Toi on vähän sama kuin joku paskoisi housuunsa ja sitten, kun joku huomauttaa paskanhajusta tätä ''housuihin paskojaa'', niin ''housuihin paskoja'' ilmoittaa, että ''taioppa paskat pois mun pöksyistä, kun ei se ole minun vika vaan tuon haisevan paskan.''
Toisin sanoen Tomppa ja HIFK:n johto ovat päästäneet HIFK:n tähän surkeaan tilanteeseen laiminlyömällä kaiken muun mahdollisen paitsi, jotenkin kumman kaupalla taloudellisen puolen. Minun mielestäni jokainen, joka ei ole tehtävänsä tasalla sietäisi antaa tilaa semmoisille henkilöille, joilta vaadittavaa osaamista löytyy. Valtanen on erinomainen esimerkki asiansa osaavasta henkilöstä, ja siitä miten hän onnistuu taikomaan HIFK:lle positiivisen tuloksen, vaikka seura rämpii urheilullisesti vuosi toisensa jälkeen. Minä haluan Valtasen tasoiset jätkät hoitamaan urheilullista puolta myös. Helvetti soikoon.
Tarkoituksenani ei ollut missään vaiheessa puolustella mitenkään Nybondasin toimintaa, vaan kyseenalaistaa hieman tuota Plan B-vaatimusta, jota jokunen nimimerkki tuntui vaativan.
Ei ole saman tason kaveri mutta kyllä Rask nyt kuitenkin Liigaan on vähintään kelvollisen tason pelaaja, ja potentiaalia on olla jopa kärkiketjun pelaaja. Olisiko tilanne sitten parempi ilman Raskia? Tuskin Raskin hankinta sulkee pois yhtäkään mahdollisista isomman kaliiberin hauista. Tosin sellaisia on todella vaikea Liigaan nykyään hankkia koska KHL.Pakarinen lähti ja tilalle hankittiin Rask? Kaikella kunnioituksella, mutta kyseessä ei todellakaan ole saman korin kaverit. Toki Raskilla on kaikki potentiaali nousta tulosketjuun ja tehdä paljon pisteitä, mutta kyllähän tässä lähtökohtaiseti puhutaan 3-4 ketjun jantterista.
Minusta nuo boldaamani lainaukset ovat ihan järkipuhetta. Vaikka fanit haluaisivatkin joukkueellisen tähtiä nyt heti, ei se vain aina ole mahdollista. Kyllähän se viime kaudella nähtiin miten siinä käy kun pelaajia haalitaan sieltäsuntäältä "tuliperseenalla", sen kummemmin miettimättä/scouttaamatta. Ei samaa virhettä kannata kahta kertaa peräkkäin tehdä, ellei sitten ole jo ikävä Birchiä, Blockia, Stloukkalia ja mitä niitä nyt oli.Mikä tuo Nybondaksen asenne muutenkin on? Pisteidentekovoimaa lähtee sellaiset 82 pojoa, niin "nyt ei pidä hosua", "ei kannata tehdä diiliä ekan hyökkääjän kanssa", "täytyy pitää pää kylmänä", "katsotaan nyt ihan rauhassa"... Mitä helvettiä? Jos minä olisin minkä tahansa seuran UTJ ja tuollainen määrä pisteitä lähtisi ovista pihalle, niin kyllä olisi tuli perseen alla.
Nyt eletään kesäkuuta. Aivan samalla tavalla osa Jokerifaneista oli hirttämässä Kurria jo toukukuussa koska "kausi joudutaan aloittamaan Sillanpää&Hahl kärkisenttereinä."Miten ihmeessä muut seurat kykenevät jatkuvasti vahvistamaan rivejään, mutta ei seura, joka toimii koko liigan suurimalla pelaajabudjetilla?
Eli eiköhän sinne Hifkiinkin ole vielä pelaajia tulossa, nyt eletään kesäkuuta. Toki ideaalitilanteessa joukkue olisi jo valmis mutta ei se vaan aina mene niin.
Kaiken tämän päälle vielä edellisvuosien perseilyt, niin ei voi kuin ihmetellä, että miten Nybondas saa edelleen pitää työpaikkansa ja miten tuollaiselle touhulle voi olla toimiston tuki?
Vaikka tekstistä saattaakin saada sellaisen kuvan että Nybondasia tässä puolustelisin, tästä olen samaa mieltä. On se kumma että tuollaista resurssien haaskausta on katseltu jo näinkin kauan, ilman 2011 mestaruutta ei varmasti olisi Nybondaskaan enää nykyisessä toimessaan, joten kaippa häneen luotetaan kun on aiemminkin mestaruusjengin onnistunut kasaamaan.