Tomáš Záborský Ässiin

  • 529 113
  • 1 556

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Toisaalta voisin kirjoittaa: "Zaborsky kävi Caldwellin rinnuksiin kiinni vaihtoaitioon mennessä, koska hän ei yv:llä saanut kiekkoa lapaan vaikka naputti mailaa jäähän" ...vain jatkoaika.comissa!..

En nyt tiedä viittasitko tällä omaan kirjoitukseeni Caldwellia käsittelevässä ketjussa, mutta siinähän juuri tuohon tapaan yksinkertaisesti vastasin Ressalle, joka ihmetteli mistä tilanne olisi saanut alkunsa.
Tuo oma tulkintani tilanteesta lienee enemmistön kanta palstan Ässäfanien osalta (että myös tiedotusvälineiden jälkikäteen). Tämä ei toki tarkoita, että se olisi oikea, mutta varsin paljon todennäköisempi kuin jotkut kiristyneet välit Z:n sopimusneuvotteluiden takia.

...Parempi vetää 150K€ liigassa ja sit lähtee leirille kattoon josko sais sopparin kun ottaa 4 kk 500K€ ja lähtee sitten sinne leirille. Kato kun KHL:ssä voi vaikka loukata ja ura loppua siihen, mutta liigassahan tätä ei tapahdu.
(boldaus oma)

Tätä kohtaa kirjoituksessasi tällä palstalla on sivuttu myös jo moneen otteeseen. En usko, että hirveän moni tällä palstalla olisi niin naiivi (kuten mainitsit), että sokeasti uskoisi Z:n jäävän Ässiin, vaikka tuollaisi rahasummia olisi tarjolla. En minä ainakaan.

Sen sijaan on täyttä realismia ajatella, ette edes kaikki tyhmät venäläiset eivät maksa Z:n jättipalkkaa ja Ässien massiivisia korvauksia miehestä, joka ilmoittaa agentin välityksellä jo etukäteen, ettei ole kiinnostunut tekemään pitempää sopimusta. Ei edes ensi kauden mittaista.*

Puksprööti jotain spekuloi aiemmassa viestissä siitä, miten vapaan Z oli/miksi Caldwell ei syöttänyt. Eiköhän kaikki pelin nähneet/lätkää ylipäänsä seuranneet/tilanteen muistavat ole yhtä mieltä siitä, että
- Z:lla ei hirveästi tilaa siinä viivan päällä ollut
- Caldwellin päätös heittää kiekko päätyyn oli ihan yhtä hyvä/huono siinä tilanteessa
- Samassa vaihdossa aiemmin Ryanille tullut lapsus siniviivalla vaikutti myös tilanteeseen.

edit.

...jos Zabon kaltainen maalintekijä on vapaana, tulee hänelle normaalisti syötettyä. Caldwell ei ole tyhmä mies, osaa laskea todennäköisyydet mitä tapahtuu riippuen kenelle syöttää. Etenkin jos ja kun tilanne on sellainen että Z:llä on tilaa ja aikaa tehdä ratkaisu niin ehdottomasti hänelle silloin kuuluu syöttääkin....
(boldaus oma)

Oman näkemykseni mukaan: Jos Z:lle olisis syötetty, olisi tämä ajautunut viivan päällä Ilveksen kolmen pelaajan sumppuun. Olet oikeassa, että Ryan osaa laskea todennäköisyyksiä, ilmeisesti huomasi, ettei ole järkeä syöttää.


* on tietty huikeaa, jos oikeasti löytyy joku, joka tollaiseen suostuu. Eihän sitä toisaalta noista itänaapureista tiedä.
 
Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja minä nautin Ässien menestyksestä, mutta olen huolissani siitä, mitä tapahtuu runkosarjan jälkeen. Onko Ässien joukkue sellainen, joka pärjää yksittäisessä sarjassa?? Mitä tapahtuu kun Zabo pelataan kiinni, löytyykö maalintekijöitä? Entä kestääkö Zabon olkapää kun häneen aletaan ajamaan tosissaan kiinni?

Vähän ristiriitaista. Ensin kirjoitat seuraavaa:

TosiFani kirjoitti:
Mikäli Zabon paikalla olisi joukkueessa ollut joku toinen pelaaja, hän olisi voinut ratkoa pelit ihan samalla tavalla. Pelit on voittanut Porin Ässät, ei Tomas Zaborsky.

Nyt olet kuitenkin huolissasi pärjääkö Ässät enää pleijareissa joukkueena, jos Zaborsky pelataan kiinni. Löytyykö maalintekijöitä jne?

Eli onko Zaborsky kuitenkin niin tärkeä mies Ässille, että hänet "pois pelaamalla" voitetaan ottelusarjoja vai ei?

Itse uskon kuin vuoreen siihen, että Ässien pelitapa tuo pisteitä enemmän kuin yksilöt. Kyseessä on syy-seuraus suhde ja joukkueen peli nostaa myös huippuyksilöitä esille. Ässillä on paketti niin hyvin kasassa, että en usko yhden pelaajan huomioimisen vastustajan taholta vielä romuttavan korttipakkaa. Tai pleijareissa koventuvan taklauspelin olevan mikään mahdoton haaste Ässäjoukkueelle. Kieltämättä hieman erikoista, että joku kokee tarpeelliseksi jo marraskuussa alkaa maalailemaan huonoa pleijarikevättä. Perustelutkin on täysin ristiriidassa keskenään. Tarkoitushakuista paskaa, kaikki tyynni.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän ristiriitaista. Ensin kirjoitat seuraavaa:



Nyt olet kuitenkin huolissasi pärjääkö Ässät enää pleijareissa joukkueena, jos Zaborsky pelataan kiinni. Löytyykö maalintekijöitä jne?

Eli onko Zaborsky kuitenkin niin tärkeä mies Ässille, että hänet "pois pelaamalla" voitetaan ottelusarjoja vai ei?

Itse uskon kuin vuoreen siihen, että Ässien pelitapa tuo pisteitä enemmän kuin yksilöt. Kyseessä on syy-seuraus suhde ja joukkueen peli nostaa myös huippuyksilöitä esille. Ässillä on paketti niin hyvin kasassa, että en usko yhden pelaajan huomioimisen vastustajan taholta vielä romuttavan korttipakkaa....

Runkosarjassa Zabon maalit olisivat tulleet varmasti muiden toimesta, mutta kun siirrytään pleijareihin tilanne muuttuu. Itse olen huolissani meidän kärkipelaajien riittävyydestä pleijareissa, varsinkin kun Caldwellin kausi näyttää menevän pieleen.

Meillä on tällä hetkellä kärkiketjuihin kaksi hyvää play off sentteriä (Uusikartano, Dixon), kaksi laituria (Zaborsky, Savinainen) ja kolme pakkia (Uusitalo, Sammalkangas ja Kudroc). Nelonen ja kolmonen hoitavat hommansa varmasti nöyrästi ja luotan myös maalivahtiosastoon.

Paljon jää Taimen, Armian, Santavuoren, Yetmanin ja Smolenakin harteille, heidän täytyy nostaa huimasti tasoa kun tila pienenee ja paineet kasvavat.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikkien pitää parantaa pleijareissa ja joka joukkueessa. Ei kai tämä ole mitään uutta.

Mutta huolensa kaikilla. Onneksi näyttää toistaiseksi siltä, että Ässät on sinne pleijareihin menossa. Kyllä tässä voidaan vielä mustempiakin sävyjä maalailla, jos sille linjalle halutaan lähteä.

En nyt ihan ymmärrä mitä TosiFani ajat takaa. Haluatko tiputella faneja alaspäin liian isojen odotusten kanssa vai mistä on kysymys? Eihän näissä jutuissa ole nyt mitään logiikkaa, yhtenäistä linjaa tai järkeä. Miksi ylipäätään ilmaiset huolesi Ässien pleijarikiekosta marraskuussa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...En nyt ihan ymmärrä mitä TosiFani ajat takaa. Haluatko tiputella faneja alaspäin liian isojen odotusten kanssa vai mistä on kysymys? Eihän näissä jutuissa ole nyt mitään logiikkaa, yhtenäistä linjaa tai järkeä. Miksi ylipäätään ilmaiset huolesi Ässien pleijarikiekosta marraskuussa?

Tämä on tietääkseni jääkiekkoaiheinen keskustelupalsta ja täällä on tapana kertoa omista ajatuksista koskien ketjun aihetta. En aja mitään takaa, minä vain keskustelen. Mitkä ovat ne asiat kirjoituksissani, joissa sinun mielestäsi ei ole logiikkaa tai järkeä?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällä palstalla on paljon kirjoituksia, joissa ei ole logiikkaa tai järkeä. Olen tottunut, että sinulta ei tällaisia hirveästi näppäimistöltä putkahtele. En ala erittelemään sen enempää näitä ihmetykseni aiheita. Jatketaan eteenpäin.
 
Itse olen huolissani meidän kärkipelaajien riittävyydestä pleijareissa, varsinkin kun Caldwellin kausi näyttää menevän pieleen.
Olen jossain määrin samoilla linjoilla.
Viime keväänä valtaosa joukkueesta suli täysin playoffeissa ja johtavista pelaajista eritoten Zaborsky ja Uusitalo. Onnistujien joukko playoffeissa jäi aika vähäiseksi ja niistäkin Kuparinen, Huhtala ja Määttä eivät ole enää vahvuudessa.
Voi olla, että kehitystä on vuodessa tapahtunut tällä osastolla, mutta ennenkuin näin on todistettu, niin taivun sille kannalle, että liian iso osa pelaajistamme ei saa itsestään parasta irti tiukassa paikassa.
Esim. jatkuvat tappiot Lukolle kielivät hieman siitä, että tällä osa-alueella ei olla menty eteenpäin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen jossain määrin samoilla linjoilla.

Kappas vaan. Tämä ei ollut mikään hirveä yllätys.

Pointti on enemmänkin siinä, että on helvetin tarkoitushakuista alkaa kaivamaan joka asiasta negatiivisia puolia esille. Kannattaisi kaivaa jostain pieni ripaus positiivisuutta asenteisiin. Sarjataulukko ja joukkueen peli antaa ainakin siihen aihetta.

Mikäli oikeasti haluatte keskustella Ässien tuhon keväästä 2012, epäonnistumisesta pleijareissa ja niihin johtaneista syistä marraskuussa, niin pitäisikö se kuitenkin tehdä jossain toisessa ketjussa?
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
On siellä muissakin joukkueissa parannettavaa pleijareihin. Ei Ässät liigaa yksinään pelaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Runkosarjassa Zabon maalit olisivat tulleet varmasti muiden toimesta, mutta kun siirrytään pleijareihin tilanne muuttuu. Itse olen huolissani meidän kärkipelaajien riittävyydestä pleijareissa, varsinkin kun Caldwellin kausi näyttää menevän pieleen.

Tässä on kieltämättä oma järkensä.

Sarjataulukko näyttää hyvältä ja joukkueen materiaali on laaja, mutta kyllä tosiasia on, että joukkueen tehot ovat viime aikoina keskittyneet hyvin paljon Zabo-Dixon akselille. Erityisesti niissä tuikitärkeissä voitto tasoitus ym. maaleissa on yleensä mukana jompikumpi taikka molemmat. Vastaavasti peleissä joissa nämä herrat ovat jääneet pisteittä, on tuloksena usein ollut Ässien tappio.

Runkosarja on runkosarjaa, mutta play offseissa vastustajat iskevät ihan eri intensiteetillä kiinni tähän kaksikkoon kuin tähän asti on nähty. Siksi olisi hyvä että ratkaisuvoimaa löytyisi muiltakin. Potentiaalia joukkueesta löytyy ja aikaakin on riittämiin, joten sikäli en ole tästä huolissani. Asetelma on kuitenkin hyvä tiedostaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Meillä on tällä hetkellä kärkiketjuihin kaksi hyvää play off sentteriä (Uusikartano, Dixon), kaksi laituria (Zaborsky, Savinainen) ja kolme pakkia (Uusitalo, Sammalkangas ja Kudroc).

Millä perusteella lasket Uusitalon hyväksi play off - pakiksi? Blues-sarjassa viime keväänä Uusitalo mureni jo ensimmäisen pelin toisessa erässä ja oli koko loppusarjan Mielosen ohella heikoimpia kentällä käyneitä pakkeja molemmat joukkueet huomioon ottaen. Totta kai Ville on yhtä kokemusta viisaampi, mutta kysymysmerkkejä on ihan yhtä paljon, kuin esim. Armialla tai jopa enemmän kuin Taimella (joka sentään oli Sportin johtavia pelaajia läpi pleijareiden)

Ennemmin laskisin täysin varmaksi tapaukseksi Honkasen, joka on osoittanut pystyvänsä pelaamaan virheetöntä peliä finaaleja myöten.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Millä perusteella lasket Uusitalon hyväksi play off - pakiksi? Blues-sarjassa viime keväänä Uusitalo mureni jo ensimmäisen pelin toisessa erässä ja oli koko loppusarjan Mielosen ohella heikoimpia kentällä käyneitä pakkeja molemmat joukkueet huomioon ottaen...

Olet aivan oikeassa, Uusitalo on yksi niistä suurimmista kysymysmerkeistä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kunnarin mukaan Ässillä on Zaborskyn kanssa oikein ongelma. Kovasti tuntuu Z:tan tilanne kiinnostavan joka puolella, mies itse varmaan naureskelee kämpillään näille siirtokohuille...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kunnarin mukaan Ässillä on Zaborskyn kanssa oikein ongelma. Kovasti tuntuu Z:tan tilanne kiinnostavan joka puolella, mies itse varmaan naureskelee kämpillään näille siirtokohuille...

Saattaa ollakin. Näkisin ennemmin, että you take the good with the bad. Huippumenestys, huippupelaaja kerää monenmoista ja tasoista huomioita millon mistäkin suunnasta. Ne jotka eivät päivystä Jatkoajassa 24/7 saattoivat saada jopa jotain ajattelemisen arvoista. Siis se suuri yleisö. Joita ei oikeestaan kiinnosta, mutta vähän kiinnostaa kuitenkin ja haluavat saada asiantuntevan mielipiteensä kuuluviin.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maikkarin ja Iltapulujen urheilu- ja varsinkin lätkäjournalismi on niin totaalista kuraa, että en jaksa edes lukea näitä juttuja. Nämä jätkät on oikeasti aivan pihalla ja hakee vaan ja ainoastaan paljon klikkejä raflaavilla otsikoilla.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan huikeaa spekulaatiota tuo maikkarin uutinen, nauroin jopa hetken ääneen:

Mutta jos Ässät ei myy ja hän loukkaantuu? Hän on silloin hyödytyn.

Ajatella, onkohan muilla joukkueilla näin suuria ongelmia. Ässillä on Zabo ja hän saattaa loukkaantua, huhuh. Melkoista pasketta.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Maikkarin ja Iltapulujen urheilu- ja varsinkin lätkäjournalismi on niin totaalista kuraa, että en jaksa edes lukea näitä juttuja. Nämä jätkät on oikeasti aivan pihalla ja hakee vaan ja ainoastaan paljon klikkejä raflaavilla otsikoilla.

Tämä on aivan totta. Itse asiassa tuokin juttu on pitkälti vain lähes sitaatin tarkka kooste siitä, mistä täällä Jatkoajan palstalla on Zabon suhteen puhuttu viimeiset 2-3 viikkoa. Eli juttu on kirjoitettu vain siksi että jotain tekstiä kunnollisen toimittajan nyt vain täytyy nykyään pystyä tuottamaan nettiin säännöllisesti. Vaikka sitten asiasisällön informaatioarvo olisikin täysi nolla..
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Enpä ole pitkävetolistalla vastavaa koskaan nähnyt.

Kohde 100 Ässät -Lukko Zaporsky tekee maalin

1= Kyllä 1.75
2= ei 1.95
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aivan huikeaa spekulaatiota tuo maikkarin uutinen, nauroin jopa hetken ääneen:

Mutta jos Ässät ei myy ja hän loukkaantuu? Hän on silloin hyödytyn.

Ajatella, onkohan muilla joukkueilla näin suuria ongelmia. Ässillä on Zabo ja hän saattaa loukkaantua, huhuh. Melkoista pasketta.

Joo, kyllä minustakin Ässien kannattaa myydä Zabo siltä varalta että hän loukkaantuu. Uskomatonta paskaa sitä ihmiset kirjoittavatkin ja vielä palkkaa vastaan. Ongelma nimeltä Zaborsky: vetäkää käteen!
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan huikeaa spekulaatiota tuo maikkarin uutinen, nauroin jopa hetken ääneen:

Mutta jos Ässät ei myy ja hän loukkaantuu? Hän on silloin hyödytyn.

Ajatella, onkohan muilla joukkueilla näin suuria ongelmia. Ässillä on Zabo ja hän saattaa loukkaantua, huhuh. Melkoista pasketta.

Aikamoista soopaa. Tämä uutisointi sekä spekulointi sopisi ainoastaan yhteen palloilijaan ja se olisi Jari Litmanen. Menneisyydessä kiekkomaailmassa joku Tuomas Grönman taisi olla aika usein loukkaantuneena ja nykyään varmaankin Viuhkola.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tomas Zaborsky, 28 ottelua ja 22. maalia...what can you say??

Vaikea kuvitella, jos koko kauden Ässissä pelaa, että alle 40 maalin jäädään. Sen verran tappavan tasaiseen tahtiin niitä tuntuu syntyvän.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mahtaa olla jo hintalappu sen verran kova, ettei edes haluta maksaa. Lisäksi mitä pidemmälle mennään, sitä pienempi mahdollisuus siirtoon on. Eiköhän Zabokin tajua, että parasta on pysytellä Porissa Dixonin passien rinnalla ja mömmöm-kisoissa sitten upottaa Suomen ja hankkii sen änäri sopimuksen?
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Mahtaa olla jo hintalappu sen verran kova, ettei edes haluta maksaa.

Zabo voisi tehdä ennen joulutaukoa olevissa peleissä 5-7 maalia ja siirtyä sen jälkeen KHL:n paukuttamaan toisen saman määrän ja voittaa kummankin liigan maalikuninkuuden :D

Ei vaan, mulla on kyllä pieni pelko perseessä että Zabo ja Ude voi kummatkin lähteä KHL:n ja se olisi suoraan sanottuna todella perseestä. Mun mielestä Ässien on pidettävä näistä avainpelaajistaan kynsin hampain kiinni.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ei vaan, mulla on kyllä pieni pelko perseessä että Zabo ja Ude voi kummatkin lähteä KHL:n ja se olisi suoraan sanottuna todella perseestä. Mun mielestä Ässien on pidettävä näistä avainpelaajistaan kynsin hampain kiinni.

Mielestäni on kohtuu mukavaa että joulukuussa 2011 Ässien suurin huolenaihe on että kuitaanko jo ennestään vahvaan kassaan +1M€ pelaajakaupoista vai vedetäänkö kunnon kannurunni. Huomattavasti mukavampaa kuin huhtikuun 2009 huolenaihe voittaa seuraavat kaksi matsia tai pelata mestistä. Tai 2000-luvun alun ikuinen huoli siitä että yksi pommikausi lisää ja pannaan lappu luukulle.

Nauttikaa saatana älkää valittako! Tuota jälkimmäistä tehtiin porukalla kaudet 1997-2005 ja 2006-2010, ei jaksa enää nurinaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös