Tomas Zaborsky HIFK:hon

  • 206 928
  • 746

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Voi pientä. Pitäisköhän SaiPan suosiolla antaa Zaborskyn huomenna tehdä pari maalia ja viltittää Rau jos ottaa noin koville maalikuninkuus? Ei tarvii sit alkaa Tomaksen kelailla kaikkia kauden maalitilanteita läpi ja tehdä valituksia aina jos jostain kuvakulmasta voisi tulkita että kiekko on saattanut ottaa Zaborskystä kimmokkeen. Noloa tommonen.
Trolli. Ei niitä kannata tarkistella, ei sillä ole väliä onko maalipörssin voittaja tai kakkonen...tai kolmonen. Myöskään sitä ei turhaan kannata tarkastaa kävikö kiekko maalissa vai ei, ihan sama. Mestaruus tai hopea, mitä välii hei.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tottakai ne pitää korjata. Mitä hittoa?

Kysymys on ammattiurheilusta. Todennäköisesti on maalibonuksia tai ylipäätänsä pörssin voittaminen vaikuttaa ensi vuoden mahdollisiin palkkaneuvotteluihin.

Sen lisäksi tosiaan maalipörssin voittajasta lyödään vetoa.

Näistä syistä näitä korjaillaan jälkikäteen muutenkin.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Nämä "lapsellista korjailla jälkikäteen tyypit" ovat todennäköisesti itse niitä, jotka ovat jääneet huuto-jaoissa viimeisenä seisomaan riviin sen C-luokan 130-kiloisen Pentin kanssa, eikä elämässä ole ollut koskaan ollut minkäänlaista urheillullista ambitiota voittaa jotakin, edes niissä koulun peleissä.
Koska jokainen, joka on vetäny vaikka vaan 2-divaritasolla lätkää, (allekirjoittanut) haluaa ihan varmaan ne tilastot oikein! Vaikka sitte sauna-iltojen värjäilyjä varten, tai isovanhemmille kehuakseen :-D
Ja tuskin Zabo olis oikaisua pyytäny, jos eivät Ramun kanssa asiaa samoin
olisi tilannetta nähneet.
Ja Lappeenrantaan terveisiä, pistäkää atomit ja vedyt tarjoukseen, keväästä tulee lyhyt, mikäli toi @FASlapsi ylimielisyys on tarttunu muihinkin. Zabo on opportunisti ja melko itsekäs maalipaikoissa, kuten maalintekijät tuppaavat olemaan. Mutta sitä aitoa ja lapsenomaista riemua, mikä sen kasvoilta loistaa, kun oman jengin jätkä tekee maalin, ei pysty teeskentelemään!! Se on taatusti joukkuepelaaja, joka haluaa voittaa, omalla tyylillään, mutta oman jengin avulla. Ei siitä huolimatta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näkisin asiassa myös sellaisen aspektin, että nyt jos muuten merkityksettömässä SaiPa-pelissä muu jengi auttaa Zaboa saamaan maalipörssin voiton, niin pleijareissa Zabo maksaa takaisin muulle jengille entistä kovemmalla periksiantamattomuudella jne ja toki niillä maaleillakin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näkisin asiassa myös sellaisen aspektin, että nyt jos muuten merkityksettömässä SaiPa-pelissä muu jengi auttaa Zaboa saamaan maalipörssin voiton, niin pleijareissa Zabo maksaa takaisin muulle jengille entistä kovemmalla periksiantamattomuudella jne ja toki niillä maaleillakin.
Asian voi toki nähdä näinkin, ei siinä mitään. On hyvin ymmärrettävää, että joukkue pyrkii auttamaan yhteisönjäsentä saavuttamaan maalikuninkuuden. Sehän on vain merkki hyvästä joukkuehengestä. Mielestäni tällainen kaukalossa annettava apu on jopa kunniotettavaa. Se, että maaleja muutetaan pelaajalta toiselle yksittäisen pelaajan pyynnöstä päiviä pelin jälkeen, ei ole yhtä kunniotettavaa. Erikoista touhua mielestäni, enkä muista tällaista usein tapahtuneen.
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
. Se, että maaleja muutetaan pelaajalta toiselle yksittäisen pelaajan pyynnöstä päiviä pelin jälkeen, ei ole yhtä kunniotettavaa. Erikoista touhua mielestäni, enkä muista tällaista usein tapahtuneen.

