Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 467 699
  • 5 037

Stigu

Jäsen
Vai onko täällä porukka sitä mieltä että ensin vaihdetaan UTJ paikalle jokin miljoonamies joka vasta osaa pestata meille sen huippukoutsin ja sitten pari miljoonaa köyhempänä katsotaan jos saataisiin budjetista jäljelle jäävillä rahoilla Hirso takaisin 1. sentteriksi.
Ihan hatusta reväistynä, Karavaanari on tällä kaudella polttanut "turhaa" rahaa seuraavasti:

- Peppa&Sonnanen koko kauden palkat 125 000
- Retiisi, Perävalo, Elkins, Shittivana 175 000
- Karavaanari itse + Kautonen 150 000

Jos 450 000:lla ei irtoa pätevää UTJ:ta, niin jo on ihme. Keklukin saattaisi harkita sopimuksen purkamista BlueJacketsin kanssa kun kuulisi että RedJackAssin paikka on vapaana tuolla palkalla.

Ja kysymys ei ole yhdestä kaudesta, vaan siitä että saataisiin jotain jatkuvuutta touhulle. Ainoastaan pätevä UTJ pystyy sitä tuomaan.
 

scholl

Jäsen
Ja kysymys ei ole yhdestä kaudesta, vaan siitä että saataisiin jotain jatkuvuutta touhulle. Ainoastaan pätevä UTJ pystyy sitä tuomaan.

Utj:n ainoa vaatimus ei ole hyvien pelaajien ja valmentajien löytäminen, vaan se kokonaisvaltainen vastuunkanto urheilullisesta menestyksestä. Siihen kuuluu se, että osaa rakentaa organisaation kuntoon kaikilta osa-alueiltaan juuri sillä urheilupuolella, mutta myös se, että omaa kovan kunnianhimon ja asettaa korkean vaatimustason. Jos asiat menevät täysin alta kaikkien rimojen niin silloin reagoidaan, eikä puhuta mistään Stockan ovista. Eli siis jatkuvan keskimääräistä paremman menestyksen vuoksi utj on se avainhomma, mutta eriasia on sitten, kuka olisi sopiva henkilö ja kuinka nopeasti sellainen olisi mahdollista kiinnittää. Ne ovat ikäänkuin kaikki erillisiä asioita, joita pitää miettiä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettemmekö voisi todeta, että Nybari ei täytä saappaitaan.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Miksi pitäisi ehdottaa

No periaatteessa olet oikeassa, että eihän se meijän homma oo.., mutta jotta tämä meidän keskustelu ei olisi pelkkää ininää ja marttailua, niin voitaisiinhan me oikeasti kokeilla jotain rakentavaa täällä ehdottaakin. Itse en osaa tältä istumalta heittää kehiin yhtäkään nimeä, joka täyttäisi vaadittavat kriteerit kyseiseen pestiin. Minäkin olen täysin kyllästynyt Tompan ylimielisyyteen, paskoihin hankintoihin, epäjohdonmukaisuuteen, faneille pyllistelyyn.. epäpätevyyteen.. mutta olen kyllä myös miettinyt, että jotta firma toimisi kuitenkin ammattimaisesti, niin täytyisi ensiksi löytää se oikea ukko tuohon paikalle ennen kuin kengitään vanha vittuun.

Faktahan on, että tämän roolin ammattimiehiä löytyy Suomen kiekkoskenestä todella vähän. Keklu on suomalaisena lätkämanagerina suuri poikkeus, koska herra omaa sekä suuren tietotaidon lajista että myös ilmeisesti hyvät neuvottelu ja johtamistaidot hankkimaan ne palapelin ukot ihan konkreettisesti. Lätkätietäjiähän tästä maasta löytyy, jopa tältä palstalta. Hyviä johtajia ja neuvottelijoitakin jonkun verran, muttei yhtään niin paljon. Näiden kahden yhdistelmiä joutuukin sitten naaraamaan jo järeämmillä vehkeillä. Mä melkeinpä siirtäisin katseeni yritysmaailman puolelle ja etsisin sieltä jonkun täysin katsomattoman kortin. Tästä maasta löytyy kuitenkin koviakin kiekkotietäjiä, jotka ovat tehneet kovinkin jäätäviä suorituksia urillaan yritysmaailmassa. Sieltä niitä tekijämiehiä on ennenkin löytynyt, jopa IFK:n pelastukseksi.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
450000;lla saadaan vaikka Koojii UTJ;ksi. Kyllä se tuolla rahalla malttaa olla valmentamatta muutaman vuoden. Ja mikä parasta, jos valmennus kusee KJ;n ollessa UTJ; on hänellä lyhyt matka aitioon itse!

Mutta ei taida olla HIFK;lla munaa ja tahtoa monottaa Nybarin kaltaiset tunarit pihalle. Onhas se kivaa kun kaikki on niin yhtä suurta perhettä HIFK;ssa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
... mutta jotta tämä meidän keskustelu ei olisi pelkkää ininää ja marttailua, niin voitaisiinhan me oikeasti kokeilla jotain rakentavaa täällä ehdottaakin.

Hyviä pointteja koko viesti, en viitsi samoja asioita tähän kirjoittaa. Jep, eihän meille palkkaa makseta mutta parikymmentätuhatta viestiä täällä jatkoajassa silti on missä neuvotaan HIFK:n tekevän sitä ja tätä.

En nosta tässä itseäni kommenteissa kenenkään yläpuolelle mutta tässä UTJ asiassa mun mielestä on ollut kaikista vähiten mitään konkreettista tällä palstalla. Asiaa pitäisi lähteä purkamaan tosissaan mahdollisista nimistä urheilun ja bisneksen puolelta, onko muista menestyvistä organisaatioista jotain opittavissa? Unohdetaan ne narrit ja case Kekäläinen.

Kävihän Raimo tuolla pikkuveljen organisaatiossakin, mitä rautainen ammattilainen sai siellä aikaan?

En edelleenkään ole sorvaamassa Nybarille jatkosopparia mutta mitä organisaatio ja Nybari teki silloin oikein kun alkoi KJ:n kausi ja kasvettiin mestaruuteen asti?

Tämä ei ole Nybarin puolustuspuhe, vaan puolustuspuhe toiminnalle joka alusti mestaruuden. Ei mulla ole mitään sitä vastaan että Nybondas lähtee, mutta yleensä kun joku lähtee niin pitäisi olla suunnitelma tulevasta.


_
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
En edelleenkään ole sorvaamassa Nybarille jatkosopparia mutta mitä organisaatio ja Nybari teki silloin oikein kun alkoi KJ:n kausi ja kasvettiin mestaruuteen asti?
Kaksi isointa asiaa olivat:

1. Joukkuetta kasattiin pala palalta niin, että se vahvistui joka vuosi
2. Joukkueella oli sama kokenut ja voittava valmentaja (lopulta) kolmen vuoden ajan

Sum summarum: Pitkäjänteisyys, Ammattitaito ja Määrätietoisuus.

Ehdoton nimi IFK:n UTJ:n paikalle olisi Göran Stubb. Jos häntä ei saada/haluta niin sitten Jukka Holtari.
 

scholl

Jäsen
Kävihän Raimo tuolla pikkuveljen organisaatiossakin, mitä rautainen ammattilainen sai siellä aikaan?

iso kasa kalliita, pitkiä sopimuksia. Ei hän mielestäni ole rautainen ammattilainen utj-pestiin, vaan hän on valmentaja.

Toni Söderholm on pelaaja, jossa itse uskon olevan jonkinlaista potentiaalia utj:ksi. En ole varma, mutta luulen niin.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nybarista..

On kyllä tavallaan surullista, että tähän pisteeseen on päädytty, että meikäläisenkin näppikseltä laaditut kuvaukset herrasta edelliseen viestiin olivat kaikki negatiivisia. Siitä ei ole kuin reilu kausi aikaa, kun olin vielä täysin tyytyväinen nykyiseen UTJ:hin ja hänen toimintatapoihinsa. Mestaruuskausi, jopa sitä edeltävät kaksi kautta (Nokan kausi) oli koko ajan johdonmukaista eteenpäin menemistä ja tuntui pitkästä aikaa siltä, että meillä on ammattilaiset faksin äärellä. Olin jopa tyytyväinen siihen, että mitään asioita ei vuodettu kesken kauden, koska pystyi luottamaan siihen, että ammattimiehet tietävät mitä ovat tekemässä..

Nyt kun sitten kaikki menee päin persettä, niin nuo asiat joita ennen arvosti, ärsyttää. Voiko tosiaan olla niin, että Nybarin kaikki positiiviset saavutukset menevät vain Nokan piikkiin? Vai käykö Nybari nyt urallaan sellaista kasvukipuvaihetta, joka alkoi kun tukipilari (osaava päävalmentaja) väistyi takavasemmalle ja tilalle tuli luopio (cacca) syöttämään amatöörimäisiä vinkkejä pelaajien hankintoihin? Me ei olla nähty vielä mihin Nybari pystyy, kun aisaparina on taas ammattimies, Rami. Voisiko Tom of Finland nousta vielä ammattilaisten seurassa uuteen stondikseen? Harva kuitenkin onnistuu jatkuvasti menestymään pelkällä sooloilulla. Kestomenestykseen tarvitaan usein kuitenkin hyvä tiimi ympärille, jotka auttavat yksilöitä onnistumaan omissa rooleissaan.

Sopan nostaminen ykköseksi oli suuri virhe, mutta kaikki me mokataan joskus..
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toni Söderholm on pelaaja, jossa itse uskon olevan jonkinlaista potentiaalia utj:ksi. En ole varma, mutta luulen niin.

Itse puolestani olen lähes varma, että Södestä tulee todella kovan tason valmentaja. Se miten hän puhuu pelistä ei ole normaalin pelaajan puhetta.

HIFK.lla on periaatteessa kasvamassa kaksi kovan luokan tulevaa valmentajaa (Peltonen & Söderholm). Miten HIFK hoitaa asian fiksusti niin, että se pesti ei tule liian aikaisin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei hän mielestäni ole rautainen ammattilainen utj-pestiin, vaan hän on valmentaja.

Raimo kävi tekemässä hyvän tilin Salonojan kustannuksella. Taisi organisaatio tuossa tilanteessa luottaa liikaa pelkkään nimeen, ihmetyttää miten tuollaisia valintoja yleensäkin tehdään, todennäköisesti ammattitaitoisen UTJ:n olisi saanut puolet halvemmalla.

Göran Stubbista itsekin olen kuullut pelkkää hyvää ja herraa arvostetaan lätkäpiireissä todella paljon. Suomen ulkopuolellakin vahva tekijä. Tälläinen kontakti voisi olla HIFK:lle riittävä. Onko Stubbin taustalla taas jotain siltojen poltteluja?

Jypillä on vahva organisaatio, se on varmasti toimistollakin huomattu. Holtari kaiketi on kiinni vahvasti Jypissä, toki soppareita voidaan irtisanoa kun pääkaupungin kirkkaat valot kutsuu, voisi tulisi Jonne Virtasen kanssa samalla junalla. HIFK:n tietotaidolla ja toimiston scouttauksella soppari tehdään Kari Tynille.


_
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Stubbin kohdalla ongelma taitaa kuitenkin olla se, että herra täyttää piakkoin jo 78 vuotta. Muuten tosiaan todellinen ammattimies, jonka toimintaan luottaisin kyllä täysin.
 

scholl

Jäsen
Jypillä on vahva organisaatio, se on varmasti toimistollakin huomattu. Holtari kaiketi on kiinni vahvasti Jypissä, toki soppareita voidaan irtisanoa kun pääkaupungin kirkkaat valot kutsuu, voisi tulisi Jonne Virtasen kanssa samalla junalla. HIFK:n tietotaidolla ja toimiston scouttauksella soppari tehdään Kari Tynille.

Joku lehti kysyi Holtarilta Keklun lähdettyä Columbukseen, että kiinnostaako hommat Jokereissa niin kertoi, että soppari on 2017 saakka ja muutenkin sitoutunut Jyväskylään, joten ei halua lähteä minkään rahan perään.

Stubbin kohdalla ongelma taitaa kuitenkin olla se, että herra täyttää piakkoin jo 78 vuotta. Muuten tosiaan todellinen ammattimies, jonka toimintaan luottaisin kyllä täysin.

Stubbilla on organisaatio. Eli siis scouttauspuolella käyttäisin heidän osaamistaan, mikäli se olisi mahdollista. En utj-tehtävään.
 

scholl

Jäsen
Itse puolestani olen lähes varma, että Södestä tulee todella kovan tason valmentaja. Se miten hän puhuu pelistä ei ole normaalin pelaajan puhetta.

Voi olla. Pohdin vain, että kun hänellä on kauppatieteellinen koulutus ja näkyi olevan suhteellisen hyvä mm-kisoja Kaj Kunnaksen kanssa selostaessaan, niin voisi sopia. Analyyttisenoloinen ja rauhallinen, joten voisi olla loistava mies vetämään urheilupuolta. Ainoa mikä jäi arvoitukseksi, että onko kunnianhimoinen.
 
Kävihän Raimo tuolla pikkuveljen organisaatiossakin, mitä rautainen ammattilainen sai siellä aikaan?
Laittoi vähän organisaatiota junnukiekkoilun osalta uusiksi ja oli suurimpana yksittäisenä tekijänä vaikuttamassa siihen että Blues on voittanut viime vuosina Kivilinna-palkintoja ja mestaruuksia eri ikäluokissa. Espoolainen "juniorimylly" on myös tuottanut aika paljon hyviä pelaajia eri sarjoihin.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Stubbin kohdalla ongelma taitaa kuitenkin olla se, että herra täyttää piakkoin jo 78 vuotta. Muuten tosiaan todellinen ammattimies, jonka toimintaan luottaisin kyllä täysin.

Toisin sanoen hieman IFK:n pelaavan kokoonpanon keski-ikää nuorempi. Olisihan Stubb & hänen scouttausjenginsä valovuoden parannus nykyiseen Kautosnybari-puuhasteluporukkaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Holtari kaiketi on kiinni vahvasti Jypissä, toki soppareita voidaan irtisanoa kun pääkaupungin kirkkaat valot kutsuu, voisi tulisi Jonne Virtasen kanssa samalla junalla. HIFK:n tietotaidolla ja toimiston scouttauksella soppari tehdään Kari Tynille.

Jos lähtisi surffaamaan JYP-aiheista uutisarkistoa taaksepäin analyyttisesti pohtien, missä kohti negatiivisvoittoiset uutiset kääntyivät positiivisen trendin suuntaan niin Jyväskylän ulkopuolelta tuleva saattaisi yllättyä: käänne tapahtui melkolailla tarkkaan siinä pisteessä, jossa kerrottiin Kari Tynin palkkaamisesta.

Ensimmäisenä Tynin kautena joukkueen näkyvyys medioissa muistaakseni nelinkertaistui ja yhteistyökumppaneilta saatava rahavirta kääntyi voimakkaaseen kasvuun. No, ehkä Tyni ei ole oikea mies HIFK:n urheilutoimenjohtajaksi, mutta olisi melko puppua väittää etteikö hänen JYPissä tekemänsä ura olisi yksi SM-liigan menestyksellisimmistä toimistopuolen urista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Toisin sanoen hieman IFK:n pelaavan kokoonpanon keski-ikää nuorempi.

Ajattelin aivan samaa. Stubb saattaisi tuntea oman ikäluokkansa lupaavia junnuja.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan hatusta reväistynä, Karavaanari on tällä kaudella polttanut "turhaa" rahaa seuraavasti:

- Peppa&Sonnanen koko kauden palkat 125 000
- Retiisi, Perävalo, Elkins, Shittivana 175 000
- Karavaanari itse + Kautonen 150 000

Listasi on todennäköisesti alakanttiin - Perrault tuli HIFK:hon ykkössentterin statuksella ja näin ollen kuitannee jo itsekseen mainitun 175 000 euroa. Ja sitten ensi kauteen - yhdessä skenaariossa Kari Jalonen on ensi kaudella Jokereiden urheilutoimenjohtaja. Ei varmaan jää tarvittaessa euroista kiinni - budjetista vapautui just viime viikolla melkoisesti.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stubbin kohdalla ongelma taitaa kuitenkin olla se, että herra täyttää piakkoin jo 78 vuotta. Muuten tosiaan todellinen ammattimies, jonka toimintaan luottaisin kyllä täysin.

Uskallan väittää, että kuluvalla kaudella Stubb on nähnyt livenä enemmän matseja kuin yksikään HIFK:n scouttausorganisaatioon kuuluva. HIFK:n edustusjoukkueen matseja ei lasketa. Stubb nauttii suurta arvostusta Pohjois-Amerikassa ja kontakteja on lukumääräisesti ainakin saman verran kuin mitä Sir Penalla oli tsekkeihin. Todennäköisyys hutihankinnoille pienenisi ihan varmasti.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Uskallan väittää, että kuluvalla kaudella Stubb on nähnyt livenä enemmän matseja kuin yksikään HIFK:n scouttausorganisaatioon kuuluva. HIFK:n edustusjoukkueen matseja ei lasketa. Stubb nauttii suurta arvostusta Pohjois-Amerikassa ja kontakteja on lukumääräisesti ainakin saman verran kuin mitä Sir Penalla oli tsekkeihin. Todennäköisyys hutihankinnoille pienenisi ihan varmasti.

Joo siis en epäile pätkääkään, etteikö Stubb voisi olla tällä hetkellä oikeinkin kova kaveri tuohon UTJ:n hommaan. Tarkoitus on kai kuitenkin luoda jonkunmoista jatkuvuutta, joten en näe että 78 vuotias henkilö on tähän kohtaan oikea veto. Yksi vaihtoehto tietysti olisi, että palkattaisiin Stubb ja sitten vaikka Ville hänen oppipojakseen, joka ottaa homman haltuunsa kahden vuoden kuluttua, kun Stubb vihdoinkin jää ansaitsemalleen eläkkeelle (jos edes osaa. Tuntuu että tämä kaveri elää ja hengittää jääkiekkoa, loppuun asti)..
 

Stigu

Jäsen
Uskallan väittää, että kuluvalla kaudella Stubb on nähnyt livenä enemmän matseja kuin yksikään HIFK:n scouttausorganisaatioon kuuluva.
Kyllä. Muistaakseni viime kaudella Stubb näki 40 matsia livenä Amerikan mantereella. Itse veikkaan, että IFK:n organisaatio on nähnyt max 4 matsia livenä- ja nekin luultavasti seitinohuessa iltapäivähumalassa Dino-seurueessa.

Ikä ei ole este, jos haetaan kyvykästä, ammattitaitoista ja kunnianhimoista UTJ:tä IFK:hon.

Ja nuo lukuni olivat tosiaan varmaan hieman alakanttiin. Eli Karavaanari on polttanut luultavasti yli puoli miljuunaa euroa tällä kaudella ns. turhiin hankintoihin. Kelatkaa sitä.
 

scholl

Jäsen
kun Stubb vihdoinkin jää ansaitsemalleen eläkkeelle (jos edes osaa. Tuntuu että tämä kaveri elää ja hengittää jääkiekkoa, loppuun asti)..

mitä järkeä jäädä eläkkeelle. Ahtisaarikin ihmetteli yksi ilta telkkarissa eläkekeskustelua. Sanoi, että hän on 75 vuotias ja muut heidän ryhmässään jotain yli 80 vuotiaita, eikä kellään ole tarvetta tai aikomusta jäädä eläkkeelle. Jokainen voi päättää itse työtahtinsa, mutta miksi pitäisi maata himassa ja syljeskellä kattoon.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
mitä järkeä jäädä eläkkeelle. Ahtisaarikin ihmetteli yksi ilta telkkarissa eläkekeskustelua. Sanoi, että hän on 75 vuotias ja muut heidän ryhmässään jotain yli 80 vuotiaita, eikä kellään ole tarvetta tai aikomusta jäädä eläkkeelle. Jokainen voi päättää itse työtahtinsa, mutta miksi pitäisi maata himassa ja syljeskellä kattoon.

No tietysti jos duuni on lätkämatsien kattelu (kärjistäen, toki kaikkea muutakin homma vaatii), niin mikäs siinä työskennellessä. Jos työuran on taas tehnyt jossain raksalla tai muun vastaavan parissa, niin kyllä sitä jossain vaiheessa on ihan hyvä heittää 'hokkarit naulaan'. Se on sitten jokaisen oma asia, mitä eläkkeellään tekee. Monet rankempaa duunia tehneet jatkavat kyllä työntekoa eläkkeelläkin, mutta tekevät jotain leppoisampaa mistä oikeasti nauttivat. Suurin osa jää tietysti työelämästä kokonaan pois ja alkavat vaikka matkailemaan. Suuri osa näistäkin jää taas vaan kotiin makoilemaan. Ei siinä mitään, siihen on kaikilla työuran läpikäyneillä oikeus.

Uskoisin, että asiantuntijana ja avustajana Stubb olisi aivan omaa luokkaansa, mutta tuskin jaksaisi innostua enää tossa iässä ottamaan ressiä mistään fanien kapinoista tai muusta skeidasta, mitä UTJ:n homma tuo tullessaan. Eiköhän herra jätä semmoiset hommat ihan mielellään jo nuoremmalle polvelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös