Tommi Hämäläinen

  • 114 155
  • 706

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Huomasin jo silloin, että ei pelaajia tarvitse valvoa ja kontrolloida ihan niin älyttömästi koko ajan ja kertoa, mitä heidän tulee seuraavaksi tehdä. Kun emmehän me edes tiedä, mitä kaukalossa tulee seuraavaksi tapahtumaan.
– Ja mitä pojat haluavat? He haluavat pelata peliä. Ja mitä peli on? Se on ainutlaatuinen mysteeri. Joka sanoo tietävänsä, mitä seuraavassa pelissä tapahtuu, valehtelee. Jos tietäisimme tarkalleen, mitä seuraavassa jääkiekkopelissä tapahtuu, niin totta kai me opettaisimme juuri niitä juttuja. Mutta kun pelissä tapahtuu miljardi eri juttua, niin ei meillä riitä aika treenata niitä kaikkia. Silloin avoin ja pelinomainen harjoittelu on mielestämme ainoa oikea tapa päästä pelaamiseen käsiksi.

Asia nivoutuu siihen, ratkaiseeko asioita jäällä valmentaja vai pelaaja. Suomalaisessa jääkiekossa on pitkään ollut vallalla suuntaus, missä valmennetaan peliä ja ehkäpä vielä tiettyä pelitapaa. Ihmistä pelin takana on valmennettu vähemmän.

– Pelin valmentaminen on johtanut asiaa. Silloin valmentaja ei kuitenkaan ole johtaja vaan ainoastaan jonkun asian ekspertti. Jos haluat aidosti valmentaa ja johtaa, niin sinulla täytyy olla joku, joka seuraa sinua. Asia, eli peli, ei seuraa sinua – ei peli tule ulos kaukalosta.

JYPin harjoitusmalli on poikkeuksellinen koko Suomessa, jossa on totuttu pitkälti luottamaan Jääkiekkoliiton luomiin valmennuslinjauksiin ja -koulutuksiin sekä osin harjoituspankkeihinkin.

– Tiedostamme edelleen liiton koulutusjärjestelmän olemassaolon. Leijonat pelaa tietyllä pelitavalla. Ja tuo tietynlainen pelitapa on valunut alaspäin seuroihin, vaikka kyseinen pelitapa onkin pääosin tehty lyhyitä turnauksia varten. Ei Leijonien pelitavalla ole mitään – tai on ainakin vähemmän – tekemistä sen kanssa, että oikeasti kehittäisimme pelaajia. Esimerkiksi passiivinen tekeminen (toim.huom. vaikkapa trap-pelaaminen) on valunut myös eri juniorijoukkueisiin. Sitä emme halua."

Pitkähkö lainaus tuosta Hämäläisen haastattelusta. Ymmärrän että lasten harjoittelusta/harrastusta tehdään ilon kautta. Joku viivaluistelu joka harjoituksissa tappaa nopeasti kiinnostuksen.

Eihän tuon Tommin logiikan mukaan valmentajia tarvita oikeastaan ollenkaan.

Vähän jää kuva, että Tommi on nyt ensimmäisenä maailmassa keksinyt tällaisen. Tuossahan on oikeastaan kiteytettynä se pelipaikaton jääkiekko. Laitetaan 5 pelaajaa kentälle ja he itse päättävät mitä siellä milloinkin tekevät, koska peli ohjaa ja kaikkee. Voi luoja sanon minä jos tämä on tarkoitus tuoda miesten liigajoukkueen pelitavaksi

Just. Eli siellä on keksitty että perus pipolätkä on parasta mahdollista valmistautumista ja oppia 5 vs 5 jääkiekkopeliin jossa vastapuoli pelaakin esim. organisoidusti.

