Aika monessa tapauksessa mitä muualle menneiden HIFK-taustaisten pelaajien juttuja olen mediasta kuunnellut, lukenut jälkikäteen tai muutamassa tapauksessa face to face kysynyt, niin sama kaava toistuu. HIFK on periaatteessa kiinnostunut ja tarjoaa sopimusta, mutta se palo saada pelaaja joukkueeseen on olematon ja tämä tulee pelaajalle selväksi. Ota tai jätä. Harkimolainen lähestymistapa on taas sellainen, että kun joku pelaaja halutaan joukkueeseen, niin sen eteen tehdään kaikki.
Öööh, nyt en ihan ymmärrä?? Vaikka toki itsekin hiukan jo huumorilla suhtaudeun IFK:n joukkueen kokoamiseen, ja usko siihen, että edes jengi saadaan kasaan, on hiukan kadoksissa, mutta!!
Kyllä kuitenkin homma on se, että tää toimii molempiin suuntiin. Eli, myös pelaajalla pitää olla halu tulla IFK:hon. Eli kyllä kuitenkin se masokisti mussa sanoo, että ei agenttien, tämän lajin suurimman syöpäkasvaimen,kilpalauluun kannata lähteä, vaikka tää alkaakin näyttää synkältä.
Hyvin marginaalinen on se pelaajien ryhmä, joista kannattaa alkaa maksamaan ihan mitä hyvänsä. Kyllä suunta nimenomaan pitää olla siinä, että tehdään laadukasta junnutyötä ja/tai osataan Scoutata. Nyt juuri IFK:ssa ei osata, eikä tehdä kumpaakaan. :-D
Mutta joo. Vain tällä konseptilla on hinnalla ja laadulla mahdollisuus kohdata.
Eli vaikka nyt ahdistaa, niin sittenkään en ole valmis noihin hjallismaisiin "mä haluun ton, makso mitä makso" juttuihin. IFK:ssa on nytkin usein maksettu liikaa pelaajille, mutta tässä useimmiten on ollut syynä vain scouttauksen kyvyttömyys tehdä löytöjä, ja siten edullisempia diilejä. Kun vielä ihan laiskuuttaan ollaan joka vuosi vähän myöhässä, niin lopulta joudutaan näistä ihmeveijareistakin maksamaan maltaita, ja sen lisäksi vielä kierrättämään ihan liian isoa ryhmää.
Itse siis aiemmassa viestissä enemmmänkin ihmettelin sitä, kuinka todella vähän mitään huhuja liittyy IFK:hon, joten kai siellä on todellakin saatu homma sekaisin, koska ei ketään kiinnosta tulla enää IFK:hon pelaamaan. Mutta jos ainoa motiivi on vain raha, niin antaa mennä sitten vaan muualle. Kuten jo ylempänä totesin, niin hyvä ja pätevä UTJ pystyy kasaamaan joukkueen myös halvalla, jos vaan scottaus on kunnossa. Ja meillä se ei siis sitä ole, ja kun ei edes kilpalauleta, niin homma näyttää jatkossakin siltä, kuin viime kaudella. :-D