turkulaiset, sitä tulee rutosti. Onnittelut, vaikka se tuoneekin esim. Ässille ihan helkkarin raskaita matseja jatkossa.
Tähän minäkin uskon, kunhan saa rauhassa toteuttaa sitä omaa juttuaan. Uskon että saa myös paljon irti noista nuorista taitavista hyökkääjistä.
 
R

Rightin Maila

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Erikoinen tilanne TPS:ssä – potkut saaneen Jussi Ahokkaan luottomies edelleen hommissa

Kaikilla apuvalmentajilla siis sopimus vielä Tepsiin. Tuskin tulee tulevan kauden osalta muutoksia. Alkaa tuntumaan, että Huttunen olisi Tepsin suuntaan jotenkin katkera(?)
Ensin hirvee tykitys Twitteriin, että saadaan kunnon kohu päälle. Sen jälkeen iltasanomiin juttua jutun perään ja vähän klikkiotsikoita. Enkä nyt väitä että kaikki jutut olis tuulesta temmattuja. Varmasti paljon värikynää ja yhden kahden ihmisen näkökulmia.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tai jos Miettisen kirjoihin em. kaverit Miettisen mielestä ovat sopivat ja niillä he saavat rutisteltua yhdessä joukkueesta irti sen parhaan mahdollisen.

Ei mitään käryä tilanteesta muilla varmaan kuin kyseisillä herroilla itsellään.

Aikaisemmin combo ei toiminut, mutta entäs tulevaisuudessa.

Nää on näitä ja aika näyttää…
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Erikoinen tilanne TPS:ssä – potkut saaneen Jussi Ahokkaan luottomies edelleen hommissa

Kaikilla apuvalmentajilla siis sopimus vielä Tepsiin. Tuskin tulee tulevan kauden osalta muutoksia. Alkaa tuntumaan, että Huttunen olisi Tepsin suuntaan jotenkin katkera(?)

No onhan se kieltämättä vähän outoa, että potkitaan päävalmentaja, mutta jätetään vanhat kaverit paikoilleen kuitenkin. Varsinkin jos siellä on todella Kalto ollut näpit vastakkain Salon ja Moisasen kanssa. Lisäksi eikö Miettisen pitänyt aloittaa kartottamaan tulevan kauden valmennusryhmää? Tuskin Miettinen itse haluaa riitapukareita? Jos huhut pitävät paikkansa, niin onhan tuo outo tilanne.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No onhan se kieltämättä vähän outoa, että potkitaan päävalmentaja, mutta jätetään vanhat kaverit paikoilleen kuitenkin. Varsinkin jos siellä on todella Kalto ollut näpit vastakkain Salon ja Moisasen kanssa. Lisäksi eikö Miettisen pitänyt aloittaa kartottamaan tulevan kauden valmennusryhmää? Tuskin Miettinen itse haluaa riitapukareita? Jos huhut pitävät paikkansa, niin onhan tuo outo tilanne.
Toisaalta, jos oletetaan että huhut eivät pidä paikkaansa. Ettei mitään riitaa ole ikinä ollutkaan, ni tilanne iha luonnollinen. Kyseisillä herroilla sopimukset ensi kaudesta varmaan joka tapauksessa, ni Miettinen kun kartottaa ni ois outoa antaa heti koko ryhmälle potkut ja sit Miettine toteaa, että haluaa esim. Kalton takaisin tms.

Ei siinä varmaan mikään kiire sopimuksia ole terminoida. Sitäpaitsi, jos tollasta kärhämää on ollut ni luulis, että Kalto ois saanut samalla oven avauksella mennä kun Ahokas. Mikä järkeä Kaltoa pitää jos siellä Kalton ja Ahokkaan leiri ollut Saloa, Moisasta ja urheilujohtoa vastaan. Vähän vie pohjaa osasta huhuja.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jospa se kalto tajuaa itse lähteä seurasta. V.ttu jos yhtä heikointa lenkkiä ei saada pois seurasta. oikeasti on kyllä saamatonta porukkaa TPS:n seurajohdossa. Samalla ovenavauksella Uramat ja Westwrlunditkin ulos. Kiitos! Tämä on pyyntö seuraomistajille. Lopettakaa tuo v.tunmoinen suhmurointi!!
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Jospa se kalto tajuaa itse lähteä seurasta. V.ttu jos yhtä heikointa lenkkiä ei saada pois seurasta. oikeasti on kyllä saamatonta porukkaa TPS:n seurajohdossa. Samalla ovenavauksella Uramat ja Westwrlunditkin ulos. Kiitos! Tämä on pyyntö seuraomistajille. Lopettakaa tuo v.tunmoinen suhmurointi!!
Kyl mää kovin ihmettelen, jos yksi viime kauden heikoimmista lenkeistä oli ylivoimasta vastaava valmentaja, kun ylivoima oli loppua kohti vielä selvästi parantuen runkosarjan kuudenneksi parasta ja meneillään olevien playoffsien kolmanneksi parasta. Muistaakseni muutama muu asia takkusi aika paljon pahemmin, mut kait sitä väärässä olen. Tämä siis ottamatta kantaa noin muuten siihen ketä valmentajina ensi kaudella on. Mielestäni tässä asiassa pitäisi olla päävalmentajalla täysi valta valita oma tiiminsä.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nää jotkut jutut kun täällä ovat muodostuu kyllä sellasiksi palstatotuuksiksi. Sitten kaikki palstan asiantuntijat tukee sitä ja näin siitä tulee fakta. Esimerkkejä on monia. Palstan oikeita asiantuntijoita on vähemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös