Tomek Valtosen ura on ohi

  • 58 431
  • 183

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Parempaa ketjua en löytänyt, mutta kai se on tänne kirjoitettava. Sinuhe-vihasta ja oksettavasta vastustaja huolimatta joka tapauksessa mies on poikkeuksellisen seurauskollinen kaveri. Canalin studiossa kommentti "Kärppien kanssa neuvoteltiin kyllä yksi kesä, mutten halunnu" nostatti jällein rispektiä Valtosta kohtaan. Seurauskollisuus on yksi suurimpia asioita mitä arvostan jääkiekkoilijoilta.
 

Taavi Horola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hausjärven Martat, Helsingin työväen hiihtäjät
Mitä Tomekiin tulee, niin ei muuta kuin valmentajaputkeen vaan. Ja putki tarkoittaa sitä, että ensin käydään koulut ja näyttöjen myötä eteenpäin. Sanoisin, että C-junnujen valmentajilla tulisi olla näyttöä pelaajamateriaalin kehittämisestä. B/A-junnuja pitäisi valmentaa ammattilaisten. Jos siis halutaan tuottaa laadukkaita pelaajia edustukseen. Tomek ei käsittääkseni ole vielä nostanut yhtään pelaajaa edustukseen --> nöyrästi vaan D-junnuista eteenpäin :-)

Ylipäätään seurojen kannattaisi jollain tavalla panostaa näiden ex-tähtien koulutukseen ja sen tukemiseen. Jos joku tuleva Utj nousee junnuvalmennuksen kautta ylöspäin ei teknis-taloudellinen tietämys lie haitaksi-ja sama tietysti toisinpäin, tj on aikalailla uskottavampi tietäessään edes perusasiat edustamastaan lajista.
Lähes jokainen liigaseura on kuitenkin kertaalleen ryssinyt kaiken sillä että joku vanha starba ottaa ohjat käsiin varsinkin talouspuolella, eli jos tästä jotain on opittu niin samaa ei kai kannata toistaa.

TV-työstä sen verran että jos Tomek ja Tinke on samaan aikaan lähetyksessä ei oo vitunkaan väliä mikä peli on kyseessä, tämä duo on kaukaloiden spede ja loiri : )
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Linkissä juttua Tomekin kohtaamisesta yksityisen parkkipirkon kanssa. Osa taattua iltapululaatua, mutta kai siellä totuuden siemenkin mukana on. Mitä lienee sitten oikeasti tapahtunut.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011011913029699_uu.shtml

Legendaarisin juttu oli:
"- Valvoja, entinen jokerifani, oli kuitenkin hyvin järkyttynyt paitsi itse välikohtauksesta myös siitä, kun hän tajusi uhkailijan olevan suosikkijoukkueen entinen tähtipelaaja."

Voi nyyh, että näin Jokerit menetti taas yhden fanin. Kuinkahan organisaation vielä käy. :( Mutta joo, tosiaan perus iltapulupaskaa. Varmasti on tottakin osa ja valitettavasti parkkipirkot saavat paskaa niskaan osakseen useasti. Mutta mielestäni osoittaa syvää ammattitaidottomuutta tulla lehtien sivuille poraamaan asiasta ja tämä antaa lafkasta aika paskan kuvan. Varsinkin kun asiasta porataan oikein johtajaa myöten.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En oikein käsitä miksi tutkintapyyntöä ei tehdä. Ilmeisesti tilanne ei sitten ole kuitenkaan ollut lainkaan vakava. Työn takia tehtävissä uhkauksissa se aita pitäisi olla matalimmalla. Kitinä lehtiin on yhtä tyhjän kanssa, tai turhaa kostonmakua. Nyt periaatteessa tehdään jopa omalle ammattikunnalle hallaa, kun uhkaava käytös on julkisesti jätetty tutkintapyynnöttä.