Mutta kun ei voi tietää miten se vastustaja on organisoitunut niin ei ole väliä miten itse organisoituu tai siis ei tarvitse.
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
Mun mielestä on aika huolestuttavaa se, että miten JYP on palkannut tallaisen kaverin päävalmentajaksi ilman minkäänlaisia meriittejä. Aivan hupitason CV kun katsoo valmennushistoriaa, ei ole menestynyt yhtään missään ja aika tiivisti vaihtanut organisaatiota tai roolia. Jos Seppäselle on sanottu, että "hei voitas käyttää Jusu Ahvenjärven optio tai sitten palkata joku nobody päävalmentajaksi" niin kyllä loogisin valinta olisi ollut Jusun option käyttö.

Tämmöinen puuhailu saa Suomen Jääkiekkoliitonkin näyttämään ammattitaitoiselta organisaatiolta kun puhutaan valmentajarekryistä ja se ei ole mun mielestä kovin positiivinen näkökulma.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mun mielestä on aika huolestuttavaa se, että miten JYP on palkannut tallaisen kaverin päävalmentajaksi ilman minkäänlaisia meriittejä. Aivan hupitason CV kun katsoo valmennushistoriaa, ei ole menestynyt yhtään missään ja aika tiivisti vaihtanut organisaatiota tai roolia. Jos Seppäselle on sanottu, että "hei voitas käyttää Jusu Ahvenjärven optio tai sitten palkata joku nobody päävalmentajaksi" niin kyllä loogisin valinta olisi ollut Jusun option käyttö.

Tämmöinen puuhailu saa Suomen Jääkiekkoliitonkin näyttämään ammattitaitoiselta organisaatiolta kun puhutaan valmentajarekryistä ja se ei ole mun mielestä kovin positiivinen näkökulma.

Varmaan jotenkin hypnotisoinut tai lumonnut Seppäsen. Ehkä huumannut?
 

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko sillä jotain todellista valmentajauraa?

Pääsarjatasolla ainut valmentajapesti Lausannesta 18-20 josta sai kenkää? Sen jälkeen pari vuotta työttömänä ja sitten Viitasen Mikko siinä keksi, että palkataan työkkärin listoilta jannu meille päävalmentajaks? En ihmettele, ettei Seppänen&Hallitus innostunut ideasta.

Melkosia juttuja.





– On hirveän vähän ihmisiä, jotka ajattelevat kokonaisuutta ja hirveästi äijiä, jotka ajattelevat vain omaa palliaan.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
'Uskon, että duunin puolella ei ole muuta ihmeellistä muutosta kuin se, että lyhytjänteisen tuloksen on näyttävä saman tien. Miten se tulee? Samalla lailla kuin tähän asti – kehitymme itse ja kehitämme pelaajia ja ihmisiä. Kun tämä arki on kunnossa, niin siitä tulee tulos missä tahansa."

Heleppoa ku heinän teko!
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
"Me emme tiedä mitä tapahtuu todella, jos Valmennus todistaa oikeaksi reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen."

Avainsanana Valmennus - Puppulausegeneraattori.fi

"Ottaen huomioon oman tilanteensa, voi vain todeta, että liigajoukkue yksinkertaistaa vastuunalaisia kontradiktioita."
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hämäläinenkö on tarinan konna? Ihan vilpittömästi kysyn.

Ja millasia lapasia nää Seppäset ja Viitaset sitten on? Huttusen twiitistä sai kuvan ettei Heiskanenkaan oo ihan kärkijätkä.

Onko siellä Nykäskylässä yhtään kunnollista kaveria tai niin visionääriä, että Rautakorpi & Nieminen oli perusteltua pistää ulos?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Huttusen twiitistä sai kuvan ettei Heiskanenkaan oo ihan kärkijätkä.
Huttusella ei tunnu tietoa olevan ollut vuosiin poislukien Espoon tilanne, kunhan heittelee clickbaitteja. En siis Kuplan juttuja hirveästi uskoisi, lukea toki kannattaa ihan mielenkiintoisia teorioita monesti, vaikka faktat hukassa olisikin.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässähän on vielä sellainen huhu jolle en anna mitään takuuta paikkansapitävyydestä.
Mutta puhuttu on että JYP Jyväskylä OY on vähentänyt JYP Junioreiden vuosittaista tukea näiden parin vuoden ajan suunnilleen sen verran mitä Hämäläisen palkkaan menee.
Mutta tuo kuulostaa niin älyttömältä että en halua sitä uskoa.
Kuullut ihan samaa. Tosin sillain, että juniorit on laitettu maksamaan Hämäläisen palkan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kuullut ihan samaa. Tosin sillain, että juniorit on laitettu maksamaan Hämäläisen palkan.
Tämä ei pidä paikkaansa, sillä miehen palkan on kokoajan maksanut JYPin liigajoukkue.

Toki välillisesti asia voi siihen suuntaan olla, kun tukea junnuille vähennetty, niin jostainhan junioreiden se raha saatava.

E: Sikäli tarkennus kun vaikka lopputulos olisi samansuuntainen, kuitenkin teknisesti eri asia.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Huttusella ei tunnu tietoa olevan ollut vuosiin poislukien Espoon tilanne, kunhan heittelee clickbaitteja. En siis Kuplan juttuja hirveästi uskoisi, lukea toki kannattaa ihan mielenkiintoisia teorioita monesti, vaikka faktat hukassa olisikin.

Tuollanen riski näissä arvioinneissa toki on. Tosin, toimii toimittajana ihan uskottavassa mediajulkaisussa. En usko, että hänen asemassaan ihan lämpimikseen heitellään ihan mitä tahansa. Uskottavuuden takia täytyy kyetä myös seisomaan sanojensa takana.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Tuollanen riski näissä arvioinneissa toki on. Tosin, toimii toimittajana ihan uskottavassa mediajulkaisussa. En usko, että hänen asemassaan ihan lämpimikseen heitellään ihan mitä tahansa. Uskottavuuden takia täytyy kyetä myös seisomaan sanojensa takana.
Mitä twitteria eli nykyistä Xsää katsonut, ei tuolla tunnu olevan hänelle mitään merkitystä. Se on tätä nykyaikaa, tarinat myy paremmin kuin tosiasia jos värittely on kunnossa.
 

klongku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä ei pidä paikkaansa, sillä miehen palkan on kokoajan maksanut JYPin liigajoukkue.

Toki välillisesti asia voi siihen suuntaan olla, kun tukea junnuille vähennetty, niin jostainhan junioreiden se raha saatava.

E: Sikäli tarkennus kun vaikka lopputulos olisi samansuuntainen, kuitenkin teknisesti eri asia.
Okei. Jos toi on totta, että junioreiden tukea on vähennetty juuri samaan aikaan, näyttää se ainakin mulle vähän siltä, että ne junnut on laitettu maksamaan.

EDIT: Siis periaatteessa maksamaan, ei oikeasti
 
Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Tämä kokonaisuus alkaa hiljalleen aueta kun lukee noita Hämäläisen haastattelulainauksia ja vertaa niitä Seppäsen haastatteluihin. Jos tämä meno jatkuu niin vähintään seuran urheilullinen tulevaisuus on vaakalaudalla. Maailmanhistoria tuntee näitä idealisteja, joiden oppeja kuuntelemalla pitäisi saavuttaa jotain suurta. Organisaatio on todella pimeässä kuopassa tällä hetkellä. Mieleen tulee sotatilanne, jossa rintamalla luutnantti luulee omaavansa erehtymättömän taktiikan, mutta kaikki ympärillä tietävät kuolevansa sen seurauksena. On hienoa, että seuran visiossa on modernisaatio ja kilpailuedun hakeminen. Näillä pahvisilla mainostoimistounelmilla ne eivät kuitenkaan toteudu. Voi voi. Päivä päivältä kun tätä pohtii enemmän ja enemmän tajuaa kuinka hukassa organisaatio on. Surullisinta tässä luultavasti on se, että organisaation sisällä yksittäiset ihmiset luulevat taistelevansa oikeudetonta muutosvastarintaa vastaan ja että he osaavat katsoa pidemmälle tulevaisuuteen kuin muut. Tästä ei hyvää seuraa. Seura kaipaa kipeästi tuoreita ja raikkaita ammattilaisia. Paino sanalla ammattilainen.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Me emme tiedä mitä tapahtuu todella, jos Valmennus todistaa oikeaksi reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen."

Avainsanana Valmennus - Puppulausegeneraattori.fi

"Ottaen huomioon oman tilanteensa, voi vain todeta, että liigajoukkue yksinkertaistaa vastuunalaisia kontradiktioita."
"Käytännön täytyy turvautua tarkoituksenmukaisiin keinoihin, jos Valmennus avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti reaktiota tämänhetkisen tilanteen suhteen"

Näillä eväillä kohti jääkiekon mysteeristä maailmaa, josta ei voi ennustaa mitään.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Olin lähes vuoden poissa täältä.

Massapsykoosi ei ehkä siksi iske nyt niin vahvasti kohteeseen. En kaikesta lukemastani edelleenkään löydä mitään faktoja siitä, että Tommy The Kid on kaiken pahan alku ja juurakko.

Voisiko joku jaksaa vääntää rautalangasta ne faktat jotka eivät perustu jonkun mielipiteeseen tai olettamukseen, kiitos.

En sano, etteikö asia voisi ollakin kuten esitetään, mutta tällainen pieni yhteisö ruokkii herkästi omia huhujaan.

Eli mitä pahaa se Hämäläinen on jYPin liigajoukkueelle tehnyt?

Minäkin olen kuullut pelaajilta kaikenlaista, mutta ne pelasi Minecraftia viereisessä huoneessa.

Jos saan Seppäsen langan päähän, niin aion kysyä asiasta ihan suoraan kuten tapoihini kuuluu.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Stars, Oilers
Olin lähes vuoden poissa täältä.

Massapsykoosi ei ehkä siksi iske nyt niin vahvasti kohteeseen. En kaikesta lukemastani edelleenkään löydä mitään faktoja siitä, että Tommy The Kid on kaiken pahan alku ja juurakko.

Voisiko joku jaksaa vääntää rautalangasta ne faktat jotka eivät perustu jonkun mielipiteeseen tai olettamukseen, kiitos.

En sano, etteikö asia voisi ollakin kuten esitetään, mutta tällainen pieni yhteisö ruokkii herkästi omia huhujaan.

Eli mitä pahaa se Hämäläinen on jYPin liigajoukkueelle tehnyt?

Minäkin olen kuullut pelaajilta kaikenlaista, mutta ne pelasi Minecraftia viereisessä huoneessa.

Jos saan Seppäsen langan päähän, niin aion kysyä asiasta ihan suoraan kuten tapoihini kuuluu.
Ongelma taitaa olla se, että Seppänen, hyvistä tarkoituksistaan huolimatta, vie seuraa kohti katastrofia. Toivon, että olen väärässä, mutta veikkaan että en ole.
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin lähes vuoden poissa täältä.

Massapsykoosi ei ehkä siksi iske nyt niin vahvasti kohteeseen. En kaikesta lukemastani edelleenkään löydä mitään faktoja siitä, että Tommy The Kid on kaiken pahan alku ja juurakko.

Voisiko joku jaksaa vääntää rautalangasta ne faktat jotka eivät perustu jonkun mielipiteeseen tai olettamukseen, kiitos.

En sano, etteikö asia voisi ollakin kuten esitetään, mutta tällainen pieni yhteisö ruokkii herkästi omia huhujaan.

Eli mitä pahaa se Hämäläinen on jYPin liigajoukkueelle tehnyt?

Minäkin olen kuullut pelaajilta kaikenlaista, mutta ne pelasi Minecraftia viereisessä huoneessa.

Jos saan Seppäsen langan päähän, niin aion kysyä asiasta ihan suoraan kuten tapoihini kuuluu.
Vedenpitäviä faktoja on tälläisissä tapauksissa varmasti todella vaikeaa saada ellei joku asianomainen tule naamatusten tai julkisuuteen kertomaan. Nyt luotettavat nimimerkit täällä kertoo näitä asioita ja kaikilla on samanlaista tietoa, niin itse pidän niitä kyllä luotettavina, toki kaikki päättää itse mitä uskoo.eilen myös sasha Huttunen kertoi omassa somessaan näistä asioista myös. Itse kuulen asioita esim. Suoraan pelaajilta ja luotan niihin asioihin kyllä mitä minulle on kerrottu ja jos en ole varma huhun lähteestä tai olen kuullut sen välikäsien kautta, niin olen maininnut asiasta.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Tämäkin että Seppänen on harhainen ja vie laivaa pohjaan on olettamus, josta tulee päivä päivältä vahvempi täällä.

Sen lisäksi, että Seppänen medialle yhdessä haastattelussa mainitsi pelitavallisen edun uudessa pelityylissä, en näe suoraa viivaa Hämäläisen sanomisiin.

Seppänen ei tainnut edes puhua pelipaikattomuudesta, josta Hämäläinen on puhunut.

Onko tässä vedetty oikeita johtopäätöksiä?

Asiasta toiseen...on ihan laillisia tapoja selvittää onko Hämäläisellä työsopimus JYPin kanssa, mikä siinä on tittelinä ja milloin se on alkanut.
 

Baldrick

Jäsen
"Minä ainakin tykkäsin takavuosina katsoa Barcelonan futismatseja, vaikka Barca olisi hävinnyt. Pelaaminen oli äärimmäisen kaunista, ja sillä oli iso merkitys. Nyt 15 liigaseurapitäjässä vedetään henkiset ja taloudelliset vieterit kireälle joka vuosi. Eli kaikki ovat joka vuosi voittamassa, vaikka tiedämme, että vain yksi voi voittaa. Onko siinä järkeä? " Eli Tommin mielestä riittää osallistuminen? Kyllä tällainen kaveri kannattaa pitää liigavalmennuksessa. Kyllähän nyt jumalauta liigatasolla kaikki tavoittelevat voittoa vaikka sen vain yksi voikin voittaa.
Edelleen olen sitä mieltä, että faneja ja sponsoreita ei kiinnosta pätkääkään miten tulos tulee kunhan sitä tulee. Kun JYP voitti 2009 liigan kyseenalaistiko kukaan JYP:n kannattaja "onpas tylsän näköistä en tykkää"
Sen takia JYPiä on ollut tuskaista katsoa Veltsun ajoista alkaen, kun on yritetty kiekollista ilottelua ja hyökkäämällä voittaa mestaruuksia keskiluokan budjetilla, mikä on aika mahdoton yhtälö. Itseäni korpeaa ainakin ihan suunnattomasti jos puolustus vuotaa turhan rohkean hyökkäyspelaamisen vuoksi. Tai no, Hämäläisen mukaan ei ilmeisesti tarvitse voittaakaan, niin siinä mielessä JYP on kyllä jo pitkään mennyt oikeaan suuntaan.

Mulle kelpais ihan hyvin armoton träppi ja pitkän kiekon viljely, jos sillä saataisiin taas pytty Jyväskylään. RD:n ajan kliininen viisikon suorittaminen oli silkkaa seksiä tämän kannattajan silmissä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Seppänen ei tainnut edes puhua pelipaikattomuudesta, josta Hämäläinen on puhunut.
Nimenomaan Seppänen on muutamassa yhteydessä puhunut pelipaikattomasta pelaamisesta, tässä esim yksi juttu


"
Hurrikaanipomo haluaa JYPille pelitavan, joka on tulevaisuutta eikä tätä päivää.

– Näen, että jääkiekko kehittyy kolmessa–viidessä vuodessa pelipaikattomaksi peliksi.
"
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Oli maksumuurin takana, mutta ok.

Näitä vahvistamattomia asioita:

1) Kuka oli se taho, joka on oletettavasti tehnyt päävalmentajasopimuksen Hämäläisen kanssa ennen Rautakorven palkkaamista?

2) Oliko hänellä oikeus tehdä tällainen sopimus?

3) Mistä tämä tieto on peräisin, että tällainen sopimus on olemassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös