Tomi Lämsä – Lukon päävalmentaja 2023–2025

  • 239 423
  • 1 726

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylivoimassa on ihan vaaran tunnetta, sitten kun se saadaan pyörimään, mutta voi helvetti että voi kiekon ylöstuonnit ja operointi hyökkäyssinisen ylittämisessä olla hidasta ja organisoimattoman näköistä. Miten voi edes olla mahdollista että ylivoimalla heitetään ristikulmaan, ja lopputulos on vastustajan pakille ilmainen purkupaikka.
Tuntuu kuin vastustajan alivoima tietää paremmin mitä Lukko yrittää kuin Lukko itse.
Ja sitten kun se kiekko joskus saadaan pidettyä alueella edes sen hetken, niin aika usein se puretaan sieltä ihan itse. Vastustajan ei välillä tarvitse kuin mennä kahden metrin päähän seisomaan, niin kiekko heitetään sokkona laitaa pitkin viivaan, jossa 4/5 ei ole ketään omia.
 

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ylivoimassa on ihan vaaran tunnetta, sitten kun se saadaan pyörimään, mutta voi helvetti että voi kiekon ylöstuonnit ja operointi hyökkäyssinisen ylittämisessä olla hidasta ja organisoimattoman näköistä.
Tämä on juuri se hämmästyttävin asia. Miten joukkue, jonka vahvuus on luistelunopeus, voi saada kerta toisensa jälkeen tapettua sen vauhdin pois ihan itse. Yleensä kaikki menee jo pieleen siinä jättösyötössä, jonka idea kaiketi on saada kiekko jo vauhdissa olevalle pelaajalle, joka pyrkii vauhtieron turvin luomaan siniselle ylivoiman, jolloin viivan ylitys voisi tapahtua joko itse kiekollisena sininen ylittämällä tai laitaan syöttämällä. Mutta kun se jättösyöttö jo tulee pääsääntöisesti omassa päässä seisovin jaloin odottavalle tai se tulee kaksi metriä sivuun tai rystypuolelle, niin kaikki tuo jää toistuvasti tapahtumatta.

Kun täälläkin toistuvasti kritisoidaan Lämsää ja valmennusta Lukon pelitavallisista ongelmista ja puutteista, niin itse siirtäisin katseen pois rakenteista - kyllä ne siellä on olemassa. Mutta osataanko pelitavallisia asioita nyt valmennuksen osalta kaikilta osin ja yksityiskohtaisesti myydä pelaajille ja ennen kaikkea vaatia pelaajilta? Tähän itse kohdistaisin kritiikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös