Niin, millainen hänen sopparinsa on? Jos on ihan perus, ei sitä ilman perustetta irti sanota niin helposti. Tässä tapauksessa oletan, ettei hänellä ole valmentaja sopparia, silloin asia olisi eri.
Jos sinne on menty tekemään ns. normaali työsopimus määräaikaisena, niin sitten voi olla vaikeaa irtisanoa, mutta kyllä tuo nyt ulospäin on näyttänyt sellaiselta, että henkilöperusteinen syy siinä löytyisi, jos halutaan. Tai sitten olisi voitu antaa rooli vaikka pysäköinninvalvonnan esimiesten kouluttajana, tai jotain muuta, jossa ei olisi missään tekemisissä liigajoukkueen kanssa, jos miehestä olisi eroon haluttu.
Minä en ihan usko kuitenkaan, että yksi ukko jämä roolissa organisaatiossa voi olla kovin tuhoisa, tai sitten muut siinä organisaatiossa ovat toivottomia käsiä hommissaan.
Jos se yksi ukko jämäroolissa on, sanotaan nyt teoriatasolla vaikka hallituksen puheenjohtajan hyvä kaveri, eikä hänen tuhoisaan käyttäytymiseen puututa, niin kyllä voi. Olen nähnyt kun eräässä organisaatiossa toimitusjohtajan narsistinen sukulaispoika onnistui tuhoamaan paljon ihan jämäroolistakin. Esimiehet yrittivät asiaan puuttua, mutta lopputulos oli, että koko esimiesporras meni vaihtoon ja toimitusjohtajan sukulaispoika sähläsi mielensä mukaan, kunnes organisaatio oli murusina. Se, miltä tuo JYPin touhu joulukuusta lähtien on näyttänyt, tuo nuo tapahtumat mieleen ja sen takia minulla on hyvin voimakas antipatia Hämäläistä kohtaan. En halua nähdä JYPille käyvän yhtään sen huonommin, kuin viime talvena ja keväänä jo kävi.
Mutta tietty, jos tästä saa tekosyyn kääntää selkä seuralle, niin mikä ettei tämä, kuin joku muukin mikä mieleen tulee.
Jos vaivautuisit edes lukemaan viestit, ennen kuin heität vaan persumaista vastaanväittämistä tavan vuoksi, niin huomaisit, että en ole kääntänyt tai kääntämässä selkääni joukkueelle, enkä edes seuralle, vaan nimenomaan sanoin, että JYP-sydämellä varustettuna olen kyllä hengessä mukana ja JYPiä kannustan. En ole kääntämässä selkääni, vaikka kyllä se kieltämättä Tammikuussa jo mielessä kävi monta kertaa. Rahojani en vain pysty tällä hetkellä vielä sinne kantamaan. Toki minut saa osoittaa olevan väärässä. Osoittaa, että Hämäläisellä ei ollut mitään tekemistä ja vaikutusta Rautakorven potkuille, Nikun ja muiden pelaajien lähdölle, JYPin pelilliselle romahtamiselle ja silminnähden heikolle ilmapiirille. Olen anteeksiantavainen ihminen ja valmis muuttamaan käsitystäni. Tällä hetkellä näkemykseni on, että Hämäläinen merkittävästi vaikutti siihen, että käytiin jossain määrin tuhon partaalla, eikä voida vieläkään kehua, että sieltä oltaisiin vielä noustu pois, vaikka pientä toivon pilkahdusta taas onkin. Tai riittää kyllä sekin, että joku osoittaa, että Hämäläisellä on ollut edes enemmän positiivista kuin negatiivista vaikutusta joukkueen ja organisaation sisällä.
Rahat jää omasta valinnastani käyttämättä myös esim. Kärkkäisellä tai Sheinissä... tai sijoitan mieluummin muihin kohteisiin kuin esimerkiksi tupakka- tai aseteollisuuteen.