Tom Nybondas HIFK:n urheilutoimenjohtajan tehtävässä

  • 1 463 909
  • 5 037

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitokset tiedotuspolittikan muutosesta ja tietysti julkaistuista sopimuksista. Heikkinen, Haverinen ja Melart jatkavat ja Söderholm palaa HIFK:hon 23.1.2009, hienoa.
Nyt mielenkiinnolla odotetaan, kumpi saa enemmän palstatilaa - HIFKn Söderholm + jatkosopimukset vai Kärppien Boumedienne.

Jatkoaika.com :in maalaistoimitus nyt todennäköisesti pistää tuon Bume -uutisen "stickyksi" tuohon etusivulle loppukauden ajaksi, mutta mikä lienee Iltapäivälehtien laita?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä Nybondas! Enää Jumala Pikkarainen puuttuu. Äsken, kun otin pienet torkut, niin unissa pyöri Nybarin tiedotustilaisuus Jerry Ahtolan ja jonkun muun marginaalipelaajan jatkoista, mutta parempi nyt näin...


e. Haverisen jatkosta voidaan olla montaa mieltä, mutta varovainen plussa sillekin. Varmasti kaikille selvää, että hän on ollut suht kokemattomana pelaajana tällä kaudella/tällä hetkellä liian suuressa ja väärässä roolissa.
 
Viimeksi muokattu:

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Hienoa Tomppa!

Heikkisen jatko ja Söderholmin paluu julkastuna jo tammikuussa. Tänään korjattiin monta asiaa, josta on valitettu.

Näin sitä pitää.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt mielenkiinnolla odotetaan, kumpi saa enemmän palstatilaa - HIFKn Söderholm + jatkosopimukset vai Kärppien Boumedienne.

Mua taas kiinnostaisi tietää, paljonko IFK nyt joutui ottamaan pankkilainaa, kun kassassa ei ollut lanttiakaan rahaa. Dennis osaa varmasti tähän vastata.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Thanks Mr.Nybondas. Teit juuri itsellesi todella ison kasvojen puhdistuksen. Nyt hommaat sen Walshin ja Hackerin helvettiin sieltä pukukopista lopullisesti vielä ja signaat Ilkka Pikkaraisen kahella vuodella meille.

Me ei mitään vitun kaluuneita tarvita vaan juuri tällaisia siirtoja!
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua taas kiinnostaisi tietää, paljonko IFK nyt joutui ottamaan pankkilainaa, kun kassassa ei ollut lanttiakaan rahaa. Dennis osaa varmasti tähän vastata.
Missä mä olen sanonut, että kassassa ei olisi lanttiakaan rahaa? ;) Ja Södelle tuskin maksetaan mitään "urakkaennakkoa" nyt heti sopimuksen alussa. Eiksnii?

Isaksson on kyllä ihanan lutunen tossa angstissaan, mutta ote lipsuu selkeästi, kun oli jo valmis myöntymään kehuihin, jos HIFK vielä signaa Lupatsukin.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Mua taas kiinnostaisi tietää, paljonko IFK nyt joutui ottamaan pankkilainaa, kun kassassa ei ollut lanttiakaan rahaa. Dennis osaa varmasti tähän vastata.

On se hienoa, että joku osaa ottaa ilon irti jatkosopimuksista. Kiitos vielä kerran Nybarille!
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ei sua se kiinnostanut aikaisemmin kun haukuit nykyjohdon kun mitään ei tehdä/yritetä.

Jep, totta. Ja faktaahan siinä ei ollut, koska Söden hankinnan lisäksi julkaistiin jatkosoppareita. Minusta ainakin varsinkin Heikkisen 2v sopimus on tosi kova juttu, mistä parempiakaan saataisiin?

Todella hyvältä tuntuu tällä hetkellä. Krediittiä vain Nybarille, hyvin tehtyä työtä.

Voin kyllä kuvitella miten Isaksson puhisee kiukkuisena tällä hetkellä ;).
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silloin pitää antaa kiitosta, kun on sen paikka. Tämä oli juuri sitä mitä tarvittiin. Nyt ei voida valittaa, ettei pakkiasialle tehty jotain. Toinen puolustaja alkaisikin jo olemaan vähän liikaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nybarin osakkeet nousivat mun silmissä todella paljon eilisiltana, kun sekä Söden pitkä soppari että Heikkisen jatko julkistettiin. Söderholm tuo oikeanlaista rauhaa pakistoon suoritusvarmuudellaan, ja lisäapuja myös pisteiden tekoon. Hyvä pakki kaikinpuolin. Heikkinen on liigamme eliittiä tällä hetkellä. Pelkäsin vähän hänen mahdollista lähtöään.

Eli otetaan vähän haukkumisia takaisin viime viikoilta ja kuukausilta Nybarin ym. suhteen. Teen sen mielelläni :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Nyt mielenkiinnolla odotetaan, kumpi saa enemmän palstatilaa - HIFKn Söderholm + jatkosopimukset vai Kärppien Boumedienne.

Hesari "yllättäen" nosti Söderholmin paluun Sm-liigan ykkösuutiseksi. Vastaavasti Boumediennen soppari mainittiin yhdessä lauseessa.

Mahtava juttu Nybäri! Tällaisia tammikuun täydennyksien tulee olla - varmoja tapauksia, jotka jatkavat seurassa myös ensi kaudella. Ts. sitoutuneita pelaajia eikä pelkästään palkkasotureita.

Edelleen toitottaen IFK:n tulevista vakuutuskorvauksista ja lisääntyneistä yhteistyösopimuksista tuntui yrityksen taloudellisen tilan vakavuuden pimittämiseltä mikäli nyt ei olisi ollut varaa hankkia täydennystä tälle kaudelle. Etenkin kun toimarina on oikeasti markkinoinnista ja kulupuolesta ymmärtävä.

EDIT: Telakalla-ketjusta poimittua eli ilmeisesti vakuutusmaksuista ei olekaan mitään iloa pelaajan loukkaantuessa, joten oletukseni että loukkaantumisista olisi jotain "hyötyä" onkin puhdasta höpönlöpöä.
 
Viimeksi muokattu:

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kiitos sinne minne kiitos kuuluu, eli Tompalle ja Valtsulle! Hieno homma saada Söderholm takaisin. Mutta Haverisen jatko??? Pojan paikka on Mestiksessä. Melartin jatko + Bonon myös loistava juttu.
 

Kurt

Jäsen
Kiitos sinne minne kiitos kuuluu, eli Tompalle ja Valtsulle! Hieno homma saada Söderholm takaisin. Mutta Haverisen jatko??? Pojan paikka on Mestiksessä. Melartin jatko + Bonon myös loistava juttu.

Kyllä itse olen ihan tyytyväinen Haverisen jatkoon. Kaveri on kuitenkin -87 ikäluokkaa, nuori poikanen vielä. Haverisella on kunnon raamit 190/90. Täytyy muistaa, että nämä isokokoisemmat kaverit kehittyvät monesti hieman hitaammin pieniin sähköjäniksiin verrattuna. Haverinen on kuitenkin ehtinyt nuoresta iästään huolimatta haalimaan kokemusta jo liigatasolta. Mielestäni tämä kortti kannattaa ehdottomasti katsoa loppuun asti. Hänestä voi hyvinkin kehittyä varma luuta takalinjoille vuoksiksi eteenpäin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mutta ote lipsuu selkeästi, kun oli jo valmis myöntymään kehuihin, jos HIFK vielä signaa Lupatsukin.

Kuinka niin lipsuu. Jos Nybondas tekee kaiken sen, mitä olen vaatinut on asiat kunnossa. Se on teidän käsityksenne, että arvostelen ihmistä ihmisenä. Arvostelen sitä toimintaa, jolla ihminen (tässä tapauksessa Nybondas) on toiminut. Jos kaikki menee lopuksi niin kuin olen sen nähnyt, miksi pitäisi enää arvostella. Sen sijaan ne lukuisat perustelut, millä mm. sinä olet perustellut sitä, että ketään ei hankita, eikä pidä hankkia alkavat tulla tiensä päähän.

Neljä sivua on tuossa Söderholm ketjussa kiittelyä ja kehuja samoilta ihmisiltä, jotka ovat täällä perustelleet, miksi ketään ei pidä hankkia, koska yksi mies ei vahvista mitään ja turskaa tulee vaan enemmän ja enemmän jne. Joku muu voi kyllä tässä tilanteessa katsoa peiliin kuin minä.

Mä odotan vielä sitä toista pakkia ja luulen, että myös saan sen. Meillä on kaksi turhaa ulkkaria (toinen tosin vissiin jo potkittu pois), jos ei niitä saada vaihdettua yhdeen pakkiin, on toiminta edelleen perseestä. Mutta luulempa, että saadaan, silläkin uhalla, että Denniksen mielestä se ei missään nimessä kannata, koska nollatulos tavoitteena siirtyy arvoasteikossa sijalle 2.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka niin lipsuu. Jos Nybondas tekee kaiken sen, mitä olen vaatinut on asiat kunnossa. Se on teidän käsityksenne, että arvostelen ihmistä ihmisenä. Arvostelen sitä toimintaa, jolla ihminen (tässä tapauksessa Nybondas) on toiminut. Jos kaikki menee lopuksi niin kuin olen sen nähnyt, miksi pitäisi enää arvostella. Sen sijaan ne lukuisat perustelut, millä mm. sinä olet perustellut sitä, että ketään ei hankita, eikä pidä hankkia alkavat tulla tiensä päähän.
Lopeta jo toi asioiden vääristely. Kyllä kaikki tätä palstaa vähänkään aktiivisemmin seuranneet on tietää sun motiivit haukkua joka käänteessä uutta johtoa ja edeltäjiä kohtaanhan ei ikinä tullut poikkipuolista sanaa, vaikka sekoilivat monta vuotta HIFKn johdossa. En ole missään vaiheessa perustellut sitä, että ketään ei tulisi hankkia. Pointti niissä viesteissä on ollut se, että mahdolliselle pelaajaliikenteen voi olla muitakin syitä (=taloudelliset) kuin se, "ettei yritetä tai ole halua", jota monet täällä jaksaa inttää. Mutta kovin pitkien päättelyketjujen tekeminen on sulle hankalaa, tiedän, joten turha tästä asiasta on sen enempää keskustella.

Mä odotan vielä sitä toista pakkia ja luulen, että myös saan sen. Meillä on kaksi turhaa ulkkaria (toinen tosin vissiin jo potkittu pois), jos ei niitä saada vaihdettua yhdeen pakkiin, on toiminta edelleen perseestä. Mutta luulempa, että saadaan, silläkin uhalla, että Denniksen mielestä se ei missään nimessä kannata, koska nollatulos tavoitteena siirtyy arvoasteikossa sijalle 2.
Nykyisellä johdolla on onneksi sen verran osaamista verrattuna edeltäjiin (= Dinot ja Pena), että harkittuja siirtoja osataan tehdä vaarantamatta nollatulosta.

Mitä Haverisen jatkosopimukseen tulee, niin kyllä tuo kortti kannattaa katsoa vähän pidemmälle. Tuskin mikään kallis pelaaja ja suhatkoon sitten Mestistä, jos ei peliesitykset anna oikeutta pelipaikkaan "ylhäällä". Ikäluokkansa kärkipuolustajia ei kuitenkaan mielestäni kannata ensimmäisen täyden kauden jälkeen heittää "hiuksista v*ttuun (TM)", varsinkin, kun siihen mahtuu hyviäkin suorituksia.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Kojo näkee Haverisessa hyviä piirteitä, vertaa häntä jatkuvasti Topi Jaakolaan. Nuorimies jolle sattuu virheitä, mutta mitä tärkeintä hän uskaltaa pelata, uskaltaa sekä toistaa virheitä että ottaa niistä oppia. Jos nyt laitetaan saman tien muualle (ottajia olisi ollut), niin eipä hän hirveästi mahdollisuuksia saanut.

Haverisen YV-pelaaminen on lähinnä koomista, mutta ei hän tuossa iässä tai tuolla taidolla siinä YV-viivalla pidäkään olla. Saadaan Söden muodossa mies viivalle ja sitten pääsee Haverinen kehittää rauhassa sitä peruspelaamista.

Ps. Loistava syöttö eilen Haveriseltä kolmannessa erässä Pesoselle, joka pääsi Luttisen kanssa 2v1 hyökkäykseen.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Samaa mieltä Renegaden kanssa Haverisesta. Poika kannattaa pitää, omaa jonkinverran potentiaalia. Edelliset kaksi kotimatsia pelasi hyvin, eilen oli kentän huonoin ja itse olisin lähettänyt pojan koppiin mietiskelemään toisen erän harhasyötön jälkeen. Näille nuorille tulee kokemattomuutta huonoja matseja väliin ja koutsin tehtävä on sitten penkittää, jos peli ei kulje. Suoritustaso ailahtelee liikaa. Sama koskee Melartia, hänenkin jatkosopimus oli hyvä asia.

Nyt kun Söde saatiin jengiin, tuskin Haverista enää ylivoimalla nähdään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen toitottaen IFK:n tulevista vakuutuskorvauksista ja lisääntyneistä yhteistyösopimuksista tuntui yrityksen taloudellisen tilan vakavuuden pimittämiseltä mikäli nyt ei olisi ollut varaa hankkia täydennystä tälle kaudelle. Etenkin kun toimarina on oikeasti markkinoinnista ja kulupuolesta ymmärtävä.

Jos olet seurannut Telakalla-ketjua, niin siellä kävi eilen ilmi, että vakuutuskorvaukset ovat samanlaista satua kuin joulupukki (linkki viestiin). Vaikka kovapalkkaisista pelaajista mm. Kuhta ja Loppi ovat olleet puolet kaudesta saikulla, ei vakuutusyhtiöiltä nähtävästi tule korvauksia penninpyörylääkään. Ilmeisesti kassalippaan pohjalla oli kuitenkin muutama lantti, että saatiin Söde vuokrattua loppukaudeksi. Muutenhan mieheen sitoutuneet hillot menevät tulevien kausien budjetista.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Näille nuorille tulee kokemattomuutta huonoja matseja väliin ja koutsin tehtävä on sitten penkittää, jos peli ei kulje.

Tästä olen eri mieltä. Jos näistä nuorista halutaan joskus runkopelaajia, täytyy virheitäkin sallia. Penkitys huonontaa itseluottamusta.

Tämä siitäkin huolimatta, että munkin olisi tehnyt mieli lähettää Haverinen Nigeriaan eilen.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sä et ole vissiin huomannut, että Dinojen osuus ei ole kadonnut mihinkään.
Kerrotko lisää tästä Dinojen osuudesta? Vai saammeko taas pian kuulla sinulta virallisen tiedotusministerin lausuntoja siitä, kuinka kiitollisia meidän pitää olla kaikesta Fränkille ja Kifelle ja jos ei mene viesti perille, niin Nordikselle ei ole mitään asiaa. Eläköön Dinot!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös