Kyllähän tässä nyt on sanottava, että Karhunen valehteli päin naamaa, kun tuossa muistaakseni maaliskuussa päin naamaa kertoi, että Tappara-huhu on ihan puutaheinää. Noh, noinhan se menee. ihan hyvä, ettei finaalien aikana ollut kuin varma huhutieto, että Karhunen menee Tapparaan, kuin että se olisi ollut varma tieto kaikille.
Karhunen hiuksista vittuun. Tapparan budjetti ei ole, eikä ole ollut, sellainen, että saataisiin kasaan paras rosteri. Joten tällöin veskarin pitäisi olla aivan huippuluokkaa. Karhunen on hyvä, mutta ei huippu.
Karhunen on siis tehnyt sopparin Tapparan kanssa. Sopimuksessa on kuitenin kohta, että jannun täytyy ilmestyä Mouhijärven maaalueelle 48 tunnin kuluessa. Jos ei ilmesty, soppari ei astu voimaan. Nyt arvon mouhislaiset, kaikki kýnnelle kykenevät joukot liikkeelle! Vahdit isojen teiden risteyksiin, juna- ja linja-autoasemille, lentokentille - jos näette Karhusen näköisen jannun liikenteessä, niin niska-perse-otteella takakontiin ja niin kauaksi täältä kuin nafta riittää. Näin saamme sopparin purettua, ja toivottavasti paremman veskarin tilalle.
Arvon salapolliisi, sinä et kyllä nyt kertonut ainuttakaan uutta asiaa minulle...Jos siellä on ollut sopimus jo tehtynä niin siinä on ollut ehtona että Metsola siirtyy seurasta pois. Mikäli Metsola olisi jäänyt Tapparaan Karhunen ei olisi sinne siirtynyt jolloin asia olisi jäänyt huhuilun asteelle, joita huhuja Karhunen maaliskuussa tai finaalien aikana sitten ''tappoi''.
Ei ole, onko joku väittänyt millään tavalla, että olisi. Kyse oli ihan eri asiasta kuin siitä, että onko siirrossa jotakin kummempaa. Eikä minua kyllä kiinnostaa asiasta keskustella (jauhaa) sen enempää, oman kantani kerroin jo aiemmin.Onko tuossa Karhusen siirrossa nyt oltava mitään kummempaa? Sopimukset kun loppuu, niin joskus pelaajat vaihtaa seuraa.
Ei ole, onko joku väittänyt millään tavalla, että olisi. Kyse oli ihan eri asiasta kuin siitä, että onko siirrossa jotakin kummempaa. Eikä minua kyllä kiinnostaa asiasta keskustella (jauhaa) sen enempää, oman kantani kerroin jo aiemmin.
Laadukas asiakirjoittaja, kirjoittamisen tänne lopettanut tamperelainen nimimerkki J.Grönvall, kertoi minulle Facebookin välityksellä eilen, että Tomi Karhusen peliesityksiin ollaan Tapparan suunnalla oikein tyytyväisiä. Laittoi vielä ilkikurisesti loppuun maininnan, ettei Metsolaa enää kukaan muista. Olisihan se tästäkin näkökulmasta tarkastellen hyvin mielenkiintoista jos finaaleissa kohtaisivat jälleen kerran Tappara ja Kärpät. Sanotaanko niin, että Kärppien puolella olisin (sikäli kun ei jotain uusia mediapöljyyksiä olisi sitä ennen ilmennyt) mutta Karhusen voittokin voisi hieman lämmittää mieltä.
Mutta eiköhän se tripla nyt oteta.
Katsoin maalin. No ei ollut yhtään helppo maali, noita menee kaikille. Laadukas asiakirjoittaja J.Grönvalliin oli siis tälläkin kertaa luottaminen.Minulle taas eräs hyvä ystäväni ja vannoutunut Tapparan miäs laittoi viestiä avauskierroksen aikana, että tuli jo Metsolaa ikävä. Viestin ajankohta viittasi myös Ilveksen kauden avausmaaliin, joten olikohan siellä joku helppo maali lurahtanut tai vastaavaa.
Katsoin maalin. No ei ollut yhtään helppo maali, noita menee kaikille. Laadukas asiakirjoittaja J.Grönvalliin oli siis tälläkin kertaa luottaminen.
Itse olen taas sitä mieltä, että jos Karhunen on viime vuosien peluutuksesta alkanut kantamaan Kärpille kaunaa, niin antaa Oulun pikku diivan pysytellä niin kaukana Kärpistä kuin haluaa. Karhunen on ollut varsin kelvollinen maalivahti. Pitkässä juoksussa hivenen epävarma, mutta parhaimmillaan aivan Liigan eliittiä. Mutta Kärpissä mies ei ole missään nimessä esittänyt sellaisia otteita, joiden perusteella olisi saanut itseoikeutetun ykkösmaalivahdin paikan. Joku voi toki alkaa kaiholla muistelemaan toissakauden finaalikevättä, ja täytyyhän siitä ansaittu tunnustus antaa. Kevät kuitenkin kestää vain muutaman kuukauden, mutta liigakausi kestää yli kahdeksan kuukautta. Puhumattakaan kahdesta tai kolmesta liigakaudesta. Karhunen on hyvä maalivahti kotoiseen Liigaamme ja varsin tervetullut Kärppiin vastaisuudessakin, tosin sillä oletuksella, että kykenee nostamaan pään pois perseestään, sysäämään egonsa syrjään ja hyväksymään omien kykyjensä rajallisuuden ja sen, että kyvykkäämmän tandem-parin tullessa rinnalle, on mahdollista tipahtaa kakkosmaalivahdiksi.Kaikenkaikkiaan hieman ilkeä tunne jäänyt Karhusen siirrosta. Selkesti pinnan alla kuplinut peluutukset,vastuu ja muu. Toivottavasti ei ole siltoja polteltu ja voidaan Tomi nähdä uudelleenkin kärppäpaidassa.
No minä en kyllä näe Karhusta diivamaisena ihmisenä ollenkaan. Viime vuodenvaihteessa Karhunen valittiin sarjan kuukauden parhaaksi pelaajaksi - tuon tittelin on saanut hyvin harva Kärppien pelaaja - ja kaksi kertaa peräkkäin viikon parhaaksi pelaajaksi. Muutenkin hänellä meni hyvin koko alkukausi sinne jonnekin helmikuuhun saakka. Loppukausikaan ei ollut huono, vaikka pelasikin alakanttiin siihen nähden miten hän sitä ennen oli noin vuoden ajan pelannut.Itse olen taas sitä mieltä, että jos Karhunen on viime vuosien peluutuksesta alkanut kantamaan Kärpille kaunaa, niin antaa Oulun pikku diivan pysytellä niin kaukana Kärpistä kuin haluaa.
Karhunen pelasi tomikarhusmaisen kauden. Alkukaudesta vähän vaisu ja lievää ylipelaamista. Kauden edetessä otteet tasoittuivat ja jo helmikuussa vaikutti, että Karhunen alkoi olla jo tilanteen herra. Playoffseissa sitten päälle jumalmoodi ja kaikki tarttuu.Taisin joskus viime vuoden puolella kysellä oululaisilta että mitä paskaa sieltä on tänne Tampereelle oikein lähetetty. Kuinka väärässä ihminen voikaan olla, Karhunen oli Tapparan mestaruuden kivijalka ja tärkein yksittäinen pelaaja. Mitä kovempi paikka sitä paremmin Tomi pelasi. Huikea maalivahti.