Et vissiin ole jaksanut lukea paria edellistä sivua, joista käy ilmi, että HIFK (ei Zaborsky) pyysi Liigaa muuttamaan maalintekijän heti lauantaina Kärpät ottelun jälkeen.

Toki tännehän se on hyvä tulla ihan muuten vaan kertomaan kuinka on paha olla. Jaxuhalit.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et vissiin ole jaksanut lukea paria edellistä sivua, joista käy ilmi, että HIFK (ei Zaborsky) pyysi Liigaa muuttamaan maalintekijän heti lauantaina Kärpät ottelun jälkeen.
Minä taas luin Zaborskyn haastattelun, jossa hän vaati maalia itselleen kovin voimakkaasti ja ihmetteli Liigan systeemiä pisteiden tilastoinnista. Toki saat olla vapaasti sitä mieltä, ettei Zaborskylla ole osaa eikä arpaa tähän jälkipyykkiin.
Toki tännehän se on hyvä tulla ihan muuten vaan kertomaan kuinka on paha olla. Jaxuhalit.
Erikoinen ja vähän lapsellinen kirjoitus. En ymmärrä, miksi tällaista pitää tänne suoltaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä on ammattiurheilua, jos joku saa palkkaa parisataatonnia vuodessa ja pääosin maalientekemisestä niin mun puolesta saa myös pitää huolen siitä että ne tilastoidaan oikein. Oikein myös HIFK:lta pitää siitä huolta.
Helppo se on täältä toimistosta huudella muutaman kympin liksalla ja kun katsoo tuota lajia vain viihteenä, olen tyytyväinen että jätkät ottaa siellä tosissaan ammattinsa.

_
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Jos Zabo teki sen maalin, sitten teki, kamera ei valehtele. Ihme itkemistä. Ne ketkä ovat pelanneet tietävät miten tärkeää pelaajille on se, että tilastot ovat oikein. Etenkin saipat pysykää poissa itkemässä täältä.
 

julle-jr

Jäsen
Jos HIFK ja/tai Zapon joukkuetoverit ovat pyytänyt muutosta, on asia mielestäni ok. Mikäli hän itse on vaatinut maalia omiin nimiinsä, on se mielestäni kummallista.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä on ammattiurheilua, jos joku saa palkkaa parisataatonnia vuodessa ja pääosin maalientekemisestä niin mun puolesta saa myös pitää huolen siitä että ne tilastoidaan oikein. Oikein myös HIFK:lta pitää siitä huolta.
Oletko sitä mieltä, että joku muu kuin Zaborsky on tämän muutosvaatimuksen takana, siis oikeasti? Tämä ei tosiaan ole mikään iso asia minulle. Minulle on aivan se ja sama kumpi voittaa maalipörssin Rau vai Zaborsky. En ole myöskään väittämässä, että tämä vaikuttaa millään tavalla HIFK:n peliesityksiin. Olen vain ihmetellyt tätä harvinaista toimintamallia ja lähinnä Zaborskyn julkista avautumista asiasta. En muista yhtään tilannetta, että pelaaja olisi ollut julkisesti vaatimassa omiin nimiinsä ketjukaverilleen merkittyä maalia. Muistatko sinä? Eikö tämä ole sinusta hieman erikoinen tilanne?
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Maalipörssin voitto menee sille, joka tekee eniten maaleja. Jos ja kun Kärppäpelissä Zapo teki maalin, niin se pitää olla kirjoissa. Ihme itkemistä jengillä siitä, ettei tilastoja saisi jälkikäteen korjata. Jos tulee virhe, on parempi korjata se kuin jättää virhe voimaan. Minulle ei ole väliä, voittaako Rau vai Zapo, parempi voittakoon, kunhan jokainen tehty maali lasketaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Taitaa olla Zabolle iso bonus kirjattu soppariin maalipörssin voitosta. Muuten tätä ei voi oikein käsittää kun kyseessä on kuitenkin joukkuepeli jossa joukkueen menestyksen luulisi olevan tärkeämpää kuin yksittäisen pelaajan tilasto.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oletko sitä mieltä, että joku muu kuin Zaborsky on tämän muutosvaatimuksen takana, siis oikeasti?
En nyt ymmärrä mikä tässä on niin ihmeellistä. Omilla kommenteilla kerroin että ammatiltaan maalintekijä saa mun puolesta vaatia tilastot oikeiksi, kenties siellä vaikkapa maaliboonus mistäs sitä tietää. Erikoisempi tilanne on se jos sitä ei oikaista ja tämän ei tarvitse henkilöityä Zaboon vaan näin pitäisi olla kaikkien kohdalla, mutta maalintekijältä joka jahtaa pörssivoittoakin ymmärrän kyllä perään kyselytkin jos vääryyttä on kokenut.
Ja kyllä muistan että ennenkin Liigassa on kyselty maalin jälkeen ainakin syöttöpisteistä pelaajien toimesta tuomaristolta, varmaan maaleistakin epäselvissä tilanteissa.

_
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Taitaa olla Zabolle iso bonus kirjattu soppariin maalipörssin voitosta. Muuten tätä ei voi oikein käsittää kun kyseessä on kuitenkin joukkuepeli jossa joukkueen menestyksen luulisi olevan tärkeämpää kuin yksittäisen pelaajan tilasto.

Voi Venäjä mitä paskaa! Eihän se joukkueelta pois ole, että tehty maali merkataan sille, joka sen oikeasti teki. Voi jopa olla niin, että pitkässä juoksussa joukkuehenki on parempi kun pelaajat tietävät pisteiden menevän oikein, eikä sinnepäin. Kun sarjaa on jäljellä pari kierrosta ja pelaajalla mahdollisuus maalipörssin voittoon, niin asia vain korostuu.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tätä tapahtuu ihan työelämässäkin, firmassa kun on merkattu joku myynti vahingossa väärälle myyntimiehelle niin ohhoh kyllä siitä itketään. Ja miksipä ei kun provikat menee.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maalipörssin voitto menee sille, joka tekee eniten maaleja. Jos ja kun Kärppäpelissä Zapo teki maalin, niin se pitää olla kirjoissa. Ihme itkemistä jengillä siitä, ettei tilastoja saisi jälkikäteen korjata. Jos tulee virhe, on parempi korjata se kuin jättää virhe voimaan. Minulle ei ole väliä, voittaako Rau vai Zapo, parempi voittakoon, kunhan jokainen tehty maali lasketaan.
Täysin samaa mieltä. Ja erittäin hyvä pointti asiaan oli myös vedonlyönti. Jos mä olisin iskenyt tuhat euroa kiinni Zabon maalipörssin voitolle, haluaisin varmasti että tilastot on oikein. Paras voittakoon oli se sitten kuka hyvänsä.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kesälomalta huomenta!

Jänniä nää "ne ketkä on pelanneet, tietää miten tärkeää tilastojen oikein meneminen on" -tyypit. Itse olen myös pelannut suht korkealla tasolla ja muutamassa joukkueessa on ollut mukana näitä, jotka ovat pitäneet tärkeämpänä sitä, että maali merkataan itselle, kuin joukkueen hienoa voittoa. Nämä pelaajat ovat myös olleet niitä, jotka ovat olleet niitä pahimpia joukkuehengen myrkyttäjiä.

En tiedä, minkälainen joukkuehenki IFKssa on, ylläoleva perustuu vain omiin kokemuksiin. Omasta mielestäni Zabo olisi voinut pitää mölyt mahassaan, nyt tuli vähän sellainen cristianoronaldomainen kuva kaverista.

Jatkan kesäloman viettoa. Kiitos ja anteeksi.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En nyt ymmärrä mikä tässä on niin ihmeellistä. Omilla kommenteilla kerroin että ammatiltaan maalintekijä saa mun puolesta vaatia tilastot oikeiksi, kenties siellä vaikkapa maaliboonus mistäs sitä tietää. Erikoisempi tilanne on se jos sitä ei oikaista ja tämän ei tarvitse henkilöityä Zaboon vaan näin pitäisi olla kaikkien kohdalla, mutta maalintekijältä joka jahtaa pörssivoittoakin ymmärrän kyllä perään kyselytkin jos vääryyttä on kokenut.
Zaporsky vaati maalia itselleen julkisuudessa kovin voimakkaasti. Kyllä minä ihmettelen asiaa. Ihmettelen myös sitä, ettet sinä, eikä moni muukaan HIFK:n kannattaja pidä tätä asiaa minään. Ihmettelisin myös, jos vaikkapa Sebastian Aho vaatisi julkisuudessa omiin nimiinsä Jesse Puljujärvelle alunperin merkittyä maalia.
Ja kyllä muistan että ennenkin Liigassa on kyselty maalin jälkeen ainakin syöttöpisteistä pelaajien toimesta tuomaristolta, varmaan maaleistakin epäselvissä tilanteissa.
Varmasti on syöttöpisteiden perään tuomaristolta kyselty. Eihän tässä ole kyse ollenkaan siitä. Onko maalien perään huudeltu julkisuudessa? Minusta olisi ollut Zaborskylta korrektia pitää mölyt mahassaan ja antaa vaikkapa sitten seuran hoitaa asia kokonaisuudessaan ja tyylikkäästi.

Edit. Yleisellä tasolla ihmettelen tämän keskustelun tasoa sikäli, että kovin helposti eriävät mielipiteet tuomitaan itkemiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kesälomalta huomenta!

Jänniä nää "ne ketkä on pelanneet, tietää miten tärkeää tilastojen oikein meneminen on" -tyypit. Itse olen myös pelannut suht korkealla tasolla ja muutamassa joukkueessa on ollut mukana näitä, jotka ovat pitäneet tärkeämpänä sitä, että maali merkataan itselle, kuin joukkueen hienoa voittoa. Nämä pelaajat ovat myös olleet niitä, jotka ovat olleet niitä pahimpia joukkuehengen myrkyttäjiä.

En tiedä, minkälainen joukkuehenki IFKssa on, ylläoleva perustuu vain omiin kokemuksiin. Omasta mielestäni Zabo olisi voinut pitää mölyt mahassaan, nyt tuli vähän sellainen cristianoronaldomainen kuva kaverista.

Jatkan kesäloman viettoa. Kiitos ja anteeksi.

Niin, nythän sä lähdet tekemään sitä oletusta, että kysymys on joko/tai tilanteesta. Eli joko Zapo iloitsee enemmän omasta maalista kuin joukkueen voitosta. Miksi nämä olisivat toisiaan poissulkevia?

Maalipörssin voittajat ovat varmasti keskimääräistä "itsekkäämpiä" pelaajia, mutta ei se tee heistä huonoja joukkuepelaajia. Maalintekijät harvoin ovat luonteeltaan hilpeän harmaita värikkyydeltään...

Jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, ja olisin aivan varma, että itse tein maalin ja olisin lähellä voittaa maalipörssin, niin olisin jutellut Ramun kanssa, kertonut kantani, ja sitten jos Ramulle olisi ok, niin olisin ehdottanut tilaston korjaamista joukkueelle.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jokainen tietää, että se syö miestä jos joku toinen saa kunnian ja kiitoksen sun tekemästä työstä. Sama asia tässä. Ja jos se valitus meni läpi, niin Zabolle se maali kuului. Ihan helvetin yksinkertaista ja oikein.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesälomalta huomenta!

Jänniä nää "ne ketkä on pelanneet, tietää miten tärkeää tilastojen oikein meneminen on" -tyypit. Itse olen myös pelannut suht korkealla tasolla ja muutamassa joukkueessa on ollut mukana näitä, jotka ovat pitäneet tärkeämpänä sitä, että maali merkataan itselle, kuin joukkueen hienoa voittoa. Nämä pelaajat ovat myös olleet niitä, jotka ovat olleet niitä pahimpia joukkuehengen myrkyttäjiä.

En tiedä, minkälainen joukkuehenki IFKssa on, ylläoleva perustuu vain omiin kokemuksiin. Omasta mielestäni Zabo olisi voinut pitää mölyt mahassaan, nyt tuli vähän sellainen cristianoronaldomainen kuva kaverista.

Jatkan kesäloman viettoa. Kiitos ja anteeksi.
Mistä tämä tieto on peräisin että Zaborsky nimenomaan on ottanut asian puheeksi tai vaatinut muutosta? Mitä jos sen on tehnyt esim. ramu tai Törmänen? Kysyn tämän vain tietämättäni asiasta. En ole kuullut mistään kuka muutosta esitti.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
... vaati maalia itselleen julkisuudessa kovin voimakkaasti.
Missä julkisuudessa?
On mennyt kyllä ohi, jossain jutussa oli että otteluvalvojalta kysellyt mikä ihan oikein ja sitten HIFK tehnyt korjauspyynnön. Toki jos on tästä huudellut toimittajille että "nyt kyllä vituttaa vanha tilanne edellisestä pelistä", sitten kummaksun kyllä koska eihän siitä mitään hyötyä ole.

_
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Missä julkisuudessa?
On mennyt kyllä ohi, jossain jutussa oli että otteluvalvojalta kysellyt mikä ihan oikein ja sitten HIFK tehnyt korjauspyynnön. Toki jos on tästä huudellut toimittajille että "nyt kyllä vituttaa vanha tilanne edellisestä pelistä", sitten kummaksun kyllä koska eihän siitä mitään hyötyä ole.
Suoria lainauksia Zaborskyn kommentista tiistaisen Ässät pelin jälkeen:
– Toivon todella, että he tarkastavat tuon maalin ja panevat sen minun nimiini. Se oli selvästi minun tekemä maali.

– Eroa (Raun kanssa) pitäisi olla vain yksi maali!

Ilta-Sanomien mukaan Zaborsky oli vielä tuolloin tietämätön, että Ramstedtille merkitty maali perjantaisessa kärppäpelissä oltaisiin siirtämässä hänen nimiinsä. Minusta kovin erikoista toimintaa Zaborskylta.

Edit. Siis Ilta-Sanomien verkkosivuilta(9.3.2016) nuo Zaborskyn suorat lainaukset.
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Suoria lainauksia Zaborskyn kommentista tiistaisen Ässät pelin jälkeen:
– Toivon todella, että he tarkastavat tuon maalin ja panevat sen minun nimiini. Se oli selvästi minun tekemä maali.

– Eroa (Raun kanssa) pitäisi olla vain yksi maali!

Ilta-Sanomien mukaan Zaborsky oli vielä tuolloin tietämätön, että Ramstedtille merkitty maali perjantaisessa kärppäpelissä oltaisiin siirtämässä hänen nimiinsä. Minusta kovin erikoista toimintaa Zaborskylta.

Ja tämäkö on "uhmakasta vaatimista", hoh hoijaa!

ZAborsky tietää tehneensä maalin, ja kertoo, että TOIVOO asiasta tarkastusta ja asian korjaamista. Ja sen jälkeen toteaa, että eroa pitäisi olla 1 maali = FAKTA.

Jos tämän perusteella saa näkemyksen, että uhmakkaasti vaatii julkisuudessa, niin voi hyvää päivää. Kyllä vikaa silloin on lukijassa, ei kertojassa.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Iso-Britannia vs Tanska
  • 8.00
  • 6.40
  • 1.26
Saksa vs Kazakstan
  • 1.25
  • 6.60
  • 8.00
Tshekki vs Itävalta
  • 1.12
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös