Tuossa edellä joku laskeskeli, että 2500 katsojasta näitä fanaatikkoja on 1-2 prosenttia.
Tarviikohan sen enempää edes ynnäillä, kun ymmärtää, että kokonaisuudessa se on kuitenkin aika pieni sylkäisy mereen.
Tarkoittaa siis seuran johdon näkökulmasta sitä, että rahallisesta kokonaispotista aika pienen osuuden tuova porukka tässä kuitenkin pitää suurta meteliä.
Jos vaihtoehtona on ulostaa Valtonen ja kärsiä siitä todella tuntuvat tappiot, talousmies varmaankin mielummin pitää valmentajan ja toivoo jotain pelillistä ihmettä, kuin noiden muutaman prosentin mieliksi kenkii Tomekin ulos ja kirjauttaa saldoihinsa raskaasti miinusta.
Vaasassa on jo Mestisajoilta vähän ärsyttänyt tuo kannattajapäädyn kuvitelma omasta erinomaisuudesta ja kaikkivoipaisuudesta, sekä ylimielinen suhtautuminen muihin hallilla kävijöihin.
Nyt sama jengi kuvittelee olevansa itse seura.
Vaikka seuran johdossa onkin tehty virheitä, en silti usko, että siellä lähdettäisiin tässä tilanteessa valmentajaa kenkimään ulos.
Hyviä pointteja. Boldaukset omia. Itse olen RA:n kannattajana huutanut/laulanut ääneni käheäksi ties kuinka monessa pelissä. RA ja Ultras toki pitävät fiiliksen korkealla ja tarvittaessa nostavat sen lamaannuksen ylös, mutta ylimielisyyteen ei ole varaa. Pelaajat pelaavat ja valmentajat koutsaavat. Me kannattajat kannatamme ja tuemme parhaamme mukaan, joskus jopa voimme auttaa Sporttia voittamaan pelin. Ei sen enempää. Tämä on hyvä muistaa. Oma ruutu. That´s it.
Tämä kausi on jo tässä vaiheessa menetetty, joten ymmärrän Ultrasien vaatimuksen Valtosen kenkimiselle. Minimoitaisiin ensi kauden tappiot ja huonot fiilikset. Onhan tuo nyt selvää, että kaikki ei ole joukkueessa hyvin. Tomekin taidot on nähty 3,5:ssa vuodessa ja ei se tästä enää kummemmaksi muutu, Heikki, ei muutu!
Mennäänkö tämä kausi loppuun Valtosella puolityhjille katsomoille, kun kuitenkin Nenonen, Parks, Vauhkonen, Salo, Järvinen, Kiviranta ja Kankaanperä jättävät seuran, vai haetaanko rohkeasti uuttaa tuulta ja nostetta uusilla valmentajilla?
Sport tulee olemaan vielä pitkään alemman tason liigajengi, jonne hankitaan toivotaan, toivotaan -prospekteja saamaan kannuksia kirkkaimpiin valoihin. Ennen oltiin Mestiksen kunkkuja, nyt Liigan noloimpia. Niin se vaan on, piste. Tunnustetaan tosiasiat. Nöyrästi eteenpäin, pienin mutta vakain askelin. Nyt tukea, viiden vuoden kuluttua voidaan kenties jo tuuletella...