Yhä irvokkaammaksi tilanteen tekee se, että jos Valtonen olisi tapellut lajin hengen mukaisesti jääkiekkokehässä, joku olisi saattanut nostaa siitä tutkintapyynnön. Ilmeisesti uhkailu/uhkaava käytös lasketaan sitten parkkipirkkoilun hengen mukaiseksi.

Onko Tomek edelleen/nyt a-junnujen toiminnassa mukana?
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En oikein käsitä miksi tutkintapyyntöä ei tehdä. Ilmeisesti tilanne ei sitten ole kuitenkaan ollut lainkaan vakava. Työn takia tehtävissä uhkauksissa se aita pitäisi olla matalimmalla. Kitinä lehtiin on yhtä tyhjän kanssa, tai turhaa kostonmakua. Nyt periaatteessa tehdään jopa omalle ammattikunnalle hallaa, kun uhkaava käytös on julkisesti jätetty tutkintapyynnöttä.

Onko Tomek edelleen/nyt a-junnujen toiminnassa mukana?
Meinas kahvit kaatuu näppikselle. Tehdään tutkintapyyntö ihan kaikesta niin kaikilla on kivempaa. Kukaan ei ole ikinä sanonut pahaa sanaa parkkipirkolle tai jollekin muulle ammattiaan harjoittavalle?! Kiviä taskuun!

Tomek on A-junnujen päävalmentaja ja sarjakakkonen paraikaa.
 

Fordél

Jäsen
Jos tuo juttu ei pidä paikkaansa niin varmasti saamme Tomekilta vastineen asiaan. Jos näin ei käy niin asia mennyt varmasti suurin piirtein noin kuin se on jutussa kuvailtu. Tällöin on vain todettava, että typerää uhkaavaa käyttäytymistä työtään tekevää parkkipirkkoa kohtaan. Kun mitään pahempaa ei käynyt niin mitäpä tässä enempää asiaa pyörittelemään. Silti hupaisaa lukea kuinka Jokeri-ikonin tekemisiin ei suhtauduta kritiikillä. Jos kyse olisi ollu tavallisesta tallaajasta ja asia olisi jostain syystä nostettu keskusteluun, olisi vain todettu, että mikä urpo kyseessä. Nyt sekin jää tekemättä.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Legendaarisin juttu oli:...

Kyllähän tuossa vielä legendaarisempaa on, jos on käytetty lausetta "Eks sä tiedä kuka mä oon!".
" Mies vain huusi, että ettekö tiedä, kenen kanssa olette tekemisissä ja että poliisin pitää olla hänen puolellaan, koska hän maksaa niin paljon veroja, Mustonen kertaa tapahtunutta." (Iltalehti)

Valtonen luonnollisesti kiistää asian, kunhan oli vain hiukan korottanut ääntään, jotta parkkipirkko kuulisi kunnolla:)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Meinas kahvit kaatuu näppikselle. Tehdään tutkintapyyntö ihan kaikesta niin kaikilla on kivempaa. Kukaan ei ole ikinä sanonut pahaa sanaa parkkipirkolle tai jollekin muulle ammattiaan harjoittavalle?! Kiviä taskuun!

Hyvin sinäkin luet. Mitä tilanteessa on päiviteltävää, JOS se ei ollut tutkintapyynnön arvoinen? Tällä julkitulolla lehteen rangaistavan uhkailun raja hämärtyy. Ammatin perusteella harjoitetun uhkailun ja vittuuntuneen itsekseenkiroilun välillä pitäisi olla selkeä raja (ja matala kynnys, en kuitenkaan ole ottanut itse Valtosen tempaukseen kantaa päättäjänä), tämmöisillä lehtijutuilla sitä ei tule olemaan. Tomekin kaltainen tempaus pitää joko lähettää tutkittavaksi, tai vaieta iäksi.
 

Fordél

Jäsen
Hyvin sinäkin luet. Mitä tilanteessa on päiviteltävää, JOS se ei ollut tutkintapyynnön arvoinen? Tällä julkitulolla lehteen rangaistavan uhkailun raja hämärtyy. Ammatin perusteella harjoitetun uhkailun ja vittuuntuneen itsekseenkiroilun välillä pitäisi olla selkeä raja (ja matala kynnys, en kuitenkaan ole ottanut itse Valtosen tempaukseen kantaa päättäjänä), tämmöisillä lehtijutuilla sitä ei tule olemaan. Tomekin kaltainen tempaus pitää joko lähettää tutkittavaksi, tai vaieta iäksi.

Tomek "et sä tiedä kuka mä oon" Valtonen on julkisuuden henkilönä tietoinen siitä, että aika pienetkin toilailut voivat päätyä lehteen. Niin kauan kun me vielä klikkaamme itsemme noille sivuille katsomaan moista "uutista", tollaisia uutisia tullaan julkaisemaan.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Tällöin on vain todettava, että typerää uhkaavaa käyttäytymistä työtään tekevää parkkipirkkoa kohtaan. Kun mitään pahempaa ei käynyt niin mitäpä tässä enempää asiaa pyörittelemään. Silti hupaisaa lukea kuinka Jokeri-ikonin tekemisiin ei suhtauduta kritiikillä. Jos kyse olisi ollu tavallisesta tallaajasta ja asia olisi jostain syystä nostettu keskusteluun, olisi vain todettu, että mikä urpo kyseessä. Nyt sekin jää tekemättä.

Kaikki jotka Tomekia vähänkin tuntee, niin tietää, että sytyslanka on välillä todella lyhyt. Sinänsä ei ihmetytä, että hermostuu parkkipirkolle, mutta toki turhaa rähinää moisesta sakosta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tomek "et sä tiedä kuka mä oon" Valtonen on julkisuuden henkilönä tietoinen siitä, että aika pienetkin toilailut voivat päätyä lehteen. Niin kauan kun me vielä klikkaamme itsemme noille sivuille katsomaan moista "uutista", tollaisia uutisia tullaan julkaisemaan.

Parkkipirkkojen ja -patejen turvallisuutta ja etua minä tässä ajattelen, en Valtosen. Tekevät (kenties tajuamatta sitä) itselleen hallaa paljastamalla tällaisen.
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Parkkipirkkojen ja -patejen turvallisuutta ja etua minä tässä ajattelen, en Valtosen. Tekevät (kenties tajuamatta sitä) itselleen hallaa paljastamalla tällaisen.

Milläs rikosnimikkeellä ajattelit syyttää henkilöä, joka huutaa parkkipirkolle, että "eksä tiedä kuka mä oon". Parkkipirkon koskemattomuutta ei varmaan uhattu tai muuten poliisit olisivat korjanneet Tomekin laitokselle. Jos poliisit eivät siis puuttuneet asiaan niin miksi syyttäjäkään. Typerää käytöstä silti kaikin puolin mutta parkkipirkoille tuo nyt taitaa olla melkein arkea. Sama konduktööreille jne jne.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka sapettaisikin parkkipirkot ja -paavot, niin työtänsä nekin vaan tekevät ja jos eivät tekisi, taitaisi melkoinen liikenneviidakko pysäköinnin suhteen rehottaa kaikkialla.

Eniten tässä ärsytti se, että kyseinen herra Valtonen aikoi jatkossakin käyttää samaa parkkipaikkaa! Vaikka poliisit olivat myös sanoneet, ettei siihen saa pysäköidä. Mikä puolijumala tuo kusipää luulee olevansa!PTHYI näitä tietynlaisia (x-)kiekkoilijoita, joiden ego ei sitten millään mahdu puseron sisään.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Milläs rikosnimikkeellä ajattelit syyttää henkilöä, joka huutaa parkkipirkolle, että "eksä tiedä kuka mä oon". Parkkipirkon koskemattomuutta ei varmaan uhattu tai muuten poliisit olisivat korjanneet Tomekin laitokselle. Jos poliisit eivät siis puuttuneet asiaan niin miksi syyttäjäkään. Typerää käytöstä silti kaikin puolin mutta parkkipirkoille tuo nyt taitaa olla melkein arkea. Sama konduktööreille jne jne.

Ei kai se välttämättä rikollista ole, mutta ihan v...n säälittävää ja naurettavaa käytöstä Tomekilta. Vieläpä ilmoittaa, että aikoo toimi jatkossakin näin (ajaa samalle paikalle) tekee kaverista julkisesti naurunaiheen. Läppä on Tomek ollut aina, mutta että vielä noin idioottikin?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Vaikka sapettaisikin parkkipirkot ja -paavot, niin työtänsä nekin vaan tekevät ja jos eivät tekisi, taitaisi melkoinen liikenneviidakko pysäköinnin suhteen rehottaa kaikkialla.

Kyseessä oli yksityinen pysäkönninvalvontayritys. Näiden toimijoiden motiiveista ollaan yleisesti erittäin montaa mieltä ja jotkut jopa pitävät ko toimintaa puliveivauksena. Eli kyseessä ei siis ollut "normaali" parkkipirkko. Mulle tällä asialla on ainakin pieni merkitysero.
 

Fordél

Jäsen
Kyseessä oli yksityinen pysäkönninvalvontayritys. Näiden toimijoiden motiiveista ollaan yleisesti erittäin montaa mieltä ja jotkut jopa pitävät ko toimintaa puliveivauksena. Eli kyseessä ei siis ollut "normaali" parkkipirkko. Mulle tällä asialla on ainakin pieni merkitysero.

Mutta Tomekhan vouhkasi kuinka hän maksaa paljon veroja, josta voisi vetää sen johtopäätöksen, että hän kuvitteli parkkipirkon olevan julkisen puolen pirkkoja. Tai voihan Tomek tietysti ajatella, että tuossa on yksityinen parkkifirma, joka on kuitenkin varmasti saanut jotain julkista tukea ja näin paljon veroja maksavana voin avautua asiasta ja kunnolla. Tai kolmas vaihtoehto on, että Tomek ei suuremmin ajatellu vaan kun kilahtaa niin kilahtaa. Typerä temppu, joten ei muuta kuin anteeksipyyntö ja liput Jokerien matsiin kyseiselle pirkolle ja Tomek jättää jatkossa autonsa parkkiruutuun. Homma on sillä taputeltu ja voimme siirtyä seuraavaan skandaaliin.
 

Fordél

Jäsen
Ainakin tuon IL:n jutun mukaan Tomek pauhasi, että poliisin on oltava hänen puolellaan, koska hän maksaa niin paljon veroja.

Niimpäs olikin, mun virhe. Tuo muuttaa kyllä täysin spekulaatiot. Palattiin siis täysin alkupisteeseen.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Iltapaskalehdet saattavat kirjoittaa aivan mitä sattuu. Ei Tomek ole varmasti ensimmäinen jonka naama palaa näiden lappuliisojen takia..

Ei taida olla ihan enää tämän ketjun asiaa, mutta etenkin nuo uudet yksityiset parkkifirmat ovat varsin agressiivisia tuon sakotuksen suhteen. Lieneeköhän siellä provisiopalkka kannustimena, kun kulmien takana välillä kyttäilevät uusia uhreja. Huono päätös minusta oikeudelta viime vuonna päästää nuo firmat sakottamaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltapaskalehdet saattavat kirjoittaa aivan mitä sattuu. Ei Tomek ole varmasti ensimmäinen jonka naama palaa näiden lappuliisojen takia..

Mitä nyt yrität sanoa? Tomek ei ole raivonnut, sillä iltapäivälehdet ovat keksineet jutun päästään, mutta sitten kuitenkin Tomek on raivonnut?

Niin, tämähän ei suinkaan ole ensimmäinen kerta kun Tomek uhoaa itseään pienemmille ääni väristen "ettekstetiedäkukamäoon". Yleensä tuollaista käytöstä on totuttu näkemään tältä paikkaansa tässä yhteiskunnassa hakevalta entiseltä pelaajalta lähinnä Tigerin ja Apollon baaritiskeillä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mitä nyt yrität sanoa? Tomek ei ole raivonnut, sillä iltapäivälehdet ovat keksineet jutun päästään, mutta sitten kuitenkin Tomek on raivonnut?

Niin, tämähän ei suinkaan ole ensimmäinen kerta kun Tomek uhoaa itseään pienemmille ääni väristen "ettekstetiedäkukamäoon". Yleensä tuollaista käytöstä on totuttu näkemään tältä paikkaansa tässä yhteiskunnassa hakevalta entiseltä pelaajalta lähinnä Tigerin ja Apollon baaritiskeillä.

Paitsi "ettekstetiedäkukamäoon" ei toimi varmaan kovin hyvin. "kukavittusäolet".

Tomek oli taisteleva pelaaja, ei siinä mitään mutta jokerienfanien joukossa kuulun siihen harvaan ryhmään jolle Tomek on neutraali pelaaja, ei nostata mitään fiiliksiä. Jokin siinä mättää.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Tällainen kokemus näistä " sankareista"

Itse sain ITSENÄISYYSPÄIVÄNÄ klo 22:30 SAKON omalla kerrostalopihallani.
Jotain rajaa tossa oikeasti voisi olla. Tilanne meni vielä näin, 4.kk ikäinen tyttö autossa, tultiin kotia ja vaimo meni edeltä laukkujen ja kassien kanssa. Jätin minuutiksi auton pääoven reunustalle, kannoin tytön sisälle ja lähdin siirtämään autoa omalle paikalle. Parkkipaikalta kun on matkaa monta sataa metriä ja kovassa lumituiskussa tuolloin 4.kk tyttö piti saada nopeasti sisälle.

Siellä joku kuvaili autoa ja kun yritin kysyä mistä on kyse, ei viitsinyt/uskaltanut jäädä kommentoimaan mitenkään vaan reppana lähti juoksujalkaa ja autollansa karkuun. No, aamulla töihin lähtiessä oli sitten uskaltautunut käydä pudottamssa parkkisakon. Syynä pelastustielle pysäköiminen jne..

Minusta toiminta vaikuttaa erikoiselta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Milläs rikosnimikkeellä ajattelit syyttää henkilöä, joka huutaa parkkipirkolle, että "eksä tiedä kuka mä oon". Parkkipirkon koskemattomuutta ei varmaan uhattu tai muuten poliisit olisivat korjanneet Tomekin laitokselle. Jos poliisit eivät siis puuttuneet asiaan niin miksi syyttäjäkään. Typerää käytöstä silti kaikin puolin mutta parkkipirkoille tuo nyt taitaa olla melkein arkea. Sama konduktööreille jne jne.

Uuh...olenko ottanut jossain kohdassa kantaa siihen, oliko Tomekin uhkaus laiton vai ei? En ole ollut paikalla, enkä yleensäkään ota kirjoitetun sanan mahdollisten kärjistyksien ja kuulopuheiden perusteella kantaa asioihin kuten pitääkö syyttää vai ei. Etkä sinäkään tiedä oliko tuossa kaikki mitä Tomek sanoi, tai oliko tuokin liioiteltua. Pointti on siinä, että jos ei ole rikoksen arvoinen, ei ole "uhrille" eikä ammattikunnalle itselleen hyväksi huudella lehtiin.

Siihen otin kantaa, että ammattia harjoittaessa kynnyksen pitää olla matalampi kuin perus baari-illan nakkikioskilla. Lue postaukset uudestaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös