Kuka vielä on sitä mieltä, että Nybari ei ole se suurin syypää tähän totaaliseen romahdukseen? Siis oikeesti, onko koskaan millään SM-liiga joukkueella ollut romahdus mestaruudesta näin nopea ja totaalinen? Ja jos Nybari olisi ajan tasalla, Soppa olisi kengitty jo aikoja sitten. Sehän vastaa valmennuksen palkkaamisesta kuitenkin pitkälti, vaikka seuran johto ehkä sen lopulta päättäisikin.
Itse olen yritysjohtaja. Jos minun vastuulla olisi myynti ja palkkaan myyntipäälliköksi kokemattoman kaverin, joka epäonnistuu, niin kenen vastuulla sen on? Minun on silloin aivan turha mennä johtoryhmän taakse piiloon, vaikka he aina leimaisi tämän tason palkkauksen lopulta. Minä kaverin ehdotin, minun tehtävä on ehdottaa muutosta, jos näen että homma ei toimi. Nyt Nybari ei ole missään vaiheessa ehdottanut muutosta, tämä on tieto. Sponsoreille ei ainakaan ole annettu mitän vihiä muutoksesta valmennuksessa, ei ainakaan Veholle. Sekin on fakta.
Eilinen peli varmaan aukaisi muutenkin silmät monilla. Pelasimme tietojen mukaan hyvän pelin ja olimme silti aivan jaloissa. No varmasti ollaan, jos joukkueessa ei ole jalkoja. Nykypäivän jääkiekossa jalat ovat tärkein tekijä. Se on vielä tärkeämpi kuin pelikirja. Pelikirjalla ei vaan tee mitään, jos ei ole jalkoja. Tämän takia käy jopa sääliksi Soppaa, koska ei tuon materiaalin päälle voi rakentaa mitään pelikirjaa, ei sitten yhtään mitään.
Täällä on usein ehdotettu Somervuoren potkimista pois. Kuka sitten toisi jalkoja, jos sekin vielä lähtisi? Kaikki tämän kauden hanginnat olivat lähes poikkeuksetta hitaita työmyyriä. Ja sama tuntuu jatkuvan edelleen. Ollaanko siellä niin sekasin, että ei nähdä mistä kenkä puristaa? No ehkä eilinen avasi nekin silmät?
Ja Kousalle terveisiä: mene ihmeessä jonnekin muualle. Täällä tulee kestämään uudelleenrakennus minimissään 2-3 vuotta. Sitä ennen ei tästä suosta nousta kenenkään avulla.