Toivolalle kenkää!

  • 8 383
  • 54

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Re: höpö höpö

Viestin lähetti ÄssienÄssä
allekirjoitukseni kertoo kaiken omasta mielipiteestäni tämän ketjun otsikkoon.

itse näen tällä hetkellä suurimman syyn konttaamiseen olevan #17 puuttuminen kokoonpanosta. raastaa, repii, pyörittää yv:tä, sekoittaa omalla showllaan vastustajan tärkeitä pelaajia.

Korppi kehiin nopeesti niin peli alkaa taas kulkea paremmin. Piste.

Älä ole naurettava. Ei kukaan pelaaja Sm-liigassa, ei edes Ässien oma 37-vuotias Jari Korpisalo ole niin korvaamaton, että Ässät Korpin loukkaantumisen vuoksi pelaa tällä hetkellä niin paskasti. Kyllä ne huonot pelit ovat arkipäivää olleet ennen Korpin poisjäämistäkin, se on selvä se.

Ehkä osa joukkuetovereista sai hyvän mahdollisuuden lyödä lopullisesti läskiksi tärkeän pelaajan poisjäännin jälkeen. Tässä juuri Toivolan kokemattomuus tulee käsinkosketeltavaksi, eli miehellä ei ole taitoa tiivistää joukkueen henkeä kriisitilanteessa vaan alamäki muuttui hetkessä syöksykierteeksi.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Viestin lähetti Pata
Siinäpä sitä pohdittavaa itse kullekin, eikä vähiten Tammiselle ja ennen kaikkea Ässien hallitukselle. Näin EI voi jatkua. Lauantaina kello 9.00 Tamminen pitää joka tapauksessa joukkueelle aamupalaverin, voin kuvitella, että siellä sitä mesoamista riittää. Käsittääkseni Tammisen pari edellistä aamupalaveria ja neuvontatilaisuutta on tähän asti saanut joukkueen hetkellisesti hereillä ja jopa voittamaan aina sen seuraavan pelin. Mutta nythän ei voi olla varma siitäkään, pitääkö hän palaverin pelkästään tj:n ominaisuudessa. Tai onko mukana joukkueelle esiteltävänä kenties eräs vapaaherran elämää viettävä legendaarinen patamies, Tamin ystävä toki jo maajoukkueajoilta.

Tarkoitatko Toivolaa vai Tammista ? Itse olen Tammisen suusta itse kuullut, ei siis mikään painettu tietolähde, että hän on kauden aikana kolmasti pitänyt palaverin koko joukkueelle. Viimeksi viime viikon perjantaina, jolloin antoi toiveen 6 pisteen saavuttamiseksi seuraavassa kolmessa pelissä. No tuo toive ei toteutunut, sen vaikutus oli korkeintaan negatiivinen. Jatkossa Tamin pitää pysyä poissa neuvomasta tai toivomasta pelaajilta mitään ja antaa valmentajan hoitaa tuo, ainakin niin kauan kun joukkueella on päävalmentaja. Itse sanoi myös silloin että on välttänyt menemästä valmentajan edelle näissä asioissa ja että on aina pyytänyt Toivolan luvan puhua joukkueelle. Tämä kuvahan valmentajan ja Toimitusjohtajan paikoista on ollut julkisuudessakin ja toivon todella että niin myös onkin.

Minä en vaihtaisi valmentajaa enää tällä kaudella, miksikö ? Ketä on saatavilla, pelkkiä paniikkiratkaisuja luultavasti. Varmasti Tami ja muu johto muistavat tilanteen, joka oli Marraskuussa maaottelutauolla, Ässät oli silloin sarjajohtaja. Itse uskoisin että sillä on vielä positiivistä vaikutusta olemassa johdon puolella kuitenkin. Nyky johto on muutenkin ollut kovin maltillinen kaikissa toimissaan, joten jos valmentajaa vaihdetaan tai tiimiä "päivitetään" tapahtuu se luultavammin kauden jälkeen. Valmentajan vaihto vie myös rahaa, ei siis vahvistuksia rosteriin, joka on kuitenkin tärkeämpi kuin valmentaja. Pitäkää nyt pää kylmänä siellä Mikonkadulla, koittakaa olla edelleen pelimiehiä, olittehan sellaisia joskus?? Pelaamalla tämä tilanne voidaan vielä korjata. Lauantaina Hpk:lle selkään kunnolla ja taas ollaan tyytyväisiä, hetken? Kliseenä voisi puolestaan toitottaa rajatonta luottoa valmennusjohdolle loppukaudeksi ja rauhoittaa tilanne ainakin valmentajien mielissä. Jos valmentajan tarvitsee muiden murheiden lisäksi miettiä näin vaikessa tilanteessa myös omia potkujaan, on soppa lopullisesti valmis. Toivon että tuo Tps peli oli lopullinen mahalasku ja jotain positiivistä saadan vielä tällä kaudella aikaan.

Itse en järkisyistä silti usko enää Ässien playoff paikkaan, toivottavasti olen väärässä ja Ässät minut yllättää positiivisesti. Tuo playoff paikka tuntuu jo viime vuosien tapaan pelkältä utopialta ja se on pysyvästi meidän saavuttamattomissa. Täytyy silti muistaa, että viime vuonna tähän aikaan aloitimmi koko kauden parhaan pelijakson, voisiko sama toistua nytkin ?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Häviämiseen on yksi lääke ja se on voittaminen

Liian "hyvä" alkukausi on tehnyt karhunpalveluksen Ässille eli paineet ovat kasvaneet liian koviksi valmentajalla, pelaajilla ja faneilla. Pettymys on liian suuri käsiteltäväksi ja syntipukkeja haetaan, jollekin se on Bergeron ja jollekin Toivola, mutta syyllinen on löydyttävä.
"En mä täsä mittään syyllisiä kaippaa, Lahtista ja konekivääriä mä kaippaan." , näin todetaan Tuntemattomassa Sotilaassa ja näin se asia on. Turha tässä on syyllisiä metsästää vaan etsitään ratkaisua tulevaisuuteen.

Ongelma 1

Joukkue ja valmennus alisuorittaa ja pelkää pelata, sen näki kahdessa viimeisessä ottelussa. Play off paikasta on tullut pakko tavoite, joka kipsaa henkisesti. Ratkaisu on vaikea, sillä muutos joukkueessa tai joukkueen ravistelu on ainoa keino. En usko että ilman jotain muutosta peli aukeaa. Kokeneen pelaajan hankinta tai valmentajan vaihdos, ovat käytännössä ainoat vaihtoehdot. Tammisen palaverit ovat mielestäni tärkeitä, mutta mistä löydettäisiin se kokenut pelaaja malliin Stapleton, joka toisi ns. kriisijohtajuutta koppiin ja nostaisi muiden pelaajien tasoa. Väittäisin että Korpisalo poissaolon takia Ässät menettivät kaksi pistettä Jyp ja Saipa peleissä, hän on kuitenkin sellainen johtaja tässä joukkueessa.

Ongelma 2

Materiaali, joka on osoittautunut varsin yksipuoliseksi ja kapeaksi. Joku sanoi mielestäni osuvasti, että ei mopolla pärjää loputtomiin mersua vastaan. Ässien kesäharjoittelu onnistui hyvin ja joukkue oli hyvissä ajoissa koossa, kun taas muut joukkueet hakivat vielä kokoonpanojaan ja olivat ehkä keskenkuntoisia. Tästä johtui Ässien alkukauden menestys, joka on ollut ehkä henkisesti liian kova juttu ( vrt. ongelma 1 ). Muutamat avainpelaajien loukkaantumiset lisäsivät tätä tuskaa, Langkow kärkipäässä ( tappioputki alkoi kun hän loukkaantui ). Ässien materiaali on ehkä kapein liigassa, sillä muiden peräpäiden juniorit ovat astetta kovempia kuin meidän A ja B -juniorit.

Nämä kaksi ongelmaa ovat mielestäni tällä hetkellä ne jotka pitäsi ratkaista. Henkinen puoli on helposti ratkaistavissa eli pitää vain voittaa tänään... Voittaminen on paras lääke häviämiseen ja sen aiheuttamiin henkisiin ongelmiin.
Materiaali on ja tulee olemaan ongelma pitkään Porissa ellei joku lottomiljonääri tule ja osta seuraa. Tästä syystä Porissa pitää panostaa juniorityöhön ja pelaajahankintaan entistä voimakkaammin. Tässä osassa Toivola on tärkeä lenkki ja siksi pitäisinkin hänet täällä. Junioripuolella pitäisi ehkä tehdä tiettyä analyysiä tilanteesta ja muutamia henkilövaihdoksia. Tässä kohtaan pitäisi nähdä pidemmälle kuin tähän kevääseen. On selvä että on tehty virheitä mutta niitä ei tässä kohtaan pystytä korjaamaan vaan se vaatii enemmän aikaan.
Ässät menestyy tulevaisuudessa vain nuorten, nälkäisten ja nöyrien pelaajien kautta. Nämä haaveilut ns. "vanhasta" Ässä porukasta on syytä unohtaa sillä nykyaikanen jääkiekko on vaan tätä, en minäkään siitä pidä. Heinon kirjoitus HS:ssa oli hyvä ja toivottavasti liiga herää pohtimaan tuotteensa laatua.

PS. JanJ, Vellu ei tuo maaleja, tappeluita tai taklauksia, vaan tylsää nykykiekkoa, siksi hän joutui Itävallassakin pihalle...
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Vau, en tätä ketjua aiemmien huomannukaan.
Lähettiin hyvillä mielillä tauolle, edellinen kahden pisteen ilta 16 vrk sitten Tapparasta otettu ja-voitto, sekin pienen pelinsisäisen aaltoilun jälkeen.
Sellasia ratkasuja pitäs tehdä jotka palvelee seuran etua. Mitään päättömiä ja lyhytjänteisiä päätöksiä ei kannata, siis sellasia joilla ei oteta tulevaisuutta huomioon, kuitenki pitäs vissiin pelata ens kaudellaki. Mutta ei Toivola toistaseks mitään valtaisia suosionosoituksia ansaitse, joskaan materiaalikaan ei nyt oo mitään mestariainesta, pahimmillaan tasapaksuja hiihtelijöitä.
Ei kai tässä mitään vaihdella - ellei joku messias ja ihmemies tuu vetämään tätä vuotavaa paattia eteenpäin.
 

IceAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kiitos ja näkemiin, Mika Toivola !

Hyvää yötä kaikille ja parempaa huomenta ! Toivottavasti saamme huomenna aamulla lukea jostakin, että Ässät ovat vaihtaneet valmentajaa. Ei ole Toivolan nulikasta mihinkään muuhun, kuin selittelijäksi.

Muistan vaan sellaisenkin piirteen tästä kaverista, että kun pelit kulki, niin sanoi esim. tuomaritoiminnasta, että hän ei ole sitä tyyppiä, joka kommentoi tuomareiden tekemisiä. Nyt kun katsotaan, kun pelit on menneet aivan täysin päin ladon seiniä, niin poikahan syyttää tuomareita illasta toiseen.

Tami ruotuun, niin jätkät ainakin heräisi näihin loppupeleihin.

Mika, suurin osa faneista on sitä mieltä, että olet HEIKOIN LENKKI, H Y V Ä S T I !


Ai niin, yks juttu. Pikkulinnut laulaneet, että jos Ässät ei selviä playoffeihin, tuuletetaan porilaisleiriä kauden jälkeen oikein kunnolla, johtoa myöden. Miettikääpä sitä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ÍceAce, olet heikoin lenkki, näkemiin.

Tuuletetaan, tuuletetaan, on hyvä että on raikasta ilmaa.

Kiitos vierailusta Hlinnalaiset!
 

Paavo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Ei taida olla mitää hyötyä vaihtaa valmentajaa tässä vaiheessa kautta enää? Ensi kaudeksi on ehdottomasti vaihdettava valmentajaa ainakin siinä tapauksessa jos ei playoffeihin päästä. Toistamiseen jo kävi niin että ässät aloittaa kauden hyvin mutta hyytyy sit ekalla tauolla,missä mahtaa olla vika? Eipähän löytyny keinoja tälläkään kertaa pysäyttää tuota syöksy kierrettä vaikka Mika niin sanoi ennen kauden alkua! Bergeron voidaan ihan hyvin heittää pois joukkuuesta jo nyt ei hyödytä joukkuetta mitenkää ,Kuparinenkin voitti eilen enemmän aloituksia kuin Bergerooni ja oli muutenkin parempi,ainakin yritti enemmän!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirjoitin toisella palstalle Ässien joukkueen junioreista ja olen sitä mieltä että Toivola on tehnyt hyvää työtä ajaessaan omia junnuja sisään kahden kauden aikana, niitä on yllättävän paljon. Muistakaa millainen oli Kuuselan tai Kiilholman rooli viime kaudella verrattuna tähän kauteen eli selvää kehitystä on tapahtunut. Ja täytyy muistaa että meillä on omista sellaisia harvinaisuuksia kuin senttereitä ja kädellisiä pakkeja. Täytyy uskoa että kehitys jatkuu ja voimme ihmetellä ensi kaudella kun meillä on ylivoimaa pyörittämässä Kuparinen ja Valli...
Mielestäni Ässät ovat ajaneet hyvän määrän omia junioreita sisään Toivolan kauden aikana. Tosin meillä ei ole ns. ykköskentän junnuja vielä, mutta kuka tietää vaikka muutaman vuoden kuluttua ykköskenttä olisi Marjamäki-Peltomaa-Joensuu- Rontti-Valli... No, tuskin näin käy, mutta tulevaisuutta junioreista löytyy ja viime aikaiset ja tulevat valmentaja ratkaisut junnu puolella toivottavasti tasoittavat uusien junioreiden tietä.
Niin niistä sisään ajetuista junioreista:
-82 syntyneistä ovat Kiilholma ja Rontti jo runkopelaajia, Peltonen, Mäkelä ja Forsbacka ovat siirtyneet Mestikseen, näistä ainakin Peltonen on mielestäni tulevaisuuden liigapelaaja.
-83 syntyneet ovat vierastyöläisiä eli Kuusela (Sjoki), Törnvall ( Kjoki ) ja Ketola (Rauma), näistä Kuusela on jo runkopelaaja.
-84 syntyneet tuovat taas kaksi selvää porilaista tulevaisuuden pelaajaa eli Atte Valli ja Matti Kuparinen ovat päässeet tällä kaudella pelaavaan kokoonpanoon, eikä saa unohtaa maalivahti Matti Järvistä.
Lisäksi joukkueessa on liigadebyytin tehnyt -87 syntynyt Jesse Joensuu.
Ensi kaudella nähdään varmasti -85 syntyneistä pakit Härkälä ja Karhiniemi sekä hyökkääjä Tasku, Marjamäki on kuulemma menossa pois Porista, mutta toivottavasti hänkin tekisi liigadebyytin patapaidassa. Myös toisen -87 syntyneen hyökkääjän, Jussi Peltomaan, debyytti on lähellä.

