Hienoa, ettö KJ lukee näitä jatkoajan analyysejä ja antaa asiantuntijoitten päättää kaikesta peluutuksesta.
Onko sulla varmaa näyttöä siitä, että KJ lukee jatkoajan analyyseja ja päättää peluutuksesta niiden perusteella? Miksei se lue maalivahdit-ketjua?
Nyt löytyi ihan uusi mittari pelaajien hyvyydelle, lyhyen ajan plusmiinustilasto. Eikä sen väliä paljonko kiekollinen pakki tekee pisteitä. Mulla ei ole ollut Bonon (4+10=14) aikana ollenkaan niin karmiva olo kuin Walshin tehdessä peruspakin työtään. Joka on siis +-0 -lukemassa pysyminen. Tässä ovatkin kaikki onnistuneet HIFK-puolustajat, mitä te valitatte näistä?: Melart +2, Hank Pikkarainen +1 ja Mikko Turunen +1. Näistä jätkistä kun kootaan 1-pari, niin ei voi mennä meille enemmän maaleja kuin itse tehdään.
Entäpä Tom Walsh, tuo lehtolapsi ja öinen kulkija? Walshin tehoissa luki näin: 15 ottelua, 0+3 =3 , -2. Majeskykin teki 0+3. Viidessä ottelussa. Piti käydä oikein tutkimassa, onko liigassamme yhtään huonompaa ulkomaalaispakkia. Ei kuulkaa ollut. Pakkien pistepörssi: sijalla 79.
Kyllä, siis puolustajista sijalla 79: Walsh Tom, HIFK, 15 ottelua. Jos neljän kärkeen hamuava HIFK hakee kiekollista pakkia 1-2 -pareihinsa, olisi hänen oletuarvonsa pakkienkin pistepörssissä top kympissä. Mulle oli yllätys, että liigassa on jopa niinkin paljon pakkeja ylipäätään kuin 79 kappaletta! Ja onhan siellä toki jokunen nimi jäljessäkin, mm. sijalla 107. Sami Helenius, Jokerit. Mutta yhtään huonompaa ulkomaalaispakkia ei ollut. Liigan toiseksi huonoin ulkomaalaispakki vähintään 10 ottelua pelanneista on sijalta 65 Kyle Klubertanz, TPS. Ja kappas, TPS:hän on liigajumbo.
Tom Walsh on pakkikategoriassa huonompi hankinta kuin Peter White oli hyökkääjänä. Vittu, tämäkin karmiva totuus piti käydä kaivamassa tilastoista. Ja Walshille voisi antaa kenkää yhdenkin ottelun perusteella. Otteluksi käy mikä tahansa hänen pelaamansa ottelu.