Mielestäni tässä mielessä Ässien tilanne on hyvä, sillä käytännössä ensi kaudella joukkueessa on vähintään kaksi kentällistä Toivolan nostamia junioreita ( Joensuu-Kuparinen-Tasku-Karhiniemi-Törnvall, Kuusela-Kiilholma-Ketola-Valli-Rontti) ja vielä riittää porilaisia kahteen ensimmäiseen kenttäänkin. Mielestäni tälläinen määrä junnuja Porista on hyvä määrä, ei meillä ole yli miljoonaa asukasta vaikutusalueella tai kymmeniä juniorityötä tekeviä joukkueita, joista voitaisiin koota parhaat B -junioreihin, kuten pääkaupunkiseudulla.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Olisiko

Olisiko käynyt niin, että kokkosi on poltettu...
Olisko käynyt niin, että paksu bertta on laukaistu....
Olisiko käynyt niin, että vihtaasi on kustu
Olisiko käynyt niin...
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Kiitti nyt riitti

Heippa Mika, ei jäädä kaipaamaan.

ULOS!
 

Skorppari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja tutkapari Jalkanen & Jäminki.
juu hei vaan ei muuten tuu ikävä.........
mutta eiköhän sut kuitenkin huolittais ässien e-junnujen valmentajaks
 

Tompse

Jäsen
Ei voi mittään Mika...

Juu ei voi, takapakkia viime kaudesta... Hyvästi Mika, Olet Juuri menettänyt katsojien luottamuksen, joten 2 mahdollisuutta. Eroat itse tai sinut potkitaan pihalle, ei muita mahdollisuuksia...
 

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa
Mietitäänpä seitsemää viimeistä ottelua. Niistä tuli 10 pistettä 14:stä mahdollisesta. Vaikka Ässät olisi voittanut Bluesin tänään, ei sekään olisi riittänyt. Mielestäni Toivolan niskaan ei kannata kaikkea kaataa. Nyt vain kävi niin, että Blues ja Jyp olivat myös hyvässä nosteessa loppupeleissä. Joukkueen selkäranka olisi voinut notkahtaa jo Hifkille kärsityn rökäletappion jälkeen ja loppukausi olisi ollut aivan muuta kuin kunniakasta taistelua. Tämä taistelu hävittiin marras / tammikuussa – ei tämän päivän Blues-tappion takia. Uskon, että joukkueen jokainen pelaaja ja valmentajat tekivät kaikkensa tänään ja viime viikkoina, että pelit olisivat jatkuneet.

Positiivisuutta ja uskoa paremmasta pataleiriin, vaikka ’just nyte’ ei näyttäisikään niin valoisalta.
 

Tuamas

Jäsen
ja vi**t

Toivola nyt ei ole ensimmäinen tuosta joukkueesta, joka ansaitsisi kenkää. Omalla listallani ulos lentäisivät paljon ennen Toivolaa Boman, Pöllänen, Törnvall, Bergeron, Harjula ja ehkä jopa Wesslin.

Ei tuosta materiaalista kauheasti enempää voi repiä irti, varsinkin jos palapelin tärkein palanen on ratkaisevimman osan kautta sivussa ja joutuu pelaamaan puolikuntoisenakin ja tähän kun vielä yhdistetään ykkössentteri, jolle ei löydy roolia tällaisilla kanssapelaajilla. Sitten vielä molemmat ulkomaalaiset runkopakit loukkaantuvat sekä vuorotellen että yhtäaikaa, niin ávot.
 

Alexandre

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivola ei todellakaan ole se heikoin lenkki siellä Porissa.
Tämäkin joukkue on rakennettu jonkun muun toimesta(TAMI)
Sen verran useita vuosia on tullut seurattua Toivolan tekemisiä ettei esim, Bergeron ole sellainen pelaaja jonka Mika itse valitsisi joukkueeseensa,mutta minkäs teet kun TJ on ryhmän kasannut omien mieltymysten mukaan.
Jos mikaa verrataan esim Tapparan Saariseen niin ainakin minä ottaisin ennemmin Toivolan.
Minä luulen että suurin syntipukki tähän tilanteeseen on nimenomaan Tami joka sotkeutumalla joukkueen kasaamiseen ja sitten kesken kauden sotkeutumalla joukkueen tekemiseen ja valmentamiseen sai pakan aivan sekaisin.
Saattaa takana olla myös jotain taloudellisia juttuja jotka on vaikuttanut joukkueeseen,mutta suurin syy taitaa kuitenkin olla Tamin puutumiset joukkueen asioihin.
Myös mikan vihjailut ainakin minä tulkitsen tarkoittavan juuri tätä.
Myös Tamin suuret ja katteettomat lupaukset olivat epärealistisia ja harhautti yleisön odottamaan tältä kaudelta suurta menestystä.
Nyt taitaa käydä niin että kaudesta tulee myös taloudellisesti iso tappio johon myös Tami on syyllinen eikä mika.
Jos Toivola jatkaa ensikaudella Porissa niin antakaa Mikan koota joukkue sillä rahalla mitä on käytettävissä älkääkä missään tapauksessa päästäkö Tamia hankkimaan näitä maailmanluokan pelaajia ym samettikäsiä.
Toivola on tehnyt oman osansa mutta muutama muu ei.
Onnea ensi kaudelle.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Alexandre
Toivola ei todellakaan ole se heikoin lenkki siellä Porissa.
Tämäkin joukkue on rakennettu jonkun muun toimesta(TAMI)
Sen verran useita vuosia on tullut seurattua Toivolan tekemisiä ettei esim, Bergeron ole sellainen pelaaja jonka Mika itse valitsisi joukkueeseensa,mutta minkäs teet kun TJ on ryhmän kasannut omien mieltymysten mukaan.....


Toivola halusi kokeneen miehen joukkueen kärkihahmoksi ja Ässät (Huom ei yksi mies. Muistaakseni jääkiekkolehdessä kesäkuussa Toivola sanoi että tämän miehen perässä oltiin aikaisemminkin) valitsi Bergeronin. Mies teki pisteitä, mutta pelaajatyypiltään ei mielestäni ollut sitä mitä Ässät olisi tarvinnut. Energinen kiekollinen kaveri. Nyt sellaiseksi muodostui Kivenmäki. Martta on enemmänkin ping ping mies joka yhdellä kosketuksella hoitaa asian vrt alkukauden TPS. Väärän tyyppinen ja itse lisäisin ikäinen. Joukkueen kantava voima Sveitsin B liigassa ei ole välttämättä sitä suomessa.

Tami on Tami ja miehellä on värikkäät puheet. Sillä tuleenäkyvyyttä jota Ässät tarvitsee. Tosin se voi myös ärsyttää. Erilainen kiekkojohtaja mitä Porissa on nähty. Joukkueen kokoaa sm-liigassa TJ pääsääntöisesti, jos kyse ei ole organisaatiosta jossa ei ole UTJ:tä tai pelaajakoordinaattoria esim. Ilves (Hautamaa).

Valmentaja antaa pelaajatyypin minkä haluaa ja esittää sen tj/utj/koordinaattorille. Sitten alkaa hakuprosessi. Löydetään joku ja esitetään valmentajalle. Ok. Esitetään hallitukselle. Ok. Hankitaan ja jos ei ok niin haetaan uusi. Jne...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En minäkään ensimmäisenä olisi Toivolaa potkimassa vaikka parin pelinjohdollisesti epäonnistuneen pelin jälkeen niin sanoinkin. Ennemmin lähtisi kyllä nuo samat pelaajat joita Tuamas ehdotti (paitsi Wessu) plus Kangaspaska.

Mutta minua ihmetyttää todella paljon miksi joukkueeseen (mukamas) tarvitsi hankkia vielä yksi kokenut "pelillinen liideri" kun joukkueessa oli kuitenkin jo Korppi ja Fadu? Ensi kaudella voitaneen pitäytyä tällaisista hankinnoista. Mutta senttereitä tarvitaan ainakin kaksi, toivoisin Mikko Peltosen pystyvän kuitenkin pelaamaan liigaa ensi kaudella. Nyt potkua kesätreeniin, koska paikka olisi tarjolla.

EDIT: Olen huomattavasti enemmän pettynyt Tammiseen kuin Toivolaan
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ehkäpä mielikuva pelillisestä johtajasta oli Tammisella hiukan erilainen kuin Toivolalla? Minä en ainakaan yhdistäisi tällaista käsitettä Bergeroniin, Fanduliin tai edes Korpisaloon. Korpisalo voi olla pukukoppijohtaja mutta ei enää mikään pelillinen johtaja. Fandul ei kai sellainen koskaan ole ollutkaan? Hän on enemmän individualisti.

Bergeronin ura on vikasuunnassa tähän rooliin, vaikka hän ihan kelvollisen kauden pelasikin. Kyllä pelilliseltä johtajalta vaaditaan osaamista kentän molemmissa päissä ja miehen pitäisi muutenkin olla voimiensa tunnossa. Itse näkisin tällaisina miehinä liigasta vaikkapa Mika Alatalon, Erkki Rajamäen, Pasi Saarelan, Kimmo Kuhdan ja Marko Ojasen. On niitä paljon muitakin. Nämä miehet kykenevät huonoinakin päivinä nostamaan joukkuetta omalla pelillisellä esimerkillään.

Toivola on hyvä valmentaja mutta ei hänkään ihmeisiin pysty. Uskaltaisin väittää että lähes jokaisessa liigaseurassa valmentaja on viime kädessä se joka pelaajahankinnan hyväksyy. Jos ei ole, niin sitten on turha asettaa vastuuta menestyksestä valmentajalle. Kyllä joukkueen kokoaminen pitäisi lähteä valmentajasta käsin, hän tietää mitä haluaa. Raha tuo sitten rajoituksensa mutta roolitusten pitäisi kyllä olla edes jollakin asteella kunnossa. Toimitusjohtajan kokoamasta joukkueesta vastaa toimitusjohtaja.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Mitäs tuo pelikaani juttu päivän SK:ssa oli?

Moinen tuli aika puun takaa.

Valitetavasti lehti tuli myöhään ja moinen juttu.
Ei kait ole lähdössä?

Jos omasta tahdostaan lähtee esim. pelikaaneihin, niin se kyllä kertoo sisäisistä kismoista.

Vähän kyllä sai sellaisen kuvan, että Toivolalla olisi sanottaavaa enmmän kuin Ässät kaipaisi? No, katotaan muutama päivä niin kuin mies sanoi.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Tuamas
Toivola nyt ei ole ensimmäinen tuosta joukkueesta, joka ansaitsisi kenkää. Omalla listallani ulos lentäisivät paljon ennen Toivolaa Boman, Pöllänen, Törnvall, Bergeron, Harjula ja ehkä jopa Wesslin.


Amen. Ainakin osittain.

Boman aka Puppe on huikea näkymätön mies. Hintansa väärtti, ei huono, eikä hyvä. Paikkansa ansainnut, ei kenkää.

Pölläsellä oli toisen kauden apina selässä -ilmiö (johtuen Martasta?), eikä saanut peliään kulkemaan, vaikka alkukaudesta tippui vastuutakin enemmän. Liian pehmeä tällä hetkellä liigaympyröihin. Mestikseen itseluottamusta hankkimaan lisää.

Törnvall on ylijäämäpakki, jonka tilalla Atte tai kuka tahansa muu oma juniori on parempi. Ei niin mitään käyttöä, lähetetään Hokkiin ja sitä kautta Kärppiin takaisin.

Bergeron on mitä on. Jos pelaa toisen kauden Ässissä, en tule katsomaan yhtään peliä Isomäkeen.

Harjula polki paikallaan toisella kaudellaan Porissa. Ensimmäisen Ässäkauden jälkeen odotukset menivät liian korkeiksi. Potentiaalia voisi vielä olla.

Wesslin ei pärjää ilman juudasta. Lukossa jo kerran vieraillut, niin minun puolestani voisi mennä vanhan kaverinsa seuraksi sinne takaisin.

Muutama nimi lisää:

Salonen. Samat sanat kuin Wessulle. Tosin Salonen pelasi vielä huonommin, ottaen huomioon maalimäärän ja säälittävän plusmiinussaldon.

Fandul. Väläytteli ja jäähyili. Saanut paljon shittiä niskaansa, vaikkakin muodosti ihan toimivan kakkosketjun. Liian vanha? Nuorempi painos hänen tilalleen jos löytyy.

Shirreffs. Tarjosi alkukaudella elämänsä parasta hokia (?). Loukkaantuminen sotki kauden, tosin vaipuu liian helpolla rivimiestasolle, jossa löytyy halvempia vaihtoehtoja hänen tilalleen.

Mitä, olenko minä pessimisti taas?
 

Dukes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tamille kenkää eikä Toivolalle! Se on selvä. Toivola on erinomainen valmentaja. Tamminen sitten taas aika heikko tj. Lisää bergeroneja ja muita tamin kavereita niin hyvin menee. Ja mitä todennäköistä kaikki kulissien takana tapahtuneet ovat Tammisen syytä. Saisi jo ruveta kuulumaan mitä on todellakin tapahtunut.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Viestin lähetti Dukes
Tamille kenkää eikä Toivolalle! Se on selvä. Toivola on erinomainen valmentaja. Tamminen sitten taas aika heikko tj. Lisää bergeroneja ja muita tamin kavereita niin hyvin menee. Ja mitä todennäköistä kaikki kulissien takana tapahtuneet ovat Tammisen syytä. Saisi jo ruveta kuulumaan mitä on todellakin tapahtunut.

Joo o, mutta lienee hyvä muistaa, että kulunut kausi oli Toivolan toinen ja Ässien sijoitukset puhuvat omaa karua kieltään, 10 ja 11. Mielestäni ei Toivolaa voi noilla ansioilla ihmeemmin hypettää, oli kaveri kuinka analyyttinenkorkeakoulukasvatti tahansa.

Toisekseen se, mikä riepoo on, että Ässiltä on taklauspeli loppunut lähes tyystin ja niin perin porilaiset "ylilyönnit" ovat puuttuneet männä kausilta lähes kokonaan. Porilainen yleisö kuitenkin elää Japa Levosista ja Curtis "maniac" Sheptakeista, jopa enemmän kuin kauniista taitokiekosta ja pikkunäteistä kuvioista.

Oma mielipiteeni on edelleen, että porilaiset haluaisivat nähdä sellaisen valmentajan joka ei pelkää käskyttää pelaajia pelaamaan "pikkusikaa" koko ajan, ja tarpeen tullessa vastaamaan haasteisiin, nyt kun tappeluistakaan ei tule autom. 5 ottelun pelikieltoja.

Sekin tietenkin saattaa olla, että meikä on kaavoihin kangistunut vanha pieru.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Mr.Bletch
Sekin tietenkin saattaa olla, että meikä on kaavoihin kangistunut vanha pieru.


Uskoisin, että meitä on useampi. Muniinpuhaltaminen saa riittää Porissa.

Muutama räkä poskella painava sänkileuka ja kaikkea liikkuvaa ajava olisi komea näky Porin Ässien liigajoukkueen ringissä. Peliä pitäisi myös osata tehdä sen verran, että nakuttaisi takuuvarmasti ainakin 35-40 pistettä kukkoilun ohessa. Sellaisia meillä on ollut, ja sellaisia kaivataan.

Benda on märkäuneni, myönnän!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös